Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
- niet te veel eten geven (1 x per dag en afhankelijk van grote een beetje tussen je duim en wijsvinger en geven) - kiezeltjes in de bak? (wat kleinere steentjes voor kleinere vissen) - geen ronde vissen kom (zie over kommen ook http://www.vissenbescherming.nl/ ) - water niet te koud of te warm? Als ze steeds dood gaan, kan je beter geen nieuwe nemen. Het is namelijk geen speelgoed of een ding wat je steeds opnieuw koopt. Mijn goudvis heb ik overigens al 16 jaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Een ronde kom is minder goed voor vissen, er kan minder zuurstof door die kleine opening enzo. Ik heb de enige goudvis die ik nog heb al 4 of 5 jaar ofzo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Goudvissen horen 30 te kunnen worden.
een ronde kom is om 2 redenen slecht: -weinig wateroppervlak (omdat het boven kleiner is) en daardoor weinig zuurstof. Dit is redelijk op te lossen met plantjes en zuurstofpompje, maar hun gezondheid zal altijd slechter zijn dan in een vierkante bak. -ze zien de hele tijd hun eigen spiegelbeeld maar dan enorm vergroot, waardoor ze constant in stress leven en dus eerder dood gaan. 3 keer per weken voeren, de hoeveelheid moet je zelf in schatten, als de vissen het niet snel op hebben, was het teveel en moet je volgende keer minder. 3 keer per week zo`n hoeveelheid is ruim genoeg. Verder zorgen dat het aquarium niet in de zon staat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|