Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2003, 11:28
Optima
Optima is offline
kun je je hierin vinden?

zodra ik tegen mijn vriend mijn 'gevoel' begin te vertellen, of het feit dat me iets dwarszit in onze relatie ( zijn gedrag ofzo) klapt hij dicht, zegt dat ik zeur en vervelend ben, dat ik meer moet relaxen en niet de relatie moet analyseren.

maar IK heb zoiets: beter de wijde wereld in. Want wat als me iets dwarszit wat in me blijft borrelen en borrelen net zolang totdat het ontploft en het de relatie kost.

ik vertel het dus, dan maar een vervelende zeurpiet.

Maar nu vraag ik me af of ALLE jongens dit hebben dus
1) niet willen dat meisjes het over de relatie hebben
2) zelf nooit iets over hun gevoel t.o.v. de relatie vertellen
Oud 30-07-2003, 11:31
psychobunny
psychobunny is offline
mn vriend is al 3 jaar zo...
Oud 30-07-2003, 11:32
Optima
Optima is offline
Citaat:
psychobunny schreef op 30-07-2003 @ 12:31:
mn vriend is al 3 jaar zo...
en daar kun je mee leven? denk je 'als hij niets zegt zal het wel goed zijn?'Kun je je ei wel kwijt bij hem?
Oud 30-07-2003, 11:34
Fuzzly
Fuzzly is offline
je moet je niet afsluiten voor je gevoelens...ik ben een jongen en luister naar me vriendinnen....je moet je hart kunnen luchten en ook wederzijds.

zo heb ik het idee er van
Oud 30-07-2003, 11:42
Verwijderd
ik heb alleen gehad dat ik erover kon praten, maar dat het toch niet gebeurde
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:46
Soron
Soron is offline
Ik wou dat ik over zoiets kon praten..... en dat ik mn gevoel aan iemand kon vertellen..... maar helaas.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:47
Saiorse.TK
Saiorse.TK is offline
Nee, niet elke jongen is zo, mijn vriendin kan voor alles bij me komen, voor én tegenspoed, ik zal haar helpen! Hoe kun je nou diep van elkaar houden zonder elkaars verdriet te delen? Wat heb je aan een jongen die zo oppervlakkig is, dat zelfs zijn vriendin niet bij hem haar verdriet kan tonen? Wie is er zo? En wat heb je eraan?
Oud 30-07-2003, 11:49
Optima
Optima is offline
Citaat:
Saiorse.TK schreef op 30-07-2003 @ 12:47:
Wat heb je aan een jongen die zo oppervlakkig is, dat zelfs zijn vriendin niet bij hem haar verdriet kan tonen?
ik bedoel niet zomaar alle verdriet, natuurlijk steunt mijn vriend me als ik het moeilijk heb, maar NIET als ik het moeilijk heb met hem, dus dat ik verdrietig ben om hem, of iets in onze relatie.
Oud 30-07-2003, 11:53
The0
The0 is offline
Yay, eindelijk kan ik eens een reactie geven die er nog niet 10x staat

Ik kan namelijk wèl goed over de relatie praten. Moedig het zelfs aan bij een vriendin (heb er opt moment geen). Gaat allemaal gewoon veel makkelijker als je weet hoe de ander tegen dingen aankijkt.

Maarja, ben ik nou echt de enige jongen die er zo over denkt?
Oud 30-07-2003, 11:54
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
mijn ex kon ook nooit over z'n gevoelens praten, dus ook niet over relaties. Ik werd er helemaal gek van, en heb het daarom ook uitgemaakt. M.a.w. ik vind het dus erg belangrijk dat een jongen z'n gevoelens kan tonen.

Mijn vriend nu is helemaal anders dan die ex: hij praat heel veel over z'n gevoelens, en we praten samen veel over hoe we ons bij elkaar voelen (zowel tijdens ruzies, als wanneer het goed gaat).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 30-07-2003 @ 12:28:
Op zich praat ik graag over van alles en nog wat en vind ik het zelfs leuk dingen te analyseren. Het wordt pas moeilijk als ik zelf weet dat ik dingen verziekt heb, of als mijn persoonlijkheid wordt aangetast. In die zin dat ik mezelf zou moeten veranderen om aan de gestelde eisen te voldoen.

Dus wanneer mijn vriendin over dingen uit het verleden begint die ik toch niet kan terugdraaien of wanneer ze mij wil veranderen, dan begin ik inderdaad afwijzend te worden.

Citaat:
Over het algemeen neem ik een afwachtende positie in. Ik kijk gewoon hoe het verder loopt. Daarnaast heb ik ook wel eens de neiging de kop in het zand te stoppen als ik het gevoel heb dat het uiten van bepaalde gevoelens (bijv. jaloezie) toch alleen maar tot discussies zal leiden.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:00
Embraced Pale Death
Embraced Pale Death is offline
Ik wil wel graag weten hoe ze zich voelt in onze relatie. En als haar dus iets dwars zit, hoor ik dat graag, kunnen we er wat aan proberen te doen. En ook als ze denkt dat alles perfect gaat, hoor ik dat ook graag.
En andersom ook. Neem ik aan...
Als mij iets dwarszit, ga ik dat niet opkroppen...

Ik vind t een beetje raar heur, als je niet over je relatie praat...
Oud 30-07-2003, 12:03
ekki
ekki is offline
Citaat:
1) Mijn vriend praat er graag met me over en vindt het goed als ik dingen zeg.
2) Ik heb het gevoel dat ie dit wat moelijker vindt, ik moet hem echt aansporen iets te vertellen ofzo. Ik merk het meestal wel aan 'm dan.

Maar we praten veel.
Oud 30-07-2003, 12:09
DutchGirl
DutchGirl is offline
ja dat klopt, en dat is frustrerend want je MOET er gewoon over praten, anders krop je het op, maar dat begrijpen die lui niet.
Oud 30-07-2003, 12:12
Warsocket
Warsocket is offline
mmzz niet iedereen is zo maar ik denk dat het voor jongens wel moeilijker is

gister begon mijn vriendin ook over haar (grote) ruzie met haar moeder toen had ik aan het begin ook zo iets van "ik vindt het absoluut niet fijn dit te horen" maarja ik heb toch geluisterd en tips gegeven want niet helepen zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

maarja als jongen ik ben heel open maar ik heb het ook niet graag over klote dingen ik heb ook zoiets van kijk vooruit en niet achteruit
Oud 30-07-2003, 12:37
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Mijn vriend en ik hebben gisteren juist een heel goed gesprek gehad...Zo leer je elkaar juist goed kennen, door over je gevoel en relatie te praten...Je gaat elkaar beter begrijpen enzo...

Toen ik met mijn ex na 11 maanden over onze relatie wou praten, liep hij boos weg...
Oud 30-07-2003, 12:42
Verwijderd
Mijn vriend kan beter over onze relatie praten met mij, dan ik met hem... en die gesprekken lopen altijd vrij redelijk. We hebben allebei moeite om onze gedachten tot uitdrukking te brengen op precies de goede manier, willen 't goed doen, dus er zijn stiltes en misverstanden, maar uiteindelijk komen we er altijd wel uit.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:52
Allure
ik kan me hierin niet vinden, als er in mijn relatie iets aan de was, was ik juist degene die er over wilde praten, en niet zij...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 12:52
Hukkie
Hukkie is offline
Mn vriend is echt een kletstante op dat gebied Maar we hebben eigenlijk nooit ruzies of serieuze meningsverschillen, we kleppen meer over onze vorige relaties.
Oud 30-07-2003, 13:10
lieve
lieve is offline
Neen, niet alle jongens hebben da hoor.
Ik ken er een paar die helemaal geen problemen hebben om te praten over hun gevoelens en over hun relatie!!!

Ik ken er zelfs eentje, die er soms wat teveel over piekert... hij is echt ne sweetie... mor een beetje te gevoelig denk ik.
Oud 30-07-2003, 13:16
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
kun je je hierin vinden?

zodra ik tegen mijn vriend mijn 'gevoel' begin te vertellen, of het feit dat me iets dwarszit in onze relatie ( zijn gedrag ofzo) klapt hij dicht, zegt dat ik zeur en vervelend ben, dat ik meer moet relaxen en niet de relatie moet analyseren.

maar IK heb zoiets: beter de wijde wereld in. Want wat als me iets dwarszit wat in me blijft borrelen en borrelen net zolang totdat het ontploft en het de relatie kost.

mijn vriend is altijd lieff en luisterd altijd ik heb er nooit geen last van eigelijk... Komt misschien nog ofzo
hoewel we eigelijk niet echt veel praten over onze relatie ofzo alles gaat goed dussss....
Oud 30-07-2003, 13:18
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik zou er juist wel over willen praten. 'Probleempjes' moet je oplossen en niet opstapellen, daar komt naar mijn idee alleen maar ellende van.
Oud 30-07-2003, 13:24
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
kun je je hierin vinden?
Zeker kan ik me daarin vinden! Maar het ligt ook helemaal aan de jongen.. Sommigen praten er wel over, vinden het juist fijn. En anderen vinden het de grootste onzin: 'Doe normaal, relatie is relatie, niet zo zeuren, het gaat toch goed?'
En of ze zelf iets over hún gevoel vertellen ligt ook helemaal aan het type jongen... Maar goed, ik vind eigenlijk wel dat ze op een zekere hoogte er wel over móeten praten met ons ofzo...
Het probleem is, het is een meisjesding: praten over gevoelens...
Of nou ja, in de meeste gevallen dan.. Je komt niet zo vaak een jongen tegen die je vraagt wat jij voelt of vertelt wat hij zélf voelt...
Oud 30-07-2003, 13:46
LilDushi
LilDushi is offline
het isz verschillend bij de ene boy is t so en bij de andere niet.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 13:50
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:

1) bullshit, echt niet alle jongens zijn zo
2) bullshit, echt niet alle jongens zijn zo

...

misschien is het wel zo dat meisjes er eerder over praten/willen praten, daar heb je denk k wel gelijk in
Oud 30-07-2003, 15:54
neeltje
neeltje is offline
Over gevoelens praten ging altijd wel goed, maar als het over onze relatie zelf ging was ik ook altijd vervelend, of werd weggewuifd met daar heb ik nou ff geen zin in.
Dan word het gevoel alleen nog maar sterker, blijf je die brok in je keel houden, ik wilde dat ik een vent was, die doen nooit zo moeilijk....
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:06
Verwijderd
Genoeg jongens praten erover... ja ik ook relaties.... tja... nog nooit een serieuse verkering/relatie verkering gehad zal ik maar zeggen... maar ik praat wel overal over.

Weer die generalisatie trouwens.. maarjeh..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:08
Soezen
Soezen is offline
Mijn vriend wordt boos als ik zeg hoe ik me voel. Hij gaat geirriteerd doen, en daarom zeg ik het vaak niet meer..
En als ik dat doe zegt ie: Zie je nou wel, nu gaat het veel beter..
Alleen maar hopen dat het niet in 1 keer allemaal eruit moet...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:08
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Optima schreef op 30-07-2003 @ 12:49:
ik bedoel niet zomaar alle verdriet, natuurlijk steunt mijn vriend me als ik het moeilijk heb, maar NIET als ik het moeilijk heb met hem, dus dat ik verdrietig ben om hem, of iets in onze relatie.
Maar dat is toch volstrekte logisch.... Het is een fuctieconflict die het beste gescheiden dient te worden.... Zeuren over je vriend kan je het beste bij je vriendinnen doen... pas als je het proces "vriend" kan verbeteren moet je bij hem aankloppen om heb te laten aanpassen en te wennen aan het nieuwe proces....

Oud 30-07-2003, 16:42
miro
miro is offline
In t begin was t wel zo maar hoe verder de tijd vordert hoe beter we over onze gevoelens kunnen praten. Hij dus ook. Af en toe vindt ie me wel een zeur maar dat is alleen als zo'n gesprek uit gaat lopen op een ruzie (tja kan ook gebeuren)
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 16:56
Jobber
Jobber is offline
Citaat:
kun je je hierin vinden?

Ik kan en doe het ook met mijn vriendin! En daar zijn we heel erg blij om, want je gevoelend met elkaar delen is beter dan de dingen op te proppen. Daardoor ontstaan juist alleen maar meer spanningen.
Maar veel jongens hebben zoiets iets van; ik ben een man, en mannen praten niet over gevoelens omdat dat niet stoer is.
Ook als we ergenis hebben aan elkaar zeggen we er wat van, want dan weet je hoe de ander er over denkt en waar je aan toe bent!
Oud 30-07-2003, 17:29
Verwijderd
Ik kan met mijn vriend over alles praten, de meest serieuze dingen, de meest stomme dingen. Alles. En dat heeft ie me ook bewezen. En dat is andersom ook, en dat weet hij.
Hij is gelukkig niet het persoon dat alles opkropt, hij gooit er heel makkelijk uit wat hij wel en niet wil hebben enzo en zo ben ik ook. Dus dat gaat allemaal harstikke goed
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:48
Verwijderd
Jeanne, wij lopen elkaar nog wel eens tegen het lijf op de faculteit.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 17:53
El_Fenomino
El_Fenomino is offline
Ik denk dat ik anders zou zijn, heb nooit een echte relatie gehad. Maar ik houdt van (diepzinnige) praat
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 21:48
avantasia
avantasia is offline
Het is ook meestal gezeik als je "over je relatie" gaat praten. Kom op, laat hem ook zien dat je hem leuk vind inplaats van alleen maar te zeiken over relaties en die shit.
Het is niet zo dat ik dichtklap ofzo, maar ik begin wel snel over wat anders, ik vind het ronduit gezeik over niks. Als de ander z'n gedrag je niet aanstaat zeg het dan gewoon, inplaats van te gaan praten over relaties.
Oud 30-07-2003, 22:34
Verwijderd
Lol, ik voel me er juist zeer ongemakkelijk bij als mijn vriend over 'ons' begint... en heb et er soms ook liever niet over. Maar dat gaat langzamerhand over komt beetje door onzekerheid e.d. maar mijn vriend heeft dat dus totaal niet. (Ik ben wel zijn eerste serieuse meisje) en hij maakte er dus een halfuur lang drama van om ik hou van je te zeggen lol... maar ehm ja hij verteld mij vaker wat hij vind over ons dan ik hem. La la la
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:37
Verwijderd
Citaat:
avantasia schreef op 30-07-2003 @ 22:48:
Het is ook meestal gezeik als je "over je relatie" gaat praten. Kom op, laat hem ook zien dat je hem leuk vind inplaats van alleen maar te zeiken over relaties en die shit.
Het is niet zo dat ik dichtklap ofzo, maar ik begin wel snel over wat anders, ik vind het ronduit gezeik over niks. Als de ander z'n gedrag je niet aanstaat zeg het dan gewoon, inplaats van te gaan praten over relaties.
UH, ik denk dat ze bedoelt als je bv iet sdwarsit over je vriend(in)s gedrag dat je dan fatsoenlijk een gesprek begint hoezo praten over relatie's zo'n gesprek gaat niet over "goh wat vind jij nu van een relatie"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:43
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het absoluut niet erg om erover te praten, maar vaak denk ik wel dat het over iets negatiefs gaat als ze het eenmaal aanhaalt. Uit mezelf acht ik de kans zeer klein dat ik over de relatie zal beginnen.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:44
Verwijderd
Mijne niet.

Mijn vriend is altijd heel eerlijk en open over 'onze relatie', praat ook wel redelijk veel over gevoelens, hij vraagt er soms zelfs om: "Zullen we weer eens heel lang praten?"

Soms vraag ik me af of hij niet stiekem een meisje is...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2003, 22:46
Verwijderd
Citaat:
LilDushi schreef op 30-07-2003 @ 14:46:
het isz verschillend bij de ene boy is t so en bij de andere niet.
Je - meent - het - niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten