Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2003, 17:24
spitmymindout
spitmymindout is offline
Ik heb bijna een jaar een relatie. En nu is het gevoel ineens zo anders. Alles lijkt zo vanzelfsprekend. En ik weet niet of dat nou fijn is of niet. Ik weet niet of ik gewoon van diegene hou als goede vriend of dé vriend, zegmaar. ik denk dat laatste, maar af en toe ben ik ineens niet meer verliefd. Is datnormaal, dat je niet meer iedere seconde overloopt van geluk en vlinders? Ik heb wel het gevoel dat we bij elkaar horen. Maar ik weet niet waarom. Ik begrijp er helemaal niks van. Eerst waren we nog wel eens heel romantisch, kaarsjes enzo. Nu doen we weer hele andere dingen die we eerst niet deden. Vakantie, uitgaan.

*in de war*

mensen die iets meer ervaring hebben, help?
Oud 31-07-2003, 17:34
femkeb
femkeb is offline
ik heb het zelf ook gehad na een relatie van 9 maanden dat het overging in normaal. Ik denk dat altijd wel gebeurt op een gegeven moment heb je niet meer elk moment het gevoel van verliefdheid, maar gaat het over in houden van. En zolang je nog wel het gevoel hebt bij elkaar te horen en je nog leuke dingen samen doet is daar toch helemaal niets mis mee?
Oud 31-07-2003, 18:47
Aguy
Aguy is offline
oohhh jou verhaal komt me bekend voor, heb nu bijnnaaaa 16 maandjes iets, en idd oeens waren de vlindertjes ook weg!maar dat gaat over in houden van, en als je vind dat het gevole wat je nu hebt genoeg is om bij elkaar te blijven, moet je echt geowon lekker bij elkaar blijven!en vooral niet bij elkaar weggaan!waarom zou je?je houdt toch van m !!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 18:53
miro
miro is offline
Ja had dat in mn vorige relatie.

Mn huidige relatie gelukkig niet. T is nog steeds allemaal spannend en we doen nog steeds onverwacht leuke dingen, ik krijg nog steeds de verliefdheidskriebels van m (1,2 jaar)

En ja tuurlijk hou ik van m, wat ik in t begin nog niet deed, en samen op vakantie gaan deden we in t begin ook niet, maar dat zijn alleen maar voordelen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2003, 19:34
Aguy
Aguy is offline
ja maar ik vind het ook geen nadeel, deze gevoelens, is echt een gevoel van...wij horen bij elkaar en we worden saampjes oud terwijl we het leuk hebben!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:30
Ijke
Ijke is offline
Hoi

Jouw gevoel zit wel goed. Het is helemaal normaal. Je kunt niet verw88 dat je in je relatie altijd super romantisch blijft en dat je altijd de vlinders in je buik blijft voelen. Misschien heb je er een "te ideaal beeld" van en denk je dat alles LOVE moet zijn.
Het is ook goed dat je na zo'n tijd meer vrienden word en andere dingen met elkaar doet. En je zegt dat je denkt dat je bij elkaar past. Dat denk ik ook als ik het zo lees. Na een poosje gaat die verliefdheid gewoon over en zie je later nog kleine dingentjes waar je weer kriebels van zult krijgen en waarbij je denkt: Ja ik hou van Hem/ Haar"

Ps; je ouders blijven toch ook niet eeuwig verliefd

xxx rijke
Oud 10-08-2003, 16:33
Verwijderd
tsja, mijn vriend en k hebben al 26 maanden iets, en alles voelt soms heel vanzelfsprekend, gewoon dat hij altijd bij me blijft enzo..
voor mij is het niet erg hoor, hou ik wel van. ik vind het alleen ook wel jammer dat de spanningen eraf gaan.. heb ik met sex ook, ik word gewoon bijna niet meer nat.. is niet leuk maar ik ben gewoon veel minder opgewonden als in het begin..zal wel normaal zijn he

'k heb wel vaak enorme verliefdheidsbuien hoor..

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:23
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja denk je dat al die oudjes verliefd zijn..

tis een kwestie van gewenning en je gewoon goed voelen bij de ander.

Maar het kan ook te erg worden, mijn broer had een relatie van 2,5 jaar en dat is uitgegaan vanwege de saaiheid . Ze hadden echt niets meer te doen samen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:46
Danny
Danny is offline
Er zijn veel onderzoeken geweest over dit onderwerp. Verliefdheid blijft gemiddeld 2 jaar, en daarna zou het bij de meesten overslaan naar 'houden van'. En tja, daar horen idd minder vlinders bij. Maar het hoeft niet minder leuk te zijn

Dat het wat vreemd aan kan voelen, ja, dat kan.. maar het is dus niet 'vreemd'. De vraag echter is, wil je het? Kun je het aan om onvoorwaardelijk voor iemand te gaan zonder de vanzelfsprekendheid de hele dag aan die persoon te denken?

d.
Oud 10-08-2003, 19:13
Verwijderd
Ik ben nu drie jaar met mijn vriend samen. In het begin was alles heel spannend, vlinders overal en verliefd, verliefd. Na een tijdje werd dat minder. Nu is het er af en toe nog. Soms mis ik het, het fijne verliefdheidsgevoel. Maar meestal helemaal niet. We zijn nu heel zeker van elkaar en van het 'ons', doordat we ook bij elkaar kunnen zijn zónder continu verliefdheidsgevoelens.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:22
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Op den duur lijkt het me belangrijker als je ook echt goede vrienden wordt dan altijd verliefd blijft zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:00
AtHell
AtHell is offline
Het is érg simpel, als het niet meer boeiend is neem je een ander.
Oud 11-08-2003, 00:21
Danny
Danny is offline
Citaat:
AtHell schreef op 10-08-2003 @ 23:00:
Dan vrees ik dat je als vrijgezel het einde tegemoet gaat.
Oud 11-08-2003, 08:48
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 10-08-2003 @ 23:00:
Precies, dat kan je dus doen. Tot het moment dat je er achter komt dat het nog wél boeiend kan zijn maar je gewoon meer moet geven.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 08:56
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik heb nu ook precies een jaar en twijfel soms aan precies dezlfde dingen als jij....Maar toch ik ben zo gelukkig en blij dat ik mijn vriend heb dat ik zeker weet dat ik niet zonder hem kan....Het is niet meer de verliefdheid in het begin....zie het meer als 'houden van' maar dan veel specialer! Je hebt al een jaar! Waarom ging het eerder niet mis...?
Oud 11-08-2003, 09:08
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 11-08-2003 @ 09:56:
ik heb nu ook precies een jaar en twijfel soms aan precies dezlfde dingen als jij....Maar toch ik ben zo gelukkig en blij dat ik mijn vriend heb dat ik zeker weet dat ik niet zonder hem kan....Het is niet meer de verliefdheid in het begin....zie het meer als 'houden van' maar dan veel specialer! Je hebt al een jaar! Waarom ging het eerder niet mis...?
Zou moet je nu ook weer niet denken... Je moet wel gelukkig zijn en niet afgaan op het feit 'dat je al een jaar hebt', het gevoel kan heel erg veranderen.
Mijn ouders zijn na 27 jaar samen, uit elkaar gegaan.. het gevoel kan áltijd veranderen en wordt niet naarmate tijd verstrijkt beter ofzo, niet per definitie.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 09:39
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
spitmymindout schreef op 31-07-2003 @ 18:24:

mensen die iets meer ervaring hebben, help?
dat heb ik ook nu , ook help!

ik hou echt van hem, maar kriebeltjes zijn er niet veel meer, en die mis ik wel.

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 09:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten