Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor zover ik nu lees, heb je geen VPN nodig.
Je hebt 3 computers op ieder eigen lokatie met ieder eigen internet, en je wilt kunnen communiceren tussen de computers. Wat is het probleem? Kan toch gewoon over internet? Of wil je een beveiligde (encrypted) verbinding tussen de comps?
|
ja ik wil het wel encrypted hebben
maar ik wil dan wel dat ze via het inet de database kunnen starten op de centrale server.. en ze moeten dus via een novell client inloggen op de novell server ik weet niet of dat wel via het inet kan
|
Als ik het goed begrijp zit iedere computer op een andere internet aansluiting en wil je de computers met de centrale server laten communiceren. Wanneer je VPN wilt gebruiken is het belangrijk dat de machine die als VPN server dient NIET achter een NAT router zit maar een direkte verbinding heeft met internet. Vervolgens kunnen de client pc's direct of via NAT router aangesloten op internet een VPN verbinding op zetten met de VPN server. Je zou dus de database op de zelfde fysieke server als de VPN server kunnen draaien of je gebruikt een aparte machine als VPN server en zet daar achter de database server. De VPN verbinding is gewoon te encrypten.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |