Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2003, 17:24
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik ga in enschede studeren en heb voorlopig een kamer in gronau gevonden. Dat is vlak over de grens, in Duitsland. Nu heb ik daar in principe wel bereik, maar die is niet echt goed. Nu wil ik graag een soort antenne hebben zodat ik tenminste op m'n kamer goed bereik heb. Kan dit en wat heb je er voor nodig? Het zal zeker niet met mijn huidige telefoon kunnen, maar ik heb ook nog een waar je de antenne eraf kan draaien. Die zou ik als huis-telefoon kunnen gebruiken. (wel steeds de simkaart wisselen ) Maar dan heb ik dus nog iets wat het signaal versterkt nodig. Voor het geval dat het niet kan, weet iemand welke aanbieder daar het beste bereik heeft. Ik denk kpn of vodafone. Thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 19:52
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
BTL_BTR schreef op 21-08-2003 @ 18:24:
Ik ga in enschede studeren en heb voorlopig een kamer in gronau gevonden. Dat is vlak over de grens, in Duitsland. Nu heb ik daar in principe wel bereik, maar die is niet echt goed. Nu wil ik graag een soort antenne hebben zodat ik tenminste op m'n kamer goed bereik heb. Kan dit en wat heb je er voor nodig? Het zal zeker niet met mijn huidige telefoon kunnen, maar ik heb ook nog een waar je de antenne eraf kan draaien. Die zou ik als huis-telefoon kunnen gebruiken. (wel steeds de simkaart wisselen ) Maar dan heb ik dus nog iets wat het signaal versterkt nodig. Voor het geval dat het niet kan, weet iemand welke aanbieder daar het beste bereik heeft. Ik denk kpn of vodafone. Thx
Kun je geen oud carkit ofzo en daar de antenne van gebruiken? Die versterken het signaal ook wel een beetje, maar dan moet je een externe-antenneaansluiting hebben op je GSM.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:59
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
huh ik wist helemaal niet dat zoiets bestond? weet je misschien of een nokia 3310 dat heefT? die heeft namelijk geen antenne maar ik heb ook dat probleem
Oud 21-08-2003, 21:08
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik zit nu een beetje te zoeken en toen kwam ik zoiets tegen: http://selwerd.mrpw.nl/dutch/mobiel/gsm_booster.asp

(dr zijn nog veel meer van dit soort site's)

enig idee hoe goed dit werkt? Het lijkt mij eigenlijk een vrij primitieve oplossing die niet echt zal werken, maar misschien heb ik het ook wel mis
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:22
Orion16
Orion16 is offline
Gaat ook niet om een ingebouwde- of niet ingebouwde antenne... Dan is het signaal nog niet sterk genoeg. Zul je toch echt zo'n antenne moeten aansluiten die je normaal op het dak van een auto plaatst... zou toch kunnen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:25
dafelix
dafelix is offline
raam openen en daar je mobiel neerleggen?
Oud 21-08-2003, 22:12
Orion
Orion is offline
Het is in Enschede nou niet echt moeilijk om een kamer te vinden... waarom ga je niet gewoon in de stad wonen?
Oud 22-08-2003, 02:04
Tóney
Tóney is offline
Citaat:
Orion schreef op 21-08-2003 @ 23:12:
Het is in Enschede nou niet echt moeilijk om een kamer te vinden... waarom ga je niet gewoon in de stad wonen?
Je bent niet echt bij
De kamernood is nog nooit zo hoog geweest in Enschede als op dit moment
Oud 22-08-2003, 10:53
Orion
Orion is offline
Citaat:
Tóney schreef op 22-08-2003 @ 03:04:
Je bent niet echt bij
De kamernood is nog nooit zo hoog geweest in Enschede als op dit moment
Al mijn (eerstejaars) doegroepkiddo's hebben inmiddels een kamer.. en hier komen er binnenkort ook 2 vrij

zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar ik merk er iig niets van
Oud 22-08-2003, 11:15
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Oke, tis niet enorm moeilijk, maar ik moest voor maandag gewoon een kamer hebben en de kamer die ik heb is ook heel erg mooi. Een leefruimte van 60 m2 delen met z'n tweeen en de kamer zelf zou wel zo'n 20 m2 zijn.

Maar ff ontopic!!!!!!!!!!!!!

Alle antennes hebben een FME Female aansluiting. Weet iemand hier iets meer van. Hoe ziet deze aansluiting eruit en kan deze direct op de telefoon aangesloten worden of moet je daar een speciale adapter voor hebben???
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 14:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
FME?

Is het niet gewoon een SMA, SMB of SMC aansluiting? Die dingen worden veel gebezigd in de mobiele telefoonbranche (er zitten er een paar tussen die tot 20 GHz gaan)..
Reageren

Regels voor berichten