Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2003, 20:00
Stefan16
Stefan16 is offline
Hey weet iemand wat dit is:

Ik heb met een paar maatjes op de camping gestaan deze week en er is nogal wat geks gebeurd. Natuurlijk veel alcohol maar daar kan ik wel tegen...

De tweede nacht dat ik stomdronken was zeek ik in me broek. Ik voelde helemaal niet dat ik moest de tweede nacht had ik een paar pisjes op, was gewoon nuchten en weer... natte broek
De nacht daarna dronk ik dus geen druppel alcohol omdat ik weer niet voor gek wilde staan, geen natte broek dit keer maar ik zeek wel in me bed. En op de terugweg voelde ik bijna niet dat ik moest pissen, ging bij een benzinepomp naar de WC en stond wel een kwartier te zeiken.

Weet iemand wat dit is?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:03
Verwijderd
Wanneer je bier drinkt, moet je eerder plassen. Waarschijnlijk is je blaas een beetje uitgeput omdat hij veel werk heeft moeten doen.

Als het blijft, moet je naar de huisarts, anders gewoon in het vervolg uitkijken met alcohol
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:04
Miracle
Miracle is offline
Hmm, weet niet of je hier iets aan hebt... maar als ik alcohol drink heb ik altijd het gevoel dat ik m'n plas niet kan ophouden. Dus dan ga ik maar heel vaak naar de wc, om te verkomen dus dat ik in m'n broek plas. Het is gelukkig nog nooit voorgekomen.

De alcohol verslapt je spieren, dus daar zou het mee te maken kunnen hebben. Gewoon een weekje alcohol-vrij en als je het dan nog steeds hebt, kun je beter actie ondernemen. (naar huisarts bijv.)
Oud 10-08-2003, 20:16
doggie
doggie is offline
hoiii,

k denk dat dit nie echt gezond is wat je doet, maya moet je zelf weten.
kep hier echt nog nooit van gehoord.k zou als ik jou was maar ff geen alcohol drinkuh en als het nie over gaat moet je wel ff naar de huisarts gaan.
suc-6 d"r mee!!

groetjes doggie
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:29
Balance
Balance is offline
ik heb dat ooit op m'n 9e gehad. niet dat van de alcohol hoor , maar dat ik totaal niet voelde dat ik naar de wc moest en dus zomaar in m'n bed plaste.
daar ben ik toen zo van geschrokken dat ik sindsdien (dus al 8 jaar lang) altijd zorg dat ik plas voordat ik naar bed ga. Hoef ik niet op dat moment, dan wacht ik een half uurtje en ga ik alsnog.
Ik kan ook niet meer slapen als ik voel dat m'n blaas ietwat vol is.
't is een beetje psychisch denk ik, want ik word tegenwoordig altijd wakker als ik moet plassen, maar misschien dat het voor een deel toch ook echt helpt. je kan het proberen iig.
Oud 10-08-2003, 20:53
Stefan16
Stefan16 is offline
Ja, best dom om veel alcohol te drinken maar m'n vrienden dronken nog vaak meer maar hadden niks. Als het door de alcohol zou komen, kan het dan blijvend zijn?

Whah, ik zit ieder uur op de WC voor de zekerheid
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Stefan16 schreef op 10-08-2003 @ 21:53:
Ja, best dom om veel alcohol te drinken maar m'n vrienden dronken nog vaak meer maar hadden niks. Als het door de alcohol zou komen, kan het dan blijvend zijn?

Whah, ik zit ieder uur op de WC voor de zekerheid
Gewoon even niet meer zoveel alcohol drinken, wel drinken natuurlijk, maar dan water of iets anders. Hou het verder in de gaten;
als je plast; doet het dan pijn? Zo ja, meteen naar de dokter.
moet je vaak heel nodig plassen, maar druppel je dan maar een beetje? Zo ja, meteen naar de dokter.

Als je als jongen een blaasontsteking hebt, moet je er snel bij zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:00
Vincent_M
Vincent_M is offline
Hey Stefan, jij pist toch vaker in je bed????
Was je niet een beetje slaperig
Je zag er beroerd uit deze vakantie
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 13:43
herbalpower
herbalpower is offline
Alcohol heeft invloed op je autonome zenuwstelsel als je echt teveel alcohol hebt gedronken dan verlies je als eerste de contole over je blaas.
Als je al zo ver bent gevorderd moet je uitkijken dat je niet in een delerium terrecht komt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:29
Stefan16
Stefan16 is offline
Hey Vincent (broer) kijk jij eens wat minder in mijn cookies!

Wat is "delerium"? Wil dat zeggen dat het dan vaker komt?

Vandaag gelukkig geen last maar ik pas wel op, ook met water drinken...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 21:07
Verwijderd
delerium wil toch zeggen dat je knockout gaat van de alcohol? Of in elk geval, dat je 'vergiftigd' bent erdoor. Dacht ik.

Alcohol maakt je spieren slapper (waardoor je het moeiljik ophoudt), je zenuwen minder gevoelig (waardoor je het minder gauw voelt), je hersenen trager (waardoor je minder gauw bedenkt dat een ik-moet-plassen-gevoel betekent dat je naar de wc moet gaan) en de buisjes in je nieren wijder (waardoor je meer urine produceert in verhouding; vandaar de dorst die je wel eens 's ochtends hebt als je de avond ervoor dronken was, alcohol zorgt ervoor dat er meer vocht uit gaat dan erin). Bier bevat dan ook nog eens veel water, dus plas je nóg meer. Allemaal verklaringen.

Idd een tijdje geen alcohol drinken en kijken of het overgaat; zo niet, naar de dokter ermee. En verder matig blijven met alcohol he. Stel maar een tax voor jezelf als het eenmaal over is, bijvoorbeeld 1 keer per 2 weken maximaal 10 glazen/flesjes alcoholische drank op één dag, de rest van de tijd maximaal 2 glazen/flesjes alcoholische drank op één dag. Met flesje bedoel ik een flesje bier of breezer oid, geen flesje wodka.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten