Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 19:23
moon
moon is offline
.....hoe komt het dat jullie allemaal zo goed kunnen teken?Hebben jullie daar een opleiding voor gevolgd of een tekencursus gevolgd of iets dergelijks? of kunnen jullie dit allemaal zomaar?

Sinds ik een paar keer op dit forum naar de tekeningen heb gekeken, kreeg ik zelf ook zin om te tekenen.....maar bij mij gaat het voor geen meter! Bij mij is het dan ook al 5 jaar terug dat ik voor het laatst getekend heb....
Ik heb fantasie genoeg, maar de uitwerking van die fantasie mislukt totaal!

Dus nogmaals de vraag....hoe hebben jullie zo goed leren tekenen?
Oud 14-08-2003, 19:35
dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik kan helemaal nit goed tekenen maar t enige wat je moet doen is......juist TEKENEN TEKENEN TEKENEN.
Oud 14-08-2003, 19:41
GeritoDM
GeritoDM is offline
Kijk goed naar dingen om je heen, uit welke basisvormen ze bestaan. Teken elke dag. Teken na wat voor je staat, een lantaarnpaal, een glas, een appel... Teken gewoon een heleboel, en kijk veel naar andere tekeningen en andersoortige kunst.
Oud 14-08-2003, 19:43
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
moon schreef op 14-08-2003 @ 20:23:
.....hoe komt het dat jullie allemaal zo goed kunnen teken?Hebben jullie daar een opleiding voor gevolgd of een tekencursus gevolgd of iets dergelijks? of kunnen jullie dit allemaal zomaar?

Sinds ik een paar keer op dit forum naar de tekeningen heb gekeken, kreeg ik zelf ook zin om te tekenen.....maar bij mij gaat het voor geen meter! Bij mij is het dan ook al 5 jaar terug dat ik voor het laatst getekend heb....
Ik heb fantasie genoeg, maar de uitwerking van die fantasie mislukt totaal!

Dus nogmaals de vraag....hoe hebben jullie zo goed leren tekenen?
leren tekenen bestaat haast niet.. je kan wel je talent uitbreiden
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 20:09
Ndimension
Ndimension is offline
Als je iets na wilt tekenen, moet je goed kijken.
Als je uit je fantasie wilt tekenen, moet je eerst goed gekeken hebben.
Oud 14-08-2003, 20:52
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
Teunster schreef op 14-08-2003 @ 20:43:
second that
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 22:36
Verwijderd
ga gewoon tekenen alsje je verveelt
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 22:51
Sinqi
Sinqi is offline
All of the above en heel veel oefenen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 23:31
Verwijderd
Citaat:
Sinqi schreef op 14-08-2003 @ 23:51:
All of the above en heel veel oefenen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 23:59
Qimm
Qimm is offline
het gaat gewoon mis als ik een potlood vast heb, dan moet ik gaan tekenen. Tja het is gewoon een kwestie van oefenen en perfectioneren.
Oud 15-08-2003, 00:20
GRRR
GRRR is offline
ik poepte als baby kleine figuurtjes en ging erin wroeten om de verhoudingen en compositie beter uit te werken, zodoende.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 10:00
eye adore fotoz
eye adore fotoz is offline
Citaat:
idd
citaat van picasso:
don't learn to draw!!
Oud 15-08-2003, 10:03
Vee
Vee is offline
Citaat:
GRRR schreef op 15-08-2003 @ 01:20:
ik poepte als baby kleine figuurtjes en ging erin wroeten om de verhoudingen en compositie beter uit te werken, zodoende.
Het toeval is de wereld nog niet uit ... Hoewel ik ook wel graag in enorme 3d's werkte in die artistieke fase...
Oud 15-08-2003, 11:02
Verwijderd
Hum... ik kon altijd al iets beter tekenen dan anderen (toen was dat 'goed'), maar ik heb er nooit wat mee gedaan. Tót ik op mijn zestiende dbz ging kijken en toen voor de gein ook maar even proberen te tekenen - bleek dat Qimm precies hetzelfde deed, zonder dat we het van elkaar wisten. Toen ging het mis met ons geloof ik Allebei een site, eerst dbz fanart en toen van alles wat...
Gewoon veel doen, dus. Ongelooflijk veel doen en heel goed kijken hoe alles in elkaar zit. Kijken hoe anderen het doen en daarvan leren...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 14:39
kinkymoi
kinkymoi is offline
Citaat:
helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 16:01
Vee
Vee is offline
Nouja, das niet helemaal waar...

Je kan tot op een bepaald niveau, en das best ver, leren tekenen door heel veel te doen, en goed te kijken etc. Om verder te komen echter, heb je talent nodig...
Oud 16-08-2003, 09:37
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Vee schreef op 15-08-2003 @ 17:01:
Nouja, das niet helemaal waar...

Je kan tot op een bepaald niveau, en das best ver, leren tekenen door heel veel te doen, en goed te kijken etc. Om verder te komen echter, heb je talent nodig...
Wat zij zegt.
Oud 17-08-2003, 16:37
Verwijderd
niet dat ik geweldig kan tekenen hoor, maar af en toe kan het er meer door (zegt mijn docent) maaruh wat mij geholpen heeft is een tekenboek aanschaffen, zodat je ook veel leest over materiaalgebruik etc. en de verhoudingen.. als je bijv. mensen wilt tekenen! Er staan dan verhoudingen in, van hoe ver de neus bijv. van de mond af hoort te zijn etc. is heel erg handig!

Verder kan je ook dingen natekenen/overtrekken... gewoon beginnen met overtrekken en dan krijgt je hand laat maar zeggen de vormen in zich... steeds overnieuw en steeds meer weglaten wat jezelf dan moet maken zonder het over te trekken..
je onthoud de vormen en lijnen

kweet niet of het bij andere helpt, maar bij mij wel! SUCCES!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 16:42
dark_poetry
dark_poetry is offline
Stap-voor-stap tekenen is een goede serie boeken!
check je plaatselijke boeken voordeel,grote kans dat ze daar liggen.
Oud 22-08-2003, 14:00
nogmaals
nogmaals is offline
aangeboren natuurtalent ach ja...zonder dolle ffkes
het enige wat je nodig heb is lollig heid in hetgene dat je maakt..
ik heb altijd extra aandacht besteed aan het vak tekenen op school... en heb toen ik 10 was ook een cursusje gedaan wat heel leuk was... en nu ben ik er nog lang lang niet , dus word ik opgeleid ... tot kunstenaar op de kunstacademie.... dit moet trouwens... nog beginnen hoor ahhaha sja...

Laatst gewijzigd op 22-08-2003 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:12
Captain N
Captain N is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens, ik heb het talent van een natte vaatdoek, maar ben nu 3 jaar intensief bezig met tekenen.
Naar mijn mening gaat mijn progress behoorlijk langzaam maar door veel te oefenen gaat het vanzelf beter.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:18
Verwijderd
Ik teken al super lang, vond het ook altijd leuk, maar doordat ik niet super zie is het moeilijk bepaalde vormen te ontdekken. Nu ben ik er super actief mee bezig, allereerst leer ik diepte kennen doordat ik er nu vlak mee om kan gaan (ik zie zelf geen verschil tussen een grote bal in de verte of een kleine bal vlak bij, nu leer ik het steeds meer in te schatten).
Ik oefen elke dag super veel, gewoon telkens weer proberen te tekenen wat je ziet, eerst schetsen dan perfectioneren en dan weer opnieuw beginnen tot het goed gaat. 't Is niet erg wanneer iets een keer níet meteen lukt, of wanneer je er gewoon heel lang aan moet werken terwijl het zo simpel lijkt. Zo leer je omgaan met vormen en leer je ook heel anders naar dingen kijken (dat merk ik iig).
Natuurlijk moet je op een bepaald moment ook een talent hebben, maar je kan toch zeker wel tot een bepaald punt léren tekenen.
't Belangrijkste van tekenen vind ik dat het gewoon enorm leuk is en ik merk dat ik anders dingen bekijk.. ik let veel meer op vormen, het algehele beeld en details.

Dus ga oefenen!! Begin bijvoorbeeld eens een beetje met gezichten of onderdelen van gezichten te oefenen, teken een oog met hulplijntjes telkens opnieuw tot je de verhoudingen gewoon meteen weet en kan tekenen. Oefen monden, neuzen etc.. Op een gegeven moment, wanneer alle onderdelen goed zijn, zet je ze bij elkaar in een gezicht.
Moet oefenen kan dat echt wel
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Captain N schreef op 22-08-2003 @ 15:12:
Daar ben ik het niet mee eens, ik heb het talent van een natte vaatdoek, maar ben nu 3 jaar intensief bezig met tekenen.
Naar mijn mening gaat mijn progress behoorlijk langzaam maar door veel te oefenen gaat het vanzelf beter.
Ik heb dus hetzelfde...
maar ja, misschien zit er toch wel een talentje... Als je het graag wil, heel graag wil, en er veel tijd in steekt... zegt dat dan niet al iets? Talent is niet alles wat er is
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:43
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Captain N schreef op 22-08-2003 @ 15:12:
ik heb wel gelijk, alleen jij hebt niet door dat je veel talent hebt
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Teunster schreef op 22-08-2003 @ 15:43:
ik heb wel gelijk, alleen jij hebt niet door dat je veel talent hebt
Mja, 't kan idd altijd een talent zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten