Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 10:59
Gatara
Gatara is offline
Kan dat, dat kazaa de snelheid van mijn internetverbinding zo laat vertragen, dat het gewoon niet meer leuk is om te surfen als je iets aan het downloaden bent van kazaa?
En dan notabene nog niet eens op een abnormale hoge snelheid dat ie aan het downloaden is.

Als ik kazaa uitschakel, kan ik op een normale snelheid van de ene pagina na de andere pagina gaan, zonder daar een eeuwigheid voor te moeten wachten.

Ik verwacht dan toch wat anders van een 256 dsl- connectie

Heb ik een bepaalde instelling onjuist in kazaa? Of is er iets anders aan de hand?
Oud 07-08-2003, 11:04
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-08-2003 @ 11:59:
Kan dat, dat kazaa de snelheid van mijn internetverbinding zo laat vertragen, dat het gewoon niet meer leuk is om te surfen als je iets aan het downloaden bent van kazaa?
ja dat is normaal

Citaat:
Gatara schreef op 07-08-2003 @ 11:59:
Heb ik een bepaalde instelling onjuist in kazaa? Of is er iets anders aan de hand?
je kan ergens een bandwidth-limiet instellen, ik denk dat je die te hoog hebt. bedenk dat je uploadsnelheid veeel lager is, en dat het waatschijnlijk daardoor komt
Oud 07-08-2003, 11:33
Hatseflats
Hatseflats is offline
Je kunt ook gewoon de hele sharing uitzetten, dan heb je nooit last van vertraging, tenzij je natuurlijk erg snel aan het downloaden bent.

Is trouwens wel een beetje vuil spelen, om zelf niks aan te bieden. De beste oplossing is inderdaad de upload limiet wat lager te zetten. Bijvoorbeeld op de helft van wat je verbinding aan kan.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:17
Gatara
Gatara is offline
mm hij stond op 88

heb m eens drastisch verlaagd naar 32
Oud 07-08-2003, 13:56
SectorZero
SectorZero is offline
Citaat:
Hatseflats schreef op 07-08-2003 @ 12:33:
Is trouwens wel een beetje vuil spelen, om zelf niks aan te bieden. De beste oplossing is inderdaad de upload limiet wat lager te zetten. Bijvoorbeeld op de helft van wat je verbinding aan kan.
Doe ik eigk ook... hekel aan uploads Zolang ik zelf maar lekker snel kan leechen en browsen etc tegelijk.(lekker egoistisch )
Oud 07-08-2003, 16:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Meestal is de upstream het probleem, aangezien de meeste mensen een smallband 64kbit/128kbit upstream hebben.

Gewoon zorgen dat je onder je upstream limiet blijft dus.
Oud 08-08-2003, 13:50
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-08-2003 @ 13:17:
mm hij stond op 88

heb m eens drastisch verlaagd naar 32
Als je chello hebt moet hij staan op hooguit 16 KB per seconde of 128 Kbit per seconde
Oud 08-08-2003, 13:58
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-08-2003 @ 14:50:
Als je chello hebt moet hij staan op hooguit 16 KB per seconde of 128 Kbit per seconde
dan is je upstream helemaal vol braineac kun je (praktisch) niks meer downloaden. zeker ivm overhead e.d. is het aan te raden om het rond de 80kbps in te stellen (10kB/s).
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 14:16
Gimme more beer
Citaat:
Crystal Method schreef op 08-08-2003 @ 14:58:
dan is je upstream helemaal vol braineac kun je (praktisch) niks meer downloaden. zeker ivm overhead e.d. is het aan te raden om het rond de 80kbps in te stellen (10kB/s).
Ik upload altijd met 16 KB/s en download dan ook nog met 100 KB/s, ik zie het probleem niet zo...
Oud 08-08-2003, 15:30
p-chez
p-chez is offline
Bij Kazaa heb ik deze probs niet. Kan door m'n instellingen komen.

Bij SoulSeek heb ik 't prob echter gigantisch. Hele verbinding raakt dan verstopt ofzo. Maargoed, dit soort shit valt op te lossen door je instelling optimaal in te stellen idd.
Oud 08-08-2003, 15:34
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-08-2003 @ 15:16:
Ik upload altijd met 16 KB/s en download dan ook nog met 100 KB/s, ik zie het probleem niet zo...
dat kan dus niet als je max upstream 16 KB is, helaas. je moet voor downloads steeds stukjes ACK'en, maar je hebt dan geen bandwidth om die acknowledgements te sturen. bovendien zorgt het fasttrack protocol voor redelijk veel overhead die (waarschijnlijk) niet in de speed limit is ingecalculeerd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 15:44
Gimme more beer
Ok, dat klopt en daardoor is hij op 15 KB ingesteld, zie ik... Maar dan geldt het nog steeds...
Oud 10-08-2003, 13:42
Maradinus
Maradinus is offline
Ik heb daar oook last van maar ik kan nergens zien waar ik het kan veranderen ik heb chello
Oud 10-08-2003, 13:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
In de opties van KaZaA Lite.
Oud 10-08-2003, 15:36
Verwijderd
Het is een bekend feit dat uploaden je download snelheid negatief beïnvloedt, om de reden die Crystal Method goed beschrijft. In theorie is het zo zijn dat wanneer je je uploadbandbreedte volledig benut, je een packetloss hebt op het downloadkanaal van honderd procent. In de praktijk komt het in ieder geval neer op een packetloss van boven de negetig procent. Probeer maar eens een spel online te spelen terwijl je een niet-gelimiteerde upload actief hebt.

De oplossing is inderdaad de instellingen een beetje af te knijpen. Maximaal één upload per user, twee uploads totaal en die gewoon een bandbreedte per user geven van twee of vier kilobyte per seconde. Je kunt ook het filesharen compleet uitzetten, dat doe ik zelf wanneer ik actief aan het internetten ben. Het is dan alleen wel zo eerlijk wanneer je achter je PC weggaat, het sharen ongelimiteerd aan te zetten.

Overigens hoop ik niet dat je veel verwacht van een 256 kilobit DSL-connectie, want dat is effectief maar zo'n 28 kilobyte per seconde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten