Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 01:16
Verwijderd
Ik vind dat zo'n onzin he, dat op zondag vrijwel iedereen vrij is. Het werk in het hele land ligt een dag lang zowat stil! Natuurlijk heeft iedereen recht op een vrije dag, maar dat kan natuurlijk ook op woensdag, niet?
Het vervelendste vind ik nog wel dat op zondag ook alle winkels dicht zijn. Ik begrijp heel goed dat als je Christelijk bent, je zondagochtend graag naar de kerk wilt. Ga je gang, sluit je winkel er gerust voor. Maar waarom verbiedt de winkelsluitingswet dat winkels op zondag gewoon open zijn? Alleen omdat dan de Christelijke kerken diensten hebben, mag maar meteen het hele land geen boodschappen doen? Nog los van het feit dat überhaupt die hele winkelsluitingswet mijns inziens nergens op slaat.
Het feit dat op zondagen alles dicht is getuigt, vind ik, van:
- slecht economisch inzicht,
- generalisering,
- conservativiteit,
- meer dingen die ik vorige week allemaal heel mooi in m'n hoofd had maar die op dit tijdstip er niet zo makkelijk uit willen.

Nouja, laat maar eens horen. Wat vind jij ervan dat op zondagen vrijwel al het werk stilligt en dat de wet mensen verbiedt om boodschappen te doen op een dag waarop de minister-president naar de kerk wil? En waarom vind je dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2003, 01:27
Tiño
Tiño is offline
uhm , ik weet nie waar je woont sarah, maarre uhm zeg maar hier in de grote stad, Rotterdam , is alles echt gewoon open ook de supermarkt...anders kom je op zondag gewoon gezellig hierheen...mag wel
Oud 30-07-2003, 01:35
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 30-07-2003 @ 02:27:
uhm , ik weet nie waar je woont sarah, maarre uhm zeg maar hier in de grote stad, Rotterdam , is alles echt gewoon open ook de supermarkt...anders kom je op zondag gewoon gezellig hierheen...mag wel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 01:35
Verwijderd
psst, er is zo'n knopje, info, dat boven elke post staat, als je daar op klikt kom je achter wat informatie over de poster, zoals waar hij/zij woont

Enschede is toch ook wel een grote stad? De 10e van Nederland dacht ik

En verder: Goh, echt waar? Waaw, dat wist ik niet eens. Ik kom niet zo vaak in de Randstad, en in Eindhoven en Almere (waar ik dan nog wel vaker kom, en die toch westelijker liggen dan Enschede) is 't ook dicht op zondag. Jah, de taxichauffeurs, pompbediendes en horecamedewerkers, die werken ook op zondag, verder niet eigenlijk, behalve 1 keer per maand een paar uurtjes de winkeliers.
Maargoed, dan vind ik het helemaal belachelijk. Waarom daar wel en hier niet?

je hebt trouwens nog geen antwoord gegeven op mijn vragen in de beginpost.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 07:45
Qamra
Qamra is offline
Ja een beetje vreemd, maar goed er zijn mensen die geloven (dat de zondag een rustdag is).. En ik vind gewoon dat je daar ook rekening mee moet houden. Dingen als supermarkten mogen van mij wel open, volgens mij geeft dat niet zo heel veel drukte, maar hele winkelcentra opengooien vind ik persoonlijk een beetje respectloos..

Owke, voor joden is zaterdag een rustdag...

Eigenlijk slaat mijn standpunt nergens op..

Laat maar, gooi alle winkels maar open op zondag

Wat trouwens wel zo is; winkeleigenaren en winkelmedewerkers kunnen ook gelovig zijn en willen daarom niet werken en houden de winkel gesloten..
Oud 30-07-2003, 07:51
Tofke_H
Tofke_H is offline
LoL

kom snel naar het Belgenland want daar is die onzin niet
Oud 30-07-2003, 08:25
Verwijderd
ik vind het ergens wel begrijpelijk

Heb geloof ik ergens gelezen dat tja, het aantal uren dat winkels open mogen zijn is ook vastgesteld omdat mensne anders te veel werken.. Nu hebben ze ook verplichte rustdag (zeg niet dat ze dr gebruik van gaan maken)

En bovendien vind ik het niet echt eerlijk voor de christelijken, alleen omdat je christelijk ben word je gestraft (omdat je je winkel niet kan openen) en loop je een boel omzet mis

En in de grote steden zijn de winkels ook op zondag open, en anders eens in de 4 weken

Laatst gewijzigd op 30-07-2003 om 09:36.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 08:37
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
******** schreef op 30-07-2003 @ 09:25:

En bovendien vind ik het niet echt eerlijk voor de joden, alleen omdat je joods ben word je gestraft (omdat je je winkel niet kan openen) en loop je een boel omzet mis
Joden doen toch niet aan zondagsrust? Ik dacht dat dat op vrijdag was.
Oud 30-07-2003, 09:23
Verwijderd
Bij ons in Almere is het qua winkeltijden zo geregeld:

maandag : ( iedereen bepaald zel wanneer hij/zij opengaat) tot meestal 17.00 - 18.00

di,wo,vrij,za : 9.00 - 18.00
do : 9.00 - 21.00

en de laatste zondag van de maand zijn ze open van 12.00 - 17.00

Maar ik vind dat een winkel zijn eigen openingstijden moet kunnen bepalen... bijvoorbeeld dat ze op dinsdag dicht zijn en op zondag open.. of de hele week gewoon..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 30-07-2003 @ 09:37:
had slecht gelezen. Heb het al gewijzigd
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:37
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 30-07-2003 @ 09:37:
Nee, maar op zondag mag de winkel niet open en op zaterdag is de "rustdag".. Zo hebbie dubbel pech...
Oud 30-07-2003, 09:39
Boef
Boef is offline
In Den Haag is alles ook gewoon open...en je hoeft toch niet elke dag van de week in een winkel rond te lopen...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:40
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Hier in Delft is de supermarkt ook 7 dagen in de week open. Iedere dag van 8:00-22:00, behalve op zondag, dan van 10:00-17:00. Dus je kan eigenlijk altijd wel boodschappen doen. Verder zijn de meeste winkels wel dicht (behalve die souvenirs dingen enzo).

En eigenlijk is het toch best logisch dat die mensen op zondag vrij willen zijn? Jij bent op zondag ook vrij, en wil dan winkelen. Misschien willen die mensen ook wel op zondag naar hun kennissen toe die alleen maar op zondag vrij zijn. Daarom is het toch wel makkelijk om één vaste 'rust'dag te hebben. En dat het bij ons zondag is? Tsja, dat is inderdaad te danken aan de christelijke kerken. Ik vind het overigens een prima dag hoor (alleen ben ik zelf maar 1 keer in de 3 weken een weekend vrij, en das niet zo leuk. Veel vrienden/kennissen zijn alleen maar in het weekend vrij, dus zo zijn mijn 'vrije' weekenden altijd erg vol)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:51
beuk
beuk is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 30-07-2003 @ 10:40:
Hier in Delft is de supermarkt ook 7 dagen in de week open. Iedere dag van 8:00-22:00, behalve op zondag, dan van 10:00-17:00. Dus je kan eigenlijk altijd wel boodschappen doen. Verder zijn de meeste winkels wel dicht (behalve die souvenirs dingen enzo).
Alleen de c-1000 in de veste :/
Dat is voor mij verder weg en het is er stervensdruk op zondag.
Oud 30-07-2003, 10:08
Boeing 747-400
Citaat:
terror koe schreef op 30-07-2003 @ 11:03:
Niet elke dag nee, maar wel op zondag als je de rest van de week werkt..
Dus jij werkt 6 dagen in de week? En als die andere mensen nu ook 6 dagen in de week werken? Dan moeten ze van jou maar 7 dagen in de week gaan werken zodat jij kan winkelen? Hm, ik snap het wel hoor, dat je op zondag lekker dicht bent!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:12
BBEM
BBEM is offline
ik ben niet christelijk ofzoiets maar ik ben ook geen voorstander voor een 24 uurs economie. voor mij is zondag ook echt een rustdag dan moet je gewoon uit kunnen rusten en niet in de verleiding komen om te gaan shoppen.
Oud 30-07-2003, 10:28
the tourist
the tourist is offline
Ik vind het wel goed eigenlijk, ook al ben ik niet christelijk.

Er zijn nog 6 andere dagen in de week waarop je kunt winkelen, en geef die winkeliers ook een keer rust (én jezelf, wat heeft al dat extra winkelen nou voor nut?)

En volgens mij komt het ook niet echt (meer) door de christenen dat de winkels op zondag zijn gesloten. Het is gewoon een algemene rustdag geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 10:33
Verwijderd
Citaat:
BBEM schreef op 30-07-2003 @ 11:12:
ik ben niet christelijk ofzoiets maar ik ben ook geen voorstander voor een 24 uurs economie. voor mij is zondag ook echt een rustdag dan moet je gewoon uit kunnen rusten en niet in de verleiding komen om te gaan shoppen.
Naast het feit dat ik wel christelijk ben, vind ik ook dat er minstens één dag per week moet zijn waarop het kapitalisme geen hoogtij viert (excuses voor deze iets te linkse opmerking ). Dat het slecht zou zijn voor de economie lijkt me sterk, de mensen kopen dan gewoon op een andere dag wat ze willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:10
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
Ik denk dat dat verbod bedoeld is om er voor te zorgen dat iedereen werkelijk één vrije dag in de week heeft, een soort controle zeg maar .
Oud 30-07-2003, 11:43
Thomas
Thomas is offline
Ik ben ook voorstander van een rustdag, terwijl dit niets met het christelijke geloof te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:34
Verwijderd
Ik zeg nergens dat ik vind dat iedereen elke dag moet werken. Waar halen jullie vandaan dat iedereen 7 dagen per week werkt, als er op zondag gewerkt wordt? Net alsof je geen vrij kan nemen op dinsdag? Ja, tuurlijk kun je verplicht gaan stellen dat iemand altijd 1 dag per week vrij moet hebben. Maar waarom per se op dezelfde dag steeds?

En iemand zei dat je op zondag niet in de verleiding hoeft te komen om te gaan winkelen. Dat lijkt mij getuigen van een zeer zwakke persoonlijkheid, want als je niet wil winkelen, dan doe je dat lekker niet, en dan ga je toch niet denken 'ooooh maar er zijn winkels open dus ik moet wel!'

Ik zeg ook nergens dat ik elke dag wil winkelen, maar dit is gewoon niet handig. Leuk op vakantie, als je op de fiets bent, dus niet eten voor twee dagen mee kunt nemen omdat dat gewoon niet in de fietstassen past, en aldus op zondag maar naar een eetcafe moet omdat je anders niet te eten hebt.

Ik heb het ook niet erover dat ik meer wil winkelen dan ik nu doe, maar het zou wel handig zijn als het zou kúnnen.

En ja, christelijken willen vrij op zondag, dan nemen ze lekker vrij op zondag als er dan toch 1 dag in de week vrij 'moet', maar waarom wil de overheid doen alsof iedereen christelijk is? Zoals al gezegd werd, als je Joods bent loop je zo omzet mis, omdat je vanwege je geloof niet werkt op zaterdag en vanwege de overheid niet werkt op zondag, terwijl je misschien wel 6 dagen zou willen werken in plaats van 5.

Ik wil ook niet trouwens 'winkelen op zondag' zoals Boeing-747 zei, maar het lijkt me wel handig om óók dan even iets te kunnen kopen voor bij het avondeten, of even wat schroefjes te halen om iets te repareren, of even een lampdingetje te halen zodat je weer licht op je kamer hebt.

En nee *booh*, ik hoef niet elke dag van de week in een winkel te lopen, maar stel nu dat ik op maandag, dinsdag en woensdag werk, donderdag naar een jarige tante moet, en op vrijdag en zaterdag werk, en ik op mezelf woon, dan is het maar te hopen dat ik de week daarvoor genoeg voorraden heb ingeslagen. En nee, ik werk helemaal niet en woon niet op mezelf, maar het gaat ook niet om mij.

Pfft. Wat zijn we weer aanvallend vandaag.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:03
Sweet Serenity
Citaat:
sarahbressers schreef op 30-07-2003 @ 13:34:
Ik zeg nergens dat ik vind dat iedereen elke dag moet werken. Waar halen jullie vandaan dat iedereen 7 dagen per week werkt, als er op zondag gewerkt wordt? Net alsof je geen vrij kan nemen op dinsdag? Ja, tuurlijk kun je verplicht gaan stellen dat iemand altijd 1 dag per week vrij moet hebben. Maar waarom per se op dezelfde dag steeds?

En iemand zei dat je op zondag niet in de verleiding hoeft te komen om te gaan winkelen. Dat lijkt mij getuigen van een zeer zwakke persoonlijkheid, want als je niet wil winkelen, dan doe je dat lekker niet, en dan ga je toch niet denken 'ooooh maar er zijn winkels open dus ik moet wel!'

Ik zeg ook nergens dat ik elke dag wil winkelen, maar dit is gewoon niet handig. Leuk op vakantie, als je op de fiets bent, dus niet eten voor twee dagen mee kunt nemen omdat dat gewoon niet in de fietstassen past, en aldus op zondag maar naar een eetcafe moet omdat je anders niet te eten hebt.

Ik heb het ook niet erover dat ik meer wil winkelen dan ik nu doe, maar het zou wel handig zijn als het zou kúnnen.

En ja, christelijken willen vrij op zondag, dan nemen ze lekker vrij op zondag als er dan toch 1 dag in de week vrij 'moet', maar waarom wil de overheid doen alsof iedereen christelijk is? Zoals al gezegd werd, als je Joods bent loop je zo omzet mis, omdat je vanwege je geloof niet werkt op zaterdag en vanwege de overheid niet werkt op zondag, terwijl je misschien wel 6 dagen zou willen werken in plaats van 5.

Ik wil ook niet trouwens 'winkelen op zondag' zoals Boeing-747 zei, maar het lijkt me wel handig om óók dan even iets te kunnen kopen voor bij het avondeten, of even wat schroefjes te halen om iets te repareren, of even een lampdingetje te halen zodat je weer licht op je kamer hebt.

En nee *booh*, ik hoef niet elke dag van de week in een winkel te lopen, maar stel nu dat ik op maandag, dinsdag en woensdag werk, donderdag naar een jarige tante moet, en op vrijdag en zaterdag werk, en ik op mezelf woon, dan is het maar te hopen dat ik de week daarvoor genoeg voorraden heb ingeslagen. En nee, ik werk helemaal niet en woon niet op mezelf, maar het gaat ook niet om mij.

Pfft. Wat zijn we weer aanvallend vandaag.

Zoals ik reeds zei ik denk echt dat het een soort controle-functie is. Tuurlijk beseft iedereen wel dat hij recht heeft op minstens 1 vrije dag in de week MAAR op zich is het wel "handig" dat jij en je partner sowieso één dag in de week tesamen vrij hebben (dat kan je niet altijd onderling afspreken). Ik erger me er soms ook wel aan dat er helemaal niks te doen valt op zondag maar op zich is het wel een goed idee dat (bijna) iedereen gezellig samen thuis zit. Over dat winkelen: hier (Westvlaanderen) is het vaak zo dat de warenhuizen van 9 tot 12 uur open zijn, zodat de "werkmens" die de zaterdagavond niet om boodschappen kon toch nog eten op tafel krijgt.

Hmz, klink ik nu vaag?
Oud 30-07-2003, 13:09
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 30-07-2003 @ 14:03:
...MAAR op zich is het wel "handig" dat jij en je partner sowieso één dag in de week tesamen vrij hebben (dat kan je niet altijd onderling afspreken). .
1. behalve als een van de twee in het ziekenhuis werkt of in de ouderenzorg, of ik de dierentuin, of noem nog maar een paar beroepen die op zondag gewoon doorgaan
2. waarom kan je dat niet onderling afspreken?
Oud 30-07-2003, 16:17
Sweet Serenity
Citaat:
Qamra schreef op 30-07-2003 @ 14:09:
1. behalve als een van de twee in het ziekenhuis werkt of in de ouderenzorg, of ik de dierentuin, of noem nog maar een paar beroepen die op zondag gewoon doorgaan
2. waarom kan je dat niet onderling afspreken?

Wel mij lijkt het moeilijk. Je mag je eigen vrije dag niet kiezen (mijn ouders toch niet). Het is ook niet zo dat ze bijvoorbeeld altijd de maandag of de woensdag vrij krijgen, dat verschilt van week tot week.
Oud 30-07-2003, 17:17
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sweet Serenity schreef op 30-07-2003 @ 17:17:
Wel mij lijkt het moeilijk. Je mag je eigen vrije dag niet kiezen (mijn ouders toch niet). Het is ook niet zo dat ze bijvoorbeeld altijd de maandag of de woensdag vrij krijgen, dat verschilt van week tot week.
Ow mijn pa wel..
Oud 30-07-2003, 17:30
soske
soske is offline
Ik vind het wel ok eigenlijk. Niet vanwege christelijk oogpunt maar dan heeft iedereen 1 dag van rust, ligt de economie even stil. Wel goed eigenlijk even rust in het hele land. ik had net nog iets dat ik wilde typen, maar dat ben ik weer vergeten.
Oud 30-07-2003, 17:32
Shock
Shock is offline
Ik vind dat de winkeliers het zelf moeten kunnen bepalen... Zo hebben de christenen de vrijheid om naar de kerk te gaan en de mensen die geld willen verdienen, verdienen hun geld
Oud 30-07-2003, 17:33
soske
soske is offline
Citaat:
soske schreef op 30-07-2003 @ 18:30:
Ik vind het wel ok eigenlijk. Niet vanwege christelijk oogpunt maar dan heeft iedereen 1 dag van rust, ligt de economie even stil. Wel goed eigenlijk even rust in het hele land. ik had net nog iets dat ik wilde typen, maar dat ben ik weer vergeten.
Ik weet het weer. Een keer per maand ofzo is het koopzondag, dat is dan ook heel gezellig en druk. Er zijn popcornkraampjes en muziek enzo, tis echt een feestdagje in het winkelcentrum. Als de winkels elke zondag open waren, was dat er allemaal niet en werd het weer te gewoon. Nu is het iets speciaals.
Oud 30-07-2003, 17:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind het heel normaal dat de winkels een vaste dag per week dicht zijn. Zondag is ook een goede optie omdat het dan weekend is en de mensen ook vrij hebben. Stel nou dat ze de winkels een dag door de week sluiten en zondag open laten, dan zouden mensen dus op zondag moeten werken terwijl zondag gewoon een van de twee dagen van het weekend is. Overigens hebben wij in Maastricht dat elke maand de eerste zondag de winkels wél open zijn. Nou OK dan zijn ze niet alle zondagen dicht, beter toch? Vind dat ze best wel een dagje dicht mogen zijn, wat voor dag boeit me eigenlijk persoonlijk gezien geen f*ck, want zelf haat ik winkelen.
Oud 30-07-2003, 17:57
tush
tush is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 30-07-2003 @ 08:51:
LoL

kom snel naar het Belgenland want daar is die onzin niet
Eum, in Mechelen wel hoor...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 18:20
AngelLena
AngelLena is offline
Ook in dit land bestaat zoiets als koopzondag. 1 zondag in de maand zijn de winkels gewoon geopend (als de ondernemers eraan mee willen werken, is nml niet verplicht) en kan ieder zijn boodschapjes doen.

En ik denk dat het bij het christendom niet eens zozeer ligt aan het feit dat men dan naar de kerk wil, kan men ook een uurtje later de winkels openen, meestal op maandag zijn winkels ook pas vanaf half 11 geopend. Ik denk dat het ligt aan het feit dat volgens het chirstelijke geloof zondag een rustdag is. Op de wekelijkse rustdag hoort er geen arbeid verricht te worden.

Tja, begrijp me goed, zelf vind ik het ook dikke onzin, de videotheek waar ik werk is op zondag ook gewoon open. Maar ik kan wel begrijpen dat de christelijke ondernemers geen arbeid willen verrichten op de rustdag. Dus eigenlijk vind ik dat het voor ondernemers een keuze moet zijn om op zondag open te zijn of niet.

Maar wat ik wel heel erg vind, dat zijn die mensen die dermate christelijk zijn dat ze hun buren verbieden om op zondag hun schone was in de tuin te drogen te hangen! De buurvrouw van mijn schoonmoeder is er zo een. Als ze op zondag haar was ophangt komt de buurvrouw klagen omdat ze dat niet vind kunnen. Daar ben ik dan weer heel simpel in. God gebruikt zijn rustdag om naar zijn bouwpakketje wat men de aarde noemt te loeren, wij gebruiken onze rustdag om te loeren naar onze schone was die aan de lijn bungelt.
Oud 30-07-2003, 18:36
Jem
Jem is offline
Citaat:
tush schreef op 30-07-2003 @ 18:57:
Eum, in Mechelen wel hoor...
Overal zowat in België dacht ik, ik kan echt geen enkele stad opnoemen waar de winkels openzijn op zondag.

En ik vind het ook jammer, dan ben je net 1 dag thuis om te kunnen shoppen en zijn de winnkels niet eens open..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 19:45
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Tot het komen van het lezen van jouw gehele stuk heb ik niet genoeg energie, echter, kan ik wel stellen dat ik niet vind dat economische redenen beweegredenen mogen zijn voor welke beslissing dan ook behalve die op economisch vlak.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 20:24
Dminor
Dminor is offline
Waar maak je je druk om?

Je bent wel voorstander van een rustdag, maar je vindt het stom dat het steeds op dezelfde dag valt? Dat is toch onzin. Zou je dan ook een schema moeten kopen ofzo van wanneer ze dat plannen? Dat verandert toch niets, er blijft ook dan sowieso een dag waarop je niets kunt kopen.
Oud 30-07-2003, 20:30
Shock
Shock is offline
Citaat:
Dminor schreef op 30-07-2003 @ 21:24:
Waar maak je je druk om?

Je bent wel voorstander van een rustdag, maar je vindt het stom dat het steeds op dezelfde dag valt? Dat is toch onzin. Zou je dan ook een schema moeten kopen ofzo van wanneer ze dat plannen? Dat verandert toch niets, er blijft ook dan sowieso een dag waarop je niets kunt kopen.
En als elke winkelier nu gewoon in z'n openingstijden op kan nemen welke dag ie daarvoor zou willen gebruiken? De vrijheid die er nu is in het vrijhouden van de maandagochtend/dinsdagmiddag/etc. kunnen ze toch ook geven voor de 'rustdag' die een winkelier wil hanteren?
Oud 30-07-2003, 21:11
Boeing 747-400
Citaat:
terror koe schreef op 30-07-2003 @ 11:11:
Ja, winkels hebben altijd maar een werknemer die alles moet doen
Jezus tering, je kan zelfs iemand aan nemen die alleen de zondag werkt.

'dan moeten ze van jou maar 7 dagen in de week gaan werken'

Ik nomineer dit tot meest domme post van deze week.
Ook goedemorgen Ben jij met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Heb je enig idee hoeveel eenmanszaken er in Nederland zijn? Met één bedrijfleider, die nu al 6 dagen aanwezig is? Je kan toch niet verwachten dat een eenmanszaak alleen voor zondag nog iemand gaat aannemen, want zoiets kost enorm veel geld.

Wat ik gewoon duidelijk wilde maken is: De winkels zijn nu meestal al 6 dagen in de week open. En aangezien de meeste mensen een 5-daagse werkweek hebben, en meestal niet 12 uur per dag werken, is er altijd wel een dag of een avond dat je naar de winkel kan gaan om boodschappen te doen.

Ik vind het ook heel makkelijk dat de supermarkt hier op zondag open is, en ik maak daar ook gebruik van. Maar als dat niet het geval zou zijn, zou ik gewoon op een andere dag gaan. Ik denk helemaal niet dat mijn post een 'domme post' was (en mocht dat wel zo zijn, zeg het dan eens iets vriendelijker....), wat ik ermee wilde zeggen was dat het verkeerd is om er maar vanuit te gaan dat alles open is. Er zijn een heleboel mensen die, net als jij, op zondag lekker vrij willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:22
Tiño
Tiño is offline
nou oke, gaat ie dan sarah, die uit de 10e grootste stad van NL komt , hmmm ja niemand kan je verplichten wel of niet te werken op n bepaalde dag dus als je vrij wil ,moet dat kunnen maar als je wil werken moet dat ook kunnen, en bij ons in R'dam willen ze dus werken...maar nogmaals sorry dat k nie even gekeken had waar je vandaan komt...
Oud 30-07-2003, 23:29
Fantôme
Fantôme is offline
en koopzondagen dan?!
et en plus, hier zijn supermarkten iig op zondag open. misschien een kortere tijd, maar wel open. (de ah is op zondag dan van 10.00 uur tot 18.00 uur open.... maja, in 8 uur tijd kan jij wel boodschappen doen denk? de vomar is hier (en een dorp, jaja) ok nog enkele uren open evenals de Deen. naja, en de koopzondagen dan. ik vind het wel prima... is er tenminste toch nog een dag waarop ik mn geld NIET kan uitgeven
Oud 31-07-2003, 11:10
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Shock85 schreef op 30-07-2003 @ 21:30:
En als elke winkelier nu gewoon in z'n openingstijden op kan nemen welke dag ie daarvoor zou willen gebruiken? De vrijheid die er nu is in het vrijhouden van de maandagochtend/dinsdagmiddag/etc. kunnen ze toch ook geven voor de 'rustdag' die een winkelier wil hanteren?
Eh, volgens mij leef jij je te veel in de winkelierspositie in.

Denk eens aan de kopers, die gaan dan altijd winkelen met het gevoel 'en nou maar hopen dat ie open is'. Wil je rustig kleding uit gaan zoeken, is de helft van de winkels dicht. Enzovoorts.
En de klant gaat nog altijd voor de winkelier zelf, toch? De klant is immers koning.
Oud 31-07-2003, 11:42
Tandpasta
Tandpasta is offline
Absoluut wel, 24-uurs economie voor alles.
Oud 31-07-2003, 11:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 31-07-2003 @ 12:42:
Absoluut wel, 24-uurs economie voor alles.
nou ben ik niet zo'n economisch ingesteld typje.
maar als alle bedrijven 24 uur per etmaal, 7 dagen in de week open zouden zijn... lijden ze dan op gegeven moment niet verlies.
ik bedoel, er zijn maar weinig mensen die (doordeweeks) om een uur of 3 snachts kleding gaan kopen. personeel kost geld... heb je dat over voor die anderhalve klant die snachts inkopen gaat doen?

-xxx-
Reageren

Regels voor berichten