Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 19:52
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Misschien een domme vraag maar ik stel um toch...

Kun je het jaar 5 Havo overdoen of is t zo dat als je je examen niet haalt, je niks hebt?
Zo werkt dat toch niet? Ik ben bang dat ik zak als een baksteen namelijk...

Alvast bedankt...
Oud 02-08-2003, 20:01
Verwijderd
Het is gebruikelijk dat als je in 5 havo gezakt bent het jaar nog een keer mag overdoen.

Maar dit kan verschillen per school en hangt ook nog eens af van je persoonlijke situatie.

Als ik jou was zou ik het voor de zekerheid op je school navragen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 20:21
Verwijderd
't lijkt me logisch dat je het gewoon over mag doen, nog nooit gehoord dat het niet mocht iig. Maar waarom zou je het niet halen? (De meeste eindexamenkandidaten zijn bang om te zakken...terwijl de meesten het uiteindelijk toch gewoon halen.)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 20:55
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Nou, ik denk t, omdat ik slecht in Duits en Frans ben...Ik heb 4 Havo net op t randje gehaald, economie ligt me dan wel weer goed maar jah, ik mag op t examen maar 1 onvoldoende hebben is t niet?
Oud 02-08-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 02-08-2003 @ 21:55:
Nou, ik denk t, omdat ik slecht in Duits en Frans ben...Ik heb 4 Havo net op t randje gehaald, economie ligt me dan wel weer goed maar jah, ik mag op t examen maar 1 onvoldoende hebben is t niet?
Ik zou niet weten hoe het nu zit met de tweede fase...heeft met je profielvakken ofzo te maken toch?

Ik was (ben ) (heel) slecht in Engels en (nu niet meer zo in) Duits, maar toch heb ik het 'met gemak' gehaald. Ligt er ook aan in welk onderdeel je slecht bent ed. En bijles kan wonderen doen, ik ben daar het levende bewijs van (van een 3,8 naar een 8,45 met Duits ). Misschien iets om over na te denken?

Wat moet je doen bij de schoolonderzoeken en examens enzo?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:12
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2003 @ 22:00:
Misschien iets om over na te denken?

Wat moet je doen bij de schoolonderzoeken en examens enzo?
Jah, moet bijna wel voor Frans...Duits wordt meestal nog net een 6je door woordjes in me kop stampen, dat lukt met Duits wel, Frans is een ramp!

Op die laatste vraag zou ik t antwoord ook nie weten
Oud 02-08-2003, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Volgens mij mag je twee onvoldoendes hebben, een vier en een vijf dacht ik. En anders mag je volgens mij altijd het jaar overdoen als je daarvoor nog nooit ben blijven zitten.
Oud 02-08-2003, 21:14
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-08-2003 @ 22:12:
Volgens mij mag je twee onvoldoendes hebben, een vier en een vijf dacht ik. En anders mag je volgens mij altijd het jaar overdoen als je daarvoor nog nooit ben blijven zitten.
Pfjoejj, dat wou ik ff horen

correctie; lezen
Oud 02-08-2003, 21:18
mariekegirl
mariekegirl is offline
je mag zowieso jaar overdoen!
maar je mag ook een 4 en een 5 hebben maar ligt eraan voor welke vakken. ik weet precies hoe 2de fase in elkaar wel zit als het over zakken en slagen gaat enzo.
je kan me anders wel toevoegen op msn dan kan ik al je vragen beantwoord. majo236@hotmail.com
je mag misschien namelijk ook 1 vak weg doen enzo, maar dan moet ik wel weten welk profiel je hebt en nog meer dingen.
ik hor het wel groetjes marieke
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
mariekegirl schreef op 02-08-2003 @ 22:18:
je mag zowieso jaar overdoen!
Je mag niet sowieso het jaar over doen, als je in 4 havo bent blijven zitten, dan mag je in 5 havo niet weer blijven zitten. Je mag nl geen twee op één volgende jaren twee keer doen. Dat was 'vroeger' iig zo en volgens mij geldt dat nog steeds.

@Blueeyez03: Misschien zo snel mogelijk er achter komen wat je examen inhoud dan? Misschien zijn het wel teksten ofzo en ben je daar wel goed of in ieder geval redelijk in? (Dat was bij mij het geval. Ze mogen volgens mij op examens niet eens woordjes vragen...dat las ik volgens mij ergens op inet.)

Frans IS ook een ramp...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:29
mariekegirl
mariekegirl is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 02-08-2003 @ 22:27:
[B]Je mag niet sowieso het jaar over doen, als je in 4 havo bent blijven zitten, dan mag je in 5 havo niet weer blijven zitten. Je mag nl geen twee op één volgende jaren twee keer doen. Dat was 'vroeger' iig zo en volgens mij geldt dat nog steeds.

bij ons mocht je wel in 4 en 5 havo blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:29
Verwijderd
Over schoolexamens:

Citaat:
Mag de school echt niet een toets idioom of grammatica in het schoolexamen opnemen?

De verbreding van de deeltalen in het gemeenschappelijk deel (Regeling deeltalen 2002) laat onverlet dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling is dat er idioom en grammatica getoetst worden voor het schoolexamen. Weliswaar is de beperking in de te toetsen vaardigheden opgeheven, maar verder blijft het eindexamenprogramma normatief. Dat in de eindversie van de regelgeving nergens meer letterlijk staat dat idioom of grammatica toetsen niet mag, is geen geldig argument. [/b]
http://www.tweedefase-loket.nl/vraag...php?msg_id=156

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dat klopt en scholen zich daar aan houden, maar goed... Nu ik er over nadenk...ik heb in de vijfde ook geen grammatica en woordjes toetsen meer gehad (maar das natuurlijk wel oude stijl...)...eigenlijk alleen maar brieven, luistertoetsen, boeken en teksten...en daar ben ik wel redelijk in. Jij?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:30
Verwijderd
Citaat:
mariekegirl schreef op 02-08-2003 @ 22:29:
bij ons mocht je wel in 4 en 5 havo blijven zitten.
Bij ons echt niet (op alle scholen waar ik o gezeten heb)...bij m'n zusjes ook niet btw...maar geluk dan voor degene op jouw school waar het voor gold.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 09:51
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2003 @ 22:29:
(maar das natuurlijk wel oude stijl...)...eigenlijk alleen maar brieven, luistertoetsen, boeken en teksten...en daar ben ik wel redelijk in. Jij?
Bedankt dat je het voor me opgezocht hebt Ik ben in brieven heel afwisselend, de ene keer een 2,3 en de andere keer weer een 6...Luistertoetsen met Frans zijn ook bagger en met Duits gaat t nog...Voor Frans/Duits hebben we nooit echt wat met boeken hoeven doen...Alleen 1 boek gelezen van Frans en daar een van scholieren.com uittreksel van gehaald Verder hoefden we niets te doen...

Bij ons op school mag je ook niet 2 jaren achterelkaar blijven zitten...Maar ik ben nu wel over zonder dat ik ben blijven zitten...
Oud 03-08-2003, 14:34
lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-08-2003 @ 22:12:
een in profiel, een buiten profiel, of twee buiten profiel
Oud 03-08-2003, 17:55
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
Als je met zulke vragen zit, moet je ze op school vragen. Want nu heb je je echt vreemde dingen aangepraat. Welk profiel doe je?
Je mag, als je gezakt ben, een herexamen doen. Ben je dan alsnog gezakt, dan moet je het jaar overdoen.

Je mag 1 onvoldoende binnen en 1 onvoldoende buiten je profieldeel hebben, maar twee 4-en of een 3 ertussen is te laag.
2 onvoldoende binnen je profieldeel is ook niet goed genoeg. 2 erbuiten ook niet overigens.

Ik dacht ook dat ik zou gaan zakken. Ik ging met een 4 en twee 5-en de examens in en heb de examens zo goed gemaakt dat ik nu geslaagd ben met een 4, vier 6-en, vier 7-ens en 2 8-en.
Bovendien moet je je er nu nog niet zo druk overmaken. Je bent nog niet eens aan havo 5 begonnen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:31
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 02-08-2003 @ 20:52:
Misschien een domme vraag maar ik stel um toch...

Kun je het jaar 5 Havo overdoen of is t zo dat als je je examen niet haalt, je niks hebt?
Zo werkt dat toch niet? Ik ben bang dat ik zak als een baksteen namelijk...

Alvast bedankt...
je kan het jaar overdoen,
maar je kan ook certificaten halen
dus als je maar op één vak zakt (stel) dan ga je toch niet een heel jaar over doen voor dat ene vak?
zou ik niet doen iig
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 18:55
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Welk profiel doe je? Cultuur en maatschappij met Frans 1&2, Duits 1 en handvaardigheid

Bovendien moet je je er nu nog niet zo druk overmaken. Je bent nog niet eens aan havo 5 begonnen
Weet ik Maar ik ben nou eenmaal iemand die zich daar een beetje zorgen om maakt...

Bedankt iedereen!
Oud 03-08-2003, 18:56
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 03-08-2003 @ 19:31:
maar je kan ook certificaten halen
dus als je maar op één vak zakt (stel) dan ga je toch niet een heel jaar over doen voor dat ene vak?
zou ik niet doen iig
Nee dankje! Hoe gaat zoiets dan, certificaten halen?
Oud 03-08-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 03-08-2003 @ 19:56:
Nee dankje! Hoe gaat zoiets dan, certificaten halen?
Gewoon, als je dan stopt met het 'gewone' middelbare onderwijs, kun je voor de vakken waar je een voldoende voor hebt gehaald een certificaat aanvragen. Tenminste, volgens mij gaat het zo. Eventueel kun je de ontbrekende vakken dan nog in het volwassen onderwijs of via een staatsexamen (weet niet of het volwassen onderwijs ook met staatsexamens of met andere examens werkt) proberen te halen, zodat je toch een compleet diploma hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 15:27
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
tegen ons zeiden ze
je mag 5 jaar over mavo doen
6 jaar over havo
en 7 over vwo

mr on-topic:
ik zou het neit weten!
Oud 13-08-2003, 18:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-08-2003 @ 22:30:
Bij ons echt niet (op alle scholen waar ik o gezeten heb)...bij m'n zusjes ook niet btw...maar geluk dan voor degene op jouw school waar het voor gold.
bij ons mag je uberhaubt niet 2 keer blijven zitten.
als je ooit in de 1e bent blijven zitten en vervolgens in de 5e blijft zitten moet je van school af. 2x blijven zitten mag gewoon niet bij ons
Oud 16-08-2003, 19:44
El Kim
El Kim is offline
Bij mij op school was het zo dat je 1x een jaar mocht overdoen tenzij er speciale omstandigheden waren waardoor je was blijven zitten (denk aan: ouders overleden/scheiden) Verder was je geslaagd als je op z'n hoogst 2 onvoldoendes had met als cijfers een vier en een vijf. Volgens mij mag je één berekende onvoldoende in je profieldeel/vrije deel hebben en twee berekende onvoldoendes in je algemene deel, maar dat weet ik niet zeker

Succes! maar 5 havo is nog niet eens begonnen waar maak je je druk om
Oud 17-08-2003, 10:11
fib
fib is offline
Je kan natuurlijk altijd naar het MBO doorstromen. Vanwegen je rapport van de 3e klas. Maar ik snap het niet helemaal je zegt dat je zo slecht bent in duits en frans. Maar waarom je dan 2 talen gekozen??
Reageren

Regels voor berichten