Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@TS: Probeer eens een scanner als McAfee / Panda of doe hier een online scan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heb dus scan gedaan en dat ding heeft een virus gevonden PE_BUGBEAR_B dus nu moet ik dat verwijderen, maar hoe doe je dat precies? als ik gewoon delete doe komt dat in prullenbak, dan gewoon prullenbak ook leegmaken? xx |
![]() |
|
![]() |
Ja, maar verwijderen is wel altijd de laatste optie moet je bedenken. Probeer altijd eerst eens "cleanen" als dat kan. Probleem met weggooien is namelijk dat sommige bestanden noodzakelijk zijn voor Windows of dat het anderszins belangrijke bestanden zijn (informatie van school/werk bijvoorbeeld) Maar als het bestanden zijn die niks voor jou of je pc betekenen, kun je ze best weggooien (gooi bijv. geen autoexec.bat weg)
Edit: Als je ze al verwijdert, dan uiteraard ook uit je prullenbak. |
![]() |
|
Norton vertraagt enorm, ook op moderne systemen. Ik gebruik zelf geen virusscanner die altijd aktief is, omdat je dat bij in principe niet nodig hebt als je zelf goed oplet. Wel staat McAfee op mn hardeschijf, waarmee ik, als ik dat wil, een bestand/directory kan scannen.
||
![]() |
Citaat:
Zelf weet ik natuurlijk ook wel wat ik wel en niet kan openen, zoals .bat, .exe, of .scr. Maar op webpages kom ik ook wel eens virussen tegen, en die kan ik niet zien, een virusscanner wel. @TS: Is het al gelukt met het verwijderen van het virus? |
![]() |
|
Als jouw webbrowser zonder jouw toestemming uitvoerbare code draait, heb je een verkeerde keuze gemaakt als webbrowser.
Norton vertraagt niet omdat het geheugen gebruikt (en dat is meer dan die 3MB die je ziet in de taskmanager), maar omdat het alle schijfactiviteit vertraagd omdat het alle bestanden die gelezen worden en geschreven worden gaat scannen. Dat gaat behoorlijk langzaam, en Norton is ook gewoon slecht geprogrammeerd. Nee dan beter de goede ervaringen aan Norton Commander in het DOS-tijdperk begraven, en nu fijn een goede virusscanner installeren.
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Topicstarter zal inmiddels wel de windows-map hebben verwijderd... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
sorry voor de vertraagde reactie, was even te druk om op pc te komen, ondertussen heb ik wat je hierboven zei zelf ondervonden ![]() als ik nu mijn pc opstart komt erop dat er een bestand ontbreekt dat nodig zou zijn C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAP.VXD wat nu? die bestanden dat ik verwijderd had heb ik wel nog niet uit mijn prullenbak verwijderd... kan ik het zo nog terug vinden? hopelijk van wel ![]() bedankt voor alle hulp trouwens ![]() xx ps: @I-brahimovic het virus is normaal wel verwijderd, ik ga straks nog eens een scan doen via die link |
![]() |
||
Citaat:
Over je virusscanner, ik ben tot nu toe geen echt goede virusscanner tegen gekomen helaas. Norton autoupdate is idd een goede feature. Heeft McAfee dit niet dan? Nouja kijk maar eens wat andere mensen gebruiken en probeer dat eens.
|||
![]() |
Citaat:
Als je bestanden nog niet uit je prullenbak hebt gegooid, kun je ze nog terughalen. Open hiervoor je prullenbak, selecteer de files die je wilt terugzetten -> klik met rechtermuisknop en kies "terugzetten". Als het goed is komen de bestanden nu weer terug op hun oorspronkelijke locatie. Je moet wel goed opletten wat je terugzet. Misschien zitten er nog virussen in de prullenbak, en die moet je natuurlijk niet terugzetten. Als het echt niet wil lukken, zou ik je aan raden om te formatteren, maar dit is behoorlijk ingrijpend, zeker als je veel belangrijke data op je schijf hebt staan. Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Yo, ik raad je ook aan om in je register te kijken naar een indeling die er niet in hoort, ik had dat ook een keer, het virus schrijft zich er dan in, en dat mot je dan ff verwijderen. Met Norton Antivirus kun je kijken wat het virus inhoud en er staat goed beschreven hoe het eraf moet. Helaas heb je aan deze informatie weinig omdat Norton het uberhaupt niet doet bij jou
![]() |
![]() |
|
![]() |
zit nog altijd met helzefde prob
![]() heb nu zitten zoeken in start ->verkennen en heb een bestand evonden dat raar is het volgende wordt egzegd: Acrobat could not open NAVSYSR.DAT because it is either not a supported file type or because the file has been corrupted kan dit het virus zijn? moet ik het wissen? xx |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heb nog twee raar dingen gevonden op die manier van verkennen vif en debug en bij da laatste, als ik dat dan zoek via start en zoeken dan vind ik 5 bestanden waarbij eerste eerst een eicoontje van een hondje toont en dan erachter 'Setdebug' en als ik da probeer te openen dan komt erop enable debugging in java of zoiets, en dan drukt ik nee en dan zei em toch dat debugging enabled was ik snap er helemaaaaal niets van, help ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Dit virus is een variant op het virus:
W32/Bugbear@MM Met Stinger van McAfee kun je m als het goed is verwijderen: http://vil.nai.com/vil/stinger/ Gewoon de instructies volgen. En hier kun je meer informatie vinden over jouw virus
||
Citaat:
*.dat files worden namelijk door andere programma's gebruikt. Het is niet per se gevaarlijk dus. Effe googlen...... Jouw *.dat file heeft waarschijnlijk met je cd-rom driver te maken. Gewoon laten zitten dus ![]() Verder: Het kan zijn dat deze het *.exe bestand van Acrobat beschadigd is door het virus. Verwijder eerst het virus en installeer acrobat reader opnieuw (deinstalleer m eerst en herinstalleer m dan). Hier kun je zien welke *.exe files hij nog meer beschadigd kan hebben: hh.exe mplayer.exe notepad.exe regedit.exe scandskw.exe winhelp.exe ACDSee32\ACDSee32.exe Adobe\Acrobat 4.0\Reader\AcroRd32.exe adobe\acrobat5.0\reader\acrord32.exe AIM95\aim.exe CuteFTP\cutftp32.exe DAP\DAP.exe Far\Far.exe ICQ\Icq.exe Internet Explorer\iexplore.exe kazaa\kazaa.exe Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe MSN Messenger\msnmsgr.exe Outlook Express\msimn.exe QuickTime\QuickTimePlayer.exe Real\RealPlayer\realplay.exe StreamCast\Morpheus\Morpheus.exe Trillian\Trillian.exe Winamp\winamp.exe Windows Media Player\mplayer2.exe WinRAR\WinRAR.exe winzip\winzip32.exe WS_FTP\WS_FTP95.exe Zone Labs\ZoneAlarm\ZoneAlarm.exe Mocht je 1 van bovenstaande programma's hebben en ze doen het niet goed (meer), deinstalleer en herinstalleer ze dan. Hopelijk is je software niet teveel beschadigd. Ohja, en nog een tip: gebruik geen Outlook Express, maar een ander e-mail programma, zoals Mozilla, Opera, Eudora, etc.. Zelf gebruik ik Mozilla en ben daar erg tevreden mee. En verder natuurlijk geen vreemde e-mails openen. Als je niks geopend hebt en Outlook Express gebruikt. Doe dan het volgende: opties --> lezen --> voorbeeldvenster (of preview) uitschakelen. Zo moet je de e-mail wel openklikken en kun je m niet meer makkelijk lezen in het voorbeeldvenster, maar zo kunnen in ieder geval geen wormpjes binnensluipen via die weg. Mocht je een e-mail krijgen van een bekende, maar de naam van het bestand is vreemd, of het bestand eindigt op *.exe, *.pif of *.scr OPEN M DAN NIET! Mail die persoon terug met de vraag of het de bedoeling was dit te versturen. Zonee, dan heeft die persoon een virus op de computer; zoja, dan kun je m waarschijnlijk gewoon openen ![]() En wat je ook kunt doen is gewoon een virusscan erop zetten. Ik ben zelf tevreden met McAfee (Norton geeft alleen maar moeilijkheden ![]()
Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 18:54. |
![]() |
||
Citaat:
Misschien is het slechts inbeelding ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Norton 360 sainty | 6 | 21-12-2007 13:08 | |
Software & Hardware |
Irritant virus D@mien | 0 | 23-08-2006 13:56 | |
Software & Hardware |
[OS & Software] Whistler en anti-virus/firewall Stofzuigerslang | 17 | 16-01-2006 14:53 | |
Software & Hardware |
[virus/spyware] MBotC | 3 | 06-10-2004 19:30 | |
Software & Hardware |
virus pietje63 | 5 | 23-05-2002 20:12 | |
Software & Hardware |
W32.magistr.39921@mm Virus!! Plz help!!! Steefzz | 5 | 17-12-2001 20:01 |