Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 18:36
flipvla
flipvla is offline
Ik zat me af te vragen, is er een grote kans op een beetje goede baan voor een meisje van 18, dat VWO heeft gedaan?

Ik heb alleen ervaring als kassiere in een supermarkt, dat heb ik een jaar gedaan. verder heb ik geen andere opleidingen ofzo. Denken jullie dat het mogelijk is voor mij om een beetje leuke baan te vinden?
Ik zoek wel naar een full-time baan, want ik wil er volgend jaar een jaartje tussen uit voor ik ga studeren.

Ik ben een beetje onzeker of ik wat kan vinden, vandaar. Het liefst zou ik administratief werk gaan doen, maar ik hoorde dat ze daarvoor iegnlijk willen dat je een opleiding hebt? Verder maakt t weinig uit, zolang het maar geen kassa-werk meer is..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 18:41
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Moeilijk te zeggen. Je hebt natuurlijk je VWO-diploma waarmee je veel kan, maar nu de economie slechter gaat worden er ook onder de hoger opgeleiden heel weinig mensen aangenomen. Maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat als je ergens solliciteert je wordt aangenomen, je bent ook nog best jong. (Dat scheelt voor hen in de kosten)

Eerlijk gezegd: ik heb geen idee, het zou allebei kunnen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:43
lucky*me
lucky*me is offline
Hai hai!!

Je vind vast en zeker wel een leuk baantje! Als telefoniste ofzo is er vast wel werk op één of ander kantoor. Voor de rest is er altijd wel wat "minder" diepgaand administratief werk te vinden dat je wel kan doen!
Je moet gewoon ff goed zoeken!!
Succes
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:03
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Schrijf je anders in bij een uitzendbureau en geef daar duidelijk aan welk werk je wel en niet ziet zitten. Dan kunnen ze daar rekening mee houden en iets passends bij je vinden. Daar zijn uitzendbureau's voor
Oud 09-08-2003, 09:28
oneMen
oneMen is offline
Met je VWO diploma heb je helemaal niks. Dat ten eerste, want mensen denken altijd dat VWO heel wat is maar meer een indicatie van intelligentie en concentratievermogen is het niet.

Dus je moet op zoek gaan naar een baan waar je leeftijd aantrekkelijk is. Horeca is een idee, maar dan moet je net een goede zaak vinden en het zelf ook willen natuurlijk. En ja, verder dingen waar je op de eerste plaats geen opleiding nodig hebt.. of waar je intern wordt opgeleid, zoals verkoper of iets dergelijks. Administratief wordt over het algemeen wel om een opleiding gevraagd.
Oud 09-08-2003, 09:30
oneMen
oneMen is offline
ow.. vergeet ik bijna de praktische dingen zoals.. vuilnisvrouw of zo! *schijnt wel goed te verdienen*
Oud 09-08-2003, 20:21
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
M n M schreef op 09-08-2003 @ 10:28:
Met je VWO diploma heb je helemaal niks. Dat ten eerste, want mensen denken altijd dat VWO heel wat is maar meer een indicatie van intelligentie en concentratievermogen is het niet.
Helaas is dit wel waar.
Via een uitzendbureau zou je eventueel wel aan een administratief baantje kunnen komen, alleen vrees ik wel dat je toch ervaring/kennis nodig hebt. Maar dan nog, er zijn niet veel bedrijven die zitten te wachten op iemand die er slechts 1 jaar komt, toch?
Verder, zonder een vervolg diploma of (vaak belangrijker nog) ervaring kom je niet ver. Dus dat wordt werk doen waar voor je geen diploma nodig hebt: in de supermarkt en verkoper (incl. kassa, wat je dus niet meer wilt doen), in de horeca, schoonmaken (verdient best goed maar fulltime lijkt me minder 'leuk') en verder weet ik even niks meer want ik heb geen idee wat jij leuk vindt.

Maar goed, je kunt altijd proberen te solliciteren (bij bedrijven of iets dergelijks die jou interesseren), vacatures bekijken op internet/ in de kranten en bij veel uitzendbureaus in te schrijven, misschien vind je nog wat leuks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten