Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2003, 21:53
Aragorn
Aragorn is offline
Weet iemand een site waar dit mogelijk is? Dus geen programma maar echt een site (ik verwacht iets van een JAVA-appletje of zo).

Ik heb nl gehoord dat als iemand je IP-adres heeft ze daaruit je ISP en je naam en weet ik het wat kunnen afleiden.

Wie kan dit bevestigen of bewijzen dat het niet zo is?

Aragorn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2003, 22:01
Koen
Koen is offline
ISP kan je er wel uithalen ja. Een site ken ik zo niet, maar via 'tracert ipaddress' in je commando prompt kom je wel achter de ISP in 9 van de 10 gevallen.

Maar naam of andere gegevens uit een IP adres? Dat kan je vergeten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:01
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
je isp over het algemeen wel, reverse dns lookup

naam is natuurlijk bullshit, of je moet een eigen domein hebben, dan is je naam op te zoeken in de WHOIS records.

tracert? nslookup voldoet meestal wel.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 22:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
In DOS-box:

tracert 195.65.75.144
Oud 29-07-2003, 23:00
Verwijderd
Precies, met het commando tracert kun je inderdaad de hostname bij een IP-adres opzoeken. Soms lukt dat echter niet (als één van de IP-adressen in de trace een timeout geeft) maar iemands provider geeft over het algemeen altijd wel een reply.

Je ISP is sowieso zichtbaar, vaak staat dit al in je eigen hostname, bijvoorbeeld 833450.upc-d.chello.nl of 194-109-43-234.fast-adsl.xs4all.nl.

Je naam en adres kunnen aan de hand daarvan niet achterhaald worden, tenminste niet volgens voor iedereen toegankelijke methoden. Er zijn programma's (o.a. NeoTrace) waarmee je de geografische adresgegevens van een IP kunt opzoeken, maar dat werkt natuurlijk alleen als dat IP in de IDS-lijst staat (een grote opsomming van alle geregistreerde domeinen, hier staan particulieren dus vrijwel niet in). Het is net als het opzoeken van iemands naam aan de hand van een mobiel telefoonnummer, dat werkt ook alleen als die persoon een abonnement heeft op naam en dat abonnement ook is ingeschreven bij de Nationale Telefoongids.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 09:14
Chimera
Chimera is offline
Om te weten te komen van wie (welke ISP dus) een IP-adres is gebruik je geen tracert, maar doe je een whois op dat adres:
http://www.ripe.net/perl/whois

Er is geen enkele garantie dat de route via adressen van jouw ISP gaan namelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten