Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Verder heb ik al begrepen dat het vooral om de grootgebruikers gaat, en dan vooral de mensen die nummers sharen. Immers, downloaden is geloof ik toegestaan, de directeur van BREIN doet het zelf ook. Bovendien kunnen ze moeilijk kijken of je elk nummer dat je download al op CD hebt. Als je nummers shared, dan nog moeten ze het zelf downloaden willen ze je iets kunnen maken. Je kan nml ook een eigen gemaakt nummer hernoemen naar bv Justin Timberlake, zodat jouw muziek tenminste verspreid wordt. Alleen de titel/bestandsnaam zegt niet genoeg over de file zelf.
|
Alleen al vanwege alle privacy shit zal het nog wel jaaaren duren voordat ze het _eventueel_ _heel misschien_ voor mekaar krijgen, maar denk t niet.
En zeg nou zelf.. je bent als ISP toch wel heel dom als je je eigen klanten weg gaat jagen lmfd ![]() Maar ach.. stoppen zullen ze ons nooit, dat staat vast.
Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 22:01. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En ISP's willen vlugger dan je denkt je gegevens doorgeven, als je iemans je server hackt, je hebt z'n IP dan is de kans groot dat de ISP de gegevens van die persoon zo doorgeeft.. Citaat:
maar de berichten op diverse sites die ik zag waren steeds dat Kazaa het nog steeds niet gewonnen heeft van Napster doordat er nu zoveel andere programma's zijn die hetzelfde doen... |
![]() |
||
![]() |
Google (http://www.google.com/search?hl=en&i...+napster+users)
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als iemand je hackt en je hebt bewijs (IP adres), dan kunnen ze de gegevens doorgeven als je de politie erbij haalt (dus een rechterlijk bevel hebt). Anders is het enige dat ze mogen doen de betreffende gebruiker afsluiten (doen ze toch wel), want die houdt zich zelf ook niet aan de voorwaarden.
|
Voor zover ik heb begrepen van advocaten is de methode van BREIN de computer-variant van huisvredebreuk (heet dat computervredebreuk?), en is het eventueel verkregen bewijs dus onrechtmatig.
Ik zou me niet al te veel zorgen maken, maar je zou eens naar alternatieven als eMule kunnen kijken als je je toch zorgen maakt, dat is al een stuk veiliger.
||
Citaat:
M.a.w., Brein kan wel heel fijn duizenden IP'tjes gaan fetchen, ze hebben er niks aan.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() maargoed ikzelf maak mij geen problemen, er is nog nix aan het handje allemaal, maak me geen zorgen, daarbij gebruik ik K@Z@@ eigenlijk nooit meer betrouwbaarder en beter (vind ik) is het eD2k-netwerk, dus eMule, Esel, eDonkey en Overnet etc maar gaat allemaal wel weer heeel offtopic ![]()
|
ik denk niet dat stichting serieus het doel heeft consumenten aan te pakken, "grootverbruikers" c.q. verspreiders ofniet.
en hoe kan je mensen aanklagen voor een dienst die door het nederlandse gerecht als legaal is beschouwt. in ik dacht 1998 is er ook al een particulier bedrijf geweest die op illegale software ging controleren bij particulieren(van vreumingen en nogwat) en die hebben ongeveer anderhalf jaar bestaan, hierna zijn ze gestopt. het aanklagen van argeloze thuis gebruikers is niet rendabel. en dus denk ik dat dat bericht in de krant een leuk voornemen en strategie om mensen van kazaa of te laten schrikken is maar vooralsnog geen bedreiging.
|
![]() |
|
Pffff, als ze KaZaA platleggen, dan komt er toch weer een nieuw file-sharing programma. En zo gaat het maar door. Het is één vicieuze cirkel. Die jacht op file-sharing programma's is zinloos; net alsof men wil dat de zon nooit meer opgaat, en dat gebeurt toch altijd, hoe je het ook wendt of keert.
Ripper
|
De echt paranoide mensen kunnen ook een progje zoals peerguardian (ff zoeken op google voor een download) draaien. Die kan je ip`s laten blokken (vanuit het progje kan je naar een site gaan en daar een file met alle "foute" ip`s downloaden). Op die manier kunnen ze niet eens kijken wat jij wel en niet aanbied.. omdat elke request van hun kant geblokeerd wordt...
![]() Heb het wel eens aangehad toen ik kazaa nog gebruikte en ben een paar keer gescant door o.a. riaa en universal studios ![]()
||
Citaat:
Napster gebruikte servers, Maar wat kazaa doet is dus veel slimmer, ze gebruiken de eigen users. dus eigenlijk zijn ze niet tepakken. |
![]() |
|
Vroeger was er een illegale handel in bandjes. Daar maakten ze nooit zo'n grote zeik van.
Ik zie t probleem ook niet zo: doe gewoon die muziekcd's, films, video's, bioscoop e.d. goedkoper en je ziet mij die weer kopen. En verdorie, ze beseffen niet dat kazaa ook handig kan zijn voor het ontdekken van nieuwe artiesten.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als kazaa genoeg macht heeft om op een willekeurig moment andere clients van haar netwerk af te drukken, dan kan die macht vast ook gebruikt worden om hun eigen clients van het netwerk af te drukken.
|
![]() |
Ik vind het een triest initiatief. Bovendien inbreuk op mijn privacy, mag ik zelf even weten wat ik download? Nu gaan ze alles bekijken; het gaat ze helemaal niets aan dat ik van Duitstalige pr0n films van kazaa houd
![]() Even serieus: ik vind dit niet kunnen, maar vraag me toch af in hoeverre ik me "zorgen" moet maken. Kunnen ze je nu al wat maken, of hebben ze eerst toestemming van de rechter nodig? Kunnen ze nu al je ip loggen om dan later naar je ISP te stappen? Ik begrijp niet hoe "concreet" de dreiging is voor de gewone thuisgebruiker, die in Nederland alleen al miljoenen mensen kent. (Kazaa is toch door een Nederlander bedacht?) Ik zou wel eens willen weten of mensen die kazaa gebruiken (waar ik overigens zelf niet tot behoor) nou gevaar lopen. Wat zijn we toch diep aan het zinken in Nederland. Je mag wel 3 mensen vermoorden om er met een verzameling auto's/playstations/computers whatever vandoor te gaan, maar als je op kleinschalig niveau eens een liedje downloadt (nog gepromoot ook ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik vind het echt zielig dat ze het nog proberen, kazaa zal al zeer moeilijk uit te roeien zijn en moest het dan toch lukken is er al lang een beter p2p programma. Maar persoonlijk riskeer ik het toch wel niet meer, ik gebruik dan liever een iets slechter programma. Heb je die boetes al es gezien!!!!
![]() ![]() ![]()
|
In principe hoef je alleen bang te zijn als je iets van deze platenmaatschappijen shared.
|
Verwijderd
|
Even wat nieuwsberichten:
Jacht van BREIN eerst op 'groot wild' KaZaA gebruikers moeten zich zorgen gaan maken (Ik was eigenlijk op zoek naar nog een ander artikel, maar kan het niet meer vinden :/) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kun je niet gewoon een proxy gebruiken ??? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|