Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2003, 16:50
Optima
Optima is offline
ergernis nummer 1 bij mij, en ik denk met mij vnog velen van het menselijk ras:[b] mensen die voordringen of verkopers die je straal voorbij lopen.

Vandaag was ik bij de [b]T(F)ake it[b] om 4! ( ja je leest het goed) digitale camera's te halen. En niet zomaar camera's neeeeeenenenennenenenenenenen sony 5.0 megapixels of olympus 350.

proces:
15:30 kom binnen en wacht, anderen voor mij
15:45 erger me dat er niet meer verkopers zijn en hoor dat verkoper het met klant ipv digitale camera's het over VOLVO'S heeft ( grrr)
15:50 ander stel komt binnen en PLOTS komt er een DERDE verkoper tevoorschijn die hulpvaardig op HEN afstapt en mij in de kou laat staan.
16:00 woede komt naar boven en ik stamp de deur uit

even later heb ik mijn vader ( een invloedrijk man) laten bellen naar de winkel dat ze bevooroordeeld zijn want een meisje van 18 ook een klant kan zijn. En deed daar bovenop dat hij me 2000 euro had megegeven

take-it

EAT YOUR HEART OUT

jullie?
Oud 24-07-2003, 16:53
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Mevoordrinngers?

De studie Nederlands werpt z'n vruchten nog niet bepaald af.
Oud 24-07-2003, 16:55
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
O ja, on-topic; ik vind je een verwaande muts. Er bestaat ook nog zoiets als zelfinitiatief, ofte wel, onderneem zelf ook eens wat - in dit geval op de verkoper afstappen - en laat je zogenaamde invloedrijke vader buiten beschouwing in een dergelijke situatie. Ik zou je als verkoper, ondanks die 2000 euro die je op zak had, niet eens meer serieus nemen.
Oud 24-07-2003, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 24-07-2003 @ 17:50:

even later heb ik mijn vader ( een invloedrijk man) laten bellen naar de winkel dat ze bevooroordeeld zijn want een meisje van 18 ook een klant kan zijn. En deed daar bovenop dat hij me 2000 euro had megegeven

take-it

EAT YOUR HEART OUT

jullie?
beetje jammer, ben je 18, kun je je blijkbaar je eigen boontjes niet doppen....

Maar nee, ik heb geen last van voordringers en als ik een verkoper nodig heb vraag ik er wel 1
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:57
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 24-07-2003 @ 17:53:
Mevoordrinngers?

Ik maak het wel es mee in de supermarkt (AH), dan sluit ik me netjes en braaf aan in de rij, komt er een bejaarde langs die naast (!) de rij gaat staan en zodra ik weer een paar stapjes naar voren mag maken probeert hij/zij snel tussen dat gat in te lopen en zo aan te sluiten aan de rij.... tss...de brutaliteit
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 16:58
Boas
Boas is offline
ik vind verkopers die als een schaduw je volgen vanaf het moment dat je 1 stap in de winkel gezet hebt irritanter.

En als iemand voordringt zeg ik er wat van ..
Oud 24-07-2003, 17:45
Gonzo
Gonzo is offline
Weer een goede episode uit "Het verrotte leven van Optima"...
Oud 24-07-2003, 18:20
Taeke
Taeke is offline
Citaat:
Mevoordrinngers?

. Jij hebt humor
Oud 24-07-2003, 18:23
BBEM
BBEM is offline
je had natuurlijk ook je bek open kunnen trekken en er wat van kunnen zeggen wat ik gedaan zou hebben
Oud 24-07-2003, 18:25
Skald
Skald is offline
Citaat:
Mevoordrinngers?

Heh, inderdaad, stuitend.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 18:27
Taeke
Taeke is offline
Optima wordt hier even lekker de grond in geboord....

Oud 24-07-2003, 18:39
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
azaziël schreef op 24-07-2003 @ 17:55:

Maar nee, ik heb geen last van voordringers en als ik een verkoper nodig heb vraag ik er wel 1
Dat wilde ik net zeggen.
Bedoel als je jezelf zo heel volwassen voelt met je 18 jaar, moet je niet je pappie laten bellen, maar vraag je bijvoorbeeld gewoon zelf aan een verkoper of ze je even kunnen helpen. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt me?
Oud 24-07-2003, 18:43
Surjirro
Surjirro is offline
Bluh vandaag nog bij de macdonalds verdomme, en idd, echt ergernis nummero uno, fuck man, ik ben een niet al te groot iemand van net 16 en dan komt er zo'n grote brede bodybuild figuur die dan es ff lekker denkt, aaah fijn....IK BEN AAN DE BEURT!!dus toen ik er wat van zei, jaja ik zei wel degelijk wat, kreeg ik een grote bek van hier tot daar
Oud 24-07-2003, 19:05
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Surprise schreef op 24-07-2003 @ 18:43:
Bluh vandaag nog bij de macdonalds verdomme, en idd, echt ergernis nummero uno, fuck man, ik ben een niet al te groot iemand van net 16 en dan komt er zo'n grote brede bodybuild figuur die dan es ff lekker denkt, aaah fijn....IK BEN AAN DE BEURT!!dus toen ik er wat van zei, jaja ik zei wel degelijk wat, kreeg ik een grote bek van hier tot daar
ghehe, was laatst ook bij mij in de Mac. stond een lange rij, gaat er een nieuwe kassa open, dus een man loopt daar naar toe.... wordt een vrouw helemaal hysterisch omdat zij al langer in de rij stond en dat die man naar die kassa loopt

heel die mac lag zowat dubbel omdat dat mens zich zo aanstelde.... ze liep zelfs naar zo'n medewerker toe van: "die man dringt voor *zeik zeik* "... hoe kinderachtig.... , die medewerkers zei toen dat ze maar op moest schieten de volgende keer.. toen hield ze opeens der mond dicht...
Oud 24-07-2003, 19:11
Surjirro
Surjirro is offline
shit hey dat was ik
Oud 24-07-2003, 20:35
the tourist
the tourist is offline
Adem in, adem uit.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2003, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Boas schreef op 24-07-2003 @ 17:58:
ik vind verkopers die als een schaduw je volgen vanaf het moment dat je 1 stap in de winkel gezet hebt irritanter.

En als iemand voordringt zeg ik er wat van ..
precies
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 09:29
poesiefox
poesiefox is offline
Ik ken het probleem, dat komt omdat je te vriendelijk stil staat te wezen. Ik kan het op de markt wel vergeten, tussen al die gehaaide marktshoppers. Je moet heel erg goed opletten, en al klaar staan om erin te duiken als degene voor je nog aan het afrekenen is. Niet wachten tot de blik van de verkoper op je valt, want die weet echt niet dat jij aan de beurt was als het een beetje druk is. Dus zijn blik valt op degene die staat te zwaaien met een bestelling.

Bang om voor te dringen hoef je niet te zijn, als je dat namelijk doet, wordt je vanzelf wel teruggefloten. En dan zeg je op je allervriendelijkst: oh, sorry, had ik helemaal niet door, gaat U vooral Uw gang. Of niet natuurlijk, als er net zo'n sufferd als jezelf voor je was...
Oud 25-07-2003, 10:51
3rd Rock
3rd Rock is offline
trek je bek open als er imeand voordringt. en stuur iig niet je pappie erop af. dat vind ik dan dieptriest.
en dat woord "invloedrijk" had je in je post weg moeten laten. dat klinkt nogal verwaand.

*is blij dat zijn adres niet bekend is anders staat straks de invloedrijke pappie van optima voor de deur met zijn invloedrijke vriendjes*
Oud 25-07-2003, 11:04
Dominique24!
Dominique24! is offline
Citaat:
azaziël schreef op 24-07-2003 @ 17:55:

Die dingen gebeuren ook als je ouder dan 18 bent hoor, soms sta je gewoonweg machteloos toe te kijken.
Oud 25-07-2003, 11:13
miro
miro is offline
Op dat soort momenten durf ik best voor mezelf op te komen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:22
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik heb er eigenlijk nooit last van
Oud 25-07-2003, 12:26
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook onder die verkoper z'n neus gaan staan en koud glimlachen. "Hoi, ik kom 2000 euro uitgeven. Wat dacht je van een beetje service?"
Hoef je niet eens je vader te laten bellen. Wat ik trouwens een kinderachtige actie vind.

Maar dit is een les voor de volgende keer: niet meer daar winkelen, want nu nemen ze je nooit meer serieus.

Laatst gewijzigd op 25-07-2003 om 12:30.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:27
Miracle
Miracle is offline
Hiero heb ik nooit zo'n last van voorkruipers en als het ergens druk is of lang duurt dan kom ik een andere keer terug.

@optima: Die verkopers kunnen toch niet van je voorhoofd aflezen dat je veel geld wilt gaan uitgeven. En ik vind btw dat ze aan iedereen net zoveel/zo snel aandacht moeten geven, wat diegene ook van plan is te kopen.
Oud 25-07-2003, 12:31
Verwijderd
ieuwl wat ben jij een gadeverdegadverdamme....afschieten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2003, 12:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Goh, geen reactie van Optima
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:36
Sithan
Sithan is offline
Ach ik kan me er wel aan ergeren maar veel doet het me niet echt...ik word juist vaak voorgelaten omdat ik maar heel weinig boodschappen heb
Oud 25-07-2003, 12:37
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Sithan schreef op 25-07-2003 @ 13:36:
Ach ik kan me er wel aan ergeren maar veel doet het me niet echt...ik word juist vaak voorgelaten omdat ik maar heel weinig boodschappen heb
Ja dat gebeurt bij mij ook altijd, vooral oude vrouwtjes doen dat vaak.
Oud 25-07-2003, 12:39
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
dreen schreef op 25-07-2003 @ 13:27:
Die verkopers kunnen toch niet van je voorhoofd aflezen dat je veel geld wilt gaan uitgeven. En ik vind btw dat ze aan iedereen net zoveel/zo snel aandacht moeten geven, wat diegene ook van plan is te kopen.
Nee daarom is het toch juist des te stommer dat er opeens als er een wat ouder iemand binnenkomt weer een extra verkoper tevoorschijn komt?
MissCzechMeOut
Citaat:
Vincent Vega schreef op 25-07-2003 @ 13:37:
Vind je, ik snap die soms dus niet he, hebben de hele dag geen moer te doen sta je bijv. in de AH vet druk, lange rij, gaat er dus een kassa open zie je die oudjes dus als eerste erheen vliegen.
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 25-07-2003 @ 13:37:
De wereld is zo slecht nog niet
Oud 25-07-2003, 12:44
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
pff waar je je allemaal druk om kan maken..

en ik wacht even of ik vraag gewoon zelf of iemand even kan helpen, weg ergernis . maar dat ik er zo simpel over denk kan natuurlijk ook komen door het gebrek aan een invloedrijke vader
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:49
Verwijderd
Ik vind het ook altijd vervelend, laatst een keertje in de supermarkt, ik stond braaf in de rij, kwam er iemand aan die voor me langs wilde (om naar een andere rij te lopen), ok.. ik zet een stapje naar achteren, zodat die persoon er langs gaat, blijft ze staan... Ik hoeste een keer en ze keek me aan, ik keek kwaad terug en ze mompelde dat ze nog wat vergeten was en dartelde met al haar boodschapjes weer weg, even later sloot ze aan in een andere rij

Mijn moeder heeft ook de neiging voor te willen kruipen, dan schaam ik me echt dood. Meestal moet ik d'r dan strak bij d'r arm vasthouden zodat ze er niet vandoor kan

Wat ik wel altijd doe, wanneer mensen staan te dringen en te duwen alsof de wereld vergaat wanneer ze niet als eerste aan de beurt zijn, blijven staan waar ik sta. Niet duwen, niet dringen, gewoon staan. Duwt iemand mij dan aan, dan duw ik - onopvallend wel - terug.

Overigens heb ik laatst nog iemand geholpen; een man stond met z'n scootmobiel (zo'n rolstoel achtig ding met drie wielen) op de roltrap (zo'n vlakke, zonder treden) en hij zakte telkens iets naar beneden. Ik hield hem dus met al m'n kracht tegen, zodat hij niet verder naar beneden zou zakken, maar boven aan knalde hij tegen een klein drempeltje (van roltrap naar vloer) en toen kukelde z'n hele doos met boodschappen over de grond, voor de roltrap. Allemaal mensen klagen dat hij in de weg stond, maar niemand hielp me mee de boodschappen weer in de doos te doen. Erg asociaal. Maar ja, toen had ik alle boodschappen weer netjes in de doos gepakt en gaf ik het aan de man, reed hij meteen weg... zonder me ook maar te bedanken... pfff...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 12:58
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-07-2003 @ 13:49:
Mijn moeder heeft ook de neiging voor te willen kruipen, dan schaam ik me echt dood. Meestal moet ik d'r dan strak bij d'r arm vasthouden zodat ze er niet vandoor kan
Mijn moeder heeft dat juist als mensen voordringen, dan wordt ze ietwat te mondig en agressief, dat ik r moet vasthouden...omdat het dr reactie dan niet echt gepast is
Oud 25-07-2003, 12:59
Verwijderd
als je verkoper bent en er staan een heleboel mensen aan je kassa, balie, loket of kraam en je bent druk bezig met afrekenen, inpakken etc, dan weet je echt niet meer wie er nou aan de beurt was...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 14:38
Verwijderd
Je had er gewoon wat van moeten zeggen, zoiets als: ik ben aan de beurt...Gewoon voor jezelf opkomen en dan niet achteraf je vader laten bellen, dat heeft geen nut...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 14:41
Verwijderd
heb geen last van voordringers.. en als ze wel voordringen zeg ik dr wat van,, tja beetje jammer dat je daar zelf niet op heb kunnen komen.. nu maak je je echt om niks druk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 15:47
WijfMan
WijfMan is offline
Blah, optima lult weer eens uit der nek, as usual...

*AANDACHT AANDACHT*
Oud 25-07-2003, 15:54
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
misschien dacht de verkoper dat je bij die oudere man hoorde ofzo
en anders kun je er toch wat van zeggen dan weten ze in ieder geval dat het niet zo is, en dat je ook graag geholpen wilt worden.
Oud 25-07-2003, 16:10
poesiefox
poesiefox is offline
Wij zijn een keer in ons kluskloffie naar zo'n keukenzaak geweest, waar we echt met de nek werden aangekeken, totdat ik liet vallen dat ik een erfenisje haf gekregen. Meteen werd er koffie aangerukt en werden mijn voetzolen afgelikt. Mooi dat we daar dus die keuken niet gekocht hebben.....
Oud 25-07-2003, 16:35
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 25-07-2003 @ 17:10:
Wij zijn een keer in ons kluskloffie naar zo'n keukenzaak geweest, waar we echt met de nek werden aangekeken, totdat ik liet vallen dat ik een erfenisje haf gekregen. Meteen werd er koffie aangerukt en werden mijn voetzolen afgelikt. Mooi dat we daar dus die keuken niet gekocht hebben.....
zoiets is belachelijk
gelijk heb je
Oud 25-07-2003, 16:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 25-07-2003 @ 17:10:
Dat soort mensen kijken niet verder dan uiterlijk blijkt wel weer...
goeie actie
Schijn bedriegt
Oud 25-07-2003, 16:50
Verwijderd
Als ik zie dat een verkoper druk is met een andere klant wacht ik tot hij klaar is of zoek ik een andere. Als er geen andere verkopers zijn en die verkoper blijkt over koetjes en kalfjes te lullen met een klant of een collega, dan onderbreek ik ze uiteraard beleefd en vraag of ze mij willen helpen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:13
Verwijderd
Optima schreef op 24-07-2003 @ 17:50:

Citaat:
[B]ergernis nummer 1 bij mij, en ik denk met mij vnog velen van het menselijk ras:[b] mensen die voordringen of verkopers die je straal voorbij lopen.

Vandaag was ik bij de [b]T(F)ake it om 4! ( ja je leest het goed) digitale camera's te halen. En niet zomaar camera's neeeeeenenenennenenenenenenen sony 5.0 megapixels of olympus 350.

proces:
15:30 kom binnen en wacht, anderen voor mij
15:45 erger me dat er niet meer verkopers zijn en hoor dat verkoper het met klant ipv digitale camera's het over VOLVO'S heeft ( grrr)
15:50 ander stel komt binnen en PLOTS komt er een DERDE verkoper tevoorschijn die hulpvaardig op HEN afstapt en mij in de kou laat staan.
16:00 woede komt naar boven en ik stamp de deur uit
Tot hier vind ik dat je gelijk hebt. Erg irritant.

Citaat:

take-it

EAT YOUR HEART OUT
Dit vind ik een arrogante actie. ''Een invloedrijk man'', alsof je boven het plebs staat.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 25-07-2003 @ 13:39:
Vind je, ik snap die soms dus niet he, hebben de hele dag geen moer te doen sta je bijv. in de AH vet druk, lange rij, gaat er dus een kassa open zie je die oudjes dus als eerste erheen vliegen.
Terwijl die niets te doen hebben thuis, en de dagelijkse boodschappen voor hen een uitstapje zijn

Anyway, het is wel zo dat oude dametjes me vaak voor laten gaan
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 21:45
Just-Rian
Just-Rian is offline
slome kassadozen met een lange rij, vind ik zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo irritant
Oud 25-07-2003, 22:59
rockyj
rockyj is offline
Voortaan met een misthoorn gaan winkelen ofzo. Ik denk niet dat ze je dan nog over het hoofd zullen zien.
Oud 25-07-2003, 23:03
MissCzechMeOut
Citaat:
Just-Rian schreef op 25-07-2003 @ 22:45:
slome kassadozen met een lange rij, vind ik zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo irritant
Ga jij er maar zitten de hele dag kijken of je de hele dag zo vriendelijk en snel blijft werken.
Oud 25-07-2003, 23:08
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Citaat:
Als er geen andere verkopers zijn en die verkoper blijkt over koetjes en kalfjes te lullen met een klant of een collega, dan onderbreek ik ze uiteraard beleefd en vraag of ze mij willen helpen.

ik ben behoorlijk assertief maar dat is iets dat ik echt niet doe en dat is me "boos" maken tegen verkopers, ik kuch subtiel (alsof dat helpt ).Misschien moet ik op cursus bij jou
Oud 26-07-2003, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Dominique24! schreef op 25-07-2003 @ 12:04:
Die dingen gebeuren ook als je ouder dan 18 bent hoor, soms sta je gewoonweg machteloos toe te kijken.
snap jij mijn punt überhaupt?!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten