Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2003, 23:41
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Je hoort het zo veel...:

"Meisjes, de beste tip is: Onbereikbaar lijken!"

true?

Heeft een jongen meer aandacht voor een meisje als hij er moeite voor moet doen? als hij het niet gewoon in zijn handen krijgt?

Niet alleen bij jonge relaties, ook bij de langdurige..?

en waar trek je dan de grens? want is er geen punt dat de jongen denkt van "pff, als ik er zoveel moeite voor moet doen hoeft 't (niet) meer" ?

(ik ben het niet van plan ofzo ik ben gewoon geinteresseerd in de effecten bij jongens op zoiets)

Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 23:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2003, 23:51
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik heb inderdaad wel dat ik me voel aangetrokken tot meisje die in mijn ogen iets misterieus om zich heen hebben. Ik kan t niet goed uitleggen, maar t is een bepaald gevoel. Dat er iets is wat voor mij onbekend is en dat wil ik dan ontdekken.
Of dat ze ook gelijk onberijkbaar maakt, nou dat denk ik niet. Maar misschien bedoel je ongeveer t zelfde.
Oud 26-07-2003, 00:11
Verwijderd
Nee, ik haak af als een meisje echt moeilijk gaat doen. Als het om een meisje gaat waar ik écht in geïnteresseerd ben, dat wil zeggen dat ik het wel zie zitten om met haar iets duurzaams te beginnen, dan moet ze gewoon eerlijk en open zijn tegen mij over wat ze wil en wat ze van me verwacht. Hard to get is leuk als je weet dat het hooguit op geile seks uitdraait, maar niet in een relatie. Daar gaat het om wederzijdse vriendschap en vertrouwen en niet om kinderlijke spelletjes.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 00:35
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 01:11:
Nee, ik haak af als een meisje echt moeilijk gaat doen. Als het om een meisje gaat waar ik écht in geïnteresseerd ben, dat wil zeggen dat ik het wel zie zitten om met haar iets duurzaams te beginnen, dan moet ze gewoon eerlijk en open zijn tegen mij over wat ze wil en wat ze van me verwacht. Hard to get is leuk als je weet dat het hooguit op geile seks uitdraait, maar niet in een relatie. Daar gaat het om wederzijdse vriendschap en vertrouwen en niet om kinderlijke spelletjes.
en wat als het meisje het beu is om de enige te zijn die de meeste moeite doet,
het beu is om alles in zijn handen te leggen, omdat in zijn aard ligt dat hij niet veel initiatief neemt...?

...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 02:00
AtHell
AtHell is offline
It's just pimpin' girl.. just pimpin'.
Oud 26-07-2003, 10:08
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 26-07-2003 @ 01:35:
het beu is om alles in zijn handen te leggen, omdat in zijn aard ligt dat hij niet veel initiatief neemt...?

...
Ik heb anders behoorlijk wat initatief genomen..... Je doet er alleen niks mee....
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 10:26
Verwijderd
Aan de ene kant : nee.
Aan de andere kant : ja

Als een meisje 'hard to get' speelt, vind ik het soms (als ik in een vrolijke bui ben) wel leuker om te versieren, het geeft zeg maar een soort uitdaging aan het liefdesspel, wat mij wel kan bekoren.

Mocht ik nors in de discotheek lopen, dan verpest je het vrij snel door onbereikbaar te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 15:42
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
mm,dat is eigenlijk niet wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
ik denk wel dat het klopt, ook bij jongens btw.
zonder te arrogant te zijn weliswaar.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:20
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 26-07-2003 @ 17:05:
ik denk wel dat het klopt, ook bij jongens btw.
zonder te arrogant te zijn weliswaar.
voila,die kant gaat het meer op.

Ik bedoel dus gewoon dat als een jongen iets minder alles in zijn handen gelegd wordt (zonder dat hij verwaarloosd wordt ofzo)
dat hij dan zelf meer moeite zal doen?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:33
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 26-07-2003 @ 17:20:
voila,die kant gaat het meer op.

Ik bedoel dus gewoon dat als een jongen iets minder alles in zijn handen gelegd wordt (zonder dat hij verwaarloosd wordt ofzo)
dat hij dan zelf meer moeite zal doen?
Tuurlijk gaat een jongen meer moeite doen als niet alles in zijn handen wordt gelegd, immers zo merkt ie dat er wat mogelijk is en daarin wordt geinversteerd.
Oud 26-07-2003, 16:35
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 26-07-2003 @ 17:33:
Tuurlijk gaat een jongen meer moeite doen als niet alles in zijn handen wordt gelegd, immers zo merkt ie dat er wat mogelijk is en daarin wordt geinversteerd.
ook na een jaar ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 16:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jah, ik merk het ook aan mijn vriendje, ik wist eerst niet of ik wel met hem wou, en hij deed opeens veel meer moeite, zo schattig!
Oud 26-07-2003, 20:58
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Dat vind ik nou zo verschrikkelijk IRRITANT hè, dat afstandelijke gedoe... Waar komt het toch vandaan dat de jongen altijd zo z'n best moet doen voor een meisje? Waarom niet andersom? Als een meisje en een jongen elkaar leuk vinden snap ik niet dat de vrouwelijke kant dan zo veel mogelijk afstand wil houden om de jongen "meer zijn best te laten doen" voor 't meisje". Zijn vrouwen heilig ofzo? Op ten duur zou de jongen zelfs kunnen denken dat 'zij' niet meer van hem houd, omdat ze zich zo afstandelijk doet. Zowel de jongen als het meisje moeten investeren in elkaar. Ik heb vaak 't gevoel dat jongens meer hun best moeten doen voor een meisje dan andersom, maar dit zal dan wel aan mij liggen

Ben 't helemaal eens met Nare man trouwens

Laatst gewijzigd op 26-07-2003 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:58
Demiurge
Demiurge is offline
Van mij mag je meisjes, zolang je maar weet dat je het niet moet overdrijven... dan is het al gauw bekeken...
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 26-07-2003 @ 01:35:

...
Ik weet niet of je het in het algemeen bedoelt of het tegen mij persoonlijk hebt. Ik ben zelf iemand die heel veel iniatieven ontplooit en altijd voorstelt dingen te gaan doen. Maar als een jongen inderdaad nooit eigen voorstellen zou doen en heel saai zou zijn, dan is hard-to-get misschien een oplossing, maar voor mij hoeft het niet. Voor een relatie ben ik op zoek naar evenwicht en daar hoort hard-to-get spelen niet bij. Relatie moet een rationele keus zijn van beide partners omdat je weet dat je bij elkaar gelukkig zult worden. Voor seks, ouwehoeren en flirten is hard-to-get natuurlijk wel tof
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 21:24
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 21:59:
Ik weet niet of je het in het algemeen bedoelt of het tegen mij persoonlijk hebt. Ik ben zelf iemand die heel veel iniatieven ontplooit en altijd voorstelt dingen te gaan doen. Maar als een jongen inderdaad nooit eigen voorstellen zou doen en heel saai zou zijn, dan is hard-to-get misschien een oplossing, maar voor mij hoeft het niet. Voor een relatie ben ik op zoek naar evenwicht en daar hoort hard-to-get spelen niet bij. Relatie moet een rationele keus zijn van beide partners omdat je weet dat je bij elkaar gelukkig zult worden. Voor seks, ouwehoeren en flirten is hard-to-get natuurlijk wel tof
Als je een relatie hebt moet t idd zo zijn dat je daarbij evenwicht hebt. Het kan ook zo zijn dat de een tijdens bv de sex meer initiatief neemt dan de ander.
Bij een relatie doe je andere dingen en je bent t flirt stadium al uit. En spelletjes spelen is niet echt de beste oplossing op dat moment.
Maar als je praat over hard to get dan lijkt t mij zo dat je dat ook alleen gebruikt als je nog niks hebt.
Oud 26-07-2003, 21:38
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
dj-martiny schreef op 26-07-2003 @ 21:58:
Zijn vrouwen heilig ofzo?
Jij hebt 'm begrepen .
Oud 26-07-2003, 21:52
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2003 @ 21:59:
Ik weet niet of je het in het algemeen bedoelt of het tegen mij persoonlijk hebt.
Ik had het over mezelf

en daar is het dus niet in evenwicht,daarmee.

dj-martiny, je begrijpt me verkeerd, zei ik soms "als je mannen zich laat uitsloven..."
ik bedoel dus als het meisje altijd het initiatief neemt, of dat zou veranderen als ze het wat afneemt (omdat ze dat dus beu is)
Met citaat reageren
Oud 26-07-2003, 22:17
Methuselah
Methuselah is offline
Aangetrokken toe voelen: ja

Meer moeite doen: nee, want toch onbereikbaar. (want zelfs 't bereikbare meisje is onbereikbaar voor mij, dus waarom dan nog moeite doen? )
Oud 26-07-2003, 22:27
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 26-07-2003 @ 00:41:

"Meisjes, de beste tip is: Onbereikbaar lijken!"
Tot op zekere hoogte. Ik denk dat jongens zich wel aangetrokken voelen tot iets wat ze niet kennen... (over het algemeen dan, uitzonderingen blijven altijd)
Daarom is het wel leuk om hard to get te spelen, dan zie je meestal ook meteen of ze je de moeite waard vinden..
Maar zoals ik al zei, tot op zekere hoogte. Je moet natuurlijk niet té moeilijk gaan doen, zo verliezen waarschijnlijk op een gegeven moment allemaal de interesse in je...

Onbereikbaar, met mate!
Oud 27-07-2003, 11:41
T-i-n-e-z
T-i-n-e-z is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 26-07-2003 @ 22:52:
Ik had het over mezelf

en daar is het dus niet in evenwicht,daarmee.

dj-martiny, je begrijpt me verkeerd, zei ik soms "als je mannen zich laat uitsloven..."
ik bedoel dus als het meisje altijd het initiatief neemt, of dat zou veranderen als ze het wat afneemt (omdat ze dat dus beu is)
Ow Sorry! in dat geval is het zeker een optie...
Oud 27-07-2003, 12:18
Riconoscente
Riconoscente is offline
Ligt eraan waar je naar op zoek bent. Als je zoekt naar een oppervlakkige verliefdheid, dan werkt dat. Als je op zoek bent naar seks of liefde al niet meer.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:24
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-07-2003 @ 13:18:
Ligt eraan waar je naar op zoek bent. Als je zoekt naar een oppervlakkige verliefdheid, dan werkt dat. Als je op zoek bent naar seks of liefde al niet meer.
dus jij beweert dat bij liefde het contact gewoon vervaagt als de één alle moeite opgeeft?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:47
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Spanningen binnen een relatie zijn heel normaal en zelfs gezond als ze maar binnen beperken blijven...

ik denk dat er heel veel mensen helemaal niks inzien in kat en muis spelletjes, dat is toch wel iets heel anders dan de "situatie aftasten"...
Oud 27-07-2003, 15:22
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
ik denk dat dat onbereikbaar doen heel goed is in bepaalde mate, eerst een hint geven en dan je weer afstandelijk houden,weer een hint geven,... ze moeite laten doen voor jou,en zodat ze de hoop niet zouden opgeven telkens toch weer een hintje geven.jezelf niet direct geven zorgt er voor dat je veel waardevoller word en dat ze veel meer achterje gaan verlangen,net zoals bij sex,als dat je onthouden word,en dan verlang je er zo naar,en pas als je er echt heeel erg naar verlangt krijg je het,dan is het gewoon veel beter,zo is het ook denk ik als je zo verlangt naar een persoon maar die geeft zich niet direct,dat eens je die met veel moeite veroverd hebt,die nog veel meer betekent voor je dan had die zich gewoon voor je voeten geworpen.Ik ben hard to get en zou het niet anders willen,maar ik wil eigenlijk ook een jongen die hard to get doet,want als ze zich zo maar aanbieden knap ik er eigenlijk ook op af...ingewikkeld,pfft...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:40
Riconoscente
Riconoscente is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 27-07-2003 @ 14:24:
dus jij beweert dat bij liefde het contact gewoon vervaagt als de één alle moeite opgeeft?
Dat begrijp ik niet helemaal?

Ik zeg dat uit het spelen van hard to get nooit een serieuze, bestendige relatie voort kan komen. Als je daar naar op zoek bent, werkt die manier dus niet. Als je op zoek bent naar een vaag relatietje van twee weken kan dat wel werken ja.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:48
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-07-2003 @ 16:40:

Ik zeg dat uit het spelen van hard to get nooit een serieuze, bestendige relatie voort kan komen. Als je daar naar op zoek bent, werkt die manier dus niet. Als je op zoek bent naar een vaag relatietje van twee weken kan dat wel werken ja.
Zelfs dan niet. Onbereikbaar lijken heeft totaal geen zin. Of ze geven het al op zonder het te proberen, of ze geven het op na een afwijzinkje of twee van jouw kant.

Mij zou het echt niet opwinden. Als ik iemand leuk vind, moet hij niet hard to get gaan spelen. Graag of helemaal niet hoor, als je spelletjes wilt gaan spelen vind ik dat prima, maar dan mooi niet met mij. Gelukkig dacht mijn vriend er destijds precies hetzelfde over, dus wij hebben niet bepaald tijd verspild.

Ga je met me mee?
Ik ga niet zomaar met iemand mee!
Ik vraag het ook niet zomaar.
Oh, okee dan. Woon je een beetje in de buurt?
Kwartiertje fietsen.
Is goed. Zullen we maar dan?
Oud 27-07-2003, 15:49
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
debieltje nr 1 schreef op 27-07-2003 @ 16:22:
ik denk dat dat onbereikbaar doen heel goed is in bepaalde mate, eerst een hint geven en dan je weer afstandelijk houden,weer een hint geven,... ze moeite laten doen voor jou,en zodat ze de hoop niet zouden opgeven telkens toch weer een hintje geven.jezelf niet direct geven zorgt er voor dat je veel waardevoller word en dat ze veel meer achterje gaan verlangen,net zoals bij sex,als dat je onthouden word,en dan verlang je er zo naar,en pas als je er echt heeel erg naar verlangt krijg je het,dan is het gewoon veel beter,zo is het ook denk ik als je zo verlangt naar een persoon maar die geeft zich niet direct,dat eens je die met veel moeite veroverd hebt,die nog veel meer betekent voor je dan had die zich gewoon voor je voeten geworpen.Ik ben hard to get en zou het niet anders willen,maar ik wil eigenlijk ook een jongen die hard to get doet,want als ze zich zo maar aanbieden knap ik er eigenlijk ook op af...ingewikkeld,pfft...
ergens heb je gelijk.....

die uberbereikbare types zijn saai
zo van: ik vind je leuk....
dan heb je nix veroverd hij jou niet veroverd
bwuh
saai
Oud 27-07-2003, 15:50
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-07-2003 @ 16:48:
Ga je met me mee?
Ik ga niet zomaar met iemand mee!
Ik vraag het ook niet zomaar.
Oh, okee dan. Woon je een beetje in de buurt?
Kwartiertje fietsen.
Is goed. Zullen we maar dan?
en toen waren jullie een item ?
Oud 27-07-2003, 16:22
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Riconoscente schreef op 27-07-2003 @ 16:40:

Ik heb het niet over een spelletje, en ook niet over hard to get.
(ik heb mijn topic weer eens verkeerd gestart )
"onbereikbwaar lijken" was dan ook maar een voorbeeld.

Wat ik dus werkelijk bedoel:

De jongen is van karakter dat ie niet veel initiatief neemt (dat heeft ie al altijd gehad, omdat hij verlegen is, en nu je hem toch al meer als een jaar zo goed kent, is het gewoon nog uit gewoonte, en omdat hij een persoon is die graag alleen is af en toe)
dus; het meisje vraagt bijna steeds om iets te doen, wordt daarbij dan ook soms afgewezen (omdat zij het dus telkens vraagt, en dat veel vraagt, omdat ze dus niet weet wanneer hij kan en wanneer niet)
Als het meisje dat niet doet vreest ze dat ze gewoon niets van hem zal horen,
niet omdat hij niet meer om haar geeft, maar omdat hij zo in elkaar zit.
Omdat hij ook blij kan zijn als hij alleen met haar in gedachten is, of omdat hij haar "denkt zij" langer kan missen,...

Als dat meisje het dan beu wordt, en de moeite verminderd, zal hij die van hem dan vermeerderen, of zou het hetzelfde blijven en het contact gewoonweg vervagen...

dit is al wat meer in de richting van wat ik bedoel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten