![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een stats in php gemaakt, iets simpels niks bijzonders
[ http://**********.endoria.net/?action=statistics ] Maar ik zou hier graag ook de resolutie bij willen, maar hoe doe ik dat dan?!? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het valt me overigens wel op dat je pagina vrij lang bezig is, hoeveel en welke queries gebruik je? |
![]() |
|
idd leuke/uitgebreide stats..
scholieren.com [213.239.130.40] ?? hehe ik had ook een x even vlug een ferrie simpel stat-scriptje gesrchreven: http://liedteksten.endoria.net/c_stats.php maargoed... heel simpel dus ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Code:
| id | IP | host | agent | date | count | | 1 | 123.123.123.123 | waardeloos.chello.nl | Mozilla 4.0 / (comp.blaat) | 1018557672 | 2 | [hopen dat ie het nu doet] En hij laat traag, er zitten 5 queries in.. 1ste is bovenaan de pagina, hoeveel hij bezicht is, word ieedr pagina geladen Nr 2 zit in die "Pageviews" Nr 3 zit in de "browser" en "Operating System" Nr 4 zit bij " Last 10 refferers" Nr 5 zit bij de "Projects" Er zal vast wel een effectievere manier zijn, maar goed ![]() ![]() |
![]() |
|
slechte database structuur..
je kan veel efficienter met de kbtjes omgaan, dus ook de tijd, door verschillen tables te gebruiken.. (mbv join-selectjes verlies je niet veel tijd in het selecten).. gewoon met meerdere tables werken.. en geen dezelfde waarden opslaan.. dus elke 'nieuwe' waarde opslaan.. vb: iemand is langsgefietst met Mozilla 4.0.. Opslaan in de table agent (structuur: agent_id, agent) dus hij slaat in de 'hoofdtable' stats als agent nu het agent_id op, ipv de hele string mozilla 4.0.. integers gaan veel sneller als complete strings.. en je bespaart veel ruimte ten opzichte van je structuur nu als je de stats een paar weken/maanden niet reset.. |
![]() |
||
Citaat:
Ruimte boeit weinig, performance is veel belangrijker. En die tabelstructuur was op zich prima. |
![]() |
||
Citaat:
maar handmatig kan ook, ook niet echt veel werk en een record 'onbekend' erin dan is alles oke .. |
![]() |
||
Citaat:
Die agent hoeft alleen weggeschreven te worden. Het probleem is hier dat je vanaf 1 ip maar 1 agent kan registreren, en dat hoort natuurlijk niet (1-n relatie). Maar er hoeft geen index op agent te staan, en dus is een string geen probleem. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en schijt mij al die kb's nou.. tering, is gewoon verwaarloosbaar dussuh.. |
![]() |
||
Citaat:
SELECT agent.agent, stats.ip, stats.aap, etc.. FROM agent, stats WHERE agent.agent_id = stats.agent AND stats.stat_id = $stat_id ik denk nog steeds dat ik gelijk heb? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
om de agent_id te weten te komen: een select van te voren (ok, een paar honderdste sec verneukt.. w8) gewoon even in een aparte file zetten die elke x ook wordt geincluded.. gaan we de table agents even vergeten.. ![]() $agent[1] = "Mozilla"; $agent[2] = "Lynx"; etc.. moet toch ook lukken (even trug naar de manier met table agent) k denk dat het qua tijd niet zoveel scheelt met een select extra (hoeft maar bij 1 page).. |
![]() |
|
ziet er mooi en uitgebreid uit
alleen voor de meeste (niet commerciele) sites iets te uitgebreid (en daardoor langsaam) en die verschillende styles werken niet; maar dat kan ook aan mij liggen; heb ik wel vaker last van gehad op jouw sites
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als je de themes bedoeld, werkt bij mij prima? welke browser heb je dan en wat doet ie vreemd? |
![]() |
||
Citaat:
ERROR 404 The page you're lookin' for cannot be found on this server in het oude thema... verder win 98 2nd edit ie 5.0 [edit] o, als ik gewoon op een ander theme drukt werkt het nu wel zal wel aan registreren liggen dan ![]() sorry
||
Citaat:
heb alles ingevuld submit en dan krijg ik deze page.. http://**********.endoria.net/?action=error&extra=404
||
Verwijderd
|
Citaat:
nou, dat is niet echt registreren.. Het zet alleen die dingen in koekjes, voor als je in m'n gastenboekje wil kalken.. iig, je kunt ook gwoon op een theme plaatje klikken, bij de volgende reload is het theme geladen.. aan die settings heb je eigenlijk geen hol ![]() zal ik wel een keer hebben gemaakt toen ik me verveelde, ofzo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar waarom wil je mijn ip+hostnaam loggen? Waarvoor wil je dat gebruiken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan heb ik een wisselend ip... (en daarom werkt een ip-ban ook niet super goed). Naja, zal wel aan mij liggen... ![]() Dus dat wordt wachten op IPv6, waardoor er meer dan genoeg IP-adressen komen voor ieder persoon, waardoor je wel IP's kunt loggen... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je krijgt ook een koekje van mijn website, dus beetje dubbelop..
Maar is ook voor mensen die cookies uit hebben staan enzo.. en tuurlijk zijn er dail-ups. Ik herken alleen niet 1 dail-up verbinding ![]() http://**********.endoria.net/?actio...itors&view=all ennuh, niet alles is perfect.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Smilies Femme-Fatale | 25 | 20-01-2004 15:39 | |
Software & Hardware |
[PHP] Statistiekenscript Martin | 7 | 22-12-2003 11:23 | |
Software & Hardware |
Beginnen met programmeren voor Windows Verwijderd | 73 | 08-03-2003 18:15 | |
Software & Hardware |
[php] stats log werkt niet Verwijderd | 8 | 17-11-2002 17:31 | |
Software & Hardware |
php stats, hoe laat ik dit script tellen ? klootzak2001 | 1 | 21-06-2002 14:12 |