Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 18:08
Negrotiator
Negrotiator is offline
Vrouw bekent hond te hebben verdronken

Een 34-jarge vrouw uit Alkmaar heeft bekend dat ze haar hond heeft vermoord door hem vast te binden aan een oude fiets en hem daarna in het in het Noord-Hollands Kanaal te duwen. Ze zei dit te hebben gedaan, 'omdat hij regelmatig wegliep.' Justitie weet nog niet of het de vrouw een bekeuring geeft, of dat haar een rechtszaak te wachten staat.

Op 3 augustus viste de dierenambulance de hond uit het kanaal met de fiets nog aan zijn halsband. De politie werd direct gewaarschuwd. Ook werd de regionale media ingeschakeld, waardoor de politie makkelijk op het spoor van de vrouw gezet kon worden.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=21497

Boete voor verdrinken hond

Een 34-jarige vrouw uit Alkmaar, die vorig jaar bekende dat ze haar hond had vermoord door hem vast te binden aan een oude fiets en hem daarna in het in het Noord-Hollands Kanaal te gooien, is door de rechtbank in Alkmaar veroordeeld tot één maand voorwaardelijke gevangenisstraf.

Ook kreeg de vrouw een boete van 200 euro opgelegd.

De vrouw zei indertijd het te hebben gedaan omdat de hond regelmatig wegliep.

bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/A...5|1163,00.html

Waar moet dit nu heen? 200 euro boete voor het vermoorden van een hond? Ik heb een hogere boete gehad omdat ik mijn bibliotheekboeken te laat terugbracht verdomme!

Stelling: Dieren moeten rechten krijgen, geplaatst in de grondwet, die hetzelfde zijn als die van mensen.

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 18:45.
Advertentie
Oud 14-01-2003, 18:15
Real one
Real one is offline
jij eett toch ook vlees?(tenzij je vegetraier bent..)
die dieren worden nog veel erg dood gemaakt!!
ze worden in een bak met water gezet met ze allen en daar word stroom in gelaten. zodat ze worden gevolteerd!!
dus wat maakt een zo'n hond nou uit??

Maar okeej ik vind ook niet dat ze die hond mag vermoorden dat mag bij geen enkel mens of dier..

maar als je ziet hoeveel dieren voor vlees word doodgemaakt...
Oud 14-01-2003, 18:16
Real one
Real one is offline
Citaat:
Real one schreef:

die dieren worden nog veel erg dood gemaakt!!
ze worden in een bak met water gezet met ze allen en daar word stroom in gelaten. zodat ze worden gevolteerd!!

[/B]
jah okeej, de meeste dieren worden met een spuitje doodgemaakt, maar ze gaan als nog dood..
Oud 14-01-2003, 18:19
Negrotiator
Negrotiator is offline
Ik ben veganist.

Oud 14-01-2003, 18:23
Real one
Real one is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef:
Ik ben veganist.

d8 ik al!
Oud 14-01-2003, 18:27
dystopia
dystopia is offline
Heb je misschien andere bronnen? IK vind FOK! als bron twijfelachtig. Ook vind ik 200 EUR vrij weinig. Echter, het is zo dat er massaal dieren worden vermoord waarbij de moordenaars helemaal geen straf krijgen en welke dieren mishandelt worden. Bio-industrie.
Oud 14-01-2003, 18:29
Gatara
Gatara is offline
Met kerst was er een akelige documentaire op de teevee over een Frans hondenopvangcentrum.
Echt triest....

200 Euro vind ik dan ook veel te weinig wat deze vrouw gekregen heeft.
Jammer dat die hond haar van te voren niet flink gebeten heeft,... maar ach, dat hondje ziet ook maar het baasje en gehoorzaamt haar....
Dat maakt het alleen maar nog triester.
Oud 14-01-2003, 18:46
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heb je misschien andere bronnen? IK vind FOK! als bron twijfelachtig.
Uiteraard.
Zie boven.
Oud 14-01-2003, 22:50
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heb je misschien andere bronnen? IK vind FOK! als bron twijfelachtig. Ook vind ik 200 EUR vrij weinig. Echter, het is zo dat er massaal dieren worden vermoord waarbij de moordenaars helemaal geen straf krijgen en welke dieren mishandelt worden. Bio-industrie.
Weinig aan toe te voegen... Ik vind het een hele lage boete voor een moord, maar ik vind de boete wel inconsequent, aangezien het doden van een dier in de overgrote meerderheid van de gevallen niet als overtreding gezien word.
Oud 14-01-2003, 23:00
Rocksaan
Rocksaan is offline
dit is ook moord. de bak in. levenslang. ziekelijke mensen.
Oud 14-01-2003, 23:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
dit is ook moord. de bak in. levenslang. ziekelijke mensen.
Alle veeboeren dan ook maar levenslang de bak in?
Oud 14-01-2003, 23:29
Rocksaan
Rocksaan is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Alle veeboeren dan ook maar levenslang de bak in?
daar zit wat in ja, maar dat zijn levensbehoefte, die beesten worden niet zomaar vermoord om niets. Dieren eten ook weer andere dieren. Vossen eten kippen. Doen mensen al zolang ze bestaan. Het enige is dat we nu niet zelf met pijl en boog de wei in gaan.
Oud 15-01-2003, 07:35
Joostje
Joostje is offline
je kunt ook goed leven zonder ook maar 1 dier te vermoorden.
Oud 15-01-2003, 08:19
Joop von Amsber
Joop von Amsber is offline
wat zijn jullie overdreven zeg, het is echt onzin dat beesten in een bak met water worden gezet en dan worden gevlotreerd ! Het slachten van dieren gaat vrijwel zonder lijden, zo snel mogelijk zonder pijn maar ze worden niet in een bak met water gezet
Oud 15-01-2003, 10:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Het ombrengen van die beesten gaat misschien zonder lijden, maar wat dacht je van het hele opgroeien-zonder-zonlicht-in-een-klein-hokkie-proces dat eraan vooraf gaat. Als ik zo moest leven werd ik ook liever uit m'n lijden verlost. Daarom eet ik alleen biologisch vlees (of scharrel, als er echt niets te vinden is), want ja... Ik heb wel eens vegetarisch geprobeerd, maar let's admitt it, dat heb ik niet lang volgehouden. na twee dagen zag ik al hamburgers voor m'n ogen dansen ("eet me! eet me! je weet dat je het wilt..."), hoewel ik niet veel vlees eet: wat gehakt door de lasagna, af en toe naar de macdonalds, en zo nu en dan een plakje op brood. (heb wel eens tofu geprobeerd, maar dat smaakte naar een oude krant met kartonsaus, jak!!!)
Oud 15-01-2003, 10:46
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Het ombrengen van die beesten gaat misschien zonder lijden, maar wat dacht je van het hele opgroeien-zonder-zonlicht-in-een-klein-hokkie-proces dat eraan vooraf gaat. Als ik zo moest leven werd ik ook liever uit m'n lijden verlost. Daarom eet ik alleen biologisch vlees (of scharrel, als er echt niets te vinden is), want ja... Ik heb wel eens vegetarisch geprobeerd, maar let's admitt it, dat heb ik niet lang volgehouden. na twee dagen zag ik al hamburgers voor m'n ogen dansen ("eet me! eet me! je weet dat je het wilt..."), hoewel ik niet veel vlees eet: wat gehakt door de lasagna, af en toe naar de macdonalds, en zo nu en dan een plakje op brood. (heb wel eens tofu geprobeerd, maar dat smaakte naar een oude krant met kartonsaus, jak!!!)
Probeer eens de tofu-producten van de natuurwinkel. En dan heb ik het over bijvoorbeeld te gyrosreepjes en het gehakt. Dat is lekkerder dan gewoon vlees!
Oud 15-01-2003, 11:07
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
SuperSanne schreef:
Kwestie van discipline. Denk er maar 'ns aan wat er allemaal met die hamburger is gebeurd. McDonnals is zo'n beetje de meest ongezonde rotzooi wat er in onze westerse wereld te koop is qua eten... verder kun je scharrelvlees van de slager overwegen; da's echter wel wat duurder.

Probeer eens Griekse groenteburgers van de AH. De Marokkaanse en Italiaanse zijn ook best lekker maar de Griekse overtreffen alles, imo succes! Op internet valt ook het een en ander te vinden, bijvoorbeeld over recepten. Het hangt er ook een beetje van af waar je woont en wat je lekker vindt enzo.. de burgers zijn overigens niet aan de goedkope kant, maar dat is vlees doorgaans ook niet en wij eten gemiddeld veel te veel vlees: het is volgens voedingswijzers niet eens nodig om 1x per dag vlees te eten iirc. Er zitten ook extra vitamine B12 in de burgers. Dat is de enige vitamine die in vlees wel zit en in groente niet.

Ik heb nu zo'n 3 weken geen vlees gegeten. Ik noem me mezelf geen vegetarier, ik weet nl. niet hoe lang ik dit vol houdt. Want ik vond het best lekker om 1x in de week een lekker stukje vlees te eten. Op zich mis ik het niet, die vegaburgers vind ik nl. stukken lekkerder, maar, op den duur wil ik wel afwisseling en wat goedkoper.. wat ik dan moet gaan eten weet ik nog niet..

Tot zover mijn offtopic bijdrage
Oud 15-01-2003, 12:01
Roxy
Roxy is offline
ik vind niet dat je het achterop een fiets binden en het water in rijden moet vergelijken met de vleesproductie... ik ben vrij tegen de vleesproductie maar het heeft iig een doel en is nie bedoeld om cru te zijn... en deze manier van moord vink gewoon echt koelbloedig, hij liep steeds weg, goh doe hem naar een asiel, ga er nie meer achteraan, geef hem aan iemand anders maar achterop een fiets het water in gooien vink echt heel erg gemeen.. vind daarom een boete van 200 euro ook veel te laag..
Oud 15-01-2003, 12:20
Gatara
Gatara is offline
Het eten van vlees heeft mijn inziens weinig te maken met het betreuren van het verdrinken van een hond.

Die hond is niet gestorven om opgegeten te worden, maar domweg vermoord.
Een slachtkoe wordt vermoord om opgegeten te worden.

Het wezenlijke verschil hierin is dat de de dood van een slachtkoe functioneel is, maar de dood van die vermoorde hond dat totaal niet is.

Verder hebben wij mensen slagtanden en maalkiezen. Maalkiezen om groente en dergelijk te eten. Slagtanden om vlees te kunnen eten.
Wij zijn dus omnivoren (net zoals varkens). Dus is het normaal genoeg om vlees te eten.
Je kunt inderdaad wel minderen met vlees eten, want de mens eet meer vlees dan eigenlijk nodig is. Daar zou je de mens wel wat bewuster op aan kunnen spreken.
Verder zou je de dieren die geslacht worden een zo goed mogelijk leven moeten geven en niet supergestressed in een hokje duwen.
Daar zou je ook nog tegen kunnen protesteren.

Je kunt ook inderdaad vegetarisch worden, maar planten leven net zo goed, dus als het je te doen is om "och wat zielig ik beeindig een leven", dan moet je ook geen planten eten, imo.
Je zou ook vegetarisch kunnen worden om zo het teveel aan vleesconsumptie door andere mensen op te vangen (zodat je bijdraagt aan een verminderd vleesconsumptie wat zou kunnen resulteren in een betere behandeling en ruimten voor de dieren).

Je hebt daarentegen totaal niet het recht als vegetarier om mensen die vlees eten te beschuldigen dat ze vlees eten niet erg vinden voor de diertjes, maar het verdrinken van een hond wel.
Dan kan ik ook zeggen: oo, je vind het ook niet erg voor die tomaten en komkommers wiens leven weggerukt worden, maar wel het beeindigen van het leven van hond?

Of gaan we dan te ver? Gaat het de vegetariers inderdaad slechts om leven met een bewustzijn? Dat vind ik nogal bekrompen.

Kijk, dat je zelf iets wilt doen aan malifide praktijken van de bio-industrie: fijn, sta ik helemaal achter. Maar ga niet zeiken over het beeindigen van een leven want dat doen jullie net zo.

Hoe ik protesteer tegen de bio-industrie is door biologische produkten te kopen. Dit kan ik helaas niet altijd veroorloven (vaak veel duurder), maar als ik het kan, dan doe ik het wel. ZEKER bij vlees.

En dat van die hond is een heel ander verhaal.
Oud 15-01-2003, 12:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dystopia schreef:
het is volgens voedingswijzers niet eens nodig om 1x per dag vlees te eten iirc.

3 keer per week groenten, 1 keer per week vis, 3 keer per week vlees.
Of iets dergelijks. In ieder geval inderdaad niet iedere dag vlees.
Oud 15-01-2003, 13:16
Verwijderd
hm, wat zou je in amerika voor boete of straf krijgen?? 8 jaar ofzo?
Oud 15-01-2003, 18:49
skatefamke
skatefamke is offline
zolang massamoorden in de bio-industrie zijn toegestaan, mag men volgens mij eigen huisdieren ook wel doden.

[ik ben veganist en ben tegen alle vormen van dierenleed en diergebruik.]
Oud 16-01-2003, 09:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
zolang massamoorden in de bio-industrie zijn toegestaan, mag men volgens mij eigen huisdieren ook wel doden.

[ik ben veganist en ben tegen alle vormen van dierenleed en diergebruik.]
Plantenmoordernaar!
Oud 16-01-2003, 10:34
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Plantenmoordernaar!

Jouw reply over het al dan niet vlees eten, hoort net als die van anderen daarover, niet op dit forum. Flora&Fauna of LifeStyle en misschien nog op filosofie en levensbeschouwing, maar niet hier...
Oud 16-01-2003, 17:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Jouw reply over het al dan niet vlees eten, hoort net als die van anderen daarover, niet op dit forum. Flora&Fauna of LifeStyle en misschien nog op filosofie en levensbeschouwing, maar niet hier...
Daarom hield ik het maar bij 1 woord, aangezien er niet duidelijk terug gelezen was (waaronder mijn lange reply waarin ik erna stelde dat dit een heel ander onderwerp was dan het nieuwsfeit over het verdrinken van die hond).

En om even daarop terug te komen:
wat vinden jullie van die mensen die katten in zakken stoppen en verdrinken? Onze kat was ook een tijd zoek. We dachten het ergste, maar na bijna een half jaar (!) is ie terug gekomen. We vermoeden dat deze door iemand ver weg is uitgezet, maar tja, een kat kan de weg naar huis wel vinden.... Gelukkig maar dat het niet erger met hem is afgelopen, hoewel ik natuurlijk niet weet wat hij allemaal heeft meegemaakt

Ik snap echt niet dat mensen dit kunnen doen: hun eigen hond verdrinken omdat ie niet luistert, hun eigen hond vastbinden aan een boom in het bos, omdat ze op vakantie willen (!), andermans katten vermoorden, e.d...
Zo'n boete (200 Euro) vind ik echt veel te laag voor zulk onmenselijk gedrag. Iedereen die een dier mishandeld, zou gestraft moeten worden, mi.
Behalve in het geval van muggen dan
Advertentie
Oud 07-08-2003, 16:40
blondje1983
blondje1983 is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 14-01-2003 @ 19:19:
Ik ben veganist.

ik ook
Oud 07-08-2003, 16:54
McCaine
McCaine is offline
Prima uitspraak, lijkt me. Zoiets zal ik ook geven in een dergelijke zaak.

Iedereen die blaat over "wah wah, veel te laag voor moord!" weet niets van de wet af.
Oud 07-08-2003, 17:02
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-08-2003 @ 17:54:
Prima uitspraak, lijkt me. Zoiets zal ik ook geven in een dergelijke zaak.

Iedereen die blaat over "wah wah, veel te laag voor moord!" weet niets van de wet af.
mister, de wet is gewoon verkeerd. ik weet wel iets van de wet af en ik vind het veels te weinig, maar wel logisch.
zoals gezegd worden er veel meer dieren zomaar doodgemaakt, nou ja, om op te eten dan, en dat wordt ook niet bestraft.
Oud 07-08-2003, 17:06
resist / exist
resist / exist is offline
Damn, 200euro boete voor dat?!
Tering, ben het helemaal met GTSTbeer eens, en wat dat vlees betreft, ik ben ook veganist ...
Maar dit is doodsimpel moord, als het aan mij ligt toch een dikke celstraf...
Oud 07-08-2003, 17:11
Verwijderd
Lekker provoceren:
Dieren hebben helemaal geen rechten nodig. Wij staan immers boven ze! De mensheid heeft namelijk macht over alle andere diersoorten. Wij hebben als mensheid alleen besloten dat we elkaar geen kwaad willen doen, en daar een straf op gezet.

Bij bedreigde diersoorten ligt dat anders, het is wel zo leuk als er van elke soort een paar exemplaartjes overblijven.

Het is helemaal geen moord, een hond is een dier en geen mens. (En ja, de mens is wel een dier.)

Wel valt te betwijfelen of deze vrouw geestelijk helemaal gezond is, omdat ze haar eigen hond verdrinkt. De boete is mooi, dat leert mensen geen huisdieren te nemen als ze er niet voor kunnen zorgen.
Oud 07-08-2003, 17:15
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-08-2003 @ 18:02:
mister, de wet is gewoon verkeerd. ik weet wel iets van de wet af en ik vind het veels te weinig, maar wel logisch.
zoals gezegd worden er veel meer dieren zomaar doodgemaakt, nou ja, om op te eten dan, en dat wordt ook niet bestraft.
Klopt. Dus je wil zeggen dat er eigenlijk helemaal geen straf op zou moeten staan?
Oud 07-08-2003, 17:16
resist / exist
Citaat:
snees schreef op 07-08-2003 @ 18:11:
Lekker provoceren:
Dieren hebben helemaal geen rechten nodig. Wij staan immers boven ze! De mensheid heeft namelijk macht over alle andere diersoorten. Wij hebben als mensheid alleen besloten dat we elkaar geen kwaad willen doen, en daar een straf op gezet.

Bij bedreigde diersoorten ligt dat anders, het is wel zo leuk als er van elke soort een paar exemplaartjes overblijven.

Het is helemaal geen moord, een hond is een dier en geen mens. (En ja, de mens is wel een dier.)

Wel valt te betwijfelen of deze vrouw geestelijk helemaal gezond is, omdat ze haar eigen hond verdrinkt. De boete is mooi, dat leert mensen geen huisdieren te nemen als ze er niet voor kunnen zorgen.
Dieren staan onder mensen...
Argumenten graag...?
Oud 07-08-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
resist / exist schreef op 07-08-2003 @ 18:16:
Dieren staan onder mensen...
Argumenten graag...?
Wij hebben totale macht over dieren. We kunnen ze weliswaar niet altijd kunstjes laten doen, maar we hebben de middelen en macht om elk dier te doden in huis.
Oud 07-08-2003, 17:22
resist / exist
Ik kan jou ook kappot schoppen, dat betekent niet dat ik boven jou sta
Oud 07-08-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
resist / exist schreef op 07-08-2003 @ 18:22:
Ik kan jou ook kappot schoppen, dat betekent niet dat ik boven jou sta
Is dat zo? Ik geloof ontzettend in natuurlijke selectie. De menselijke 'beschaving' heeft alleen natuurlijke selectie onder mensen onmogelijk gemaakt.
Oud 07-08-2003, 17:27
resist / exist
Ik kan zo met een geweer de straat op rennen tegenwoordig en iederen platschieten.. (gelukkig ben ik zo gek niet )
Dus sta ik dan boven al die mensen?
Neeh, ieder levend wezen is gelijk... of ze nou slim, dom, klein of groot zijn, punt.
Oud 07-08-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
resist / exist schreef op 07-08-2003 @ 18:27:
Ik kan zo met een geweer de straat op rennen tegenwoordig en iederen platschieten.. (gelukkig ben ik zo gek niet )
Dus sta ik dan boven al die mensen?
Neeh, ieder levend wezen is gelijk... of ze nou slim, dom, klein of groot zijn, punt.
Waarom zouden alle levende wezens nou weer gelijk zijn? Dat begrijp ik niet.
Oud 07-08-2003, 17:30
resist / exist
Bovendien geloof ik zoiezo niet in macht en autoriteit maar in solidariteit, berijk je veel meer mee
Oud 07-08-2003, 17:31
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-08-2003 @ 18:15:
Klopt. Dus je wil zeggen dat er eigenlijk helemaal geen straf op zou moeten staan?
ik vind het vet hypocriet; als je een beest dood krijg je een boete maar als je een beest dood en je eet 'm op dan niet.

en @ snees: de mens wordt steeds beschaafder (helaas niet overal in hetzelfde tempo, maar dat terzijde...).
wij staan, qua intelligentie, inderdaad boven dieren. juist dáárom moeten we dieren niet meer doodmaken voor ons eigen plezier.
wij moeten daarboven staan. in het westen hebben we de middelen om zonder problemen zonder vlees ed te kunnen, maar puur uit luxe, gemak en gewenning kiezen we ervoor om dit niet te doen.
Oud 07-08-2003, 17:31
resist / exist
Citaat:
snees schreef op 07-08-2003 @ 18:30:
Waarom zouden alle levende wezens nou weer gelijk zijn? Dat begrijp ik niet.
Gelijke rechten bedoel ik, iedereen is anders natuurlijk
Omdat het levende wezens zijn met behoeftes, en iedereen hoort zn behoeftes te kunnen behartigen, iedereen die dat tegenwerkt is (wat mij betreft) een autoritaire zak
Oud 07-08-2003, 17:39
Verwijderd
Citaat:
resist / exist schreef op 07-08-2003 @ 18:31:
Gelijke rechten bedoel ik, iedereen is anders natuurlijk
Omdat het levende wezens zijn met behoeftes,
Klopt.

Citaat:
en iedereen hoort zn behoeftes te kunnen behartigen,
Alle mensen moeten dat kunnen, en dan is er vaak al sprake van belangenverstrengeling. Maar als wij mensen er voor kiezen om een lekkere hamburger te eten, gaan onze behoeftes toch voor die van de koe? Zonder ons bestond die koe niet eens. Deze zaak is behoorlijk onnodig dierenleed, daarom moet er een boete komen.

Dieren leven niet zo bewust als wij, vergeet dat niet. Als je alleen al naar de voorgangers van de mensen kijkt, waren die stukken simpeler dan wij. Laat staan dieren.

Citaat:
iedereen die dat tegenwerkt is (wat mij betreft) een autoritaire zak
Dat kan je vinden.
Oud 07-08-2003, 17:44
resist / exist
Citaat:
snees schreef op 07-08-2003 @ 18:39:
Zonder ons bestond die koe niet eens.
Uhhhh
verklaar

En waarom zou jouw verlangen naar een hamburger boven dat van die koe gaan?
Oud 07-08-2003, 18:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
little nemo schreef op 07-08-2003 @ 18:31:
ik vind het vet hypocriet; als je een beest dood krijg je een boete maar als je een beest dood en je eet 'm op dan niet.
Noem het geen hypocrisie maar een juridisch onderscheid. Dat verklaart het beter.
Oud 07-08-2003, 19:29
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
McCaine schreef op 07-08-2003 @ 19:17:
Noem het geen hypocrisie maar een juridisch onderscheid. Dat verklaart het beter.
nou, dan is dat juridische onderscheid vet hypocriet. dat verklaart niets beter.
Oud 07-08-2003, 20:50
Verwijderd
Je kan dieren best grondrechten geven, de vraag is alleen welke dieren? Ook insecten?
Daarnaast: je kan die rechten ook nog beperken, bijv. door een uitzondering te maken voor het doden van een dier i.v.m het vlees dat het dier levert. Je zou daaromtrent dan natuurlijk nog wel een strenge regelgeving kunnen plaatsen. Voor het overige kan je dan dieren wel een soort grondrechten toekennen.
Oud 07-08-2003, 20:53
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-08-2003 @ 21:50:
Voor het overige kan je dan dieren wel een soort grondrechten toekennen.
Toegegeven, het kán wel. Maar je maakt eigendomsrecht verdomd onhandig ermee.
Oud 07-08-2003, 21:02
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 07-08-2003 @ 21:53:
Toegegeven, het kán wel. Maar je maakt eigendomsrecht verdomd onhandig ermee.
Hmm, in zekere zin wel ja. Als je een hond rechten toekent heeft dat uiteraard gevolgen voor het eigendomsrecht. Ik denk dat je het eenvoudiger kan houden door de strafrechtelijke wetgeving wat betreft dierenmishandeling uit te breiden, en strengere regels kan stellen omtrent jacht, visserij en de bio-industrie.
Oud 07-08-2003, 21:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 07-08-2003 @ 22:02:
Hmm, in zekere zin wel ja. Als je een hond rechten toekent heeft dat uiteraard gevolgen voor het eigendomsrecht. Ik denk dat je het eenvoudiger kan houden door de strafrechtelijke wetgeving wat betreft dierenmishandeling uit te breiden, en strengere regels kan stellen omtrent jacht, visserij en de bio-industrie.
Interessant genoeg ben ik ondertussen op de SA Forums aan het discussiëren in een thread over waarom bestialiteit in Nederland legaal is en moet blijven. Ondanks het wreedheid tegen dieren-aspect, is het gewoon niet compatible met de rest van ons legaal systeem om dieren als anders dan bezit te beschouwen.
Oud 07-08-2003, 21:41
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 07-08-2003 @ 22:31:
Interessant genoeg ben ik ondertussen op de SA Forums aan het discussiëren in een thread over waarom bestialiteit in Nederland legaal is en moet blijven. Ondanks het wreedheid tegen dieren-aspect, is het gewoon niet compatible met de rest van ons legaal systeem om dieren als anders dan bezit te beschouwen.
Dan zal je het systeem misschien moeten veranderen?
Oud 07-08-2003, 21:47
Gatara
Gatara is offline
Het uppen van onderwerpen mag niet

(sorry, maar regels zijn regels... FAQ)

Regels voor berichten