Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2003, 08:51
Williams
Williams is offline
heeft hier iemand ervaring met het laten laseren van je ogen?
zo ja, hoe is dat bevallen etc.
Oud 06-08-2003, 09:09
Verwijderd
Ik niet, mijn oogarts had wel gezegd dat het wel goed zou kunnen bij mij, maar dat ze me nog te jong vond. Mijn opa is wel gelaserd als een van de eerste van Nederland, maar dat ging niet helemaal goed, maar dat was wel in de jaren 80 dus toen was die techniek nog niet zo goed als tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:38
deesmees
deesmees is offline
kost wel hele hoop geld!!
geloof 3000gulden(kunne ook euros zijn,dat weet ik niet meer) per oog en ze kunnen nu wel zeggen gaat goed,maar wat brengt de toekomst???
Misschien wordt je zicht wel veel minder dan ofzow,dat is toch nog niet bewezen of wel?
Oud 06-08-2003, 09:55
WB_Oud
WB_Oud is offline
Ik zou het alleen doen als het echt nodig is: stel je wil een beroep in het leger bijvoorbeeld waar ze strenge eisen aan je ogen stellen (piloot, commando, marinier), en je ogen vallen buiten de toelaatbare afwijking. Als je echt graag die carriere wil zou ik het zeker doen. Maar als je een laserbehandeling alleen wilt om van een bril/lenzen af te komen, dan zou ik (persoonlijk) het niet doen. Het is nog altijd een medische ingreep en die is nooit zonder risico. Maar het is dus een afweging die je zelf moet maken, is het doel zwaarwegender dan het middel?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:57
knuffelke
knuffelke is offline
een laseroperatie overweeg ik ook al 2 jaar...
en mijn nieuwe oogarts die voert die operaties ook zelf uit (wel in een ziekenhuis hoor )
Maar om in aanmerking te komen moet je ook een jaar stabiel blijven, wat dus wil zeggen dat je ogen een jaar niet mogen verslechteren...
Ik ben nu al een half jaar stabiel dus misschien komt het er binnen een half jaartje wel van.
Maar het is inderdaad vrij duur, ik dacht iets van een 1250 euro per oog...

Maar met de technologie van tegenwoordig kan er "niets" meer misgaan...(dat zeiden ze tegen mij...maarjah...je weet natuurlijk nooit)

Ik ken ook iemand die het heeft laten doen, en daardoor ben ik er zelf ook gaan aan denken...(wat zou het toch heerlijk zijn om als je wakker wordt een zak te kunnen zien )

Die persoon is er alleen maar enthousiast over...
je hoeft ook niet in het ziekenhuis te blijven, je moet wel een nacht met van die lapjes slapen, maar ach

Veel suc6 iig!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:12
SuperSanne
SuperSanne is offline
M'n zusje laat het over een paar jaar doen als ze volwassen is. Ze kan bijna geen bril op, omdat ze als kind een rotsbeen ontsteking heeft gehad en er een stukje bot achter haar oor is weggehaald), en lenzen gaan bij haar heel snel irriteren. Misschien laat ik het ook ooit doen, maar mijn ogen veranderen momenteel teveel.
Oud 06-08-2003, 10:46
Verwijderd
Ik durf niet
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:01
Verwijderd
Ik heb er ooit aan gedacht, maar volgens m'n oogarts zijn mijn ogen te slecht.. ze zouden ze kunnen verbeteren door te laseren, maar dan zou ik alsnog een bril of lenzen nodig hebben.. Leek me dus nogal stom om dan te doen. Verder weet ik niet of ik het wel gedaan zou hebben wanneer het wél kon... ik heb nu al 14 jaar een bril, dat hoort er gewoon een beetje bij... en volgens velen heb ik echt een brillenhoofd. Maar goed, hiermee help ik je natuurlijk niet echt.

Een tijdje geleden las ik een stuk in het Volkskrant Magazine over ooglaseren, hoe ze dat deden en de resultaten... Volgens mij vrij positief, alleen dekken niet alle (lees; eigenlijk geen) verzekeringen het... Ja, eentje, een kleintje... maar om nu helemaal over te stappen op een andere verzekering, daar een jaar lid van te zijn (dat moet van hen, omdat ze geen misbruik willen hebben), je te laten laseren en weer terug naar je oude verzekering te gaan... gaat een beetje ver, misschien...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 16:00
Kali
Kali is offline
men tante heeft het lange tijd terug laten doen (zeker 6-8 jaar), in het begin traaden haar ogen wat, maar nu ziet ze gewoon perfect en heeft ze nergens last van

men oogarts heeft gezegd dat het vanaf mn 20e bij me kan en ook als men ogen stabiel blijven, dus waarschijnlijk laat ik het wel doen, ben dit jaar wel nog niet naar oogarts gegaan, maar men ogen gaan maar heel weinig meer achteruit, maximaal een kwartje per jaar, zou zowiezo wachten tot als ik jaar of 2 stabiel ben,want jaar stabiel wil nogniet zeggen lang stabiel
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 16:21
Nieni
Nieni is offline
Ogen laseren laat ik denk ik niet doen, maar let er wel op dat het óf voor plus óf voor min is. Als je dus één plus-oog hebt en één min-oog, dan kan maar één oog 'goed' gelaserd worden.
Oud 07-08-2003, 16:23
Kali
Kali is offline
Citaat:
Nieni schreef op 07-08-2003 @ 17:21:
Ogen laseren laat ik denk ik niet doen, maar let er wel op dat het óf voor plus óf voor min is. Als je dus één plus-oog hebt en één min-oog, dan kan maar één oog 'goed' gelaserd worden.

euh zeker??? aangezien het toch 2 verschillende ogen zijn moet dat toch normaal kunnen hoor dat BEIDE ogen goedgelaserd worden??
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 18:17
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
als je het wilt laten doen, dan moet je het in belgie doen. daar is het namelijk een stuk goedkoper en toch net zo goed.

ik ken iemand die het ni Gent heeft laten doen en die is er zeer tevreden mee.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 19:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Kali schreef op 07-08-2003 @ 17:23:
euh zeker??? aangezien het toch 2 verschillende ogen zijn moet dat toch normaal kunnen hoor dat BEIDE ogen goedgelaserd worden??
Tuurlijk! Beide ogen worden apart van elkaar gelezen. Dit is ook wel zo handig, want er zijn maar weinig mensen die aan beide ogen precies dezelfde sterkte hebben, of zelf maar aan beide ogen min of plus zijn. Ik begrijp ook niet echt waar Nieni haar standpunt op baseert
Oud 08-08-2003, 11:42
alpha
alpha is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 07-08-2003 @ 19:17:
als je het wilt laten doen, dan moet je het in belgie doen. daar is het namelijk een stuk goedkoper en toch net zo goed.

ik ken iemand die het ni Gent heeft laten doen en die is er zeer tevreden mee.
Maar als je, zoals ik, niet echt in de buurt van Belgie woont, werkt het nog niet. Je moet namelijk nog een x aantal keer terug voor controles ed en dan werkt het gewoonweg niet.

Verder: ik zou het aan de ene kant heel graag willen laten doen want het idee dat je dan gewoon als je wakker wordt, alles kunt zien, vind ik echt een heel apart iets. Maar aan de andere kant lijkt het mij zo eng!!
Daarnaast mag ik het nog niet, mijn ogen staan nog niet minimaal 2 jaar constant. Ik ben laatst zelfs nog een halve graad minder geworden...

Regels voor berichten