Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 10:59
Williams
Williams is offline
hallo,

Ik heb een relatie gehad van 15 maanden, toen is het uitgegaan,maar nu zijn we erachter dat we elkaar weer terug willen, en hebben we al 3 weken weer iets, maar zonder dat haar ouders het weten, dus in het geheim afspreken etc, maar we wisten zeker dat we weer bij elkaar terug wilden.
Nu is ze een paar daagjes op vakantie en heeft ze het tegen dr ouders verteld, maar die vragen zich dus af of het wel verstandig is, omdat het niet voor nix is uitgegaan etc etc. Maar nu hebben ze het dus (denk ik iig) verboden om iets te hebben, want ik kreeg gister een smsje van:
Heej liefurde,het heeft allemaal geen zin met mijn ouzders!!eg niet!we moette maar accepteren dat het niet kan!khou van jou!echt waar!

naja ik dus terug gestuurd dat ik het niet zomaar accepteer enzo en dat als ze het ECHT zou willen het toch wel zou doen etc, maar heb niets teruggekrgen.
Zij komt zondag terug van vakantie en heb gezegd dat ik dan langs zou komen.
Maar wat denken/vinden jullie hier nou van??
Oud 07-08-2003, 11:02
Arun
Arun is offline
Die ouders zijn bezorgd, neem die zorgen weg en praat eens met ze.. het is ook niet voor niets ooit aangegaan en 15 maanden lang.. dat is écht wel wat..
Oud 07-08-2003, 11:05
Williams
Williams is offline
ja maar ik heb ook tegen mijn vriendinnetje gezegd dat ik met ze wil gaan praten, maar dan zegt zij heel koppig, nee dat heeft toch geen zin, maar daar ben ik het niet mee eens!
En ze zegt ook dat als ik alles zou zeggen wat dr de afgelopen tijd is gebeurd emt ons dat ze dan kan vertrekken thuis, maar dat kan ik ook niet geloven eerlijk gezegd, maar wat zou ik doen dan?
Gewoon opeens zondag op de stoep gaan staan? of haar eerst thuis bellen (wat ook niet ' mocht' eigk)
Oud 07-08-2003, 12:03
Nona
Nona is offline
Een relatie hebben als je vrienden, ouders of familieleden ertegen zijn is heel moeilijk. Vaak maken mensen je dan zo onzeker dat je zelf ook gaat twijfelen over je relatie. Ook het feit dat je samen soms niet welkom bent maakt het vaak niet gemakkelijker.

Je hebt een behoorlijke kracht en liefde voor elkaar nodig om daar zomaar overheen te kunnen stappen. Als jullie het allebei zo zeker weten hoeven haar ouders jullie niet in de weg te staan. Maar thee op zondag met je schoonouders zit er dan inderdaad niet in.

Als je echt met haar door wilt is het misschien verstandig haar ouders een beetje te vermijden tot ze ermee om kunnen gaan dat jullie een relatie hebben. Ze hoeven niet alles te weten, des te minder kunnen ze tegen je houden. Je ziet elkaar wel ergens anders, dan staan zij jullie niet in de weg. Maar zeker voor je vriendin is dat moeilijk aangezien zij wel met haar ouders samen leeft.

Ik heb zelf een tijdje een relatie gehad (meer dan een jaar) waar mijn ouders niet altijd even blij mee waren. Na een goed gesprek met mijn moeder heb ik er dan ook vorige week een punt achter gezet. Mijn moeder was niet zo zeer tegen mijn relatie met hem, maar vond het niet zo geweldig dat ik er heel vaak ongelukkig van werd, en dat was wel zo. Ik ben nu toch blij dat het over is; het voelt een stuk rustiger. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je de argumenten van haar ouders ook weleens in overweging moet nemen. Het kan verstandig zijn. Als ze echt geen goede punten hebben dan hoef je je er natuurlijk niets van aan te trekken.
Oud 07-08-2003, 12:49
Williams
Williams is offline
zij komen er steeds mee dat we op het laatst best vaak ruzie hadden, en dat zij zich daardoor ongelukkig voelde, maar die ruzies lagen echt niet alleen aan mij maar ook aan haar dus dit gaat voor ons beide op, echte ruzies waren het niet, maar meer kleine irritaties omdat we elkaar zowat iedere dag zagen.
Dat willen we nu soiso niet meer, maar haar ouders geloven niet dat dat veranderd is, of zou kunnen veranderen dus hebben ze het liever niet dat zij het nog een keer probeerd omdat ze zich dan sdalijk weer ongelukkig zou kunnen gaan voelen. Maar ik heb zoiets van....we willen het allebei best nog een keer proberen, mocht het niet lukken okee, heel jammer maar dan gaat het echt niet,maar we hebben allebei nu zoiets van dat dat ons wel echt gaat lukken! ik bedoel die 15 maandjes samen waren niet voor nix he!
En zij is nu dus op vakantie en ik heb niets meer gehoord van dr, na dat smsje, het lijkt dus alsof zij zich erbij neerlegt.
Maar als dat zo is, ik weet trouwens echt heeel zeker dat ze van me houdt etc, tenminste dat zei ze altijd en in smsjes enzo, zou ik dan alles tegen haar ouders gaan vertellen? zodat zij weten dat we alweer 3 (bijna 4) weken met elkaar omgaan als vriendje en vriendinnetje, en dat we het wel kunnen? Maar aan de andere kant kunnen ze dan ook boos worden op mn vriendinnetje, en dat wil ik dan ook wel weer niet, maar als ik niets doe gaat alles kapot, en als ik wel ga praten is er altijd nog een kans dat ze op hun gedachtes terugkomen...of zie ik dat verkeerd?
Oud 07-08-2003, 13:53
nandatje
nandatje is offline
Ja misschien denken haar ouders dat je haar pijn hebt gedaan, (wat je misschien, ongemerkt, ook wel hebt gedaan) En ze willen gewoon het beste voor hun dochter, ook logisch uiteraard Maar als jullie er echt zeker van zijn, kan niemand jullie tegen houden hoor! Zo ging het ook met mijn (inmiddels ex-)vriendje.. Het ging uit, na 8 maanden, daarna wouden we het gewoon weer proberen, iedereen was er gewoon vet tegen (zelfs mijn vriendinnen en zijn vrienden ) Maar we hebben het geprobeerd en zijn toch nog 6 maand bij elkaar gebleven. Dat het nu weer uit is gegaan, lag niej aan ons, maar hij ging verhuizen naar de andere kant van Nederland (250 km bij me vandaan) We hebben het geprobeerd, maar we mistten elkaar zo erg in de tijd dat we elkaar niej zagen, je kon niej zomaar naar elkaar toe enzo, dat we er samen voor hebben gekozen het uit te maken.. Op dat moment erg moeilijk, maar het was zeker weten wel het beste voor ons allebei Hij heeft nu weer een nieuwe vriendin, en ik weer nieuw vriendje, en zijn allebei weer happy We bellen nu nog wel regelmatig en spreken elkaar dagelijks op Msn...

Dus het zou wel kunnen, maar dan moeten jullie er beide 100% zeker van zijn Of dat zo is, kunnen jullie alleen maar zelf bepalen
Oud 07-08-2003, 14:05
Williams
Williams is offline
ja goed,maar wat zouden die ouders opzich kunnen doen als ze eregen zijn?mij n straatverbod opleegen ?
Oud 07-08-2003, 14:24
Arun
Arun is offline
Kom over-stylo voor de dag, misschien dat ze jullie dan ineens met rust laten?

Nee grapje, maar uhm.. wel balen dit men.. Tja, praten zou ik als eerste zeggen maar als ze echt zo stug zijn..
Probeer ze te overtuigen, laat ze niet alleen naar het negatieve kijken uit jullie relatie, maar juist naar de positieve dingen..
Van fouten leer je, die kunnen veranderen en als ik je zo hoor, dan zullen ze ook veranderen. Positieve dingen mogen niet veranderen, die moéten blijven! Daar drijft een relatie op en met 15maanden heb je een hoop positieve factoren denk ik!
Oud 07-08-2003, 14:36
Williams
Williams is offline
ja arun je hebt naar mijn idee volkomen gelijk, maar goed die ouders denken er dus zo te horen heel anders over, en dat is frustrerend gewoon !!
maar goed, heb gelukkig n supervriendin waar ik daar over mee kan praten enzo (gewone vriendin dan he)
maar ik weet nog steeds niet wat ik nu moet doen, langsgaan of niet, maar ik wil haar soiso spreken
Oud 07-08-2003, 14:39
Arun
Arun is offline
Laat haar anders bij jou langskomen..?
Oud 07-08-2003, 14:42
Williams
Williams is offline
ja dat kan,maar zij komt het huis niet uit, omdat haar ouders dan denken dat ze iets met mij gaat doen
net alsof ik de grootste crimineel ben die er rondloopt
terwijl het serieus net het tegenovergestelde is maargoed...
school...vwo...kunne ze ook nix op tegen hebben denk ik?
kleren....ja toch wel netjes enzo dus kunne ze ook nix tegen hebben...
opleiding ouders is dus kunne ze ook nix tegen hebben lijkt me...
Jaja zon mensen zijn dat, die vinden je als je t vmbo doet, teriwjl zijzelf niet zo is hoor!!
maargoed zo zie je maar, de mensen die als superkak en geweldig willen overkomen zijn maar mensen met een heel bekrompen gedachten
Oud 07-08-2003, 14:44
Arun
Arun is offline
Wat een figuren zeg..!
Kennen ze je niet ofzo, na 15 maanden..?
Oud 07-08-2003, 14:46
Williams
Williams is offline
haha ik was er zon beetje dagelijks
maar ik heb ze van het ebgin af aan al niet zo gemoeten eerlijk gezegd...

ook zoiets...2 weken nadat het uitwas was mijn vriendinnetje jarig, dus ik daar naartoe, met haar moeder gepraat..zegt ze...jaa owww wij vinden het zooo erg dat het uitgegaan is,maar wie weet komt het over een tijdje wel weer goed!!den je weet dat je hier altijd welkom bent...dat was wel nu 1,5 maand geleden
Oud 07-08-2003, 15:37
alpha
alpha is offline
Okay ik ga ook maar eens replyen.

Je zei tegen mij dat je die moeder van haar eigenlijk nooit mocht. Toch? Kijk, moet je kijken waarom dat zo is. Want waarschijnlijk doe jij wel heel gewoon tegen haar terwijl je in je achterhoofd zoiets hebt van 'dom wijf' nou heeft zij dat misschien ook? Dat ze altijd heeft gedaan dat je een geweldig persoon bent maar misschien stiekum je nooit goed genoeg heeft gevonden?
hmm dit klinkt wel meteen heel dramatisch he..

O ja, en gaat het eigenlijk alleen over moederlief of over de beide ouders? Want hier praat je gewoon over ouders maar ik dacht dat het alleen over die moeder ging??

Verder kan ik er echt niks over zeggen, jullie liggen elkaar gewoon niet. Tja, daar kun je over gaan praten (wat ik altijd een goed idee vind trouwens, helemaal nu je vriendin alles verteld heeft) en hopen dat het dan beter wordt.
Oud 07-08-2003, 15:44
Williams
Williams is offline
haar ouders weten nog altijd niet dat wij nu iets hebben gehad he!!!!!
dat is t m ook weer!
Neej t zijn idd beide ouders, nu is het weer meer de vader!
ja maar ik heb nooit overdreven ardig gedaan, in het begin wou ik best ff wat geven zeg maar, om te kijken of ik haar dan ging mogen,maar dat was niet zo, zij deed wel altijd heel aardig, maar dan vind ik het toch stom als ze me niet zou moeten!
maar wat mij zo irriteerde is dat zij deed alsof ze MIJN moeder was! en dat vind ik nix
Oud 07-08-2003, 15:49
alpha
alpha is offline
haha ja dat is stom. Ik zou me er ook aan ergeren.
Maaruh ik zou wel gaan praten met hun hoor! dat is de enige manier dat er toch een verandering kan komen. Je wist al dat ik niet geloofde dat ze dan het huis uitwordt gezet en als dat wel zo is dan zijn het wel HELE slechte ouders. Welke ouders doen nou zoiets, durven nog neit eens een gesprek aan met het 17-jarige vriendje van hun dochter?!
Oud 07-08-2003, 15:53
Williams
Williams is offline
ja dat bedoel ik....
maar mijn vriendinnetje zelf vind het eng om te praten met mij en dr ouders erbij...omdat ze bang is voor de reactie van de ouders
Oud 07-08-2003, 23:15
alpha
alpha is offline
Nog niks gehoord?
Ennuh, dan zit zij er toch niet bij? (bij gesprek)

*heeft ingeving*
je moet hun en haar ermee overvallen. Gewoon een keer langs gaan en er opeens over beginnen!

jeh sometimes I'm good!
Oud 08-08-2003, 10:50
Williams
Williams is offline
ja dat was soiso mijn bedoeling al! om gewoon langs te gaan, maar ja ik weet niet of ik dan of eerst heel braaf ja moet knikken of gewoon zeggen waar het op staat....en dus kans op n grote bek.
Oud 08-08-2003, 11:48
alpha
alpha is offline
Wat jij vindt. Dat moet je zeggen. Anders heb je dr toch nog niks aan?! Gewoon de waarheid naar voren brengen.
Oud 08-08-2003, 13:18
WB_Oud
WB_Oud is offline
Behalve dan dat je je schoonmoeder een trut vind en je schoonvader een klootzak, dat deel mag je achterwege laten
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 13:36
Williams
Williams is offline
nou de vader vind ik opzich wel okee
maar hij moet es niet zo zijken
Oud 10-08-2003, 09:31
Williams
Williams is offline
een update...
krijg net een smsje, dat ze soiso tot woesndga op vakantie blijft (ik ga donderdag) en dat het gewoon niet gaat omdat we verschillend zijn en dat zij dat zegt en niet dr ouders...
ik sms trug dat ik t triest vind dat ze zich zo door dr ouders laat beinvloeden etc. en dak t wel es tegen iedreen zou vertellen.
evenlater krijg ik een smsje terug, ja ik wil soiso eerst met je praten misschien gaat het toch,mah ik ben gewoon bang,bang dat t weer misgaat.....xje... en net belde ze dat ze geen beltegoed meer had (vanuit frankrijk) en dat t wel goed zou komen etcetc..en ze zei khou van jou

Laatst gewijzigd op 10-08-2003 om 09:48.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 10:57
Nona
Nona is offline
Ze zei dat ze van je hield? Nou, ik zou dan toch maar even een goed gesprek met haar gaan voeren ZONDER haar ouders, want ze zegt tegenstrijdige dingen.
Oud 10-08-2003, 11:12
Williams
Williams is offline
jup dat zei ze...en ikw eet ook dat dat wel zo is, iig dat was uit dr smsjes heel duidelijk af te lezen!!
Oud 10-08-2003, 18:51
Williams
Williams is offline
net nog n smsje dat ze van me hield etc
Reageren

Regels voor berichten