![]() |
|
Vrouw bekent hond te hebben verdronken
Een 34-jarge vrouw uit Alkmaar heeft bekend dat ze haar hond heeft vermoord door hem vast te binden aan een oude fiets en hem daarna in het in het Noord-Hollands Kanaal te duwen. Ze zei dit te hebben gedaan, 'omdat hij regelmatig wegliep.' Justitie weet nog niet of het de vrouw een bekeuring geeft, of dat haar een rechtszaak te wachten staat. Op 3 augustus viste de dierenambulance de hond uit het kanaal met de fiets nog aan zijn halsband. De politie werd direct gewaarschuwd. Ook werd de regionale media ingeschakeld, waardoor de politie makkelijk op het spoor van de vrouw gezet kon worden. bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21497 Boete voor verdrinken hond Een 34-jarige vrouw uit Alkmaar, die vorig jaar bekende dat ze haar hond had vermoord door hem vast te binden aan een oude fiets en hem daarna in het in het Noord-Hollands Kanaal te gooien, is door de rechtbank in Alkmaar veroordeeld tot één maand voorwaardelijke gevangenisstraf. Ook kreeg de vrouw een boete van 200 euro opgelegd. De vrouw zei indertijd het te hebben gedaan omdat de hond regelmatig wegliep. bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/A...5|1163,00.html Waar moet dit nu heen? 200 euro boete voor het vermoorden van een hond? Ik heb een hogere boete gehad omdat ik mijn bibliotheekboeken te laat terugbracht verdomme! Stelling: Dieren moeten rechten krijgen, geplaatst in de grondwet, die hetzelfde zijn als die van mensen. Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 18:45. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Heb je misschien andere bronnen? IK vind FOK! als bron twijfelachtig. Ook vind ik 200 EUR vrij weinig. Echter, het is zo dat er massaal dieren worden vermoord waarbij de moordenaars helemaal geen straf krijgen en welke dieren mishandelt worden. Bio-industrie.
|
Met kerst was er een akelige documentaire op de teevee over een Frans hondenopvangcentrum.
Echt triest.... 200 Euro vind ik dan ook veel te weinig wat deze vrouw gekregen heeft. Jammer dat die hond haar van te voren niet flink gebeten heeft,... maar ach, dat hondje ziet ook maar het baasje en gehoorzaamt haar.... ![]() Dat maakt het alleen maar nog triester. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
wat zijn jullie overdreven zeg, het is echt onzin dat beesten in een bak met water worden gezet en dan worden gevlotreerd ! Het slachten van dieren gaat vrijwel zonder lijden, zo snel mogelijk zonder pijn maar ze worden niet in een bak met water gezet
![]()
|
Het ombrengen van die beesten gaat misschien zonder lijden, maar wat dacht je van het hele opgroeien-zonder-zonlicht-in-een-klein-hokkie-proces dat eraan vooraf gaat. Als ik zo moest leven werd ik ook liever uit m'n lijden verlost. Daarom eet ik alleen biologisch vlees (of scharrel, als er echt niets te vinden is), want ja... Ik heb wel eens vegetarisch geprobeerd, maar let's admitt it, dat heb ik niet lang volgehouden. na twee dagen zag ik al hamburgers voor m'n ogen dansen ("eet me! eet me! je weet dat je het wilt..."), hoewel ik niet veel vlees eet: wat gehakt door de lasagna, af en toe naar de macdonalds, en zo nu en dan een plakje op brood. (heb wel eens tofu geprobeerd, maar dat smaakte naar een oude krant met kartonsaus, jak!!!)
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Probeer eens Griekse groenteburgers van de AH. De Marokkaanse en Italiaanse zijn ook best lekker maar de Griekse overtreffen alles, imo ![]() Ik heb nu zo'n 3 weken geen vlees gegeten. Ik noem me mezelf geen vegetarier, ik weet nl. niet hoe lang ik dit vol houdt. Want ik vond het best lekker om 1x in de week een lekker stukje vlees te eten. Op zich mis ik het niet, die vegaburgers vind ik nl. stukken lekkerder, maar, op den duur wil ik wel afwisseling en wat goedkoper.. wat ik dan moet gaan eten weet ik nog niet.. Tot zover mijn offtopic bijdrage ![]()
|
ik vind niet dat je het achterop een fiets binden en het water in rijden moet vergelijken met de vleesproductie... ik ben vrij tegen de vleesproductie maar het heeft iig een doel en is nie bedoeld om cru te zijn... en deze manier van moord vink gewoon echt koelbloedig, hij liep steeds weg, goh doe hem naar een asiel, ga er nie meer achteraan, geef hem aan iemand anders maar achterop een fiets het water in gooien vink echt heel erg gemeen.. vind daarom een boete van 200 euro ook veel te laag..
|
Het eten van vlees heeft mijn inziens weinig te maken met het betreuren van het verdrinken van een hond.
Die hond is niet gestorven om opgegeten te worden, maar domweg vermoord. Een slachtkoe wordt vermoord om opgegeten te worden. Het wezenlijke verschil hierin is dat de de dood van een slachtkoe functioneel is, maar de dood van die vermoorde hond dat totaal niet is. Verder hebben wij mensen slagtanden en maalkiezen. Maalkiezen om groente en dergelijk te eten. Slagtanden om vlees te kunnen eten. Wij zijn dus omnivoren (net zoals varkens). Dus is het normaal genoeg om vlees te eten. Je kunt inderdaad wel minderen met vlees eten, want de mens eet meer vlees dan eigenlijk nodig is. Daar zou je de mens wel wat bewuster op aan kunnen spreken. Verder zou je de dieren die geslacht worden een zo goed mogelijk leven moeten geven en niet supergestressed in een hokje duwen. Daar zou je ook nog tegen kunnen protesteren. Je kunt ook inderdaad vegetarisch worden, maar planten leven net zo goed, dus als het je te doen is om "och wat zielig ik beeindig een leven", dan moet je ook geen planten eten, imo. Je zou ook vegetarisch kunnen worden om zo het teveel aan vleesconsumptie door andere mensen op te vangen (zodat je bijdraagt aan een verminderd vleesconsumptie wat zou kunnen resulteren in een betere behandeling en ruimten voor de dieren). Je hebt daarentegen totaal niet het recht als vegetarier om mensen die vlees eten te beschuldigen dat ze vlees eten niet erg vinden voor de diertjes, maar het verdrinken van een hond wel. Dan kan ik ook zeggen: oo, je vind het ook niet erg voor die tomaten en komkommers wiens leven weggerukt worden, maar wel het beeindigen van het leven van hond? Of gaan we dan te ver? Gaat het de vegetariers inderdaad slechts om leven met een bewustzijn? Dat vind ik nogal bekrompen. Kijk, dat je zelf iets wilt doen aan malifide praktijken van de bio-industrie: fijn, sta ik helemaal achter. Maar ga niet zeiken over het beeindigen van een leven want dat doen jullie net zo. Hoe ik protesteer tegen de bio-industrie is door biologische produkten te kopen. Dit kan ik helaas niet altijd veroorloven (vaak veel duurder), maar als ik het kan, dan doe ik het wel. ZEKER bij vlees. En dat van die hond is een heel ander verhaal. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Jouw reply over het al dan niet vlees eten, hoort net als die van anderen daarover, niet op dit forum. Flora&Fauna of LifeStyle en misschien nog op filosofie en levensbeschouwing, maar niet hier...
||
Citaat:
En om even daarop terug te komen: wat vinden jullie van die mensen die katten in zakken stoppen en verdrinken? Onze kat was ook een tijd zoek. We dachten het ergste, maar na bijna een half jaar (!) is ie terug gekomen. We vermoeden dat deze door iemand ver weg is uitgezet, maar tja, een kat kan de weg naar huis wel vinden.... Gelukkig maar dat het niet erger met hem is afgelopen, hoewel ik natuurlijk niet weet wat hij allemaal heeft meegemaakt ![]() Ik snap echt niet dat mensen dit kunnen doen: hun eigen hond verdrinken omdat ie niet luistert, hun eigen hond vastbinden aan een boom in het bos, omdat ze op vakantie willen (!), andermans katten vermoorden, e.d... Zo'n boete (200 Euro) vind ik echt veel te laag voor zulk onmenselijk gedrag. Iedereen die een dier mishandeld, zou gestraft moeten worden, mi. Behalve in het geval van muggen dan ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Prima uitspraak, lijkt me. Zoiets zal ik ook geven in een dergelijke zaak.
Iedereen die blaat over "wah wah, veel te laag voor moord!" weet niets van de wet af.
||
Citaat:
zoals gezegd worden er veel meer dieren zomaar doodgemaakt, nou ja, om op te eten dan, en dat wordt ook niet bestraft.
|
Verwijderd
|
Lekker provoceren:
Dieren hebben helemaal geen rechten nodig. Wij staan immers boven ze! De mensheid heeft namelijk macht over alle andere diersoorten. Wij hebben als mensheid alleen besloten dat we elkaar geen kwaad willen doen, en daar een straf op gezet. Bij bedreigde diersoorten ligt dat anders, het is wel zo leuk als er van elke soort een paar exemplaartjes overblijven. Het is helemaal geen moord, een hond is een dier en geen mens. (En ja, de mens is wel een dier.) Wel valt te betwijfelen of deze vrouw geestelijk helemaal gezond is, omdat ze haar eigen hond verdrinkt. De boete is mooi, dat leert mensen geen huisdieren te nemen als ze er niet voor kunnen zorgen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Argumenten graag...? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en @ snees: de mens wordt steeds beschaafder (helaas niet overal in hetzelfde tempo, maar dat terzijde...). wij staan, qua intelligentie, inderdaad boven dieren. juist dáárom moeten we dieren niet meer doodmaken voor ons eigen plezier. wij moeten daarboven staan. in het westen hebben we de middelen om zonder problemen zonder vlees ed te kunnen, maar puur uit luxe, gemak en gewenning kiezen we ervoor om dit niet te doen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Omdat het levende wezens zijn met behoeftes, en iedereen hoort zn behoeftes te kunnen behartigen, iedereen die dat tegenwerkt is (wat mij betreft) een autoritaire zak ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Dieren leven niet zo bewust als wij, vergeet dat niet. Als je alleen al naar de voorgangers van de mensen kijkt, waren die stukken simpeler dan wij. Laat staan dieren. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Je kan dieren best grondrechten geven, de vraag is alleen welke dieren? Ook insecten?
Daarnaast: je kan die rechten ook nog beperken, bijv. door een uitzondering te maken voor het doden van een dier i.v.m het vlees dat het dier levert. Je zou daaromtrent dan natuurlijk nog wel een strenge regelgeving kunnen plaatsen. Voor het overige kan je dan dieren wel een soort grondrechten toekennen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||