Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Hum... ik kon altijd al iets beter tekenen dan anderen (toen was dat 'goed'), maar ik heb er nooit wat mee gedaan. Tót ik op mijn zestiende dbz ging kijken en toen voor de gein ook maar even proberen te tekenen - bleek dat Qimm precies hetzelfde deed, zonder dat we het van elkaar wisten. Toen ging het mis met ons geloof ik
![]() Gewoon veel doen, dus. Ongelooflijk veel doen en heel goed kijken hoe alles in elkaar zit. Kijken hoe anderen het doen en daarvan leren... |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
niet dat ik geweldig kan tekenen hoor, maar af en toe kan het er meer door (zegt mijn docent) maaruh wat mij geholpen heeft is een tekenboek aanschaffen, zodat je ook veel leest over materiaalgebruik etc. en de verhoudingen.. als je bijv. mensen wilt tekenen! Er staan dan verhoudingen in, van hoe ver de neus bijv. van de mond af hoort te zijn etc. is heel erg handig!
Verder kan je ook dingen natekenen/overtrekken... gewoon beginnen met overtrekken en dan krijgt je hand laat maar zeggen de vormen in zich... steeds overnieuw en steeds meer weglaten wat jezelf dan moet maken zonder het over te trekken.. je onthoud de vormen en lijnen kweet niet of het bij andere helpt, maar bij mij wel! SUCCES! |
![]() |
|
aangeboren natuurtalent
![]() het enige wat je nodig heb is lollig heid in hetgene dat je maakt.. ik heb altijd extra aandacht besteed aan het vak tekenen op school... en heb toen ik 10 was ook een cursusje gedaan wat heel leuk was... en nu ben ik er nog lang lang niet , dus word ik opgeleid ... ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 14:02. |
![]() |
||
Citaat:
Naar mijn mening gaat mijn progress behoorlijk langzaam maar door veel te oefenen gaat het vanzelf beter. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik teken al super lang, vond het ook altijd leuk, maar doordat ik niet super zie is het moeilijk bepaalde vormen te ontdekken. Nu ben ik er super actief mee bezig, allereerst leer ik diepte kennen doordat ik er nu vlak mee om kan gaan (ik zie zelf geen verschil tussen een grote bal in de verte of een kleine bal vlak bij, nu leer ik het steeds meer in te schatten).
Ik oefen elke dag super veel, gewoon telkens weer proberen te tekenen wat je ziet, eerst schetsen dan perfectioneren en dan weer opnieuw beginnen tot het goed gaat. 't Is niet erg wanneer iets een keer níet meteen lukt, of wanneer je er gewoon heel lang aan moet werken terwijl het zo simpel lijkt. Zo leer je omgaan met vormen en leer je ook heel anders naar dingen kijken (dat merk ik iig). Natuurlijk moet je op een bepaald moment ook een talent hebben, maar je kan toch zeker wel tot een bepaald punt léren tekenen. 't Belangrijkste van tekenen vind ik dat het gewoon enorm leuk is en ik merk dat ik anders dingen bekijk.. ik let veel meer op vormen, het algehele beeld en details. Dus ga oefenen!! Begin bijvoorbeeld eens een beetje met gezichten of onderdelen van gezichten te oefenen, teken een oog met hulplijntjes telkens opnieuw tot je de verhoudingen gewoon meteen weet en kan tekenen. Oefen monden, neuzen etc.. Op een gegeven moment, wanneer alle onderdelen goed zijn, zet je ze bij elkaar in een gezicht. Moet oefenen kan dat echt wel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ja, misschien zit er toch wel een talentje... Als je het graag wil, heel graag wil, en er veel tijd in steekt... zegt dat dan niet al iets? Talent is niet alles wat er is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Vreemde tekens in kerken Badmutssssss | 31 | 30-07-2005 11:44 | |
Lifestyle |
Peace tekens, doe de box, en andere crapule handshakes. Verwijderd | 72 | 25-04-2004 18:14 | |
Software & Hardware |
[Toetsenbord laptop] Tekens komen niet overeen met wat op beeld gegeven wordt. Thomas | 2 | 24-10-2003 10:06 | |
Software & Hardware |
[mysql] selecteer x aantal tekens... Vaag mannetje | 14 | 23-04-2002 17:47 | |
ARTistiek |
~~~!!!goede tekenaars gezocht voor mijn ontwerp!!!~~ Chloe Siere | 16 | 11-11-2001 19:06 |