Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2003, 23:23
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik heb een eigen computer en was op zich niet van plan up te graden maar mijn ouders gaan een nieuwe computer kopen in losse onderdelen, en het aanbod staat dat ik nieuwe onderdelen koop en zij mijn (oude) onderdelen overkopen voor zeer goede prijzen. Ik ben recentelijk niet meer zo up-to-date over nieuwe hardware vandaar topic.

Ik heb nu:
AthlonXP 1800+ (1533 Mhz)
512 MB DDRAM
ATi Radeon 8500
MSI K7T 266 pro2 (als ik het me goed herinner)

rest is hier niet relevant. Het gaat dus alleen om processor en grafische kaart. Ik kan 1 van deze 2 of allebei waarschijnlijk voor een goede prijs aan hun verkopen en dan zelf iets beters kopen (met een uniek voordeel dus).

Heeft het veel zin om hiervan gebruik te maken en hem nu al te upgraden en dan vooral: waarnaar?

Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 00:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2003, 00:08
unpopular
unpopular is offline
als je alles voor een goede prijs verkoopt waarom niet.
maar een pc op sdram gaan draaien? dan ga je een stopje terug.

ik kan hier wel een super systeem plaatsen wat ik het liefste wil hebben maar of jij daar iets aan hebt is een 2de.
Nu is het wel zo als je een max prijs aan geeft dat het wel ff anders is.
kijk anders ff op deze links dan zal er al veel duideliijk worden en heb je dan nog vragen roep je maar .
over amd of intel : http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=549197
over intel FSB @533 of @800 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=551526
nieuwe pc en onderdelen http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=543411
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 00:10
Rerisen Phoenix
Citaat:
unpopular schreef op 15-08-2003 @ 01:08:
als je alles voor een goede prijs verkoopt waarom niet.
maar een pc op sdram gaan draaien? dan ga je een stopje terug.

ik kan hier wel een super systeem plaatsen wat ik het liefste wil hebben maar of jij daar iets aan hebt is een 2de.
Nu is het wel zo als je een max prijs aan geeft dat het wel ff anders is.
kijk anders ff op deze links dan zal er al veel duideliijk worden en heb je dan nog vragen roep je maar .
over amd of intel : http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=549197
over intel FSB @533 of @800 http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=551526
nieuwe pc en onderdelen http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=543411
Ik ben kennelijk niet duidelijk geweest in mijn eerste post, ik corrigeer het even.

Het gaat erom dat mijn ouders een nieuwe computer kopen die niet state-of-the art hoeft te zijn en zij mijn processor en grafische kaart kunnen gebruiken en er goed voor betalen zodat ik er een sterke processor en grafische kaart in kan zetten. - maar ik corrigeer eerste post...
Oud 15-08-2003, 00:13
unpopular
unpopular is offline
dus met andere worden zoek jij nu een processor voor jou huidige systeem die wel op je moederbord past en daarnaast nog een viedeokaart die ook goed bij de pc past?
moet je wel ff er bij zetten welk type en merk je moederbord is anders kunnen we niet zien wat er max inkan.

Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 00:17.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 00:18
Rerisen Phoenix
Citaat:
unpopular schreef op 15-08-2003 @ 01:13:
dus met andere worden zoek jij nu een processor voor jou huidige systeem die wel op je moederbord past en daarnaast nog een viedeokaart die ook goed bij de pc past?
Ja.

Maar het moet zijn geld wel waard zijn. Ik heb zelf al wel wat rondgekeken maar de radeon 8500 duikt nergens meer op in benchmarks met de nieuwere kaarten dus ik heb geen goed idee van hoe al het nieuwe geweld tenopzichte van deze 'goede ouwe' staat. Voor processor kan ik het beter inschatten dus het gaat vooral om grafische kaart... heeft upgraden zin zegmaar en zoja, waarnaar?
Oud 15-08-2003, 00:25
unpopular
unpopular is offline
nou als jij veel spellentjes speelt ja maar anders kan het mss wel leuk zijn nieuwe kaart maar ik weet neit wat ej voor processor er in wil zetten maar als je ipv van deze die op 266 loopt een nieuwe er in zet met een front side bus van 333mhz dan moet je ook weer aan ander geheugen denken.

voor de grafische kaart : http://www6.tomshardware.com/graphic...218/index.html

maar hier in worden de 9800 en de FX ook niet besproken.
als zou ik die ook niet in jou systeem zetten tenzij je een echte gamer bent een een 3000+ of 3200+ in je pc wil gooien en dan zou ik toch zeggen wacht nog ff die prijzen zijn echt te.

ps voor de processors : http://www6.tomshardware.com/cpu/20030217/index.html
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 00:35
Rerisen Phoenix
Nu al weer nieuw moederbord en geheugen? - het lijkt me toch wat sterk, zeker van geheugen... SD-RAM voor 100 Mhz FSB draait toch ook op 133 Mhz?

En voor kaart:
Het is beter om over een aantal maanden of een jaar een nieuwe grafische kaart te kopen dan nu een nieuwe te kopen met korting?

alvast bedankt voor de informatie - ik ga nu echt slapen
Oud 15-08-2003, 00:44
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 15-08-2003 @ 01:35:
Nu al weer nieuw moederbord en geheugen? - het lijkt me toch wat sterk, zeker van geheugen... SD-RAM voor 100 Mhz FSB draait toch ook op 133 Mhz?

En voor kaart:
Het is beter om over een aantal maanden of een jaar een nieuwe grafische kaart te kopen dan nu een nieuwe te kopen met korting?

alvast bedankt voor de informatie - ik ga nu echt slapen
voorbeeld met 2700+
dus officieel is je geheugen 100mhz nu heb je geheugen tot de 1066mhz maar tuurlij kheb jij dit niet nodig maar als je een processor het die een fsb van 333 hebt en je draait je geheugen op 133mhz(geloof niet eens dat het kan maar toch) dan zou je processor op 133mhz gaan lopen. multiplier stond op 6.5 nu blijft hij dus op 6.5 staan want je hebt geen geunlockte dan krijg je dus 6.5x133Mhz(geheugen is dus al overgeklokt) dan heb je nog maar 864.5Mhz over dan kun je beter bij je 1800+ blijven sinds dat die dan 2x zo hard loopt.
+ sdram is -jammer dat ik het moet zeggen mss- echt te oud je gaat geen 133mhz geheugen met een 2700+ samen laten werken dat is dom.
trusten
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 13:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Wat hoor ik over SDRAM? Die jongen heeft DDR zegt ie.
Hoogste wat jouw mobo aan kan is 2400+ (en 2600+ met 266MHz FSB, maar dat wil je niet).

Maar eigenlijk vind ik je computer wel mooi gebalanceerd zo. Als je wilt uitbreiden moet je ook de rest uitbreiden en dat is misschien weer zonde. Nieuwe videokaart kun je wel gebruiken als je veel spellen speelt. ATi Radeon 9600 non-pro denk ik dan aan.

@unpopular
Je kunt op 166/133 draaien, waarbij de proc dus 166/333MHz is en het geheugen op 133/266MHz loopt. Maar slim is dit niet, sowieso is het niet handig om FSB/DRAM clock asynchroon te laten lopen.
Oud 15-08-2003, 17:39
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-08-2003 @ 14:08:
Wat hoor ik over SDRAM? Die jongen heeft DDR zegt ie.
Hoogste wat jouw mobo aan kan is 2400+ (en 2600+ met 266MHz FSB, maar dat wil je niet).
das ondertussen weggehaalt maar dat stond eerst in het eerste(orgenele) bericht.

+
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef op 15-08-2003 @ 01:35:

Citaat:
Enlightenment schreef op 15-08-2003 @ 14:08:

@unpopular
Je kunt op 166/133 draaien, waarbij de proc dus 166/333MHz is en het geheugen op 133/266MHz loopt. Maar slim is dit niet, sowieso is het niet handig om FSB/DRAM clock asynchroon te laten lopen.
idd geloof dat ik niet meer moet helpen als ik uitben geweest
maar goed dan klopt alles dus weer en daar gaat het om.

Laatst gewijzigd op 15-08-2003 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 20:35
Rerisen Phoenix
k, bedankt dan... - ik heb ook nog wat meer naar grafische kaarten gekeken maar volgens mij is alles duur of nauwelijks verbetering.

Ik maak er gewoon een 2400+ van.

en voor duidelijkheid: ik heb zelf dus 266 mobo met DDR
computer van ouders wordt dan 1800+ met 133 mobo & SDR
Oud 15-08-2003, 22:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
2400+ processor kun je wel snelheidswinst bij halen. 2GHz ipv 1.53GHz is toch zo'n 30% sneller.
Reageren

Regels voor berichten