Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2003, 11:45
miss kittie
miss kittie is offline
ik denk dat ik met een (verschillende?) virus zit.. nu had ik nog een cd-rom liggen van een vriend waarop norton antivirus en norton security ofzoiets opstonden.
ik heb deze gedownload op mijn computer, maar na herop te starten verscheen er dit :

iets van security assistant, dat er een fout opgetreden is bij het volgende

res://C:\PROGRAM%20FILES\NORTON%20ANTIVIRUS\CFGWIZ.EXE/CfgWizRoadmap/htm

en in een ander venster

runtime error

Program:C:\PROGRAMFILES\NORTONINTERNETSECURITY\INTROWIZ.EXE

abnormal profram termination

dus heb ik maar geprobeerd om norton te uninstalleren, ma dat ging dan niet omdat het programma nog aant lopen was ofzoiets
dan heb ik maar op zoeken gedaan en alles gewist waa norton in stond (staat dus nu in prullebak denk ik)

dus mss zit er fout op die cdrom, maar wat kan ik nu doen om virussen weg te krijgen????

alle hulp welkom!!

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2003, 11:54
HeiNZ
HeiNZ is offline
V-ei-l-i-g-e md-u-s.
Norton eraf, andere scanner erop.
Enzo.
Oud 05-08-2003, 12:02
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 05-08-2003 @ 12:54:
Oud 05-08-2003, 12:05
micra
micra is offline
Citaat:
HeiNZ schreef op 05-08-2003 @ 12:54:
V-ei-l-i-g-e md-u-s.
Enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 12:10
miss kittie
miss kittie is offline
dus norton is ni goe?

en waar vin ik dan een andere scanner?
(ja sorry ma ik weet echt helemaal niks over zon zaken )
xx
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
miss kittie schreef op 05-08-2003 @ 13:10:
dus norton is ni goe?

en waar vin ik dan een andere scanner?
(ja sorry ma ik weet echt helemaal niks over zon zaken )
xx
Norton had moeten stoppen toen Windows gemeengoed werd. Norton voor Windows is zo gruwelijk traag, onstabiel en bloated -- daar kan Microsoft nog een puntje aan zuigen.

Een alternatief kan ik je helaas niet bieden; ik verdiep me nauwelijks in antivirussoftware. Maar praktisch alles is beter dan Norton.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 12:48
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 05-08-2003 @ 13:22:
Norton had moeten stoppen toen Windows gemeengoed werd. Norton voor Windows is zo gruwelijk traag, onstabiel en bloated -- daar kan Microsoft nog een puntje aan zuigen.

Een alternatief kan ik je helaas niet bieden; ik verdiep me nauwelijks in antivirussoftware. Maar praktisch alles is beter dan Norton.
Dan heb ik de afgelopen jaren zeker onder een steen gelegen. Norton pakt hier alles, update zichzelf automatisch zonder enig probleem en is met twee vingers in de neus te configureren. Ik heb nog nooit gehad dat het crashte oid. Werkt bij mij prima. En ach, traag, wat versta je daaronder? De snelheid van scannen? Enig nadeel wat mij te binnenschiet is dat 'ie volgens mij geen virussen herkent in ingepakte bestanden (zoals .zip / .rar).

@TS: Probeer eens een scanner als McAfee / Panda of doe hier een online scan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 15:58
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 05-08-2003 @ 13:48:
Dan heb ik de afgelopen jaren zeker onder een steen gelegen. Norton pakt hier alles, update zichzelf automatisch zonder enig probleem en is met twee vingers in de neus te configureren. Ik heb nog nooit gehad dat het crashte oid. Werkt bij mij prima. En ach, traag, wat versta je daaronder? De snelheid van scannen? Enig nadeel wat mij te binnenschiet is dat 'ie volgens mij geen virussen herkent in ingepakte bestanden (zoals .zip / .rar).

@TS: Probeer eens een scanner als McAfee / Panda of doe hier een online scan.

heb dus scan gedaan en dat ding heeft een virus gevonden
PE_BUGBEAR_B
dus nu moet ik dat verwijderen, maar hoe doe je dat precies?
als ik gewoon delete doe komt dat in prullenbak, dan gewoon prullenbak ook leegmaken?

xx
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:55
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Ja, maar verwijderen is wel altijd de laatste optie moet je bedenken. Probeer altijd eerst eens "cleanen" als dat kan. Probleem met weggooien is namelijk dat sommige bestanden noodzakelijk zijn voor Windows of dat het anderszins belangrijke bestanden zijn (informatie van school/werk bijvoorbeeld) Maar als het bestanden zijn die niks voor jou of je pc betekenen, kun je ze best weggooien (gooi bijv. geen autoexec.bat weg)

Edit: Als je ze al verwijdert, dan uiteraard ook uit je prullenbak.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 22:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Norton vertraagt enorm, ook op moderne systemen. Ik gebruik zelf geen virusscanner die altijd aktief is, omdat je dat bij in principe niet nodig hebt als je zelf goed oplet. Wel staat McAfee op mn hardeschijf, waarmee ik, als ik dat wil, een bestand/directory kan scannen.
Oud 06-08-2003, 09:10
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 05-08-2003 @ 23:09:
Norton vertraagt enorm, ook op moderne systemen. Ik gebruik zelf geen virusscanner die altijd aktief is, omdat je dat bij in principe niet nodig hebt als je zelf goed oplet. Wel staat McAfee op mn hardeschijf, waarmee ik, als ik dat wil, een bestand/directory kan scannen.
Waar zou ik dat aan moeten merken? Ik heb 768 mb ram, en als ik zo snel even bij taakbeheer kijk zie ik dat Nprotect.exe 3.652 kb aan geheugen verbruikt, veel minder al bijvoorbeeld dan MSN Messenger of m'n pop-up killer. Of begrijp ik nu iets verkeerd?

Zelf weet ik natuurlijk ook wel wat ik wel en niet kan openen, zoals .bat, .exe, of .scr. Maar op webpages kom ik ook wel eens virussen tegen, en die kan ik niet zien, een virusscanner wel.

@TS: Is het al gelukt met het verwijderen van het virus?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als jouw webbrowser zonder jouw toestemming uitvoerbare code draait, heb je een verkeerde keuze gemaakt als webbrowser.

Norton vertraagt niet omdat het geheugen gebruikt (en dat is meer dan die 3MB die je ziet in de taskmanager), maar omdat het alle schijfactiviteit vertraagd omdat het alle bestanden die gelezen worden en geschreven worden gaat scannen. Dat gaat behoorlijk langzaam, en Norton is ook gewoon slecht geprogrammeerd. Nee dan beter de goede ervaringen aan Norton Commander in het DOS-tijdperk begraven, en nu fijn een goede virusscanner installeren.
Oud 06-08-2003, 09:55
Hedgehog
Hedgehog is offline
Citaat:
Maar praktisch alles is beter dan Norton.
Nee...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 09:56
Hedgehog
Hedgehog is offline
Citaat:
Nee dan beter de goede ervaringen aan Norton Commander in het DOS-tijdperk begraven, en nu fijn een goede virusscanner installeren.
Norton Commander
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 10:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Die 2 posts van je snap ik niet helemaal Hedgehog.
Oud 06-08-2003, 10:29
Hedgehog
Hedgehog is offline
Niet alles is beter dna Norton, dat is gewoon onzin en ik was ook gek van Norton Commander
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:37
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-08-2003 @ 10:13:
Als jouw webbrowser zonder jouw toestemming uitvoerbare code draait, heb je een verkeerde keuze gemaakt als webbrowser.
Ik gebruik meestal IE6, al heb ik ook (jouw troetelkindje ) Mozilla Firebird erop staan. Draait deze browser dan niet zomaar een uitvoerbare code? Of moet ik dan eerst aan allerlei beveiligingsniveaus sleutelen?

Citaat:
maar omdat het alle schijfactiviteit vertraagd omdat het alle bestanden die gelezen worden en geschreven worden gaat scannen. Dat gaat behoorlijk langzaam, (...) en nu fijn een goede virusscanner installeren.
Dat van die geschreven en gelezen bestanden wist ik niet eens... maar ik gooi liever niet m'n virusscanner er af als ik nog geen (beter) alternatief heb. Dus: wat raad je me aan? Mcafee ben ik al jaren mee gestopt omdat ik het onhandig vond steeds handmatig updates te moeten downloaden, terwijl Norton dat automatisch kan doen. Daarbij kwam Norton vaak als beste uit de tests (al weer enkele jaren geleden, maar goed). Zelf zit ik te denken aan Panda Antivirus Platinum?

Topicstarter zal inmiddels wel de windows-map hebben verwijderd...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 11:47
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 05-08-2003 @ 19:55:
Ja, maar verwijderen is wel altijd de laatste optie moet je bedenken. Probeer altijd eerst eens "cleanen" als dat kan. Probleem met weggooien is namelijk dat sommige bestanden noodzakelijk zijn voor Windows of dat het anderszins belangrijke bestanden zijn (informatie van school/werk bijvoorbeeld) Maar als het bestanden zijn die niks voor jou of je pc betekenen, kun je ze best weggooien (gooi bijv. geen autoexec.bat weg)

Edit: Als je ze al verwijdert, dan uiteraard ook uit je prullenbak.

sorry voor de vertraagde reactie, was even te druk om op pc te komen, ondertussen heb ik wat je hierboven zei zelf ondervonden

als ik nu mijn pc opstart komt erop dat er een bestand ontbreekt dat nodig zou zijn

C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAP.VXD

wat nu? die bestanden dat ik verwijderd had heb ik wel nog niet uit mijn prullenbak verwijderd... kan ik het zo nog terug vinden? hopelijk van wel en hoe dan?

bedankt voor alle hulp trouwens

xx

ps: @I-brahimovic het virus is normaal wel verwijderd, ik ga straks nog eens een scan doen via die link
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 18:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
I-brahimovic schreef op 06-08-2003 @ 12:37:
Ik gebruik meestal IE6, al heb ik ook (jouw troetelkindje ) Mozilla Firebird erop staan. Draait deze browser dan niet zomaar een uitvoerbare code? Of moet ik dan eerst aan allerlei beveiligingsniveaus sleutelen?
Nee, Mozilla Firebird is gewoon veilig. Daar heb je geen 35 security patches voor nodig.

Over je virusscanner, ik ben tot nu toe geen echt goede virusscanner tegen gekomen helaas. Norton autoupdate is idd een goede feature. Heeft McAfee dit niet dan? Nouja kijk maar eens wat andere mensen gebruiken en probeer dat eens.
Oud 09-08-2003, 10:08
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 08-08-2003 @ 12:47:
sorry voor de vertraagde reactie, was even te druk om op pc te komen, ondertussen heb ik wat je hierboven zei zelf ondervonden

als ik nu mijn pc opstart komt erop dat er een bestand ontbreekt dat nodig zou zijn

C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAP.VXD

wat nu? die bestanden dat ik verwijderd had heb ik wel nog niet uit mijn prullenbak verwijderd... kan ik het zo nog terug vinden? hopelijk van wel en hoe dan?

bedankt voor alle hulp trouwens

xx

ps: @I-brahimovic het virus is normaal wel verwijderd, ik ga straks nog eens een scan doen via die link
Het lijkt mij dat Norton een bestand mist. Je had toch geprobeerd het van je computer te verwijderen? Misschien heb je dit bestand weggegooid? Dan werkt het natuurlijk niet meer. Uninstallen moet je altijd doen vanuit het configuratiescherm -> software. Dat is de beste methode, zover ik weet.

Als je bestanden nog niet uit je prullenbak hebt gegooid, kun je ze nog terughalen. Open hiervoor je prullenbak, selecteer de files die je wilt terugzetten -> klik met rechtermuisknop en kies "terugzetten". Als het goed is komen de bestanden nu weer terug op hun oorspronkelijke locatie.

Je moet wel goed opletten wat je terugzet. Misschien zitten er nog virussen in de prullenbak, en die moet je natuurlijk niet terugzetten. Als het echt niet wil lukken, zou ik je aan raden om te formatteren, maar dit is behoorlijk ingrijpend, zeker als je veel belangrijke data op je schijf hebt staan.

Citaat:
Enlightenment schreef op 08-08-2003 @ 19:56:
Over je virusscanner, ik ben tot nu toe geen echt goede virusscanner tegen gekomen helaas. Norton autoupdate is idd een goede feature. Heeft McAfee dit niet dan? Nouja kijk maar eens wat andere mensen gebruiken en probeer dat eens.
Toen ik McAfee enige jaren geleden gebruikte, moest je steeds van hun internetsites aparte dat-files downloaden, met daarin de laatste updates. Dat vond ik uitermate onhandig. Ik ben overgestapt op Norton omdat deze het automatisch kan doen. Op m'n vader en mijzelf na hebben de andere mensen hier thuis namelijk geen flauw idee hoe je een virusscanner update Daarvoor kwam het goed van pas. Voor hun voldoet Norton uitstekend; een snelle computer is niet echt een vereiste: dat ding moet gewoon werken. Ik wil echter wel een zo snel mogelijk systeem en ben dus bereid naar een andere virusscanner te kijken. Ik denk dat ik McAfee ga proberen, of Panda AntiVirus Platinum
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 12:16
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 08-08-2003 @ 12:47:

scan gedaan.. virus zit er nog zal ik hem anders gewoon door het raam smijten?

xx
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 19:21
LORD_BL
LORD_BL is offline
Yo, ik raad je ook aan om in je register te kijken naar een indeling die er niet in hoort, ik had dat ook een keer, het virus schrijft zich er dan in, en dat mot je dan ff verwijderen. Met Norton Antivirus kun je kijken wat het virus inhoud en er staat goed beschreven hoe het eraf moet. Helaas heb je aan deze informatie weinig omdat Norton het uberhaupt niet doet bij jou
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 10:15
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Norton is
Oud 12-08-2003, 18:01
miss kittie
miss kittie is offline
zit nog altijd met helzefde prob
heb nu zitten zoeken in start ->verkennen en heb een bestand evonden dat raar is het volgende wordt egzegd:

Acrobat could not open NAVSYSR.DAT because it is either not a supported file type or because the file has been corrupted

kan dit het virus zijn? moet ik het wissen?

xx
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:24
miss kittie
miss kittie is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 12-08-2003 @ 19:01:
heb nu zitten zoeken in start ->verkennen en heb een bestand evonden dat raar is het volgende wordt egzegd:

Acrobat could not open NAVSYSR.DAT because it is either not a supported file type or because the file has been corrupted

xx

heb nog twee raar dingen gevonden op die manier van verkennen
vif

en debug

en bij da laatste, als ik dat dan zoek via start en zoeken dan vind ik 5 bestanden waarbij eerste eerst een eicoontje van een hondje toont en dan erachter 'Setdebug'
en als ik da probeer te openen dan komt erop
enable debugging in java

of zoiets, en dan drukt ik nee en dan zei em toch dat debugging enabled was

ik snap er helemaaaaal niets van, help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2003, 18:36
Gatara
Gatara is offline
Dit virus is een variant op het virus:
W32/Bugbear@MM

Met Stinger van McAfee kun je m als het goed is verwijderen:
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Gewoon de instructies volgen.

En hier kun je meer informatie vinden over jouw virus
Oud 12-08-2003, 18:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
miss kittie schreef op 12-08-2003 @ 19:01:

xx
Een *.dat file moet je met wordpad of kladblok openen als je de inhoud wilt bekijken (maar waarom zou je?). Zorg er wel voor dat je niet "dit bestand altijd met dit programma" aanvinkt, want als je dat doet, is het een hels karwei om de goede instellingen weer te vinden.
*.dat files worden namelijk door andere programma's gebruikt.
Het is niet per se gevaarlijk dus.
Effe googlen......
Jouw *.dat file heeft waarschijnlijk met je cd-rom driver te maken. Gewoon laten zitten dus

Verder:
Het kan zijn dat deze het *.exe bestand van Acrobat beschadigd is door het virus. Verwijder eerst het virus en installeer acrobat reader opnieuw (deinstalleer m eerst en herinstalleer m dan).

Hier kun je zien welke *.exe files hij nog meer beschadigd kan hebben:

hh.exe
mplayer.exe
notepad.exe
regedit.exe
scandskw.exe
winhelp.exe
ACDSee32\ACDSee32.exe
Adobe\Acrobat 4.0\Reader\AcroRd32.exe
adobe\acrobat5.0\reader\acrord32.exe
AIM95\aim.exe
CuteFTP\cutftp32.exe
DAP\DAP.exe
Far\Far.exe
ICQ\Icq.exe
Internet Explorer\iexplore.exe
kazaa\kazaa.exe
Lavasoft\Ad-aware 6\Ad-aware.exe
MSN Messenger\msnmsgr.exe
Outlook Express\msimn.exe
QuickTime\QuickTimePlayer.exe
Real\RealPlayer\realplay.exe
StreamCast\Morpheus\Morpheus.exe
Trillian\Trillian.exe
Winamp\winamp.exe
Windows Media Player\mplayer2.exe
WinRAR\WinRAR.exe
winzip\winzip32.exe
WS_FTP\WS_FTP95.exe
Zone Labs\ZoneAlarm\ZoneAlarm.exe

Mocht je 1 van bovenstaande programma's hebben en ze doen het niet goed (meer), deinstalleer en herinstalleer ze dan. Hopelijk is je software niet teveel beschadigd.

Ohja, en nog een tip:
gebruik geen Outlook Express, maar een ander e-mail programma, zoals Mozilla, Opera, Eudora, etc.. Zelf gebruik ik Mozilla en ben daar erg tevreden mee.

En verder natuurlijk geen vreemde e-mails openen. Als je niks geopend hebt en Outlook Express gebruikt. Doe dan het volgende:
opties --> lezen --> voorbeeldvenster (of preview) uitschakelen.
Zo moet je de e-mail wel openklikken en kun je m niet meer makkelijk lezen in het voorbeeldvenster, maar zo kunnen in ieder geval geen wormpjes binnensluipen via die weg.

Mocht je een e-mail krijgen van een bekende, maar de naam van het bestand is vreemd, of het bestand eindigt op *.exe, *.pif of *.scr OPEN M DAN NIET!
Mail die persoon terug met de vraag of het de bedoeling was dit te versturen. Zonee, dan heeft die persoon een virus op de computer; zoja, dan kun je m waarschijnlijk gewoon openen

En wat je ook kunt doen is gewoon een virusscan erop zetten. Ik ben zelf tevreden met McAfee (Norton geeft alleen maar moeilijkheden --> te traaaaaag)).

Laatst gewijzigd op 12-08-2003 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 13:30
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
norton is nie traag..heb vandaag in 10 minuten me hele harde schijf gescand...en tis een redelijk grote harde schijf (80GB)
Oud 15-08-2003, 18:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kingkai schreef op 15-08-2003 @ 14:30:
norton is nie traag..heb vandaag in 10 minuten me hele harde schijf gescand...en tis een redelijk grote harde schijf (80GB)
Oo, met het scannen is op zich niks mis. Maar om de een of andere reden zorgt ie ervoor dat de rest zo vertraagd. McAfee stoort niet zo.

Misschien is het slechts inbeelding Ik prefereer ook in gebruikersmogelijkheden en vriendelijkheid McAfee.
Oud 15-08-2003, 23:47
Verwijderd
Norton voor Windows is gewoon gore bagger die ten alle tijden vermeden dient te worden.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 00:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-08-2003 @ 00:47:
Norton voor Windows is gewoon gore bagger die ten alle tijden vermeden dient te worden.
Oud 16-08-2003, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 16-08-2003 @ 01:27:
Zullen we een officieële Scholieren.com S&M DO & DON'T-lijst maken?

Beispiel:

DO Exact Audio Copy // DON'T DO anything else

DON'T use Norton // DO everything else
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 00:45
deathz0rz
deathz0rz is offline
winamp blijft van die lijst af ok?
Oud 16-08-2003, 00:54
Verwijderd
Citaat:
deathz0rz schreef op 16-08-2003 @ 01:45:
winamp blijft van die lijst af ok?
Fuck off, Winamp 2 met de MAD-plugin is snel, on-bloated, stabiel en audiofiel.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 00:57
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-08-2003 @ 01:54:
Fuck off, Winamp 2 met de MAD-plugin is snel, on-bloated, stabiel en audiofiel.
ga hier door met je discussie
Oud 16-08-2003, 01:51
Verwijderd
Citaat:
deathz0rz schreef op 16-08-2003 @ 01:57:
ga hier door met je discussie
Weinig kans; jij begint HIER over Winamp te mijmeren, trut. Bovendien; ik heb 't over Winamp 2. Niet 3.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 02:07
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 16-08-2003 @ 02:51:
Weinig kans; jij begint HIER over Winamp te mijmeren, trut. Bovendien; ik heb 't over Winamp 2. Niet 3.
je hebt blijkbaar geeneens zin om t te lezen? het is weereens een 2vs3 war... (begint hier )
Reageren

Regels voor berichten