Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
het zal inderdaad wel zijn omdat je er nu juist extra op let.. Want over het algemeen gooi je alle ogen ongeveer evenveel keer (bij 1000 keer gooien)..
Maar je zou er natuurlijk heel moelijk over na kunnen gaan denken.. maar om op maandag daar je hoofd over te gaan breken.. en wie weet.. Maar ga er gewoon vanuit je gelukt had.. want dat maakt het leven een stuk makkerlijk ![]()
|
Ik denk dat het toch puur toeval is, al heb ik wel eens, dat ik gewoon zeker weet wat ik ga gooien, ongeveer 95% daarvan is dan goed. Ik heb dit overigens maar heel soms en weet ook niet waarom ik het dan ineens zo zeker weet. Het blijft toch vreemd.
||
Citaat:
|
![]() |
|
call me the forum boss
![]() Wat heeft dit met mystiek te maken dit is geen helderziende forum en alleen omdat je toevallig het een paar keer goed kan raden maak van jou geen helderziende. Try to talk with the death das pas echt een uitdaging good luck.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik geloof helemaal niets van deze 'magie'. Volgens mij is het gewoon toeval, geluk of hangt het er maar vanaf of je ergens op let en laat je onderbewustzijn je denken dat het ene vaker gebeurt dan iets anders (met die hotels). En het is allemaal inderdaad te verklaren met kansberekening.
|
In de realiteit kan zoiets ook wel, alleen werkt het niet bij iedereen. Als je een dobbelsteen had die tot de 21 ging, dan kon je daarmee tarot lezen. Maar toen ik een paar keer geen tarot bij me had, heb ik zelfs de randomfunctie van mijn rekenmachientje gebruikt als orakel. Ik heb het bijv. ook gedaan met speelkaarten, of dominostenen. Daar is zelfs een apart boekje van in de Ankertjes reeks, hoe je dat kan doen.
Ik heb nu een apart Excel programma gemaakt, die een willekeurig getal kan maken, en dat getal is dan de kaart die je trekt. Zo hoef ik geen tarotkaarten bij me te hebben. De I Ching is een oud chinees orakelboek. Daarvoor gooi je 6 keer met muntjes, om het goeie stuk uit het boek op te zoeken. Maar de tarot is toch handiger. En dobbelstenen hadden een café-sfeer, en dat is niet zo'n goeie sfeer voor een orakel. Met dobbelstenen heb ik vroeger toen ik rond een jaar of 20 was, ook wel gehad, dat ik van tevoren wist wat ik zou gooien. Ik kreeg dat gevoel bij 5-en en 6-en. Dat klopte meestal wel. Ik zie het als een van de manieren waarop je een soort mini-voorgevoel kan hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Dus er is niks mystieks aan. |
![]() |
|
Als je alle aspecten van het gooien berekend, ja berekend (ben ik totaal geen voorstander van btw) dan kun je uitrekenen op welk getal die komt. Voorbeeld: dubbelsteen postitie met bepaalde kracht gooien van een hoogte van 10 cm van houten object met hardheid x en luchtdruk y etc. etc. In principe is et dus geen toeval maar je kunt het mss wel voorspellen via telikenese ofzo, kweet ff de benaming niet
![]()
|
ik maak wel mee als ik of iemand anders de dobbelsteen ik zeg wat diegene gaat gooien, worden mensen helemaal gestrest van vooral omdat ik 't bijna altijd goed heb haha
maar heb er geen verklaring voor, en van die vakjes isgewoon toeval denk ik
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je het allemaal zo'n onzin vind, waarom ga je er dan nog op in, ga je dan ergens anders vermaken joh.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
of ligt oma nog gewoon in de vriezer?
||
Citaat:
maar in het algemene taalgebruik kun je volgens mij wel spreken van toeval. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je de dobbelsteen op de "normale" manier gooit, heb je op elk getal wel een kans. Ik heb ook altijd dat ik van te voren weet welk getal ik ga krijgen, ook als iemand anders gooit. Van de theorie over kansberekening is hier geen sprake, omdat ik exact weet welk getal er komt en omdat het ook altijd exact klopt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
met die dobbelstenen, daar hoop je gewoon op, grote kans dat het kan gebeuren (1 op 6= 16,6 %. Dus bijna 20% kans dat je dat cijfer gooit). Het zou geen toeval meer wezen als je zeg maar miljoen keer doet en dan alleen maar 6 hebt, zonder mislukt te gooien. Want als je ut kan voorspellen zou het dus een miljoen keer 6 moeten zijn. Dan ist indd geen toeval, dan deugt de dobbelsteen niet
![]() En met kaarten zal wel iets zijn dat je elke keer de zelfde pakt ofzow, btje verbogen kaart, misschien zelfs onderbewust. Maar denk nie dat ut geen toeval is. Wel toeval ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een dobbelsteen heeft wat meer weerstand als een wiel, is wat hobbeliger. Dus kan de zwaarste kant niet altijd onderaan stoppen. Maar in principe, als het een zuiver ronde bal was, dan zou de zes erg vaak bovenaan komen te liggen. Je kan beter een getal door een computer laten oproepen (de "random" functie in Excel bijv, of die van je rekenmachientje). Al schijnt zo'n random functie ook niet helemaal een zuiver willekeurig getal te geven. Een willekeurig getal uit een rekenmachientje ziet er uit als bijv. 0.456 - dan laat ik de nul en de punt weg, en de 2 laatste cijfers ook, dit zou dus een 4 worden. Er zijn zo 10 getallen, 0 t/m 9. Als je zin en tijd hebt, kun je zo uitproberen hoe vaak je een bepaald getal krijgt. Maar je kunt hiervoor ook een computerprogrammaatje schrijven, die de opgeroepen getallen meteen opschrijft, en het percentage berekent, hoe vaak ze voorkomen. peter. Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 17:51. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Stochastische variabelen Kevin Markies | 7 | 11-12-2011 21:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom bestaat er geen god? wolle19 | 500 | 23-03-2011 22:30 | |
Verhalen & Gedichten |