Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je kunt ook gewoon de hele sharing uitzetten, dan heb je nooit last van vertraging, tenzij je natuurlijk erg snel aan het downloaden bent.
Is trouwens wel een beetje vuil spelen, om zelf niks aan te bieden. De beste oplossing is inderdaad de upload limiet wat lager te zetten. Bijvoorbeeld op de helft van wat je verbinding aan kan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is een bekend feit dat uploaden je download snelheid negatief beïnvloedt, om de reden die Crystal Method goed beschrijft. In theorie is het zo zijn dat wanneer je je uploadbandbreedte volledig benut, je een packetloss hebt op het downloadkanaal van honderd procent. In de praktijk komt het in ieder geval neer op een packetloss van boven de negetig procent. Probeer maar eens een spel online te spelen terwijl je een niet-gelimiteerde upload actief hebt.
De oplossing is inderdaad de instellingen een beetje af te knijpen. Maximaal één upload per user, twee uploads totaal en die gewoon een bandbreedte per user geven van twee of vier kilobyte per seconde. Je kunt ook het filesharen compleet uitzetten, dat doe ik zelf wanneer ik actief aan het internetten ben. Het is dan alleen wel zo eerlijk wanneer je achter je PC weggaat, het sharen ongelimiteerd aan te zetten. Overigens hoop ik niet dat je veel verwacht van een 256 kilobit DSL-connectie, want dat is effectief maar zo'n 28 kilobyte per seconde. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|