Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2003, 13:00
*carmen*
*carmen* is offline
Vanaf de eerste zweet ik al heel erg, eerst waren het alleen mijn oksels (nou ja, daar had ik het door). daarvoor gebruik ik nu odorex extra dry.
Maar het lijkt wel alsof het probleem zich heeft verplaatst naar m'n rug.
Als ik nu naar school fiets, als is het midden in de winter, of hartje zomer, het zweet loopt me van m'n rug af. Dit kun je ook door t-shirtjes heen zien.
ik doe nu vaak 2 shirtjes over elkaar aan, maar met 31 graden is dat ook wel een beetje belachelijk.
Wie kent het probleem en heeft een oplossing?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:35
Lovely007
Lovely007 is offline
Zweet zorgt ervoor dat afvalstoffen je lichaam uitgaan, dus niet zweten is ongezond.

Omdat je nu voor je oksels odorex extra dry gebruikt, moet het zweet er op een andere plek uit, en die plek wordt meestal je rug.

Echt verhelpen kan je dit dus niet, als ik jou was zou ik stoppen met odorex onder je oksels. Met dit weer hou je het zweten toch nie tegen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 14:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 08-08-2003 @ 14:35:
Zweet zorgt ervoor dat afvalstoffen je lichaam uitgaan, dus niet zweten is ongezond.

Omdat je nu voor je oksels odorex extra dry gebruikt, moet het zweet er op een andere plek uit, en die plek wordt meestal je rug.

Echt verhelpen kan je dit dus niet, als ik jou was zou ik stoppen met odorex onder je oksels. Met dit weer hou je het zweten toch nie tegen.
ik zweet ook behoorlijk op m'n rug (vreemd genoeg pas sinds dit jaar), maar nauwelijks bij m'n oksels. vroeger wel, maar nou niet meer. ik heb dat odorex wel gebruikt, maar doe dat nu niet meer, dus ik denk niet dat het stoppen met odorex het zweet op je rug zal verhelpen.
Oud 08-08-2003, 14:48
herbalpower
herbalpower is offline
effe naar de huisarts gaan, dan krijg jer waarschijnlijk een recept voor een bepaalde oplossing waarmee de plaatsen waar je zweet mee moet in vrijven.

Of je opeens al last hebben gekregen van hyper hyddrose (chronosche ontsteking van de zweetklieren) Dan kun je beter naar een huidarts gaan en kom je misschien in aanmerking voor botox injecties.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 16:37
Qimm
Qimm is offline
Als je nou 2 shirtjes over elkaar aantrekt zweet je vast minder

Het is idd een vervelend probleem, maar ja... je doet er eigenlijk niet veel aan, want zweten stoppen is heel ongezond!
Oud 08-08-2003, 17:54
deesmees
deesmees is offline
inderdaad als je echt overmatig veel zweet ff langs huisarts gaan
Oud 08-08-2003, 19:39
herbalpower
herbalpower is offline
En denk eraan genoeg drinken met dit weer anders droog je uit.
En als het zweten helemaal stopt dan koelt het lichaam zich ook niet meer af.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 12:55
dynamite
dynamite is offline
ik heb weleens gehoord dat je juist veel (water) moet drinken als je veel zweet, terwijl je eigenlijk denkt: ne, dat ga ik dan ook nog uitzweten.

want water helpt om je temperatuur te regelen ofzo...dus dan blijft die eerder stabiel en dan zweet je ook minder snel
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 08:11
Souris
Souris is offline
Citaat:
dynamite schreef op 09-08-2003 @ 13:55:
ik heb weleens gehoord dat je juist veel (water) moet drinken als je veel zweet, terwijl je eigenlijk denkt: ne, dat ga ik dan ook nog uitzweten.

want water helpt om je temperatuur te regelen ofzo...dus dan blijft die eerder stabiel en dan zweet je ook minder snel
ja en producten eten waar zout in zit
Oud 11-08-2003, 08:24
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
dynamite schreef op 09-08-2003 @ 13:55:

je lichaam houdt de temperatuur stabiel door oa te zweten... dus is onzin dat je minder zou zweten als je temp. stabiel is. temperatuur is juist stabiel doordat je zweet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten