Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2003, 22:57
Methuselah
Methuselah is offline
Die mappen waren beveiligd met 'n User-ID van Windows. Aangezien die bij een format verwijderd worden, moet die beveiliging ook verdwijnen. Maar dat is dus niet gebeurd.

Het is niet mijn pc, het is 'n probleem van 'n vriend van me, verder weet ik er 't fijne ook niet van, of hij Pro heeft of Home weet ik ook niet, dacht Pro
Oud 07-08-2003, 23:06
Methuselah
Methuselah is offline
Het is dus XP Home
Oud 07-08-2003, 23:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Bullshit, hij heeft gewoon niet geformatteerd.

Windows XP cd erin en opnieuw installeren. Bij partitie scherm moet je eerst hele partitie wegflikkeren. Dan snelformatteren met NTFS. Klaar.
Oud 07-08-2003, 23:09
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
uhm. als ie daadwerkelijk geformatteerd had, wáren die mappen er niet eens meer lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 23:15
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 08-08-2003 @ 00:09:
uhm. als ie daadwerkelijk geformatteerd had, wáren die mappen er niet eens meer lijkt me.
Dat dacht ik dus ook, maar hij was off voor ik verder wat kon vragen...
Oud 07-08-2003, 23:29
Methuselah
Methuselah is offline
't Zit zo: Programs op de C-partitie, Bestanden incl de Documenten op de D-partitie. Format C gedaan en re-install. Mappen op D nog steeds beveiligd/geblokkeerd :/
Oud 07-08-2003, 23:31
Screaming Slave
die permissions enzo worden niet ergens in windows opgeslagen, maar in het filesystem zelf, op D: dus. dat verklaart het.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 23:39
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 08-08-2003 @ 00:31:
die permissions enzo worden niet ergens in windows opgeslagen, maar in het filesystem zelf, op D: dus. dat verklaart het.
Maar hoe komt 't dan dat ie er niet meer ingeraakt? Opnieuw dezelfde ID's aanmaken? Of is dat te simpel geredeneerd?
Oud 07-08-2003, 23:44
Screaming Slave
verder weinig verstand van, kbeveilig nooit iets. moet je dan 'inloggen' oid? kzou zeggen, probeer et.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 23:48
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 08-08-2003 @ 00:44:
verder weinig verstand van, kbeveilig nooit iets. moet je dan 'inloggen' oid? kzou zeggen, probeer et.
Hij's slapen nu, maar ik geef 'm deze url wel es
Oud 07-08-2003, 23:51
Screaming Slave
oki, kzal nog wel kijken of ik er iets over kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 00:20
unpopular
unpopular is offline
Als je de bestanden wilt kunnen lezen en of verplaatsen (excl beveiliging natuutlijk) dan moet je hier ff kijken met het progje hier van heb je geen passwoord nodig. http://www.file-recovery.net/download.htm
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 08:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Geen inloggen als Administrator en dan de betreffende mappen de security properties wijzigen, toegang geven aan Everyone en dat inheriten (dus recursive die rechten opleggen aan alle onderliggende directories).

Administrator zie je iig als je met Safe Mode boot.
Oud 08-08-2003, 08:47
Manuzhai
Manuzhai is offline
Daartoe moet je meen ik wel eerst Simple Sharing of iets dergelijks uitzetten. Ik weet even niet waar ik die kan vinden, maar ik zal even zoeken (want bij mij staat ie in deze install ook nog aan).

Oh ja, dat kan dus alleen met Win XP Pro (en hier dus ook niet).

Laatst gewijzigd op 08-08-2003 om 08:50.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 09:43
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-08-2003 @ 09:22:
Geen inloggen als Administrator en dan de betreffende mappen de security properties wijzigen, toegang geven aan Everyone en dat inheriten (dus recursive die rechten opleggen aan alle onderliggende directories).

Ik heb 'm de URL doorgegeven (kweenie of ie zich gaat registreren om hier te antwoorden, zou wel handig zijn natuurlijk (hint Wouterke ))
Oud 08-08-2003, 10:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Maar wil hij de data nou weg of juist behouden? Als hij alles weg wilt, kan hij die D partitie in Windows XP zelf formatteren natuurlijk.

Of hoopte hij door een verse install dattie wel zomaar weer toegang zou hebben? Dat gaat helaas niet op.
Oud 08-08-2003, 10:32
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-08-2003 @ 11:13:
Maar wil hij de data nou weg of juist behouden? Als hij alles weg wilt, kan hij die D partitie in Windows XP zelf formatteren natuurlijk.

Of hoopte hij door een verse install dattie wel zomaar weer toegang zou hebben? Dat gaat helaas niet op.
Hij wilde natuurlijk nog in z'n persoonlijke mappen kunnen
Oud 08-08-2003, 14:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 08-08-2003 @ 11:32:
Hij wilde natuurlijk nog in z'n persoonlijke mappen kunnen
Volgens mij kan dat dus niet met XP Home, alleen met XP Pro. Maar dat kan aan mij liggen.
Oud 08-08-2003, 16:39
Kawouter
Kawouter is offline
Op aanraden van methuselah heb ik me dan maar geregistreerd.
Voor ik alle antwoorden eens uitprobeer, dacht ik van eerst eens juist uit te leggen wat het probleem is.

Ik heb mijn windows opnieuw geinstalleerd vanwege veel rommel tussen mijn programma's en een aantal prob'kes. Nu, ik heb twee partities, een c-partitie voor de programma's en een D-partitie voor mijn documenten. Die d-partitie heb ik in windows ingesteld als zijnde de map 'mijn documenten', en daardoor kan je dus mappen instellen als persoonlijke mappen om pottekijkers buiten te houden.
Ik heb dus voor te formateren eerst die d-partitie terug vrijgegeven (dus ze was niet langer 'mijn documenten') en daarna geformateerd en geherinstalleerd. Maar achteraf kon ik dus op mijn d-partitie niet meer in de mappen die voordien 'persoonlijke mappen' waren (krijg foutmelding: 'toegang geweigerd'), de andere mappen op de D zijn wel normaal toegankelijk.

Dat is dus het probleem, hoe of door wat het komt, weet ik ook niet goed. Ik kan er niet goed aan uit.
Ik zou graag terug in deze mappen kunnen, of toch ten minste mijn bestanden uit deze mappen kunnen halen en backuppen of zo.

that's the story...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 17:46
Kawouter
Kawouter is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 08-08-2003 @ 09:22:

Idd, als je inlogt als admin in safe mode, kan je de restricties overschrijven. Na wat prutsen heb ik nu mijn mappen al vrij gekregen, maar de bestanden zelf zijn blijkbaar nog beveiligd. Waarschijnlijk heb ik wel iets verkeerds gedaan hoor, want zoveel ken ik er nu ook weer niet van om zo geavanceerd te liggen prutsen met windows (never the less always anxious to learn though ;-) )
Kan je me misschien even uitleggen hoe je juist de restricties kan opheffen voor alles, en dat kan doorgeven aan zowel alle bestanden als mappen ?
Je mag me ook steeds mailen op koalakikker@hotmail.com

Thx bij voorbaat !!!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 17:46
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Kawouter schreef op 08-08-2003 @ 18:46:
Idd, als je inlogt als admin in safe mode, kan je de restricties overschrijven. Na wat prutsen heb ik nu mijn mappen al vrij gekregen, maar de bestanden zelf zijn blijkbaar nog beveiligd. Waarschijnlijk heb ik wel iets verkeerds gedaan hoor, want zoveel ken ik er nu ook weer niet van om zo geavanceerd te liggen prutsen met windows (never the less always anxious to learn though ;-) )
Kan je me misschien even uitleggen hoe je juist de restricties kan opheffen voor alles, en dat kan doorgeven aan zowel alle bestanden als mappen ?
Je mag me ook steeds mailen op koalakikker@hotmail.com

Thx bij voorbaat !!!
FF uppen vanwege de vraag in 't laatste gedeelte
Oud 10-08-2003, 01:08
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
unpopular schreef op 08-08-2003 @ 01:20:
Als je de bestanden wilt kunnen lezen en of verplaatsen (excl beveiliging natuutlijk) dan moet je hier ff kijken met het progje hier van heb je geen passwoord nodig. http://www.file-recovery.net/download.htm
hier lukt het mee ook andere topics waaren met dit prog al opgelost.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 01:51
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
unpopular schreef op 10-08-2003 @ 02:08:
hier lukt het mee ook andere topics waaren met dit prog al opgelost.
Hij moet dringend nog eens naar 'n opticien denk ik, ons Wouterke
Oud 10-08-2003, 22:54
Kawouter
Kawouter is offline
Citaat:
unpopular schreef op 08-08-2003 @ 01:20:
Idd, met dit programmatje gaat het, maar ik ben niet van zin daarvoor te gaan dokken! Die demo laat enkel toe files te recoveren van max 32 kb, waar je dus amper een tekstfiletje mee kunt recoveren, terwijl ik ook zware bitmaps etc daarin heb staan (jaja, bitmaps, geen jpegs, vanwege kwaliteits- en bewerkings-redenen ;-) )
Maar ik kan via die administrator-toestand gedoe al terug aan mijn bestanden en alles is terug in orde, enkel moet ik nog een manier vinden om die mappen die beveiligd/geblokkeerd waren nu van mijn pc te smijten, liefst zonder format.

Ideeën welkom :-)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 11:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je moet alles gaan inheriten, dit werkt nogal stom vind ik, ik kwam er ook niet altijd even goed uit. Maar probeer er eens mee te spelen, vinkjes bij inherit aanzetten en kijken of je overal in kunt komen.
Oud 11-08-2003, 13:53
Pasboy
Pasboy is offline
Hoe zet je eigenlijk wachtwoorden op windows mappen .
heb zelf XP Home.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten