![]() |
|
Poll: Beste Terminator?[*]The Terminator[*]Terminator 2: Judgment Day [*]Terminator 3: Rise of the Machines
Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier ![]() ![]() ![]() De eerste twee zijn beide meesterwerken maar ik vind het origineel toch iets beter dan de sequel. De laatste TERMINATOR vind ik persoonlijk één van de slechtste films die ik de laatste jaren gezien heb. Ik hoop dat er geen vierde deel komt.
|
![]() |
|
Met T1 en T2 was het verhaal mooi af..
Maar het geld was weer eens op, dus verzonnen ze er maar weer iets bij. Beuh. Terminator 3 zuigt dus. Als je voor het eerst T2 ziet is het een wereld van verschil, je verwacht niet dat ze het zo hebben gedaan.. (je verwacht namelijk een rip-off van het eerste deel)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
TERMINATOR is een trendzetter. Onder andere de fantastische donkere sfeer, de constante dreiging, de boodschap en het geniale verhaal maken van deze film een zeldzame meesterwerk.
||
Citaat:
Dus als de fans niet zo opdringerig waren was er nooit een derde deel gekomen. En als ik het goed heb komt er zelfs nog een vierde deel.
Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 20:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het enige pluspunt in deel 3 was het begin en het eind, die nog iets toevoegden aan de wereld en het verhaal achter de Terminator. Deel 2 was overigens minder spannend dan deel 1 en véél meer actie gericht, maar wat dat betreft bereikte het zijn doel wel. Het is gewoon een succesvolle actiefilm, lekker om naar te kijken. En het verhaal leende zich ook voor een tweede deel zonder teveel in herhaling te treden, in tegenstelling tot deel 3. [edit] Oh, en het acteerwerk kan na deel 3 niet veel dieper meer zinken. Wát een miscasts, bluh. Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 22:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() mwoehaha |
![]() |
|
Verwijderd
|
Linda Hamilton vind ik anders een behoorlijk geloofwaardig rol neerzetten, in zowel deel 1 als deel 2. (Deel 2 misschien nog wel meer, omdat het karakter daar iets veelzijdiger is/wordt.)
En Arnold Schwarzenegger..tja...eerlijk gezegd vind ik het een droogkloot waar je U tegen zegt, maar dat maakt hem dan juist uitermate geschikt als robot. (..of "cybernetic organism".. ![]() Oh, en in Predator is ie geweldig, maar dat is dan ook meer jeugdsentiment. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Toch maar weer eens tijd voor TCM (want daar komt wel erg vaak The Hunger)
||
Citaat:
|
Deel 2 vind ik de beste, maar deel 1 is origineler.
Deel 3 vond ik op zich ook best wat hebben, het verhaal op zich was best ok, John die een beetje freaked oud geworden is, en de verwijzingen naar deel 2. Deel 3 was wel érg kort trouwens. Wat ik wel jammer vond is de iets aan overload aan humor in deel 3, het is gewoon iets té veel humor. Maar deel 2 is absoluut de beste.
||
Citaat:
Geen enkel deel is echt slecht, maar als we volgordes maken: #1: Terminator 2 #2: Terminator 3 (teveel humor is IMO het grootse minpunt) #3: Terminator 1
|
In de eerste plaats is de man vs machine al veel eerder neergezet in oa 2001: A space Oddysey, Western Land (of hoe die ook heet, Yul Brynner in Disneyland op hol), Dr. Strangelove.
Ten tweede vond ik de derde terminator NIET slecht. Sure, er waren een aantal miscasts, mislukte scenes, ed. Maar het voegt toch zeker wat toe aan de eerdere terminators: hoe gaat john connor met zijn toekomst om, vind dat judgement day nou plaats of niet, terminator die a la gollum binnenshoofds een goed/kwaad strijd krijgt te verwerken, (hmm, wil niet al te veel spoilen). Niks mis mee. Diesel, wat vind je er nou precies zo slecht aan?
||
Citaat:
|
![]() |
|
Deel 3 is andes best goed uitgedacht.
Wie had nou gedacht dat John Connor freaked was geworden, ook dat hij dingen zegt dat zijn moeder hem vroeger helemaal gek heeft gemaakt met dat gedoe over dat hij een grote leider zou worden. En ook dat duistere uit de vorige T films komt terug, neem nou dat T 101 met zo'n doodskist naar buiten komt lopen, en dat ze daarna met die lijkenwagen aan de gang gaan, die scenes zijn best mooi gemaakt, en érg duister, al zeg ik het zelf, gewoon dat oude Terminator feeling, tenminste dat gevoel had ik er dan bij. En Arnold speeld zijn rol al zeg ik het zelf weer best goed, en John Connor ook, alleen die Brewster (ben haar voornaam even kwijt, Kate?), vind ik niet echt zo passen, dat zei ineens maar in dat verhaal geweven word, ik vind dat ze daar beter iets anders op hadden kunnen verzinnen, ik vind haar zo maar een vaag figuur. Het is trouwens wel weer grappig dat als hun er achter komen dat ze later kinderen krijgen etc. dat ze zo tegen elkaar zeggen dat ze elkaars type niet zijn. Verder vond ik T-X maar wat magertjes, ik zat niet echt op het puntje van mijn stoel, ik vind dat gewoon niet echt eng, zo'n vrouwelijke Terminator, niet angstaanjagend genoeg. Al met al best een goede flim, prima vermaak, Maar T2 blijft de betere. Alleen jammer dat ik af en toe helemaal krom lag van het lachen... Dat is niet echt de bedoeling bij zo'n film, maar goed; het is gewoon grappig om T101 in zo'n gay outfit te zien met zo'n gaybril op, en dan dat Macho Macho man nummer op de achtergrond... Ik lag echt helemaal dubbel. ![]()
Laatst gewijzigd op 04-08-2003 om 21:47. |
![]() |
||
Citaat:
Nick Stahl is een zeer ongeloofwaardige John Connor en Claire Danes speelt een irritante, hysterische wijf. Ik ergerde me ook mateloos aan Kristanna Loken, ze kan niet acteren. Claire Danes kan er niets aan doen dat ze een oppervlakige personage speelt maar mevrouw Loken heeft het allemaal aan haarzelf te danken. Verder heeft T3 veel weg van een parodie, het leek net alsof de makers aan het spotten waren met de eerste twee. John Connor: Do you even remember me?........ Sarah Conner, blowing up Cyberdyne, Hasta la vista baby? - Hier dacht ik: ''huh? is dit een parodie ofzo?''.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De spanning was naar mijn mening ook ver te zoeken. Gelikte achtervolgingsscenes, ja, maar echt kippenvel kreeg ik er niet van, laat staan dat ik in de film werd 'opgezogen' met al mijn aandacht..blijft natuurlijk subjectief, maar ik vond dat de sfeer werd verpest mede door het ongeloofwaardige script. Claire danes was té hysterisch en irritant, en ook de ontmoeting tussen John en de T-101 was simpelweg niet doeltreffend vergeleken met de scenes uit deel 2 (de scene met John en de twee T's in de gang, en de scene waarin de T-101 Sarah in het gesticht ontmoet, als hij de lift(?) uit komt stappen)
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet hysterisch. Citaat:
Hoe denk je dat meneer Mostow het zou vinden als James Cameron een parodie zou maken op BREAKDOWN onder de naam BREAKDOWN 2: RISE OF THE PARODY.
||
Citaat:
Je hoeft niet op Edward Furlong te lijken om een goed karakter neer te zetten, en dat doet hij ook niet, en idd spotten heeft geen fuck met zelfkritiek te maken. James Cameron wilde ook niet teveel reageren op T3 in een interview met Empire, hij zij alleen dat hij "not amused was" omdat iemand anders er met zijn kindje vandoor ging |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
En laat me helemaal niet beginnen over het debiele begin, waar John van z'n motortje valt vanwege een dier op de weg en onzettend toevallig in het dierenkliniek van Kate komt. Ontzettend krampachtig in elkaar gezet. Stahl kan goed acteren, maar kreeg niet echt de ruimte daarvoor in het aktie georienteerde scenario. Deze serie kan eigenlijk maar op één manier eindigen, de machine wint.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
|