Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een vriendin van me heeft nu een vriend bij wie ze denkt;'Ach, het is toch maar om even de tijd mee te vullen.'. Zoiets vind ik echt jammer... ik zou het ook niet kunnen... kennelijk hou je dan niet echt van elkaar, want als je dat wel doet voelt het niet als iets tijdelijks... Op dit moment voelt mijn vriend wel als de liefde van mijn leven, ik weet niet of we ooit uit elkaar gaan, dat zie ik dan wel... maar op dit moment, dus nu om 17.48 uur voelt hij als de liefde van mijn leven...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm... er is een verschil tussen je voelen alsof je altijd bij elkaar gaat blijven, en denken/verwachten dat je altijd bij elkaar gaat blijven. Bij mijn ex-vriend voelde ik me wel alsof ik nooit zonder hem zou kunnen leven, maar ondertussen wist ik ook wel dat, stel dat we in een huis zouden wonen, we echt te veel meningsverschillen zouden hebben om dat leuk te vinden, en dat ik toch niet mijn hele leven een LAT-relatie zou willen. Bovendien merkte ik na een tijdje dat we een beetje uit elkaar begonnen te groeien, en dat het dus ooit uit zou gaan, maar ik hield wel van hem, en hij toen ook nog van mij.
Met mijn vriend zou ik ook rationeel gezien altijd samen willen blijven ![]() Het probleem is vooral als je een relatie begint met het idee 'het is maar tijdelijk' of als je een relatie begint/hebt met het gevoel dat het maar tijdelijk is. En dat snap ik dus ook niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en doe aub die irri avatar weg, lief.. |
![]() |
|
![]() |
Sorry vind ik onzin.
Ik heb nog nooit het gevoel gehad van 'dit is de man van m'n leven'... Ik denk ook dat het te wijten is aan het feit dat ik nogal een nuchter iemand ben. Iemand die niet gelooft in de liefde van je leven,de ware,...enzo.
|
Verwijderd
|
Wanneer je een relatie begint dan hou je nog niet zielsveel van elkaar. Zoiets moet groeien. Gedurende de relatie kom je erachter of dat groeit of niet en in welke mate.
Ik heb 1x wat met iemand gehad dat ik dacht "bij hem wil ik de rest van mijn leven zijn". Ik nam het allemaal ontzettend serieus, ik was echt zo ontzettend verliefd. Op een gegeven moment vroeg hij in een vlaag van verstandsverbijstering of ik met 'm wilde trouwen. Ik was toen 16. ![]() Een tijdje later kochten we verlovingsringen enzo. We hebben 5 maanden wat gehad en daarna ging het uit. Hij werd verliefd op iemand anders, om het maar ff kort te zeggen. Maar ik heb nog steeds het idee dat ik, als ik ineens weer naast 'm wakker zou worden alsof ik alles daarna gedroomd zou hebben, weer verder met hem zou gaan en voor de rest van m'n leven bij hem zou blijven. Dit zal wel ziek klinken, maarjah. Daarna heb ik met vriendjes nooit meer het idee gehad dat het voor altijd zou zijn. Natuurlijk hoopte ik wel dat het nog lang aan zou blijven, natuurlijk was ik verliefd en natuurlijk wilde ik 'm totaal niet kwijt. Maar het was anders.. Ohja, zoals Unexplained zei: "Kiezen voor iemand kun je pas als je alternatieven hebt, niet door een gebrek aan mogelijkheden." Dat is zeker waar. En het zet me ook vaak aan het denken. Stel je hebt een relatie met iemand die nog nooit een vriendin kon krijgen. Hij heeft ook tijdens de relatie niet de mogelijkheid om er met iemand anders vandoor te gaan of wat dan ook. Hoe weet je dan dat hij echt voor JOU kiest, om wie je bent. En verder.. tsja.. opmerkingen als "ik wil je voorlopig nog niet kwijt" doen het natuurlijk ook niet bepaald goed in een relatie. Als je op een gegeven moment écht van elkaar houdt, dan is dat voor altijd. Op een gegeven moment merk je als het goed is van beide kanten dat het serieuzer wordt. Gebeurt dat niet, dan wordt het toch tijd om eens te kijken hoe lang het nog door zal gaan. Als het toch niet voor altijd is, waarom dan nog een jaar, of een half jaar, of 2 jaar, wat dan ook, bij iemand blijven? Of het nou werkelijkheid wordt of niet, die wens moet er van beide kanten toch zijn na een tijd. Je moet het toch iig willen proberen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zou jij je leven geven voor je wederhelft? Severus | 24 | 13-05-2010 22:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] De tweede grote liefde flyaway | 0 | 13-11-2008 11:11 | |