Advertentie | |
|
![]() |
|
Woow, dit herken ik. Een goeie vriendin van mij heeft dat ook. Ze wil toch binnen vijf jaar emigreren. Tja, dat is jou gevoel, dus ik denk niet dat je dat moet veranderen. Het is gewoon zo, probeer er niet mee te leven en zodra je de mogelijkheden hebt, er ook iets mee doen.
Waar ik je nog wel op wil wijzen, is dat je anderen misschien kwetst als je het er té vaak over praat. Het kan dan overkomen als: 'Ze vindt me niet leuk/aardig genoeg'. Snap je? Succes ermee!!
||
Citaat:
Campeer je welles ? (in nederland?) Hoeveel van nederland heb je al gezien? Vaak op vakantie naar buitenland? Nederland is groot zat. Beetje druk oke da wel. ![]() Waar zou je je dan thuis voelen? en wat is daar voor nodig?
Laatst gewijzigd op 21-03-2003 om 17:44. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eigenlijk heb ik daar totaal geen last van..
Overal zijn mooie dingen, ook hier.. ik ben blij dat ze er zijn en ik ben blij ze te zien. Je zegt dat je eigenlijk gewoon op avontuur wil, maar waarom moet je daar perse mijlen voor weg? Het kan zijn dat Nederland gewoon niet jouw land is, maar gelukkig heb je dan ook allerlei mogelijkheden om te reizen en je misschien ergens anders te vestigen. ik zou zeggen ga eens op ontdekking uit en ga es uitzoeken wat je aanspreekt om vervolgens te ontdekken of je je daar wel thuis voelt.. succes! |
![]() |
|
totaal geen last van, hier in Zeeland vind ik het geweldig. Alles wat ik wil is hier in de buurt..In de zomer lekker dichtbij het strand. En als ik dan met de trein door nederland reis dan vind ik zelf dat nederland voor mij groot genoeg is. al is het een piepklein landje. dat valt toch hardstikke mee vind ik.
Als je vind dat nederland te klin is zou je is in een vakantie elke provincie van NL moeten bezoeken. Dan zal je dnek ik nog best wat verschillen ed aantreffen |
![]() |
|
Ja, nou ik snap t wel. Heb zelf ook wel eens zoiets van: wat is Nederland toch normaal, en saai. Maar ik zit dr verder niet mee, want ik vind t wel gewoon heel prettig om hier te wonen. En heb wel genoeg aan vakanties waarin ik naar het buitenland ga.
Maar ik ga denk ik nog wel es een jaar naar t buitenland ofzo, en wie weet wel voor altijd ![]() Dat is echt zooo anders, maar lijkt me heel leuk!!
|
Verwijderd
|
Wat jij beschrijft is een soort dramatische, chaotische, extremere versie van wat ik heb. Ik woon zelf in het oosten van het land in een middelgrote stad maar heb absoluut niet de ambitie hier te blijven wonen. Ik wil zodra het kan naar de Randstad. Daar gebeurt het, daar is het echte leven. Ik kan echt niet tegen het gevoel dat er ergens anders in Nederland nog een plek is waar het altíjd gezellig is, waar de lichtjes altijd branden.
Daarom ben ik ook de helft van de tijd in Utrecht te vinden. Gewoon om er rond te dolen, om vrienden en vriendinnen van mezelf te bezoeken die wél zo slim waren om daar te gaan studeren. Ik weet al wat ik later ga doen ![]() |
![]() |
|
Heey.
Ja heb ik ook. Ik ga hier egt niet mijn hele leven blijven wonen. Al ist alleen maar om het klimaat. Ik ga óf naar Afrika, óf Italie, óf Indonesie, naja in ieder geval blijf ik hier niet. Nederland heeft idd een hele goede economie en t is n goed land enzow. En ikga ook zeker eerst mijn studi enzow af maken. Maar ik wil al 6 jar (kben nu 16) hier weg, ik snap wat je bedoelt. Ik geleoof persoonlijk wel in vorige levens denk ik. Ik weet het nat. nie helemaal zeker, maar wat weet je wel zeke; nou ik weet zeker dat ik hier af en toe gek word. Ik weet waar het aan ligt, maar Nederland is een leuk "huisje" net als de huizen waarin je als kind bent opgegroeid, of de dorpen, Nederland geeft je wel n goede start, maar ik kan me nie voorstellen dat mensen het egt leuk vinden om hier te blijven. Ik heb dat ook met de taal, ik kan heel goed nederlands, maar ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik engels praat. Ik zat laatst in de taxi en toen hadden we t over de drukke wegen enzow. Nou, toen wou ik dr achter aan zeggen: Yeah pretty irritating (geen idee hoe je t laatste woord precies schrijft maarja). Ik bed8 me net op tijd dat het n oude man was die mayb wel geen engels kan. Ik moest er vervolgens wel n kwartier over nadenken dat het in het nederlands: behoorlijk irr' betekend. Tis niet zo dat ik dat heb sind ik engels leerde, maar ik had dit al in groep 5 ofzow. Ik kijk ook veel meer naar BBC, ik kijk allez zo'n btje met engelse ondertiteling. Niet dat dit iets te maken heeft met reincarnatie, maar tog, ik wil niet mijn hele leven hier blijven. Dus dr iz nix raars aan hoor! Mijn moeder wil hier eigenlijk ook wel weg, maar het komt er nie van, we denken dr thuis al jaren over om naar curacou (ofzow) te gaan, maar het komt er niet van en dat heeft nix met de banen daaro te maken (want dat iz juist wel ongeveer wat wij at home kunnen, snappie). Mensen maken nou een maal nie zo snel zo'n stap, alhoewel mijn moeder zich een poos geleden wel begon te schamen voor haar eigen land. Als het zo door gaat met dit land, weet ik ook nie of ik nog met enige vorm van trots of oprechtheid kan zeggen dat ik een Nederlander ben. Maarja, t gaat nu nie over de economie of politiek van Nederland. Duzz. Maar t iz ckers nie raar ofzow. Ik heb t dus ook (alhoewel ik nie altijd helemaal spoor ![]() Liefs van Sara
||
![]() |
Citaat:
(Zie signature.) |
![]() |
|
![]() |
Ik en een vriendin van mij liepen met de Israëlische vlag door Amsterdam.
Bij een tramhalte op het Damrak (naast de Bijenkorf) stonden we op een tram te wachten, toen ik een groepje Marokkaanse jongeren zag. Ik was meteen alert. Eerst kwamen ze op ons af, probeerden ons te omsingelen, van drie kanten. Wij probeerden dus de andere kant op te lopen, waarop ze aan mijn vlag trokken en die probeerden uit m'n handen te rukken. Toen begonnen ze te spugen op ons, en wij renden door, ze kwamen achter ons aan, met zes dus. Verder hebben ze mij in m'n onderbeen geschopt. Gelukkig kwamen we na 100 meter rennen een motoragent tegen, die sprak ons aan omdat er 'een Marokkaanse jeugdbende overlast veroorzaakte'. Ik vertelde wat er gebeurt was, we zijn ze gaan zoeken, maar ze waren al weg... Tien minuten later werden we nog uitgescholden door een Marokkaanse taxichauffeur bij het Centraal Station. Kenteken: PB-38-TB. Mijdt die taxi! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verleg je grenzen en leef. ga is naar Italië , kijk daar om je heen en geniet. che cosa? volentiera |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volentiera. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat je dus eigelijk probeert te vertellen: Dood = Dood Ja duh? Wie weet wat er gebeurt als je dood gaat Dat weet jij niet Dat weet ik niet Dat weet geen mens |
![]() |
|
nederland is niet te vol, maar voor mijn gevoel heb ik het nu wel gezien in mijn woonplaats. ik ga gelukkig in de zomervakantie verhuizen naar eindhoven. ik voel me soms erg opgesloten in me leven. ik kan niet doen wat ik wil, omdat ik altijd rekening moet houden met andere mensen die ook in dit huis wonen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik had ook problemen hier in nederland op het relatievlak,en ben bijna geemigreerd naar Finland.Mooi land ,mooie meisjes,dun bevolkt,rijk enz. Ik ben nu blij dat ik het niet gedaan heb, de mogelijkheid was er. Ik had nog meer de puin in gedraaid, omdat ik op de vlucht was voor mijn problemen,en dat niet DE oplossing was geweest. Holland is een geweldig land ECHT WAAR! VRIJ,en modern met EEN geweldige stad.....ROTTERDAM. Maar mocht ik toch nog weggaan ,dan word het NEW YORK CITY ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kijk alleen verder dan mijn neus lang is |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het is tijd voor een islamitische samenleving in Nederland! evelienevdboer | 42 | 01-06-2016 15:41 | |
Nederland belastingparadijs? Love & Peace | 15 | 08-05-2009 11:50 | |
'Nederland discrimineert met integratie-examen' Gatara | 81 | 17-05-2008 23:15 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Nederlands] Betoog over monarchie/republiek. OceanEye | 3 | 02-12-2004 20:25 | |
[betoog] Verdient Nederland wel beter??? b-z | 23 | 22-10-2004 13:36 | |
Vrije tijd |
Nederlands wordt Europees Kampioen voetbal! Martjin | 44 | 24-04-2004 19:17 |