Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2003, 09:31
86dagreed
86dagreed is offline
Zo dames en heren. Wat vonden we van dit festival?

Ik vond het zelf een geslaagd festival met veel (echt veel) goede bands.

Ook cool dat de organisatie na afzeggingen voor bands als SKa-P, Anti-Flag en Jackass vervangingen vinden als Gazzoleen, Cult of Luna en Blood Brothers.

De regen was kut , 1.5 dag lang, maar de laatste dag en in de loop van de 2e dag was het niet super erg. Gewoon regenjas aan, capuchon op, en niet zeuren.

De beste concerten:

Staind - Wat sfeervol en emotioneel. Dit had ik niet van ze verwacht, had ze al eens een paar x eerder live gezien, maar dit was wel goede sjizzle zeg.

Cave-in - In 1 woord Geniaal. Dat ze de oude hardcorenummers van Until your heart stops speelden was wel erg vet. Ook de rustige nummers waren goed.

Poison the Well - Ook erg goed, alleen die pit met kickboxende lui, heb ik voetstappen op mijn rug aan over gehouden en mijn DEP shirt zat een scheur in :@

BoySetsFire - Behalve het gepreek van die zanger was het gewoon een goed optreden, vet geluid, vette prestatie.

Cult of Luna - Tja, weinig publiek, maar ja. Je kon al voorspellen dat ze zouden spelen, als ze met PTW touren. Wel erg vette Isis-Achtige sjizzle.

Blood brothers - Wat een explosieve chaos zeg. Bleef wel leuk om naar te kijken, vreemde mensen zijn dat.

Mars Volta - 1 lange improvisatie met af en toe een herkenningspuntje. Mooi.

Lagwagon - Keek al 5 jaar uit om deze band eens live te zien (kon steeds niet etc.) en hoewel ze een uur te laat waren, wasa het zeker de moeite waard!

Verder: Less Than Jake, Mogwai, InMe, Pennywise, Alien Ant Farm, Pretty Girls Make Graves en Vandals waren wel goed.

Uw mening?

o:
minpuntje:

De organisatie mag af en toe wel eens duidelijk maken waarom een band niet komt. Het publiek weet van niets, en als het dan weer weggestuurd wordt omdat het concert een uur later begint, dan vind ik dat zeker een fout van de organisatie. De communicatie moet beter.

Verder zijn de wc's te slecht verdeeld over het festival, dat mag best wat meer.
Oud 01-09-2003, 09:33
Skyggefall
Skyggefall is offline
heb ik pretty girls make graves gemist?
hm. gister bij stukjes van lowlands heb ik mezelf ook al geslagen omdat interpol kwam.
pity dat ik al naar pinkpop was dit jaar.
die line-up was lang zo goed niet als pukkelpop en lowlands.
Oud 01-09-2003, 09:51
Verwijderd
mijn evaLuatie staat al in de andere topic
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 10:45
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Skyggefall schreef op 01-09-2003 @ 10:33:
heb ik pretty girls make graves gemist?
hm. gister bij stukjes van lowlands heb ik mezelf ook al geslagen omdat interpol kwam.
pity dat ik al naar pinkpop was dit jaar.
die line-up was lang zo goed niet als pukkelpop en lowlands.
Pretty girls make graves zou om 16:45 komen dacht ik. Ik lekker wachten in die drukke tent. Blijkt dat ze te laat zijn.

Toen zijn ze verschoven naar 23:45 ofzo. Na Wire.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 11:51
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 01-09-2003 @ 11:45:
Pretty girls make graves zou om 16:45 komen dacht ik. Ik lekker wachten in die drukke tent. Blijkt dat ze te laat zijn.

Toen zijn ze verschoven naar 23:45 ofzo. Na Wire.
Heb jij ze nog gezien Willem? Ik vond ze wel goed, alleen jammer dat dat Limp Bizkit geluid er haast doorheenkwam.
Oud 01-09-2003, 11:59
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
was cave-in er ook al
my god...
ik vond het al erg genoeg dat ik PTW niet kon zien
Oud 01-09-2003, 12:00
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Nee niet gezien, gingen naar huis om 23:00
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 12:02
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 01-09-2003 @ 12:59:
was cave-in er ook al
my god...
ik vond het al erg genoeg dat ik PTW niet kon zien
en thrice
Oud 01-09-2003, 12:03
Verwijderd
Hahahahah als je wat meer aandacht had besteed aan het programma had je nu niet zo zielig hoeven te doen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 12:11
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
Danique schreef op 01-09-2003 @ 13:03:
Hahahahah als je wat meer aandacht had besteed aan het programma had je nu niet zo zielig hoeven te doen.
?
ik kon niet naar PP omdat ik dan teveel school zou missen
het feit dat ik teleurgesteld ben dat cave-in wel op PP was maar niet op LL heeft niets te maken met het feit dat ik niet wist dat ze kwamen
als ik de keuze had weet ik echt wel waar ik liever naartoe was geweest hoor, dus maak je maar geen zorgen
Oud 01-09-2003, 12:53
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 01-09-2003 @ 13:11:
?
ik kon niet naar PP omdat ik dan teveel school zou missen
het feit dat ik teleurgesteld ben dat cave-in wel op PP was maar niet op LL heeft niets te maken met het feit dat ik niet wist dat ze kwamen
als ik de keuze had weet ik echt wel waar ik liever naartoe was geweest hoor, dus maak je maar geen zorgen
zoveel school scheelt dat toch niet??

Ik bedoel, met lowlands, neem aan dat je Donderdag bent weggegaan en vandaag teruggekomen. MIs je 3 dagen.
Als je vrijdag weg was gegaan (ik weet dat je vandaag teruggekomen bent) had je 2 dagen gemist. Met pukkelpop had je er ook 2 of 3 gemist. Dus dat is bullshit wat je hier neerpent.
Oud 01-09-2003, 12:54
Verwijderd
gelukkig ken ik dat schoolprobleem nit meer
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 15:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Heeft er iemand Starfield Season gezien?

ik ken die kim, de gitarist/zanger.

Zoja, vonden jullie het goed?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:38
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
zeg ik vroeg iets
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:45
Verwijderd
He die ken ik ook
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 18:49
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
eXo schreef op 01-09-2003 @ 19:45:
He die ken ik ook
Jap hij begint hysterische fans te krijgen zegt hij.
Nu wil ik dus horen of dat echt zo is .
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:30
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 01-09-2003 @ 19:38:
zeg ik vroeg iets
Ja,paar nummers gezien. Was wel ok.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:43
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 01-09-2003 @ 16:52:
Heeft er iemand Starfield Season gezien?

waren we we van plan, maar we waren net te laat... volgens boekje was dat in richting van Mogwai, dus altijd de moeite waard.

PGMG heb ik geeneens gezien...net als vorig jaar smiddags zat ik daar, maar toen kwamen ze niet. savonds was ik veel te moe. Na pj Harvey hadden we nix te doen dus maar ff naar tent gegaan. Me bedje lag zo lekker dat ik geen zin had om weer naar het terrein te gaan.... shame on me
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:01
Jules
Jules is offline
Copypastelalala

Het was supervet, ik kon geen traan om die regen laten, interesseerde me eerlijk gezegd weinig omdat ik toch nog nooit een festival zónder gehad heb dus ik ben het gewend.

Thrice, Matchbook Romance en Poison the Well vond ik fantastisch, Staind was zó emo en zo mooi, Heideroosjes weten dondersgoed hoe ze een publiek moeten vermaken, Foo Fighters erg jeugdsentiment, speelden heel goed, TMV ENORM irritant, no way dat ik die ga zien in de Melkweg, wat een schijtband zeg, BloodBrothers ..tja..krijscore (wel vette podiumpresentatie btw) Sparta wel aardig, leuk om naar te luisteren/kijken, Sum41 supervals, Adema erg slecht en vieze blubberbuik en net-niet, Gazzoleen ook best slecht maar ging wel leuk met het publiek, All American Rejects drie keer niks, Rancid niet de moeite waard om naar te gaan kijken dus niet gezien, BoySetsFire was als altijd *liefde*, Pennywise heeft een 'beetje' voor me afgedaan ("laat me die middelvinger zien YOW") , had er meer van verwacht, Limp Bizkit was hersenloos de laatste Pukkelavond vieren, Lagwagon was heel raar om -eindelijk- te zien, vond wel dat ze beetje snel door de setlist heen raceten, kokosnotenliedje van Leon was aandoenlijk .. , wat heb ik nog meer gezien. Ataris wel aardig, tof dat ze die gast uit het publiek haalden en hem gewoon een heel nummer mee lieten spelen..en dat ze zelf even stopten en dat 'ie daar dan in zn eentje stond te gitaren .. Saves the Day té lief, Less Than Jake was feest maar zag niet bijster veel, want dansende konten voor mijn neus, Mad Caddies ook leuk (grote pit zeg :\). Ik weet t niet meer.

T was gewoon vet.
Oud 15-09-2003, 22:03
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
http://www.goformusic.be/nl/live/bands.asp?theid=17

Van elke band de bijzonderheden tijdens het concert en veeeeeeeeeel fotos van de optredens.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 22:10
Verwijderd

ufke's en mijn Mats! (L)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:27
antigone
antigone is offline
ha, ik ben ook geweest, samen met ameliepoulain, en twee niet-forummers. maar we zijn eerder weggegaan, niet echt goed voorbereid op de regen en daarna waren al onze spullen nat, inclusief doorweekte tent. behoorlijk stom, eigenlijk. maar dit was pas mn eerste grote festival, volgend jaar zal ik me maar wat beter voorbereiden.

bandjes die ik nog wel heb gezien.

the coral waren erg, erg kewl. echt leuk dat ze een lang geimproviseerd nummer speelden van 20 minuten, waar ik eigenlijk had gedacht dat ze 10 korte nummers zouden spelen. ze maakten er een echte show van, en dat was leuk om te zien. meteen maar een shirtje van gekocht ook. turin brakes vond ik een beetje saai. we hadden niks dat we wilden zien en gingen daarom hier maar heen. na een paar nummers had ik het wel gehoord. spinvis was, zoals ik al bang was, veel en veel minder als op de cd. wel leuk om gezien te hebben, en de xylofoonsolo was megavet, maar erik de jong zélf kwam heel onsympathiek over en de hele band die hij had meegenomen was volgens mij meer om op te scheppen dan om daadwerkelijk zijn nummers mee uit te voeren. tegenvaller. staind is gewoon niet mijn muziek. bij rancid had ik het echt naar mijn zin, kwam misschien ook omdat ik stoned was. eigenlijk houd ik niet zo van punk. lamb was geweldig om te zien. ik stond samen met amy helemaal vooraan, en fuck, wat kan dat mens zingen ! het publiek was laaiend enthousiast en dat verdiende de band ook, want ze waren erg goed, veel beter dan ik had verwacht. na lamb nog een klein stukje mogwai gezien, en dat klonk wel oke, maar niet lang genoeg geweest om echt iets over te kunnen zeggen.

tweede dag. de soledad brothers waren op zich wel leuk, maar redelijk gay. het betere was dat we na hun optreden wel gelijk de beste plaatsen hadden voor de black keys. dat was echt de vetste band van het hele festival, geweldig hoe ze het publiek plat speelden. ik stond met open mond te kijken, terwijl de prachtigste solo's elkaar snel opvolgden. geniaal ! daarna heel even bij de raveonettes gaan kijken. die waren best vet, maar we moesten weer snel terug omdat the kills toen begonnen. die vond ik ook tegenvallen. allereerst was de drumcomputer irritant, ten tweede ook de stukjes tussen de nummers door ("hand" van het album keep on your meanside) waardoor er ook geen enkel contact was met het publiek. ten derde deden de beide kills nogal overdreven uitdagend tegenover elkaar, en ten vierde had de man al een kwartier het eerste nummer lopen spelen voordat de show uiteindelijk begon. nee, the kills vond ik kut.

daarna gingen we dus weg. starsailor, beck, goldfrapp, grandaddy, pj harvey, limp bizkit, eels, the mars volta, heideroosjes, radio 4, en 2 many dj's gemist. maar toch erg naar mn zin gehad, de sfeer was kewl enzo. volgend jaar ga ik weer.
Oud 16-09-2003, 16:14
Artus
Artus is offline
Citaat:
Sooz schreef op 01-09-2003 @ 21:01:
Copypastelalala

Ataris wel aardig, tof dat ze die gast uit het publiek haalden en hem gewoon een heel nummer mee lieten spelen..en dat ze zelf even stopten en dat 'ie daar dan in zn eentje stond te gitaren ..
dat doen ze bij elke show bij san dimas high school football rules, en dat stukje in zn eentje hoort dus ook gewoon bij t nummer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten