Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2003, 19:52
HIM-doll
HIM-doll is offline
hoi,
vandaag las ik in de krant dat men actie gaat ondernemen tegen mensen die muziek aanbieden op kazaa. hier een stukje uit de krant;

'Veel mensen die muziek of films naar hun computer halen, bieden ze ook automatisch aan. Om dat te voorkomen, moet men zelf iets veranderen in de instellingen van het programma'.

wat moet je veranderen en hoe doe je dat ?
kan iemand mij dit uitleggen ?

thanks,
marieke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 19:58
Verwijderd
Gewoon, geen shares hebben..

Zelf in je instellingen zoeken mag ook wel,
dit had je zelf ook wel kunnen verzinnen, hoop ik...

Maar het is behoorlijk triest om je shares uit te zetten, wel van andere nemen, maar niks geven..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 20:11
Boogie
Boogie is offline
Vooralsnog geven de internetproviders in Nederland geen persoonsgegevens door aan de stichting Brein of Justitie, dus is er nog geen reden tot paniek.
Oud 12-08-2003, 20:11
Orion16
Orion16 is offline
Of gewoon geen Kazaa gebruiken maar e-mule of van nieuwsgroepen downloaden.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 20:23
Machiavelli
Machiavelli is offline
www.slsk.com
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 20:42
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
dat krijgen ze toch nooit klaar, en dan nog tegenhouden kunne ze toch al nie meer
Oud 12-08-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
evil_angel schreef op 12-08-2003 @ 21:42:
dat krijgen ze toch nooit klaar, en dan nog tegenhouden kunne ze toch al nie meer
Moet jij eens opletten wat ze allemaal kunnen...
Napster is groter geweest, en dat is ook plat..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:09
bam
bam is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-08-2003 @ 22:05:
Daar hebben ze niet de gebruiker persoonlijk gepakt.
Oud 12-08-2003, 21:17
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
het netwerk van kazaa is groter dan napster ooit was
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 12-08-2003 @ 22:09:
Daar hebben ze niet de gebruiker persoonlijk gepakt.
Dat is een ander verhaal,
maar dat kunnen ze bij Kazaa makkelijk doen..
Iedereen z'n IPtje is te vinden, ze maken gewoon een bot die alle IP's er vanaf vist, logt de tijd erbij en een mailtje naar de ISP is zo gedaan...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 12-08-2003 @ 22:17:
het netwerk van kazaa is groter dan napster ooit was
En waarop baseer je dat?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 21:57
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-08-2003 @ 22:20:
Iedereen z'n IPtje is te vinden, ze maken gewoon een bot die alle IP's er vanaf vist, logt de tijd erbij en een mailtje naar de ISP is zo gedaan...
En dan gaat je ISP niet meewerken zonder rechterlijk bevel. Doen ze dat wel, dan mag je je schade op hen verhalen, want ze mogen dit (nog!) niet doen.

Verder heb ik al begrepen dat het vooral om de grootgebruikers gaat, en dan vooral de mensen die nummers sharen. Immers, downloaden is geloof ik toegestaan, de directeur van BREIN doet het zelf ook. Bovendien kunnen ze moeilijk kijken of je elk nummer dat je download al op CD hebt.

Als je nummers shared, dan nog moeten ze het zelf downloaden willen ze je iets kunnen maken. Je kan nml ook een eigen gemaakt nummer hernoemen naar bv Justin Timberlake, zodat jouw muziek tenminste verspreid wordt. Alleen de titel/bestandsnaam zegt niet genoeg over de file zelf.
Oud 12-08-2003, 21:58
Bobpje
Bobpje is offline
Alleen al vanwege alle privacy shit zal het nog wel jaaaren duren voordat ze het _eventueel_ _heel misschien_ voor mekaar krijgen, maar denk t niet.

En zeg nou zelf.. je bent als ISP toch wel heel dom als je je eigen klanten weg gaat jagen lmfd

Maar ach.. stoppen zullen ze ons nooit, dat staat vast.

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:12
Screaming Slave
Citaat:
McLaren schreef op 12-08-2003 @ 22:21:
En waarop baseer je dat?
op de stats. er is *nu* op dit moment 5,3 petabyte geshared (5300 terabyte) door 3 en een half miljoen users.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:17
Verwijderd
Citaat:
IceManX schreef op 12-08-2003 @ 22:57:
En dan gaat je ISP niet meewerken zonder rechterlijk bevel. Doen ze dat wel, dan mag je je schade op hen verhalen, want ze mogen dit (nog!) niet doen.
Het is per land verschillend..
En ISP's willen vlugger dan je denkt je gegevens doorgeven, als je iemans je server hackt, je hebt z'n IP dan is de kans groot dat de ISP de gegevens van die persoon zo doorgeeft..

Citaat:
Crystal Method schreef op 12-08-2003 @ 23:12:
op de stats. er is *nu* op dit moment 5,3 petabyte geshared (5300 terabyte) door 3 en een half miljoen users.
Ik weet niet hoeveel gebruiers napster had,
maar de berichten op diverse sites die ik zag waren steeds dat Kazaa het nog steeds niet gewonnen heeft van Napster doordat er nu zoveel andere programma's zijn die hetzelfde doen...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:31
Screaming Slave
Google (http://www.google.com/search?hl=en&i...+napster+users)
Citaat:
[PDF]The legacy of Napster
File Format: PDF/Adobe Acrobat
... ’In February of last year, when Napster was at its peak, there were only
1.57 million simultaneous users on the system.’’ Bailey’s conclusion ...
msl1.mit.edu/ESD10/docs/bglobe_napster_obit.pdf - Similar pages
komt bij dat je met napster alleen via een hack niet-mp3tjes kon sharen, met kazaa kan je alles sharen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 12-08-2003 @ 23:31:
Google (http://www.google.com/search?hl=en&i...+napster+users)

komt bij dat je met napster alleen via een hack niet-mp3tjes kon sharen, met kazaa kan je alles sharen.
das waar..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:45
Screaming Slave
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 22:55
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-08-2003 @ 23:17:
En ISP's willen vlugger dan je denkt je gegevens doorgeven, als je iemans je server hackt, je hebt z'n IP dan is de kans groot dat de ISP de gegevens van die persoon zo doorgeeft..
Hier in Nederland mag het niet zonder rechterlijk bevel. Als je ISP dat toch doet dan houden ze zich niet aan hun eigen voorwaarden (gegevens doorgeven aan derden is bij (vrijwel?) elke ISP niet toegestaan zonder).

Als iemand je hackt en je hebt bewijs (IP adres), dan kunnen ze de gegevens doorgeven als je de politie erbij haalt (dus een rechterlijk bevel hebt). Anders is het enige dat ze mogen doen de betreffende gebruiker afsluiten (doen ze toch wel), want die houdt zich zelf ook niet aan de voorwaarden.
Oud 12-08-2003, 22:59
Verwijderd
Volgens mij heeft iedere ISP als voorwaarde staan dat bij misbruik gegevens doorgegeven worden..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 23:02
Screaming Slave
het was vandaag toevallig bij 2 vandaag, ze mogen volgens hun eigen voorwaarden idd niks doen zonder gerechtelijk bevel. d8 ik
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 23:11
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor zover ik heb begrepen van advocaten is de methode van BREIN de computer-variant van huisvredebreuk (heet dat computervredebreuk?), en is het eventueel verkregen bewijs dus onrechtmatig.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken, maar je zou eens naar alternatieven als eMule kunnen kijken als je je toch zorgen maakt, dat is al een stuk veiliger.
Oud 12-08-2003, 23:19
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
McLaren schreef op 12-08-2003 @ 23:17:
En ISP's willen vlugger dan je denkt je gegevens doorgeven,
Nee. In dit geval niet. Providers hebben Brein e.a. laten weten niet mee te werken. En dus geen persoonlijke gegevens zullen overhandigen.

M.a.w., Brein kan wel heel fijn duizenden IP'tjes gaan fetchen, ze hebben er niks aan.
Oud 12-08-2003, 23:42
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-08-2003 @ 00:11:
Voor zover ik heb begrepen van advocaten is de methode van BREIN de computer-variant van huisvredebreuk (heet dat computervredebreuk?), en is het eventueel verkregen bewijs dus onrechtmatig.
schending van de wet Privecy (Privicy?)

Citaat:
Orion16 schreef op 12-08-2003 @ 21:11:
Of gewoon geen Kazaa gebruiken maar e-mule of van nieuwsgroepen downloaden.
*eMule

maargoed ikzelf maak mij geen problemen, er is nog nix aan het handje allemaal, maak me geen zorgen, daarbij gebruik ik K@Z@@ eigenlijk nooit meer

betrouwbaarder en beter (vind ik) is het eD2k-netwerk, dus eMule, Esel, eDonkey en Overnet etc

maar gaat allemaal wel weer heeel offtopic
Oud 13-08-2003, 00:03
klootzak2001
klootzak2001 is offline
ik denk niet dat stichting serieus het doel heeft consumenten aan te pakken, "grootverbruikers" c.q. verspreiders ofniet.

en hoe kan je mensen aanklagen voor een dienst die door het nederlandse gerecht als legaal is beschouwt.

in ik dacht 1998 is er ook al een particulier bedrijf geweest die op illegale software ging controleren bij particulieren(van vreumingen en nogwat) en die hebben ongeveer anderhalf jaar bestaan, hierna zijn ze gestopt.

het aanklagen van argeloze thuis gebruikers is niet rendabel.
en dus denk ik dat dat bericht in de krant een leuk voornemen en strategie om mensen van kazaa of te laten schrikken is maar vooralsnog geen bedreiging.
Oud 13-08-2003, 00:20
Severus
Severus is offline
Pffff, als ze KaZaA platleggen, dan komt er toch weer een nieuw file-sharing programma. En zo gaat het maar door. Het is één vicieuze cirkel. Die jacht op file-sharing programma's is zinloos; net alsof men wil dat de zon nooit meer opgaat, en dat gebeurt toch altijd, hoe je het ook wendt of keert.

Ripper
Oud 13-08-2003, 00:22
strafcorner
strafcorner is offline
De echt paranoide mensen kunnen ook een progje zoals peerguardian (ff zoeken op google voor een download) draaien. Die kan je ip`s laten blokken (vanuit het progje kan je naar een site gaan en daar een file met alle "foute" ip`s downloaden). Op die manier kunnen ze niet eens kijken wat jij wel en niet aanbied.. omdat elke request van hun kant geblokeerd wordt...

Heb het wel eens aangehad toen ik kazaa nog gebruikte en ben een paar keer gescant door o.a. riaa en universal studios
Oud 13-08-2003, 01:21
Irina
Irina is offline
onder proxy op kazaa =]
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 05:33
micra
micra is offline
Citaat:
Jah maar daar zijn ook redenen voor,
Napster gebruikte servers,

Maar wat kazaa doet is dus veel slimmer,
ze gebruiken de eigen users.
dus eigenlijk zijn ze niet tepakken.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 07:57
Gatara
Gatara is offline
Vroeger was er een illegale handel in bandjes. Daar maakten ze nooit zo'n grote zeik van.

Ik zie t probleem ook niet zo:
doe gewoon die muziekcd's, films, video's, bioscoop e.d. goedkoper en je ziet mij die weer kopen.

En verdorie, ze beseffen niet dat kazaa ook handig kan zijn voor het ontdekken van nieuwe artiesten.
Oud 13-08-2003, 09:19
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Ripper schreef op 13-08-2003 @ 01:20:
Pffff, als ze KaZaA platleggen, dan komt er toch weer een nieuw file-sharing programma. En zo gaat het maar door. Het is één vicieuze cirkel. Die jacht op file-sharing programma's is zinloos; net alsof men wil dat de zon nooit meer opgaat, en dat gebeurt toch altijd, hoe je het ook wendt of keert.

Ripper
er zijn al zat goede (betere) p2p netwerken hoor
Oud 13-08-2003, 09:44
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
IceManX schreef op 12-08-2003 @ 22:57:

Verder heb ik al begrepen dat het vooral om de grootgebruikers gaat, en dan vooral de mensen die nummers sharen. Immers, downloaden is geloof ik toegestaan, de directeur van BREIN doet het zelf ook. Bovendien kunnen ze moeilijk kijken of je elk nummer dat je download al op CD hebt.

Als je nummers shared, dan nog moeten ze het zelf downloaden willen ze je iets kunnen maken. Je kan nml ook een eigen gemaakt nummer hernoemen naar bv Justin Timberlake, zodat jouw muziek tenminste verspreid wordt. Alleen de titel/bestandsnaam zegt niet genoeg over de file zelf.
Overigens komt daar verandering in met de nieuwe europese regelgeving...
Oud 13-08-2003, 10:25
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Bitch niggaz, where théy coming from beverly hills hypocrite mudaz every nigga got mp3
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 10:39
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
ja maar dan moeten ze nog weten van wie dat ip is, en daarvoor moeten ze naar die internet provider, die dat niet moeten geven. DAarvoor moeten ze dus de wet eff aanpassen
Oud 13-08-2003, 10:48
belgo
belgo is offline
Citaat:
micra schreef op 13-08-2003 @ 06:33:
Jah maar daar zijn ook redenen voor,
Napster gebruikte servers,

Maar wat kazaa doet is dus veel slimmer,
ze gebruiken de eigen users.
dus eigenlijk zijn ze niet tepakken.
Ik vraag me af in hoeverre dit waar is. Herinnert iemand nog die grap die Kazaa uithaalde met Morpheus? Opeens konden mensen die Morpheus (vroeger een soort kazaa maar zonder spyware e.d.) draaiden NIET meer op het kazaa netwerk. Dit kwam doordat Morpheus haar licenties niet had betaald aan Kazaa.

Als kazaa genoeg macht heeft om op een willekeurig moment andere clients van haar netwerk af te drukken, dan kan die macht vast ook gebruikt worden om hun eigen clients van het netwerk af te drukken.
Oud 13-08-2003, 11:59
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ik vind het een triest initiatief. Bovendien inbreuk op mijn privacy, mag ik zelf even weten wat ik download? Nu gaan ze alles bekijken; het gaat ze helemaal niets aan dat ik van Duitstalige pr0n films van kazaa houd

Even serieus: ik vind dit niet kunnen, maar vraag me toch af in hoeverre ik me "zorgen" moet maken. Kunnen ze je nu al wat maken, of hebben ze eerst toestemming van de rechter nodig? Kunnen ze nu al je ip loggen om dan later naar je ISP te stappen? Ik begrijp niet hoe "concreet" de dreiging is voor de gewone thuisgebruiker, die in Nederland alleen al miljoenen mensen kent. (Kazaa is toch door een Nederlander bedacht?) Ik zou wel eens willen weten of mensen die kazaa gebruiken (waar ik overigens zelf niet tot behoor) nou gevaar lopen.

Wat zijn we toch diep aan het zinken in Nederland. Je mag wel 3 mensen vermoorden om er met een verzameling auto's/playstations/computers whatever vandoor te gaan, maar als je op kleinschalig niveau eens een liedje downloadt (nog gepromoot ook ) krijg je Brein achter je aan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:23
peter-jan
peter-jan is offline
Ik vind het echt zielig dat ze het nog proberen, kazaa zal al zeer moeilijk uit te roeien zijn en moest het dan toch lukken is er al lang een beter p2p programma. Maar persoonlijk riskeer ik het toch wel niet meer, ik gebruik dan liever een iets slechter programma. Heb je die boetes al es gezien!!!!
Oud 13-08-2003, 14:35
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik deel nu zo'n 1600 bestanden, hoe weet ik of ik een "groot"gebruiker ben en is het verstandig om niet meer te sharen?

Zou ik toch jammer vinden allemaal, klereplatenmaatschappijen.
Oud 13-08-2003, 15:30
belgo
belgo is offline
In principe hoef je alleen bang te zijn als je iets van deze platenmaatschappijen shared.
Oud 13-08-2003, 20:22
Verwijderd
Even wat nieuwsberichten:

Jacht van BREIN eerst op 'groot wild'

KaZaA gebruikers moeten zich zorgen gaan maken

(Ik was eigenlijk op zoek naar nog een ander artikel, maar kan het niet meer vinden :/)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 20:37
Verwijderd
Stelletje rukkers.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 07:22
Pasboy
Pasboy is offline
Citaat:

Kun je niet gewoon een proxy gebruiken ???
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 08:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Napster is niet te vergelijken met Kazaa, Napster was een client-server systeem, en door simpelweg de servers uit te schakelen konden ze napster om zeep helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 08:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Pasboy schreef op 14-08-2003 @ 08:22:
Kun je niet gewoon een proxy gebruiken ???
Kazaa e.d. gebruiken geeen HTTP, en er zijn voor zover ik weet geen 'kazaa proxies'.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:42
Megadeth
Megadeth is offline
Mja, zolang je niet asociaal veel shared is er niks aan de hand.. of niks sharen natuurlijk alleen dat moet je hie geloof ik niet te hard roepen
Oud 14-08-2003, 09:48
Verwijderd
*cough cough DC++ cough cough*
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 09:52
Verwijderd
Current Amount of Public Users: 125244
Current Amount of Available Data: 5409.45 TB
Latest Client Release: v1.0 Preview, Build 9.1

er wordt daar gezegd drie keer meer te hebben dan kazaa morpheus en grokster samen.......
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 10:02
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
F0_ol schreef op 14-08-2003 @ 10:48:
*cough cough DC++ cough cough*
*cough cough Is hetzelfde systeem cough cough*
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
I-brahimovic schreef op 14-08-2003 @ 11:02:
*cough cough Is hetzelfde systeem cough cough*

(Ik mag hopen dat je daarmee p2p bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:59
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ja, maar het systeem (ik bedoelde van down- en uploaden) blijft hetzelfde, dus als ze kazaa pakken, pakken ze DC er heus wel bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten