Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 08:21
efixer
efixer is offline
Ik had verwacht dat er al zo'n soort topic was, maar met de zoek functie kwam ik niet ver!

Ik heb dus gister een overschrijfformulier op de bus gedaan t.w.v. 85 euro, dacht ik tenministe. Nu kom ik er achter dat ik 185 heb ingevuld en mijn saldo is nog maar 100 o.i.d.

Het betreft een ING Zakelijke Bank (wou t resterende geld overmaken op de nieuwe rekening van mijn zaak).

Mijn vraag is: Sta ik zometeen 85 euro in het rood (100-185) of krijg ik het overschrijfbiljet terug dat ik niet genoeg cash heb ;]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 08:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
efixer schreef op 13-08-2003 @ 09:21:
Ik had verwacht dat er al zo'n soort topic was, maar met de zoek functie kwam ik niet ver!

Ik heb dus gister een overschrijfformulier op de bus gedaan t.w.v. 85 euro, dacht ik tenministe. Nu kom ik er achter dat ik 185 heb ingevuld en mijn saldo is nog maar 100 o.i.d.

Het betreft een ING Zakelijke Bank (wou t resterende geld overmaken op de nieuwe rekening van mijn zaak).

Mijn vraag is: Sta ik zometeen 85 euro in het rood (100-185) of krijg ik het overschrijfbiljet terug dat ik niet genoeg cash heb ;]
Ligt eraan wat je met je bank hebt afgesproken. Als jij hebt afgesproken dat je rood kan staan zal je straks 85 euro rood staan. Als je dit niet hebt afgesproken en dusniet kan rood staan zal de overschrijviung niet worden behandeld.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 08:26
efixer
efixer is offline
ik heb 't niet met de bank over rood staan gehad, volgens mij zit dat dan standaard in zijn rekening-pakket ;]
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 08:28
ikbenschipper1
Citaat:
efixer schreef op 13-08-2003 @ 09:26:
ik heb 't niet met de bank over rood staan gehad, volgens mij zit dat dan standaard in zijn rekening-pakket ;]
Het betreft hier dus een ING rekening. Zou je me kunnen vertellen hoe oud je bent (desnoods in msg?) Want vaak is het daar oiok aan gebonden of het kan of niet
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 08:29
efixer
efixer is offline
Ik heb en zakelijke Rekening Courant, en heb bij het afsluiten hiervan, angezien het een zakelijke rekening is, de schriftelijke toestemming van mijn ouders nodig gehad. Ik zelf ben 16 maar dit moet niets uitmaken dan ;]
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 08:31
ikbenschipper1
Citaat:
efixer schreef op 13-08-2003 @ 09:29:
Ik heb en zakelijke Rekening Courant, en heb bij het afsluiten hiervan, angezien het een zakelijke rekening is, de schriftelijke toestemming van mijn ouders nodig gehad. Ik zelf ben 16 maar dit moet niets uitmaken dan ;]
Nee dan zal het inderdaad weinig uitmaken. Het betreft een zakelijk rekening . De meeste bedrijven kunnen dacht ik gewoon rood staan dus in dat geval zal je je straks 85 euro rood staan
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 08:34
efixer
efixer is offline
INGbank.nl

"Een betalingsopdracht is niet uitgevoerd wegens administratieve redenen. Wat betekent dat?

In de meeste gevallen heeft dit te maken met een debetstand (rood staan) op de rekening. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als afschrijving eerder plaatsvindt dan een door u verwachte bijschrijving. Hierdoor staat er niet tijdig voldoende saldo op uw rekening en kan de betaling niet worden uitgevoerd. "
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 08:37
ikbenschipper1
Citaat:
efixer schreef op 13-08-2003 @ 09:34:
INGbank.nl

"Een betalingsopdracht is niet uitgevoerd wegens administratieve redenen. Wat betekent dat?

In de meeste gevallen heeft dit te maken met een debetstand (rood staan) op de rekening. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als afschrijving eerder plaatsvindt dan een door u verwachte bijschrijving. Hierdoor staat er niet tijdig voldoende saldo op uw rekening en kan de betaling niet worden uitgevoerd. "
Dit ligt geheel aan de regels van de bank als jij geen afspraken over rood staan hebt gemaakt en zei daarmee ervan uitgaan dat je dat dus niet wilt zal de opdracht niet verwerkt wordne.
Echter zijn er ook banken die alleen rood staanop verzoek "afsluiten"
Aangezien ik dus niets weet over de afspraken weet ik het verder niet.
Hopelijk hiermee toch voldoende ingelicht en geholpen. Je zou de bank vandaag er even over kunnen bellen dat heb je in iedergeval straks duidelijkheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten