Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2003, 22:16
Nona
Nona is offline
[Als dit op Mystiek hoort, geef maar een gil want ik twijfelde]

Laatst, in een volle discotheek nog wel, stond ik met een jongen te praten die ik kende. Hij had het over parapsychologie en vroeg me of ik een parapsychologische ervaring wilde. Ik stemde toe, en hij zei dat ik me moest ontspannen en mijn ogen dicht doen.

Hij tilde mijn handen op en liet ze drie keer over elkaar gaan. Dat deed hij drie keer. Daarna liet hij ze naar beneden hangen. Na een paar seconden voelde ik een bepaalde kracht die even later mijn handen omhoog trok. Zonder dat hij ze aanraakte! Hij tilde mijn handen dus op door een vorm van wilskracht...

Ik verwachtte het niet, daar kon het niet door komen. Ik vermoedde wel dat er zoiets bestond, maar nu heb ik het meegemaakt en WEET ik het dus. Heel vaag eigenlijk, maar ik weet toch wat ik voel...

Hoe kan dit? Ik snap dat er meer is dan een materiële wereld en ik geloof het ook wel, maar ik zoek er toch een verklaring voor. Geloven jullie hier überhaupt in? Er zijn wel veel mensen die het niet geloven, dat weet ik... Gaat het om een psychologische band die hij in die korte tijd snel opgebouwd heeft? Of iets anders? En wie heeft er nog meer ervaring met dat soort dingen?

-x- Nona

[Ja, ik weet het... Het is een beetje een vaag en verward verhaal, maar ik snap er dan ook geen donder van ]
Oud 22-08-2003, 22:30
Verwijderd
hmm ja ik heb er geen verklaring voor

(nu ik beter begrijp wat je bedoeld denk ik zelf datie meer op mystiek past maar ik weet het natuurlijk ook niet echt)

Denk iig niet dat het aan zijn wilskracht ligt, dat het daardoor komt
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:38
femkeb
femkeb is offline
Ik ken dat truukje idd ook (alleen op een wat andere manier) Ik doe het nog wel eens bij anderen, maar voor zover ik weet is de een er gevoeliger voor dan de ander (want bij sommige mensen werkt het niet is mijn ervaring)

Ik zou echt niet weten waardoor het komt, maar ook bij mij werkt het heel sterk.

En dat het iets kan zijn dat je er aan denkt en dat het daarom gebeurt kan niet, want ik heb het vaak genoeg gehad dat ik niet vertelde wat ik ging doen of wat er zou moeten gebeuren en het lukte wel.

Oke klinkt allemaal niet echt logisch en veel zal je er ook niet aan hebben, maar wou toch ff reageren omdat ik het herkende
Oud 22-08-2003, 22:45
Fade of Light
Fade of Light is offline
niks mystieks, puur psychologie. Anders had hij je handen namelijk niet 3 keer over elkaar hoeven laten gaan...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:49
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-08-2003 @ 23:45:
niks mystieks, puur psychologie. Anders had hij je handen namelijk niet 3 keer over elkaar hoeven laten gaan...
Kan je dat uitleggen?
Oud 22-08-2003, 22:59
Kazanka
Kazanka is offline
Waarom maak ik nooit zoiets mee....
owjah, ik ga niet naar discotheken

Een verklaring? Geen idee, heb je niets aan die jongen gevraagd nadat hij je dat had laten ervaren?
Oud 22-08-2003, 23:04
Nona
Nona is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 22-08-2003 @ 23:59:
Waarom maak ik nooit zoiets mee....
owjah, ik ga niet naar discotheken
Nouja, vraag het eens aan iemand... In een discotheek is trouwens onhandig hoor... Moeilijk te ontspannen en iedereen staat je vaag aan te kijken.

Citaat:
Kazanka schreef op 22-08-2003 @ 23:59:
Een verklaring? Geen idee, heb je niets aan die jongen gevraagd nadat hij je dat had laten ervaren?
Ik heb het gevraagd, hij zei dat hij het deed met wilskracht. Hoewel ik me vaag ergens afvraag (wat iemand mij over msn probeert te vertellen) dat het met spieren te maken heeft.
Oud 22-08-2003, 23:12
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-08-2003 @ 00:04:
[B]Nouja, vraag het eens aan iemand... In een discotheek is trouwens onhandig hoor... Moeilijk te ontspannen en iedereen staat je vaag aan te kijken.
Ken geen mensen die in het bezit zijn van kennis over parapsychologie....

Citaat:
Kruimel schreef op 23-08-2003 @ 00:04:
Ik heb het gevraagd, hij zei dat hij het deed met wilskracht. Hoewel ik me vaag ergens afvraag (wat iemand mij over msn probeert te vertellen) dat het met spieren te maken heeft.
Een bepaalde vorm van 'mind-control'..? Nouja ik lees het vanzelf in deze topic als je wat meer over de spieren, wilskracht, etc te weten bent gekomen
Oud 22-08-2003, 23:46
In Your Room
In Your Room is offline
ohhh, dat ken ik wel, dat noemden wij altijd hypnotiseren... je laat iemand tegen een muur staan, armen losjes langs hun lichaam, en zegt dat ze hun ogen dicht moeten doen en dat ze moeten proberen zich helemaal te ontspannen enzo... en dan maak je 3 keer steeds van boven naar onder en terug voor diegene's lichaam langs vage bewegingen met je armen (kan t niet precies uitleggen hoe) en dan pak je de handen vast en laat je ze vallen en als die slap langs hun lichaam vallen is het goed... dan zijn ze ontspannen... en dan ga je langggggzaam proberen die armen als aan een soort touwtjes omhoog te trekken... wij deden dat vaak op feestjes enzo... werkt bijna altijd, en voelt heeel freaky als je t ondergaat, je voelt echt 'iets' aan je arm trekken en als je heel goed 'verbinding' hebt kun je ze ook proberen weer naar beneden te 'duwen', (of van onderaf te trekken, das makkelijker) dat lukt alleen niet altijd... kan je trouwens niet adviseren om het met benen te proberen (dat de gehypnotiseerde dus op zijn of haar rug ligt en je een been probeert omhoog te 'trekken') want dat voelt echt heeeeel erg eng

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 00:01
Verwijderd
he ja, zoals in your room beschreef deed ik ook een tijdlang, vanaf groep 7 tot de 4e ofzo, vrij vaak bij andere mensen. Kinderen zijn er vaker 'gevoelig' voor dan jongeren, en bij zwaargebouwde mensen lukt 't ook minder... dat kun je wel wilskracht noemen natuurlijk, maar zo veel wil stopte ik er niet in, en als ik nu heel hard ga zitten willen dat mijn vader een arm om hoog doet *gaat sereen zitten wensen dat haar vader zijn hand optilt van de muis en stelt zich dat voor* nee, he, de laptop heeft geen muis, oke, van het bolletje in het toetsenbord dan *doet weer* nee, het werkt niet. Dit zal wel iets neurologisch zijn ofzo...?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 15:36
Quiana
Quiana is offline
Hmm, dit doet me denken aan iets wat we in de 1e deden;
heel hard met je arm ergens (muur oid) tegen aan drukken,
en vervolgens ging je arm vanzelf omhoog.
Je voelt dat ook echt door je arm gaan ed,
maar volgens mij kwam dat als reactie van je spier
op het drukken. (zoiets iig)

Maar goed, heeft hier niet veel mee te maken, (tenzij
het geen reactie van je spier is).

Ik snap alleen het opbouwen van die psychologische
band niet, hoe kan je zo'n band opbouwen door
3x te wrijven ed? (wat versta je eigenlijk onder een psychologische band?)

En ik vind dat 'ie hier hoort.
Oud 23-08-2003, 15:39
Nona
Nona is offline
Citaat:
Quiana schreef op 23-08-2003 @ 16:36:
Hmm, dit doet me denken aan iets wat we in de 1e deden;
heel hard met je arm ergens (muur oid) tegen aan drukken,
en vervolgens ging je arm vanzelf omhoog.
Je voelt dat ook echt door je arm gaan ed,
maar volgens mij kwam dat als reactie van je spier
op het drukken. (zoiets iig)

Maar goed, heeft hier niet veel mee te maken, (tenzij
het geen reactie van je spier is).

Ik snap alleen het opbouwen van die psychologische
band niet, hoe kan je zo'n band opbouwen door
3x te wrijven ed? (wat versta je eigenlijk onder een psychologische band?)

En ik vind dat 'ie hier hoort.
Dat van die muur (of een deuropening) kan ik ook. Alleen dat voelt heel anders. Dan krijg je je armen trouwens ook niet meer zo snel naar beneden, als je hierbij je ogen opendoet kan je gewoon je armen naar beneden doen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het iets met spieren te maken heeft eigenlijk... Ik gebruikte mijn spieren toch niet toen hij mijn armen optilde..

Psychologische band --> ik bedoelde een soort connectie, ik weet het eigenlijk ook niet precies...
Oud 23-08-2003, 18:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 22-08-2003 @ 23:49:
Kan je dat uitleggen?
iemand die TPS (telepathic suggestion) doet, hoeft geen ritueel te hebben om het te kunnen. Zijn voorbereidingen duiden eerder op een truc (een mentale voorbereider) dan op een magische oplossing.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:33
Nona
Nona is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 23-08-2003 @ 19:30:
iemand die TPS (telepathic suggestion) doet, hoeft geen ritueel te hebben om het te kunnen. Zijn voorbereidingen duiden eerder op een truc (een mentale voorbereider) dan op een magische oplossing.
Ik geloof ook niet zozeer dat het 'magie' oid was... Maar hoe zou het dan een truc kunnen zijn? Of bedoel je met mentale voorbereider het opbouwen van concentratie ofzo? (Ik geloof, nu ik de reacties lees, niet echt dat het nodig is...)
Oud 23-08-2003, 18:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-08-2003 @ 19:33:
Ik geloof ook niet zozeer dat het 'magie' oid was... Maar hoe zou het dan een truc kunnen zijn? Of bedoel je met mentale voorbereider het opbouwen van concentratie ofzo? (Ik geloof, nu ik de reacties lees, niet echt dat het nodig is...)
opbouwen van een normale reacite/reflectie/spierbeweging ofzo...

hoe het precies een truc kan zijn... ik sta ook altijd versteld van hans kazans zijn trucs. Kan het niet verklaren, maar hij doet het wel.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:59
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 22-08-2003 @ 23:16:
Ja, ik weet het... Het is een beetje een vaag en verward verhaal, maar ik snap er dan ook geen donder van
Volges mij ligt je verhaal in de lijn van dat leunen tegen je arm en dat ie dan vanzelf naar bovengaat als een soort van onbewuste spierspanning...dat lijkt allemaal heel mysterieus, maar het gebeurt gewoon onbewust door je eigen spieren en geen enkele zogenaamde kracht van een ander heeft daar iets mee van doen.

En toen bleek dat iemand dat al gezegd had en mijn reactie dus overbodig is
Oud 23-08-2003, 20:17
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik deed dat vroeger ook altijd!

En wij hadden er nog één. Dan moest je midden in een ruimte gaan staan, met je ogen dicht, en dan bleef er iemand rondjes om je heen lopen.. Met de gedachte erachter dat hij je in een ketting bond. En op een gegeven moment ging die aan die (denkbeeldige) 'ketting' trekken. En op de één of andere manier viel je altijd op dat moment die kant op..

En nee, ik snap ze allebei nog niet...
Als je toch je ogen dichthebt kun je toch niet weten wanneer diegene klaar is met zijn bewegingen??

Of ik ben gewoon heel dom.. want ik snap 'm echt niet
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 20:28
Nona
Nona is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 23-08-2003 @ 21:17:
En wij hadden er nog één. Dan moest je midden in een ruimte gaan staan, met je ogen dicht, en dan bleef er iemand rondjes om je heen lopen.. Met de gedachte erachter dat hij je in een ketting bond. En op een gegeven moment ging die aan die (denkbeeldige) 'ketting' trekken. En op de één of andere manier viel je altijd op dat moment die kant op..

En nee, ik snap ze allebei nog niet...
Als je toch je ogen dichthebt kun je toch niet weten wanneer diegene klaar is met zijn bewegingen??

Of ik ben gewoon heel dom.. want ik snap 'm echt niet
Dat bedoel ik nou. Dat is niet neurologisch, niet omdat je het gelooft, maar toch gebeurt het. Dan is er toch meer zou ik haast zeggen?
Oud 23-08-2003, 21:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
nou nou

je kan horen en voelen en bedenken waar iemand staat. Om nog maar niet te spreken over eventuele ESP...maar ook dat is niet echt iets mystieks, alleen nog onbekend.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 23:06
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik kan wel dat ene dat je iemand op een stoel laat zitten en er dan met 4 mensen omheen gaat staan. Je pakt dan met twee vingers onder de oksels+knieholten en probeert diegeen op de stoel op te tillen...dat lukt niet echt...dan moet je met zn vieren je handen boven het hoofd van de op stoel zittende persoon houden of zoiets en dan nog eens proberen te tillen en dan gaat het wel....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten