Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ah, dat is al weer een jaar of zes geleden dat ik dat gelezen heb. Ik vond het wel een goed boek. Vooral het mysterie en alles daaromheen vond ik geweldig mooi verzonnen. Dat er teveel pagina's werden besteed aan goddelijke discussies die niets met het mysterie te maken hadden vond ik wat minder. Maar vooral de zorgvuldigheid waarmee Eco zo'n enorme pil heeft geschreven (alle feitjes die gegeven worden kloppen tot de kleinste details) vind ik zeer indrukwekkend.
De film vond ik ook niet echt slecht, maar is niets vergeleken met het boek. |
![]() |
|
![]() |
Tja, het is wel een boek waar je natuurlijk de tijd voor moet nemen. Ik deed er ook twee maanden over en vooral in het begin moest ik er behoorlijk doorheen bijten (bij dat hoofdstuk over de ontmoeting met Ubertino kapte ik er bijna mee).
Maar als de situatie eindelijk duidelijk is, dan is het bijna onmogelijk om te stoppen. Het mysterie wordt steeds interessanter en je wordt constant verrast door onverwachte wendingen. De hele middeleeuwse sfeer die zo gedetailleerd beschreven wordt perfectioneert het. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(KLEINE SPOILER) Ik vond het "finis africae" ook één van de boeiendste fenomenen in het boek weet ik nog wel. Geheim, verborgen, raadselachtig, verboden, ontoegankelijk en levensgevaarlijk. Een schitterende combinatie. |
![]() |
|
De film vond ik zeer goed, de Middeleeuwen waren goed rauw weergegeven, zonder romantische prinsjes en prinsesjes in schitterende paleizen met vaandels op elke toren.
Het boek heb ik niet gelezen, maar wel Baudolino van dezelfde auteur. Komisch, scherp en aangrijpend; een aanrader!
|
Ja een mening.
Heb je de inleiding gelezen van het boek, genaamd "Vandaar een dokument" of iets in die (wijde) richting? Dat maakt het alleen nog maar interessanter. Behalve dat het een mooi verhaal is is het ook nog een puur voorbeeld van het postmodernisme, dit boek wordt vaak gebruikt tijdens colleges etc. als voorbeeld. De film is ook mooi. Leuk daaraan is dat de monniken allemaal zulke uitgesproken gezichten hebben anders zouden wij ze niet herkennen in hun pij.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting door de voeten van Anja Moscow | 0 | 03-01-2008 19:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zonder vleugels bereik ik de hemel ook wel. Ieke | 0 | 03-08-2005 20:53 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Beleidszaken |
zoekfunctie Sartre | 16 | 10-03-2005 19:29 | |
Verhalen & Gedichten |
Lord Of The Mouwophouders. HeiNZ | 22 | 24-07-2003 16:49 | |
ARTistiek |
Baudolino - Umberto Eco Odicanes Naso | 3 | 25-07-2001 11:25 |