Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je symbolen in dromen wilt snappen, moet je de hoofdregel kennen: Wat in een droom op een aardse, lichamelijke of letterlijke manier wordt uitgebeeld, heeft dezelfde betekenis, maar dan op een geestelijke of figuurlijke manier. Een droom beeldt op een aards niveau uit, wat op een geestelijk niveau waar is. Dan kun je hiermee het naakt zijn in een droom vertalen. In de droom is je LICHAAM naakt, dat betekent dus dat je GEEST naakt is. Het naakt zijn gebeurt niet in je lichaam, maar in je geest. Naakt zijn is, als je het nagaat: "onbedekt zijn", en: "openlijk te zien zijn". Dit is wat het eigenlijk betekent, in gewone woorden. Die gewone woorden zetten we nu om naar het geestelijke, want ze zijn in het geestelijke, of in je geest waar. Het gaat er dus om, dat jouw geest bedekt is, en openlijk te zien is. Mensen hebben "inkijk" in jouw geest. Waarschijnlijk maak je in je leven situaties mee, waarin mensen in jouw geest kunnen voelen of zien, en zo jouw gevoelens en/of gedachtes te weten kunnen komen. Dat is denk ik de hoofdbetekenis van deze droom. Dan schaam je je rot, gaat hopeloos op zoek naar kleding en zoekt een plaats waar niemand je kan zien. Dat betekent volgens mij dat je je schaamt voor dat iedereen je gevoelens en/of gedachtes kan zien. Je gaat hopeloos op zoek naar mogelijkheden om je geest te bedekken, en je zoekt het, om jezelf te verbergen. Het schamen hoeft niet "vertaald" te worden, het jezelf verbergen ook niet, alleen het begrip "kleding". Als je nagaat, wat kleding eigenlijk is, in verband met naakt zijn en schamen, dan kom je erop uit, dat kleding heel simpel de bedekking van je lichaam is. Als je dus de logica volgt, dan betekent het op zoek gaan naar kleding het op zoek gaan naar bedekking van je geest, zodat de binnenkant daarvan niet meer te zien of voelen is. De droom laat je dit volgens mij zien om je ervan bewust te maken, dat het in je dagelijks leven zo is. Zodat je er op tijd attent op kan zijn. De logische methode om droomsymbolen te "kraken", daarover kan je meer lezen op mijn site droominfo in: dromen snappen zonder droomwoordenboek. En zo lang dat nog niet helemaal lukt, vind je de meest voorkomende droomsymbolen terug in het droomwoordenboek wat ik aan het schrijven ben. Kijk bijv. maar eens onder 'naakt' en onder 'kleding'. Daar vind je meer uitleg over de betekenis hiervan. En hiermee zou je de droom ook hebben kunnen begrijpen, denk ik. groeten, peter. ________________ * deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout. * maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft. Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 23:06. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Want als mensen je gedachten of gevoelens doorhebben, reageren ze er ook niet op. Blijven ze ook gewoon doen. De droom is dan symbolisch wat betreft dat naakt zijn. Maar de reactie van de anderen, daar houdt de symbolische werking dan op. Een restaurant is een plaats waar mensen eten. En eten is: "iets (lichamelijk) tot je nemen". Dat vertaal je dan naar: "iets geestelijk tot je nemen". Het gaat dan om geestelijk voedsel in plaats van voedsel voor het lichaam. Kijk hiervoor in het droomwoordenboek op mijn site onder het woord: "eten", dan krijg je een uitgebreide uitleg. Een restaurant kan ook een plaats zijn voor sfeer en gezelligheid, maar dat zal je wel gesnapt hebben al. groeten, peter. ________________ * deze uitleg kan goed zijn, half goed of fout. * maak daarom zelf uit, wat je ervan gelooft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bron: MBS |
![]() |
||
Citaat:
Omdat naakt volgens mij betekent: "dat je gevoelens enz. te zien zijn. Maar als je dan "tegelijk gelukkig bent, dan is dat niet vervelend, hoef je je niet te schamen voor je gevoelens, hoef je je niet te bewijzen en heb je genoeg zelfvertrouwen. Je hebt dan ook niets te verbergen, bent zo onkwetsbaar geworden. En als zo'n droom komt als toekomstdroom, dan zal het betekenen, dat je je met succes zal bevrijden van je vervelende gevoelens. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|