Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Inderdaad, angst is een manier van je lichaam of ziel je te vertellen dat je in gevaar bent of komt. Althans, dat is de bedoeling: je lichaam of ziel heeft het wel eens fout (denk aan een thriller op de televisie). Elk mens heeft dat en het is niet ongezond. Sterker nog, het is erg gezond en het zorgt er niet alleen voor dat je niet zo snel dingen doet die gevaarlijk voor je zijn, maar ook dat je je beter red uit gevaarlijke situaties. Als je echter een irreële of een ziekelijke angst hebt voor een bepaald object, DAN is het wel ongezond: het is dan een fobie. Daar kan je vanaf komen door psychische hulp en in extreme gevallen medicatie.
|
![]() |
|
Angst zal in ieder mensen blijven bestaan. De een vreest de dood, de ander het leven. Angst kan inderdaad helpen, het houdt je wakker en zorgt veelal voor snelle reflexen in 'gevaarlijke' situaties. Als angst echter omslaat tot een fobie, dan wordt het een handicap. Het oplossen hiervan is in sommige gevallen mogelijk, in andere gevallen niet. Een spinnenfobie is te overwinnen. Een doodsangst is te verzwakken.
Ik geloof niet dat een mens kan leven zonder angst. Vaak worden deze angsten op de achtergrond geplaatst door leuke ervaringen, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn.
|
ik denk dat angst voornamelijk voortkomt uit (de angst voor) onbegrip > voor het niet kunnen verklaren.
in principe heeft denk ik ieder mens dat in meer of mindere mate. om angst uit te bannen zou je je er bij neer moeten leggen dat je niet alles kunt weten en verklaren, maar ik denk dat dat eigenlijk onmogelijk is, de mens heeft altijd de neiging dingen te willen verklaren > en die neiging komt voort uit angst (denk ik) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
oh wat is het rot om weg te gaan uit luxemburg in deze negatieve gedahctenpatronen zeg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij het vinden van onvoorwaardelijke liefde verdwijnt alle angst. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof niet dat ik je begrijp ,Kenny ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
M.i. is alle angst in meer of mindere mate te herleiden tot de oerdrang tot overleven. De mens wordt voortdurend in zijn bestaan bedreigd, of dat nu in het werkelijke fysieke bestaan is of in het sociaal of economisch welzijn (wat de facto een moderne variant van overleven is). Daar komt angst vandaan.
|
![]() |
||
Citaat:
en ik weet uit ervaring hoe de stuipen op het lijf gejaagd worden wanneer je toegeeft aan angst, daarmee alle mogelijkheden tot vluchten wegnemen (ik moest van hem zeggen dat we jouw gaan vermoorden als we de bus uitkomen) je geest wel eens op orde kan brengen en je weer laat snappen wat belangrijk is in het leven! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vragen over angst. fizzle-fluffy | 29 | 23-09-2008 18:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Angst bang demoon1qaz | 1 | 13-10-2007 13:26 | |