Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk wordt de hulpvrager dus door 'boven' geholpen. En de helderziende doet alleen mee, hij kan proberen zo zuiver mogelijk van alles onder woorden brengen. Geestelijke hulp zou sowieso in de maatschappij overal gratis moeten zijn, vind ik. Ook die van psychologen, en dergelijke. En degenen die helpen zouden een beetje inkomen moeten krijgen van de staat of zo, genoeg om rond te kunnen komen, en te weinig om het voor het geld te doen. Dan zouden "helpers" alleen willen helpen om te helpen. Idealisten zouden hun gang kunnen gaan, en paranormale charlatans of psychologen zonder gevoel voor mensen zouden een ander beroep zoeken. Het paranormale zou zo veel zuiverder kunnen zijn. Als je hartje staat naar rijk worden, ben je ook minder geschikt om mensen te helpen, lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
Je "bezit" zo'n gave niet, de gave is alleen voor een bepaalde tijd (in dít leven bijv.) bij je. Je kan hem volgens mij in een volgend leven niet claimen. Er zijn mensen die gratis helpen (bijv. onder heksen vind je dit idealisme, zie bericht van dark poetry hierboven - dat vind ik gaaf van heksen), en er zijn mensen die een gouden bordje met 'pararnost' naast hun deur in de muur schroeven, of die de politicus aan macht willen helpen voor veel geld. Helderziendheid enz. is volgens mij tegelijk een gave en een opgave (uitdaging, om het te gebruiken zoals het voor je gevoel bedoeld is en het niet te gaan misbruiken). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Geld vragen mag, naar mijn idee althans, het blijft tenslotte een dienst. Maar dan vind ik wel dat het bij het vergoeden van de onkosten moet blijven (misschien iets meer, als je je baan ervoor opgezegd hebt - je moet wel kunnen blijven rondkomen).
|
Ik vind dat de geloofwaardigheid naar beneden gaat wanneer iemand er geld voor vraagt. Er zijn namelijk ook zat mensen die de boel lopen te flessen. En maar vangen die gasten.
Een helderziende moet een gewoon leven gaan leiden. En het paranormale, wanneer daar behoefte aan is, als bijbaantje houden zonder daar geld voor te vragen. Paranormale gaves combineren met een normale baan lijkt me ook interessant trouwens. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als je beroep helderziende is,dan vind ik dat je daar best geld voor mag vragen,het blijft een energieuitwisseling. Ook al is het een gave,een bijzonder begaafd pianist verdient toch ook zijn geld met spelen.
Als helderziende moet je veel in je ontwikkeling investeren om een zuiver kanaal te blijven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik snap mensen wel die geld vragen voor de zorgen ná de 8-urige werkdag wel, als de arbeider thuis kan ontspannen. ieder moet naar zijn eigen gevoel en opvattingen leven en als dat geld vragen zegt, dan moet je dat kunnen. Maar het zou mijn stijl niet zijn. Laatst gewijzigd op 07-07-2003 om 20:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jezelf zuiver houden is een van de belangrijkste dingen in het paranormale, maar om daar nou geld voor te vragen ... dat doe je toch voor jezelf? Het kost toch niet zoveel extra tijd? Een psycholoog moet zichzelf ook zuiver houden, omdat hij anders ook fouten zal maken. Het is wel zo, dat deze dingen gewaardeerd moeten worden, maar of dat in geld moet, dat lijkt me niet de beste manier. |
![]() |
|
paranormale die geld willen verdienen? - geen probleem. Regel gewoon iets met James Randi en sleep een miljoen dollar binnen.
Probeer je dat niet dan noem ik je een oplichter omdat je wel geld wilt maar geen kritische doch redelijke test van je gaven.
|
Verwijderd
|
PErsoonlijk ben ik van mening dat je geen geld kunt vragen. Wel kun je bij de deur een schaaltje zetten en daarbij zetten dat een vrijwillige bijdrage naargelang tevredenheid mag, maar niet hoeft. Voor mij zou het dus nix zijn om dat fulltime te gaan doen, want ik ben erg materialistisch ingesteld
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat ligt er dus aan he ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar geld kan ook staan voor andere inspanningen. Als je een paar uur per dag nodig hebt om jezelf zuiver te houden, is het redelijk, dat je die paar uur kunt aftrekken van de gebruikelijke arbeidsdag van zeg maar 8 uren. Dan is het dus redelijk dat jij je levensonderhoud krijgt met 6 uur openbaar werken, en 2 uur om je geest zuiver te houden. Oók samen 8 uur dus. Maar als je je geest effectief zuiver wilt houden, dan moet je rekening houden met verleidingen, en die zoveel mogelijk vermijden. Geld wat je extra krijgt, lijkt je leven gemakkelijker en fijner te maken. Is dus een verleiding, als je het niet nodig hebt, en bedreigt je zuiverheid van geest. Als iemand vraagt: "wanneer moet ik terugkomen voor het volgende gesprek?" dan is betaald worden per uur een verleiding om te zeggen: "volgende week" in plaats van "over 2 weken". En rijke mensen, die diep in de problemen zitten, zullen proberen, om veel geld neer te leggen voor een paar extra pogingen van je. Dat wordt allemaal vermeden als een paranormaal hulpverlener niet betaald zou hoeven worden, maar een uitkering op basis van levensonderhoud alléén zou krijgen. Zo wordt de verleiding die van geld uitgaat, veel efficienter bestreden, de hulpverlener zit niet met zijn honorarium in zijn achterhoofd tijdens het helpen. Hij kan kiezen, energie te steken in wie het nodig hebben, in plaats van in wie veel kan betalen. En de klant kan zo ook veel meer vertrouwen hebben. "helpen" gaat alleen op een natuurlijke manier, als je er niets voor terugvraagt. Helpen is nu eenmaal van een hoger niveau als handelen. Zo beleef ik het tenminste. Wat jouw "paranormale kanaal" vult, vraagt er ook niets voor terug. En je brengt die houding, dat gevoel, zuiverder over, als je niets voor jezelf hoeft. Dat kan energie (liefde, gevoel) uit je kanaal blokkeren, zogezegd. Daarom vind ik dat geld en paranormaal zijn niet bij elkaar passen. En mijn geest blijft zuiverder, als ik niet meer geld heb, dan ik nodig heb. Rijk worden zit er dan sowieso niet in, als je het nagaat. Zo werkt het voor mij, maar iemand die het niet zo als ik aanvoelt moet natuurlijk naar zijn eigen gevoel luisteren, en daar kan geld vragen bij horen. ![]() peter. |
![]() |
|
Ik vind dat nogal een vaag fenomeen. Een goede helderziende die weet hoe hij met zijn gave om moet gaan, gebruikt die gave zo min mogelijk. Want wat is het nou: stel jij kan in de toekomst kijken, jij gaat aan de groete boom hangen wat er met je beste vriend gaat gebeuren over 10 jaar en dat ziet er niet positief uit, denk je nou niet dat die vriend zal proberen de toekomst te veranderen? Wat gebeurt er dan met de overige toekomst? Immers, alles staat met elkaar in contact dus als 1 ding veranderd, veranderd alles. En dat is vaak niet in positieve zin.
Dus een beetje een goede helderziende zou zijn gave niet gebruiken tenzij het echt noodzakelijk was en er al helemaal geen geld voor vragen als het voor het grotere goed is.
|
![]() |
Het probleem is dat je nooit weet of het een oplichter is die je een poot uit wil draaien of een echte helderziende.
of een echte helderziende die je een poot uit wil draaien. Maar de toekomst ligt natuurlijk nog niet vast (anders zou het wel verleden zijn), dus voorspellingen kloppen vaak ook niet. wat voor nut heeft het om naar een helderziende te gaan?
|||
![]() |
Citaat:
Jouw denkwijze heeft veel weg van het anarchistische ideaal. Vooral als het uitbreid. De boer zorgt voor groente. Om dit bij te houden wordt een computer voor hem in elkaar gezet. Degene die de computer in elkaar heeft gezet krijgt groente van de boer. De boer wil echter ook graag iets te drinken. Daarvoor ruilt hij met de brouwer bier voor groente. De brouwer heeft echter problemen en gaat daarvoor naar de helderziende. In ruil voor de informatie die hij krijgt, levert hij de helderzience bier. Enzovoorts. Ik moet zeggen dat ik bijzonder veel respect heb voor mensen die gratis of voor weinig geld iets creatiefs in elkaar zetten - hoewel helderziendheid niet dmv. iets materieels gedaan wordt, heb ik daar net zoveel respect voor. Toch is het leven geven en nemen. Je zult ook ergens van moeten leven, toch? Van je hobby je beroep maken, is dat verkeerd? Tenslotte weet je niet of de helderziende de waarheid spreekt. Tenminste, ik weet 't niet. Rationeel gezien kan ik 't niet weten. Nou ja, soms wel. Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 21:24. |
![]() |
||
Citaat:
Maar bij helderziendheid en zo hoort volgens mij niet, dat de groenteboer je iets teruggeeft, en zo. Er hoort helemaal geen geld bij, omdat t "van boven" komt, en boven doet t ook gratis. Een basisuitkering zou ideaal zijn. Dan komt je geld niet van het helderziende advies. Het is iets anders als een luxe psycholoog. Maar dat is een kwestie van gevoel, dat is persoonlijk, de een vindt dit, de ander dat. Helderzienden die het niet zo voelen, het gewoon als een beroep zien, zoals psycholoog, waarom zouden die geen geld moeten vragen? Als dat voor hun eigen gevoel klopt? Omdat iedereen anders is, moeten de manieren ook anders zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Mr Bah Voor al uw problemen, zowel oplossen als veroorzaken Mr Bah is een begaafd medium uit Afrika hij werkt met 100% zuivere witte en zwarte magie die zijn oorsprong vindt in het Uganda van 1000 jaar geleden. Terugkeer van een geliefde, hulp bij het winnen van de loterij, vervloekingen (ook opheffing), uitdrijving van boze geesten. Bel nu :06 XXXX-XXXX (50 cent per minuut) 100% resultaat meestal staat er dan ook nog zo'n foto van zo'n enge neger bij. Kijk ook uit voor types als Maria Duval. (een Mevrouw met de ogen van een straatkat die je gratis een amulet stuurt omdat ze het zo goed met je voor heeft. Als je vervolgens weigert haar te betalen stuurt ze je dreigbrieven, ook verkoopt ze je adres. Voor meer info zie www.mariaduval.nl) Dit soort mensen deugt niet. kijk uit voor mediums met exotische namen, het is triest maar het is zo. Meestal zijn dat soort namen verzonnen. Vertrouw nooit een medium met een 06 nummer, evenals mediums die 100% resultaat beloven en die zwarte magie bedrijven. Mensen die persé geen geld vragen kun je wel vertrouwen, net zo goed als mensen die daar duidelijke afspraken over maken en je niet plotseling meer laten betalen omdat ze een één of andere bezwering uit moest spreken die weer extra kost. Neem sowieso alles met een korreltje zout en vertrouw altijd op je eigen gevoel. (oh jee, ik begin zoals pé te klinken)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn moeder is 'helderziende'. Ze doet dat met behulp van kaarten. Al ongeveer 9 jaar. Zij heeft dit geleerd van een hele oude indische vrouw. Ik vond het vroeger altijd maar onzin, maja ik ben ook nieuwsgierig dus ik heb haar ook een paar keer kaarten laten leggen voor mij. En alles wat ze zei, dat kwam uit. Met andere woorden, ze is er heel erg goed in. Zelfs ik vind dat, dus dat is dan al heel wat ![]() Zij vraagt meestal wel een vergoeding wanneer iemand naar haar toe komt. Maar dat is geen vast bedrag. Ze vraagt gewoon aan degene wat ze kan missen. Is dat 20,- euro, geweldig... kan degene maar 2,- euro missen, ook goed. Ik ben het dus zo`n beetje met jou eens. Een goede helderziende vraagt geen hoge vergoedingen. Hij of zij houd er van om andere mensen te helpen en doet het met alle plezier. Mensen die heel veel geld ervoor vragen maken misbruik van hun gave.. zover ze die hebben, want in de meeste gevallen zijn dat nou juist de personen die er helemaal niet goed in zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit is zo'n oplichterij. Waarschijnlijk is 'mevrouw duval' gewoon een of ander bedrijf dat een slaatje wil slaan uit goedgelovige mensen die graag geloven dat zij hen geluk kan geven. Ze voorspelt iets, veel geld of zo en ja hoor, na een tijdje krijg je een brief van een of ander bedrijf dat je veel geld gewonnen hebt, maar de enige die het geld gaat kosten zijn de wanhopige mensen die Duval hun adresgegevens verstrekken. Dit is gewoon oplichterij om mensen geld uit de zak te kloppen
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaitjes uit 1002 nacht! Verwijderd | 500 | 09-06-2010 21:14 | |
De Kantine |
Wat is je favoriete Kinderen voor Kinderen Liedje ? berteltje | 77 | 11-11-2002 16:52 |