Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 11:28
Afrodithe
Afrodithe is offline
Ik zit nog maar op de middelbare school en heb nu al het verlangen mezelf te ontplooien, om nieuwe dingen te gaan doen met mijn leven.
Een wereld reis maken, nieuwe plekken en nieuwe mensen ontdekken en leren kennen(o.a nieuwe sociale contacten maken, buiten mij huidige leefomgeving). Het verlangen om school (want over een week is mijn vakantie alweer voorbij) en ontspanning goed te kunnen combineren, zonder dat er veel stress ontstaat zoals dat meestal het geval is bij mij.
Ik zou graag reactie van mensen willen hebben over wat ze van mijn stukje vinden en of ze het misschien enigzins zelf herkennen.

Groetjes Afrodithe
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2003, 11:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
er zijn genoeg mensen die dat willen, en minstens net zo veel mensen die het niet als wel kunnen. Kies een baan waar je veel moet reizen o.i.d. of ga er na je middelbare school een jaar tussenuit.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:57
Verwijderd
Ik herken dit echt heel erg

Sinds dat ik afgelopen mei met school naar Rome ben geweest en daar heb geproeft hoe 'Vrijheid' is, is er in mij een intens groot verlangen om de wereld te ontdekken. Om kennis te vergaren. Mijzelf te ontplooien en meer uit het leven te halen. Ik heb mijn moeders oude zelfstudie Psychologie uit de kast gehaald, heb een woordenboek Italiaans waar ik me zo nu en dan es heel erg in verdiep, laat de computer wat meer staan en lees meer. Ik lees kranten aandachtig en kijk of ik niet wat leuke 'goedkope' weekendjes weg zie waar ik misschien nog wel heen zou kunnen. (Weekendje Brussel met mijn broer ofzo..Ik zwijmel helemaal weg als ik er aan denk om gewoon een weekendje naar Brussel te gaan en daar helemaal te relaxen)

Ik zie mezelf niet (meer) in een 9-5 baan, maar eerder in een baan waarbij ik voor een paar jaar naar India vertrek, waar ik mensen ga helpen en waar ik zowel mezelf als andere culturen leer kennen. Ik wil zoveel doen, maar ik ben 'pas' zestien, waardoor ik nog zoveel niet mag. Wat ik nu probeer, is binnen de perken die ik heb zoveel mogelijk eruit te halen. Ik geloof dat als het de bedoeling is dat ik nu al verre reizen maak, dit ook wel op mijn pad komt.

Ik hoop dat ik je stukje goed heb geinterpreteerd en dat je ook weer wat in mijn stukje herkent

Succes ermee, ik ken dat verlangen maar al te goed!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten