Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2003, 12:39
Tahvall
Tahvall is offline
een vriendin van me staat op het punt om een punt te zetten achter een relatie van 1,5 jaar.. ze is er niet echt blij mee natuurlijk, ik vind het ook niet leuk voor dr, maar aan de andere kant vind ik het wel weer leuk omdat ik haar zelf al een hele tijd leuk vind...

hoelang zou ik moeten wachten tot ik haar hierover vertel ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Tahvall schreef op 01-08-2003 @ 13:39:
Hoelang zou ik moeten wachten tot ik haar hierover vertel ofzo?
Lang. Na een relatie van 1,5 jaar zit ze echt niet te wachten op jouw liefdesverklaring. Probeer het over een maand of 5 of 6.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Tahvall schreef op 01-08-2003 @ 13:39:
hoelang zou ik moeten wachten tot ik haar hierover vertel ofzo?
Dat moet je echt niet te snel doen. Ik heb nog nooit zo'n relatie gehad maar ik kan me prima voorstellen dat je eerst alles op een rijtje wil zetten. Als ik zie hoe ik reageer op alles in mijn omgeving denk ik dat dit nog veel heftiger is. En je ziet ook wel aan dr wanneer ze weer intresse gaat tonen voor jongens
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 13:05
stout!
stout! is offline
Probeer nu gewoon een goede vriend voor haar te zijn, je maakt nu toch geen kans omdat ze er waarschijnlijk even helemaal niet mee bezig is.
Geef haar rust en geef haar niet het gevoel dat je iets van haar wil, maar dat je er voor haar bent. T is nu niet het goede moment om haar te overvallen met je gevoelens of om duidelijkheid te vragen; het is wel het goede moment om dichter bij haar te komen.
Succes.

Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 14:33
BCR
BCR is offline
Ik ben t eens met stout!
Oud 01-08-2003, 18:20
Ochlocraat
Ochlocraat is offline
Ik vind dat je over dergelijke gevoelens, zeker in een hechte vriendschap (ook al zijn wij als mens allemaal tot in vriendschap met elkaar verbonde), al van het begin van de gevoelens eerlijk zou moeten zijn tegenover iemand anders. Ervan uitgaande dat jij het mededelen van deze gevoelens reeds wat uitgesteld hebt, denk ik dat het geen kwaad kan er nog langer mee te wachten. Besef immers, ook voor jezelf, dat zij misschien, door moeite en pijn vanwege het verbreken van haar relatie, niet geheel helder kan denken en zich eventueel uit pure vertroebeling met jou in een liefdesspel kunnen begeven.
Nu is er nog een andere mogelijkheid: Je zegt haar in een gesprek hoe naar je het voor haar vindt, en vervolgens hoe je daarbij ook een conflicterend gevoel hebt. Namelijk dat je, hoewel je pijn voelt voor haar als een vriend, ook blijdschap voelt omdat je zelf ook diepere gevoelens voor haar hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 19:42
LilDushi
LilDushi is offline
ik denk tog wel lang want ik bedoel na so een lange tijd maakt se het uit en dang kom jij seg maar over een week aansetten van,: hey ik vind je al heel lang leuk or whatever!! ik bedoel je seg se vind t niet leuk en bij meiden isz t heel andersz, je weet nooit wrom se t uit wil hebben ik sal alsz ik jou wasz een maandje ofso w8ten.....
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 08:15
Tahvall
Tahvall is offline
gisteren heb ik dr weer gezien..
en om het nog wat ingewikkelder te maken: ze gaat over een tijd ook studeren aan de andere kant van het land..
is dit niet gedoemd om te mislukken?
aangezien iemand die ergens anders gaat studeren vaak toch vrijwel alle contacten met 'thuis' verliest en een nieuw leven opbouwd?
Of zou het ooit... nog wel eens mogelijk zijn dat hier wel wat moois uitkomt?

wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:35
ieneminie
ieneminie is offline
Denk dat je verder moet zoeken
Oud 04-08-2003, 11:02
Kanarya1982
Kanarya1982 is offline
Vechten ervoor,vertel het haar nu,mischienkunnen jullie nog heel goed contact houden...als jouwe echte verliefdheid is natuurlijk
Oud 04-08-2003, 11:23
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
ieneminie schreef op 04-08-2003 @ 11:35:
Denk dat je verder moet zoeken
Ik heb ook net een relatie van anderhalf jaar gehad en der zat ook al meteen een andere jongen achter haar aan! Geloof me dan krijg die ex zoiezo een hekel aan je en ik denk dat je er niet veel mee opschiet! Teminste als ze echt nog om die jongen geeft kan je het vergeten!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:24
Verwijderd
Weet jij zo ongeveer wat zij van jou vindt? Want stel nou dat jij heel lang wacht, en zij ondertussen wacht op een toenaderingspoging van jou.. [Ja, dit heb ik zelf gehad, erg frustrerend ] Ik zou een beetje peilen, maar ook ik vind het niet helemaal eerlijk om te gaan zeggen hoe erg je het wel niet vind, en de quasi-goede vriend uit te hangen, om haar dan na een paar maanden te vertellen dat jij haar eigenlijk al heel lang leuk vindt..

Je moet zelf doen wat jou op dat moment het beste lijkt. Misschien moet je wachten tot ze wel gaat studeren, kijken of de vriendschap dat in eerste instantie al overleeft.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:25
Thomas
Thomas is offline
Forceer niets, want dan gaat het zeker fout. De beste weg tot een goede relatie is nog altijd vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:04
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
vertel het haar nu,want voor je het weet is ze een ander tegen gekomen,en voor je het weet vrijt ze dan al 8 maanden met die ander weer...*spreekt jammergenoeg uit ervaring * nee heb je,ja kun je krijgen,en als ze er nu nog nie klaar voor is kan dat later wel nog komen,ookal heb jet nu al gezegd,succes
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:02
JointSnuiver
JointSnuiver is offline
Waarom zet ze een punt d'rachter? Is ze hem zat, vind ze iemand anders leuk, niet meer verliefd etc. etc. etc. Dat hangt samen met hoe lang je ermee moet wachten.
Oud 05-08-2003, 06:57
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
JointSnuiver schreef op 05-08-2003 @ 00:02:
Waarom zet ze een punt d'rachter? Is ze hem zat, vind ze iemand anders leuk, niet meer verliefd etc. etc. etc. Dat hangt samen met hoe lang je ermee moet wachten.
ze is al een paar maanden aan het twijfelen over hun relatie, ze vindt hem niet meer zo leuk als vroeger.. maar aan de andere kant denkt ze dat ze heel misschien spijt krijgt als ze het uit maakt.. dat is dus datgene waar ze nu nog over twijfelt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 07:02
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
Jewel schreef op 04-08-2003 @ 12:24:
Weet jij zo ongeveer wat zij van jou vindt? Want stel nou dat jij heel lang wacht, en zij ondertussen wacht op een toenaderingspoging van jou.. [Ja, dit heb ik zelf gehad, erg frustrerend ] Ik zou een beetje peilen, maar ook ik vind het niet helemaal eerlijk om te gaan zeggen hoe erg je het wel niet vind, en de quasi-goede vriend uit te hangen, om haar dan na een paar maanden te vertellen dat jij haar eigenlijk al heel lang leuk vindt..

Je moet zelf doen wat jou op dat moment het beste lijkt. Misschien moet je wachten tot ze wel gaat studeren, kijken of de vriendschap dat in eerste instantie al overleeft.
hm, ja ik weet wel een klein beetje wat ze van me vindt.. maar niet precies natuurlijk..
ik heb geen idee of zij wacht op een toenaderingspoging, en in het peilen van vrouwen ben ik toch al niet zo goed

het is ook niet zo dat ik tegen dr zeg dat ik het allemaal zo erg vind, ik zei een paar maanden geleden al tegen dr dat het uit zo gaan (vanwege omstandigheden destijds) en heb nooit gedaan alsof ik het zo erg voor haar vond.. eigenlijk is ze beter af zonder hem.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel erg als zij verdriet heeft hoor..

Misschien moet ik inerdaad kijken of de vriendschap overleeft, maar ja je weet niet wie ze in de tussentijd allemaal leert kennen.. en een ander die wacht niet voordat ie iets zegt natuurlijk...

wat is het toch allemaal ingewikkeld zeg
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 08:52
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
stout! schreef op 01-08-2003 @ 14:05:
Probeer nu gewoon een goede vriend voor haar te zijn, je maakt nu toch geen kans omdat ze er waarschijnlijk even helemaal niet mee bezig is.
Geef haar rust en geef haar niet het gevoel dat je iets van haar wil, maar dat je er voor haar bent. T is nu niet het goede moment om haar te overvallen met je gevoelens of om duidelijkheid te vragen; het is wel het goede moment om dichter bij haar te komen.
Hier ben ik het eigenlijk helemaal niet mee eens.

Als je je nu positioneert als 'goede vriend', zal dat beeld ook geprolongeerd worden. Dan kun je het wel vergeten.

Je kunt je veel beter positioneren als een leuke, enthousiaste, stabiele jongen.
En dan natuurlijk de dingetjes waar zij specifiek op valt, ik ken haar natuurlijk niet.
Oud 14-08-2003, 07:49
Tahvall
Tahvall is offline
ze heeft het dus afgelopen zondag met dr vriend uitgemaakt..
volgens jullie moet ik nu dus nog een maand ofzo wachten
ja oke, het lijkt me wel wat vreemd voor dr als ze binnen een week weer opnieuw bezig is met iemand..
Maar in een maand kan veel gebeuren, en niet iedereen wacht gewoon af.. en dan ben ik straks weer te laat
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 19:37
^Rambo^
^Rambo^ is offline
niet te snel,

laat wel duidelijk merken dat je haar leuk vind, anders loopt ze maybe weer voor je neus weg
Oud 14-08-2003, 19:38
^Rambo^
^Rambo^ is offline
neem haar mee naar de bios

vertel haar gewoon dat je meer voor haar voelt dan vriendschap

koop een bos roosjes voor haar

helpt altijd
Reageren

Regels voor berichten