Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2003, 20:23
Mindfields
Mindfields is offline
mja die zoek ik

ga nl op vakantie dus ik wil graag een leuke serie lezen
ik heb nu ongeveer alle boeken van feist gelezen, geweldig, dus iets dat daarop lijkt.

oja, en de kronieken van aurian vond ik een geweldige serie..

niks dat op lotr lijkt svp
Oud 21-07-2003, 20:50
Caelis
Caelis is offline
Weis & Hickmann vind ik zelf erg leuk En ben ook een grote Feist-fan En over de Deverry Saga hoor ik heel veel goeie dingen, maar daar ben ik zelf nog niet aan toegekomen, hoewel ik die wel in de kast heb staan.
Oud 21-07-2003, 20:50
Mindfields
Mindfields is offline
Caelis, elvenprins?
Oud 21-07-2003, 20:53
Verwijderd
Wheel of Time

Heb btw ook het 1e boek van Terry Goodkind maandje geleden gekocht. Een verkoper daar raadde me die sterk aan toen ik wat rond liep te zoeken bij de engelse fantasy. Helaas hadden ze de engelse versie daar niet, maar wel bij een andere winkel. Voor maar 4 euro O_o

EDIT: Heb TG nog niet gelezen, ben met Feist´s 1e boek weer eens bezig.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 21-07-2003, 20:55
Caelis
Caelis is offline
Citaat:
Parallel schreef op 21-07-2003 @ 21:50:
Caelis, elvenprins?
Oud 22-07-2003, 16:39
Twijg
Twijg is offline
Elvenprins?? Ik las dat zo ff, maar die titel spreekt me heel erg aan! Is het geschreven door Caelis??
Weet iemand beetje waar het over gaat, dan ken ik het opzoeken in de bieb!! Als het vertaald is dan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Twijg schreef op 22-07-2003 @ 17:39:
Elvenprins?? Ik las dat zo ff, maar die titel spreekt me heel erg aan! Is het geschreven door Caelis??
Weet iemand beetje waar het over gaat, dan ken ik het opzoeken in de bieb!! Als het vertaald is dan.
LOL,

Nee Caelis is de naam van een elvenprins uit de boeken van Feist
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:54
Twijg
Twijg is offline
wie heeft het dan geschreven?
En weet iemand of het in het ned vertaald is?
Er is namelijk geen engelse boekenwinkel in de buurt
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 17:28
Caelis
Caelis is offline
Citaat:
Twijg schreef op 22-07-2003 @ 17:54:
wie heeft het dan geschreven?
En weet iemand of het in het ned vertaald is?
Er is namelijk geen engelse boekenwinkel in de buurt
Raymond E Feist

is vertaald, zijn meerdere delen. Magier is de eerste
Oud 22-07-2003, 17:31
Twijg
Twijg is offline
Ahh, feist!
Ik heb alleen Elfensprook gelezen, maar ik wil meer!
Want dat was namelijk echt een geweldig boek!

Ik ga drie weken op vakantie, dus hopen maar dat ze em hebben bij de bieb, want dat gaat die zeker weten mee!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 18:29
Verwijderd
Ik kan verdorie niet meer op de Nederlandse titels komen, hoewel ik het in het Nederlands heb gelezen...

The Riddle-Master Trilogy: The Riddle-Master of Hed, Heir of Sea and Fire, Harpist in the Wind by Patricia McKillip

Ik vermoed dat deel een 'de Raadselmeester van Hed' is

http://www.littlefolktales.org/revie...le-master.html

Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:01
Verwijderd
Weet niet of het is wat je zoekt, maar Terry Brooke heeft leuke series en Het gebroken zwaard (schrijver kwijt), vind ik ook erg, heel erg, mooi. Idem met Raven's Imperium. En een Kus van het duister door Laurell K. Hamilton.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 10:57
Barely Legal
Barely Legal is offline
Heb je ook de Keizerijk Triologie gelezen van Feist? anders zou ik die doen
Verder heeft Janny Wurts ook een triologie (waarvan me de naam even is ontschoten) die ik er leuk vond...

Weiss en Hickman zijn ook erg goeie boeken, maar de schrijf stijl sprak me iets minder aan dan Feist (maar goed, dat kan natuurlijk ook ana de vertalingen liggen)
Oud 23-07-2003, 10:59
Verwijderd
Jup, Weis and Hickman zijn slecht vertaald.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 11:06
Briseïs
Briseïs is offline
Hm. Ik lees te weinig tegenwoordig. Ik krijg nooit alle leuke boeken uit.
Oud 23-07-2003, 12:24
Shinosu
Shinosu is offline
Je hebt natuurlijk ook altijd nog 'Discworld/Schijfwereld' van Terry Pratchett, daar zijn ongelooflijk veel boeken van.

Feist heb ik ook gelezen, maar ik vond vooral het elfengedeelte teveel op lotr lijken.

vb: in 'Zilverdoorn': Moraelin. De taal is exact hetzelfde als in Lotr, net als de oudste en wijste elfen die de eldar worden genoemd. beetje te ripp off naar mijn smaak. Voor de rest vind ik het wel een machtige serie. Jammer dat onze bieb alleen de eerste 3 delen heeft.
Oud 23-07-2003, 18:49
Mindfields
Mindfields is offline
Shinosu schreef op 23-07-2003 @ 13:24:Je hebt natuurlijk ook altijd nog 'Discworld/Schijfwereld' van Terry Pratchett, daar zijn ongelooflijk veel boeken van.
vind ik niet leuk, ik erger me eraan dat een magier een tovenaar wordt genoemd

Feist heb ik ook gelezen, maar ik vond vooral het elfengedeelte teveel op lotr lijken.

vb: in 'Zilverdoorn': Moraelin. De taal is exact hetzelfde als in Lotr, net als de oudste en wijste elfen die de eldar worden genoemd. beetje te ripp off naar mijn smaak. Voor de rest vind ik het wel een machtige serie. Jammer dat onze bieb alleen de eerste 3 delen heeft.
yeah right, oh wacht een ripoff, er lopen dwergen in rond! die komen ook in andere series voor . dat zijn gewoon zeg maar 'fantasy' 'regels'.
Oud 24-07-2003, 12:56
Briseïs
Briseïs is offline
Grrr, ga ik naar de bieb, om dan maar ns een boek van Feist te gaan halen... Wa zie ik? Alleen maar deel 2, deel 3, deel 3, deel 2...
Toen ben ik maar aan Weis & Hickman gegaan. En de bieb had weer een nieuwe Darkover aangeschaft
Oud 24-07-2003, 19:15
Shinosu
Shinosu is offline
Citaat:
yeah right, oh wacht een ripoff, er lopen dwergen in rond! die komen ook in andere series voor . dat zijn gewoon zeg maar 'fantasy' 'regels'.
Nee joh, dat bedoel ik niet. Dit is wel een zeer kinderachtige vergelijking. Ik had het over de taal, niet over de rassen ofzo. Een beetje veel nuanceverschil...
Oud 24-07-2003, 23:10
Verwijderd
Tad Williams is ook geweldig :]
Met citaat reageren
Oud 25-07-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Shinosu schreef op 24-07-2003 @ 20:15:
Nee joh, dat bedoel ik niet. Dit is wel een zeer kinderachtige vergelijking. Ik had het over de taal, niet over de rassen ofzo. Een beetje veel nuanceverschil...
Wat Parallel bedoelt(denk ik) is dat Tolkien zo´n enorme impact heeft gead met zij creatie van een complete werled met alles erop en eraan dat veel schrijvers automatisch bepaalde aspecten overnemen. Daar is niks slechts aan en dat is zeker geen rip-off. Dat wordt al vele eeuwen gedaan door de grootste schrijvers.

De vergelijking die Parallel zal bedoelen is de manier waarop die dwergen in de verhalen voorkomen. Dat is al iets van oude mythologiën, maar dankzij Tolkien werd het uiteindelijk populair.

Het overnemen van aspecten is dan ook vaak bedoeld als een hommage aan het meesterwerk van een andere schrijver.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:59
Mindfields
Mindfields is offline
Inderdaad, bedankt

Ik heb nu gekocht bij de Slegte:

Alica Borchardt - Zilverwolf
Terry Brooks - Vuur van de engelen, om er vervolgens achter te komen dat het deel 3 is van blablabla

Kent iemand deze?
Oud 02-08-2003, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 27-07-2003 @ 17:59:
Inderdaad, bedankt

Ik heb nu gekocht bij de Slegte:

Alica Borchardt - Zilverwolf
Terry Brooks - Vuur van de engelen, om er vervolgens achter te komen dat het deel 3 is van blablabla

Kent iemand deze?
Terry Brooks ken ik, Vuur van de engelen is deel 3 van de Krachten van het kwaad. Op zich zijn die 3 delen los van elkaar te lezen, maar het is natuurlijk prettig als je de voorgeschiedenis weet en leest. Die serie vind ik trouwens het beste van Brooks, vooral ook omdat hij groeit in de delen: het eerste is lichtelijk voorspelbaar en niet zo geweldig geschreven, in deel 2 verrast hij je met zijn schrijven en het verhaal en in deel 3 zeker. Aanrader dus wel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:07
Verwijderd
de poort des doods (7delige reeks)
van weis en hickman
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 21:36
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Twijg schreef op 22-07-2003 @ 18:31:
Ahh, feist!
Ik heb alleen Elfensprook gelezen, maar ik wil meer!
Want dat was namelijk echt een geweldig boek!

Ik ga drie weken op vakantie, dus hopen maar dat ze em hebben bij de bieb, want dat gaat die zeker weten mee!
Elfensprook is heel anders dan de rest (alle andere boeken volgen elkaar als het ware op, alleen van de kijzerrijk trilogie weet ik het niet, die heb ik niet gelezen, maar iig hangt die ook met 'de rest' samen) Maar iig vond ik het mooi.
Nu ben ik rad des tijd aan het lezen en vind het ook mooi, maar ik heb zeker kritiek op die serie. (op allemaal wel, maar goed)
Oud 03-08-2003, 00:22
Verwijderd
Son of Darkness, van Josepha Shermann. *fiert veest* Het is waarschijnlijk slechtslechtslecht maar urban fantasy is gewoon geil.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 10:51
Verwijderd
Urban fantasy? Wat is dat?

En hoezo is dat boek dan zo slecht? Enorm cliché-matig ofzo?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:10
Verwijderd
Ehm... fantasy, maar dan in deze tijd. Ook wel elfpunk genoemd... met magiers, elven, welke fantasie-wezens dan ook, in onze wereld (of een andere moderne wereld).

Slecht omdat er wat dingen in het plot zitten die een beetje onwaarschijnlijk zijn... ikzelf heb daar nooit zoveel moeite mee, maar verscheidene critici blijkbaar wel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 08:57
Verwijderd
Ik heb wel eens een computerspelletje gedaan dat als urban fantasy zou kunnen gelden, maar een boek er van lezen lijkt me eigelijk een stuk minder leuk doordat ik denk dat de technologie de magie zal verdringen
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:31
Verwijderd
Juist niet. Wat is er nou leuker in onze tijd dan een flinke vleug magie?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Morgan schreef op 04-08-2003 @ 11:31:
Juist niet. Wat is er nou leuker in onze tijd dan een flinke vleug magie?
Precies. Heerlijk.
Oud 05-08-2003, 09:00
Verwijderd
Hmm, zal wel gewoon komen doordat ik een tijd waarin zwaarden gebruikt worden een stuk mooier vind dan een tijd waarin elke gek met een pistool kan schieten.
Of wordt het schiettuig achterwege gelaten? za ja, dan maakt dat het al een stuk beter
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 10:07
Verwijderd
Dat vond en vind ik ook, maar al die hoge fantasy wordt na een tijdje irritant. Daar is zoveel hetzelfde...
Het schiettuig; tja, dat ligt aan het verhaal. Sommigen hebben wel geweren, sommigen hebben alsnog zwaarden omdat geweren gewoon niet voldoen (denk aan highlander ). En tja, ach... je went eraan. In het begin vond ik het verchrikkelijk, maar na verscheidene mangas/animes met grote pistolen e.d. vind ik het toch wel leuk :]
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 15:14
Rareware
Rareware is offline
Lees nu Anderland van Tad Williams.

En Het Elenium 1/2/3 van David Eddings is ook leuk

En gister heb ik Rhapsody: Child of Blood uitgelezen van Elizabeth Haydon.
(1e boek van 3.) en nou wachten tot de bibliotheek hier de volgende 2 delen krijgt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:34
Verwijderd
Ben ik ook in bezig, Otherland... nog steeds geen magie
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 22:21
Rareware
Rareware is offline
Anderland is vooral science-fiction naar mijn mening, want het gaat erg veel over virtual reality. Ik ben nu bezig met het tweede deel aan het lezen en ik vind het boek beter dan verwacht.
Voor mensen die nog wat boeken willen lezen over fantasy probeer boeken van de schrijver/ster Robbin Hobb. Deze heeft de boeken van de zieners en de boeken van de levende schepen geschreven deze zijn ook het lezen waard. En de nieuwe reeks uit deze serie is de boeken van de nar (naam weet ik niet zeker of ik het goed heb) Heb daar alleen het eerste deel van gelezen tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 09:38
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rareware schreef op 10-08-2003 @ 23:21:
Anderland is vooral science-fiction naar mijn mening, want het gaat erg veel over virtual reality. Ik ben nu bezig met het tweede deel aan het lezen en ik vind het boek beter dan verwacht.
Heb het uitgelezen, en is me erg tegengevallen. Alleen de proloog van het eerste boek vond ik meer dan fantastisch geschreven.
Oud 13-08-2003, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 13-08-2003 @ 10:38:
Heb het uitgelezen, en is me erg tegengevallen. Alleen de proloog van het eerste boek vond ik meer dan fantastisch geschreven.
Die vond ik ook geweldig, daarna werd het minder.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 22:47
Rareware
Rareware is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-08-2003 @ 10:38:
Ben nu halverwege 1e boek, maar ik vind het nog wel een geinig verhaal. Heb toch liever Fantasy dan science fiction. Kun je je net iets meer bij inleven.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 09:43
Verwijderd
Kheb van de week Wizards First Rule gelezen van Terry Goodkind.

Best een mooi boek, al zitten er af en toe wat belachelijke slechte stukjes in(je weet bijvoorbeeld al heel snel wie 2 bepaalde personen eigelijk zijn) maar er zit ook af en toe goede humor in.

Deze schrijver is ook een heel stuk harder dan Feist.
Ik kan me namelijk niet zo snel herinneren of Feist het ooit gehad heeft over dat vrouwen verkracht worden of dat kleine jongetjes verkracht zijn.
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 12:15
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Morridin schreef op 15-08-2003 @ 10:43:
Kheb van de week Wizards First Rule gelezen van Terry Goodkind.

Best een mooi boek, al zitten er af en toe wat belachelijke slechte stukjes in(je weet bijvoorbeeld al heel snel wie 2 bepaalde personen eigelijk zijn) maar er zit ook af en toe goede humor in.

Deze schrijver is ook een heel stuk harder dan Feist.
Ik kan me namelijk niet zo snel herinneren of Feist het ooit gehad heeft over dat vrouwen verkracht worden of dat kleine jongetjes verkracht zijn.
Spoiler
Daarom is Terry Goodkind ook een van mijn favoriete schrijvers... (Nouja, niet de favoriete, hij komt lang niet in de buurt van Marion Zimmer Bradley... )
Reageren

Regels voor berichten