Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
is vertaald, zijn meerdere delen. Magier is de eerste ![]()
|
Verwijderd
|
Ik kan verdorie niet meer op de Nederlandse titels komen, hoewel ik het in het Nederlands heb gelezen...
The Riddle-Master Trilogy: The Riddle-Master of Hed, Heir of Sea and Fire, Harpist in the Wind by Patricia McKillip Ik vermoed dat deel een 'de Raadselmeester van Hed' is ![]() http://www.littlefolktales.org/revie...le-master.html Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 18:33. |
![]() |
|
Heb je ook de Keizerijk Triologie gelezen van Feist? anders zou ik die doen
![]() Verder heeft Janny Wurts ook een triologie (waarvan me de naam even is ontschoten) die ik er leuk vond... Weiss en Hickman zijn ook erg goeie boeken, maar de schrijf stijl sprak me iets minder aan dan Feist (maar goed, dat kan natuurlijk ook ana de vertalingen liggen)
|
Je hebt natuurlijk ook altijd nog 'Discworld/Schijfwereld' van Terry Pratchett, daar zijn ongelooflijk veel boeken van.
Feist heb ik ook gelezen, maar ik vond vooral het elfengedeelte teveel op lotr lijken. vb: in 'Zilverdoorn': Moraelin. De taal is exact hetzelfde als in Lotr, net als de oudste en wijste elfen die de eldar worden genoemd. beetje te ripp off naar mijn smaak. Voor de rest vind ik het wel een machtige serie. Jammer dat onze bieb alleen de eerste 3 delen heeft.
|
![]() |
Shinosu schreef op 23-07-2003 @ 13:24:Je hebt natuurlijk ook altijd nog 'Discworld/Schijfwereld' van Terry Pratchett, daar zijn ongelooflijk veel boeken van.
vind ik niet leuk, ik erger me eraan dat een magier een tovenaar wordt genoemd ![]() Feist heb ik ook gelezen, maar ik vond vooral het elfengedeelte teveel op lotr lijken. vb: in 'Zilverdoorn': Moraelin. De taal is exact hetzelfde als in Lotr, net als de oudste en wijste elfen die de eldar worden genoemd. beetje te ripp off naar mijn smaak. Voor de rest vind ik het wel een machtige serie. Jammer dat onze bieb alleen de eerste 3 delen heeft. yeah right, oh wacht een ripoff, er lopen dwergen in rond! die komen ook in andere series voor ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De vergelijking die Parallel zal bedoelen is de manier waarop die dwergen in de verhalen voorkomen. Dat is al iets van oude mythologiën, maar dankzij Tolkien werd het uiteindelijk populair. Het overnemen van aspecten is dan ook vaak bedoeld als een hommage aan het meesterwerk van een andere schrijver. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu ben ik rad des tijd aan het lezen en vind het ook mooi, maar ik heb zeker kritiek op die serie. (op allemaal wel, maar goed)
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ehm... fantasy, maar dan in deze tijd. Ook wel elfpunk genoemd... met magiers, elven, welke fantasie-wezens dan ook, in onze wereld (of een andere moderne wereld).
Slecht omdat er wat dingen in het plot zitten die een beetje onwaarschijnlijk zijn... ikzelf heb daar nooit zoveel moeite mee, maar verscheidene critici blijkbaar wel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat vond en vind ik ook, maar al die hoge fantasy wordt na een tijdje irritant. Daar is zoveel hetzelfde...
Het schiettuig; tja, dat ligt aan het verhaal. Sommigen hebben wel geweren, sommigen hebben alsnog zwaarden omdat geweren gewoon niet voldoen (denk aan highlander ![]() |
![]() |
|
Anderland is vooral science-fiction naar mijn mening, want het gaat erg veel over virtual reality. Ik ben nu bezig met het tweede deel aan het lezen en ik vind het boek beter dan verwacht.
Voor mensen die nog wat boeken willen lezen over fantasy probeer boeken van de schrijver/ster Robbin Hobb. Deze heeft de boeken van de zieners en de boeken van de levende schepen geschreven deze zijn ook het lezen waard. En de nieuwe reeks uit deze serie is de boeken van de nar (naam weet ik niet zeker of ik het goed heb) Heb daar alleen het eerste deel van gelezen tot nu toe. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kheb van de week Wizards First Rule gelezen van Terry Goodkind.
Best een mooi boek, al zitten er af en toe wat belachelijke slechte stukjes in(je weet bijvoorbeeld al heel snel wie 2 bepaalde personen eigelijk zijn) maar er zit ook af en toe goede humor in. Deze schrijver is ook een heel stuk harder dan Feist. Ik kan me namelijk niet zo snel herinneren of Feist het ooit gehad heeft over dat vrouwen verkracht worden of dat kleine jongetjes verkracht zijn.
Spoiler
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|