Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 10:28
Quantes
Quantes is offline
Lees ff onder deze link
(het zijn 9 kolommen)

ik denk dat dit niet de goede manier van aanpakken is. zo krijgen we weer amper een oogst door de droogte... maar wat is volgens jullie de juiste oplossing voor deze droogte, die wel wat minder wordt in de komende dagen??
Oud 09-08-2003, 10:56
DEChengst
DEChengst is offline
Verbied mensen hun tuin te besproeien. Iemands tuintje lijkt me toch effe wel wat minder belangrijk dan onze voedselvoorziening en economie.
Oud 09-08-2003, 10:59
Gatara
Gatara is offline
Nederland leeft toch voornamelijk van de dienstensector?
Denk dat sommige partijen er niet om malen als droogte ervoor
zal zorgen dat de nek omgedraaid wordt van boeren.
Oud 09-08-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 09-08-2003 @ 11:56:
Verbied mensen hun tuin te besproeien. Iemands tuintje lijkt me toch effe wel wat minder belangrijk dan onze voedselvoorziening en economie.
denk dat die tuintjes bij mekaar nog in verhouding weinig water verspillen in vergelijking met die boerderijen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 11:52
Verwijderd
Ik vind het hypocriet... er worden in deze tijd veel zwembaden verkocht, oh wat mooi, maar die zwembaden moeten ook nog gevuld worden... ik begrijp dat mensen verkoeling willen hebben, maar dan kunnen ze beter naar zee gaan ofzo, want een zwembad vullen met gewoon water... nah, dat mogen van mij de boeren wel gebruiken voor hun land, hoor. Maar hebben die boeren geen regenwater? Wij besproeien onze tuin ook met regenwater, eigenlijk doen wij heel veel met regenwater. En da's nog niet op.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 13:22
LoeLoe
LoeLoe is offline
Je heb ook van die gekken die juits met dit weer hun auto's gaan wassen...dat zou ook verboden moeten worden, ga dan even naar de wasserette of rij gewoon een paar weken met een ietswat vieze auto rond
Oud 09-08-2003, 13:32
Verwijderd
Als ik zie dat in de fabriek waar ik werk een ganse dag door water door de groenten gespoten wordt, vraag ik me eigenlijk af waarom ik de moeite doe minder lang onder de douche te staan.

Ik weet dat het drastisch klinkt, maar ik denk wel dat ik een punt heb.

Maar daarom ga ik het niet laten om verdere pogingen te doen tot waterbezuiniging.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 14:27
NN
NN is offline
Ik vind het onredelijk om burgers of bedrijven of wie dan ook voor te schrijven minder water te gebruiken dan dat men nodig heeft.

Een waterbedrijf kan voor dit soort situaties toch ook een reserve opbouwen tijdens minder warme tijden?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 14:29
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 09-08-2003 @ 15:27:
Ik vind het onredelijk om burgers of bedrijven of wie dan ook voor te schrijven minder water te gebruiken dan dat men nodig heeft.

Een waterbedrijf kan voor dit soort situaties toch ook een reserve opbouwen tijdens minder warme tijden?
Doen ze ook. Alleen is de situatie een beetje erg extreem. En om nou voor die ene keer per decennium Miljoenen Euro's uit te geven aan opslag...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten