Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2003, 18:42
light fighter
light fighter is offline
hheft iemand hier ervaring mee? Ik moet namelijk gaan bellen voor een afspraak daar en weet helemaal niks behalve dat ik eerst een intake gesprek krijg. ik willen weten of er ook kosten aan zitten en wat er na het intake geprek allemaal gebeurd volgens mij is het iets van de GGD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2003, 18:46
Fantôme
Fantôme is offline
je bedoeld bureau jeugdzorg?
volgens mij is dat gratis.
kijk anders in de gouden gids, daar staat wel bij of het een gratis nr is. Een intake gesprek is niet supereng hoor. gewoon wat algemene dingen, en kort beschrijven waar het om gaat.
maak je maar geen zorgen!
Oud 12-05-2003, 18:58
light fighter
light fighter is offline
het gaat niet om het bellen maar om de gesprekken zelf of daar kosten aan verbonden zijn. moest eigenlijk vanmiddag al bellen van school maar zie er ernorm tegen op dus heb ik dat laten gaan en probeer ik het morgen middag te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 19:00
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
skatboard schreef op 12-05-2003 @ 19:58:
het gaat niet om het bellen maar om de gesprekken zelf of daar kosten aan verbonden zijn.
Intake niet, het kan ook dat het later niet zo is.
Als er kosten bij komen, krijg je dat van te voren
te horen, zodat je kan kiezen.

(weet het niet zeker)

In een intakegesprek worden iig dingen over jou
gevraagd, ook over de reden waaròm je erheen gaat.
't Gaat niet alleen daarover, ook over je achtergrond
(familie, school etc), en je verleden..
Mja, als je het moeilijk vind om heel persoonlijk
ed te praten, hoeft dat niet persé,
je kan iig wel aangeven dat je dat niet wilt,
alleen de dingen die ze *echt* moeten
weten worden dan wel gevraagd..

Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 19:01
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
het gaat niet om het bellen maar om de gesprekken zelf of daar kosten aan verbonden zijn. moest eigenlijk vanmiddag al bellen van school maar zie er ernorm tegen op dus heb ik dat laten gaan en probeer ik het morgen middag te doen.
o sorry, dat had ik verkeerd begrepen dan.
volgens mij zijn de gesprekken ook gratis maar ligt dat aan je verzekering. Dat kan je ook gewoon vragen als je belt hoor!
Of je huisarts vragen, die weet dat meestal ook wel.
suc-6 ermeej... -xxx-!!
Oud 12-05-2003, 19:04
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
... schreef op 12-05-2003 @ 20:01:
volgens mij zijn de gesprekken ook gratis maar ligt dat aan je verzekering. D
Verzekering komt er toch pas bij als je *echt*
prof. hulp krijgt?
Oud 12-05-2003, 19:04
Verwijderd
volgens mij kost het ookn iets hoor...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 19:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 12-05-2003 @ 20:04:
Verzekering komt er toch pas bij als je *echt*
prof. hulp krijgt?
mijn oom loopt bij een maatschappelijk werker.
word betaald door verzekering geloof ik
*maar ik kan het best fout hebben hoor*
Oud 12-05-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 12-05-2003 @ 20:13:
mijn oom loopt bij een maatschappelijk werker.
word betaald door verzekering geloof ik
*maar ik kan het best fout hebben hoor*
Ik ken ook maatschappelijk werk dat gratis is.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Dat kan je ook vragen als je belt.

Bel gewoon, wat heb je te verliezen? En wie weet heb je wat aan de hulp.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 20:08
Eend
Eend is offline
Het kost wel heel wat, maar daarvoor ben je verzekert
Don't be afraid, gewoon bellen, je wordt er alleen maar beter van
Oud 13-05-2003, 11:34
Anouk4life
Anouk4life is offline
Volgens mij krijg je t alleen verzekerd als je echt helemaal geflipt ben, ik loop bij psygoloog maar krijg geen cent terug.
Bij buro jeugdzorg is volgens mij een giga w8lijst...
Oud 13-05-2003, 11:56
Verwijderd
volges mij is het gratis. en ik dacht dat je dan een intake krijgt en dat er dan bekeken wordt waar je het beste hulp kunt krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 13:08
Maresa
Maresa is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 13-05-2003 @ 12:56:
volges mij is het gratis. en ik dacht dat je dan een intake krijgt en dat er dan bekeken wordt waar je het beste hulp kunt krijgen.
Intakes zijn gloof ik al gratis...
Oud 13-05-2003, 18:09
Anarchychick
Anarchychick is offline
Eejzz mensen,
Ja bureau jeugdzorg wordt wel door de verzekering vergoed ja, bij mij wel tenminste...
Ik loop er al n hele tijd rond,niet dat het helpt ofzo.
Die mensen daar denken echt te weten hoe jij in elkaar zit enzo, mja, daar gaat dit topic niet overrr..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 19:21
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Anouk4life schreef op 13-05-2003 @ 12:34:
Volgens mij krijg je t alleen verzekerd als je echt helemaal geflipt ben, ik loop bij psygoloog maar krijg geen cent terug.
Bij buro jeugdzorg is volgens mij een giga w8lijst...

kuch..
als je bent verzekerd voor therapie kun je behalve de eigen bijdrage alles terugkrijgen, dus ook onkostenvergoeding etc. geloof ik.
er is geen grote wachtlijst geloof ik, ze verwijzen je soms door naar andere instellingen zodat niet iedereen er blijft plakken.. dat is tenminste wat er in mijn regio gebeurt.

En 'echt helemaal geflipt' is een zeer subjectieve term
Mensen vinden mij soms aardig 'echt helemaal geflipt', maar volgens psych valt het erg meej en volgens mij zelf ook. Dus.

Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 19:36
light fighter
light fighter is offline
op de site staat (gevonden via google) dat het grootste gedeelte gratis is is maar dat er curussen zijn en brochures waar voor moet worden betaalt en als er intensievere hulp nodig is kan er om een wettelijke ouder bijdrage worden gevraagd.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 21:00
Verwijderd
bureau jeugdzorg heeft niks met verzekering te maken, want het wordt gesubsidueerd door de gemeente en is dus gratis.

Na de intake wordt er beslist wat er gaat gebeuren, je ben OF een crisisgeval, Of je krijgt 5 gratis gesprekken, OF er wordt een speciale analyse gemaakt.

Maar bij het intake kan je rustig vragen of het verder nog geld kost hoor
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 10:48
** Lieve2002 **
** Lieve2002 ** is offline
Ik ben weleenz bij bereau jeugdhulp geweest, maar bij mij heeft het niet egt geholpen. Heb er ook niet zo hele goede herinneringen aan, maar mensen verschillen. Ze doen er daar wel egt alles aan om je te helpen. Geven je goede adviesen en niet is altijd mis....
Ze zijn er heel vriendelijk en hulpvaardig. Je kunt gerust de tijd nemen om alles uitteleggen, maar voor verder hulp moeten je ouders op de hoogte zijn....

Kuzzie
Lieve
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 12:12
humming bird
humming bird is offline
Bureau Jeugdzorg is inderdaad gratis, behalve als je een cursus moet gaan volgen of doorverwezen word naar een psycholoog ofzo. Je kunt dit soort dingen ook vragen aan de mensen van de jeugdzorg zelf. Gewoon bellen en je vragen neergooien. Dan heb je hier misschien wat meer rust over, want volgens mij zit je er nog al mee. Heel veel succes!
Oud 16-05-2003, 18:09
Anouk4life
Anouk4life is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 13-05-2003 @ 20:21:
kuch..
als je bent verzekerd voor therapie kun je behalve de eigen bijdrage alles terugkrijgen, dus ook onkostenvergoeding etc. geloof ik.
er is geen grote wachtlijst geloof ik, ze verwijzen je soms door naar andere instellingen zodat niet iedereen er blijft plakken.. dat is tenminste wat er in mijn regio gebeurt.

En 'echt helemaal geflipt' is een zeer subjectieve term
Mensen vinden mij soms aardig 'echt helemaal geflipt', maar volgens psych valt het erg meej en volgens mij zelf ook. Dus.
Tja, ik moest erheen maar bij mij werd er niks vergoed. Volgens mij alleen als je zo ver heen bent dat je echt naar psygiater moet. Maar alleen als je aan bepaalde eisen voldeed, heel vreemd zat t in mekaar
Oud 16-05-2003, 21:32
humming bird
humming bird is offline
therapie wordt niet altijd geheel vergoed. Dan gaat het wel over therapie bij een psychologe of een psychiater. Veel verzeringsmaatschappijen vergoeden de therapie gedeeltelijk of soms ook geheel. Dat moet je even navragen.

Maar volgens mij is dit allemaal een beetje off topic want het ging tenslotte over bureau jeugdzorg, en bijna alle hulp is daar gratis!!!!!

Het word allemaal een beetje warrig zo denk ik.
Oud 17-05-2003, 22:38
alpha
alpha is offline
Bureau jeugdhulp is gratis. Ik ben naar een bureau jeugdhulp geweest (jaartje terug) en er kwam echt helemaal niets van verzekering ed bij kijken. Gratis. Je kunt er gewoon binnenlopen, informatie die je kunt krijgen was ook gratis. (alles, geloof ik)

Maar even een opmerking: als je naar een psycholoog ofzo gaat, krijg je volgens mij maar een beperkt aantal afspraken tegoed. Dus niet onbeperkt. Het was iets van 5 geloof ik. Maar dat verschilt vast ook van hoe je verzekerd bent (particulier of ziekenfonds) Als je naar een RIAGG of een soortgelijk hulpcentrum gaat krijg je dit volgens mij juist weer WEL allemaal vergoed..

(maar inderdaad, dit is allemaal niet van toepassing, er werd gevraagd naar bureau jeugdhulp)
Oud 18-05-2003, 10:10
light fighter
light fighter is offline
Ik heb ondertussen gebeld. wordt door die lui dinsdag terug gebeld en dan hoor ik meer. maar ik geloof dat ik het daar niet lang uit hou wasnt het is nog al bureaucratisch daar en dat is niet echt wat voor mij maar ik kijk wel waar ik terrecht kom
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 10:14
Fantôme
Fantôme is offline
mm, iedereen zegt andere dingen.
het is gratis!! het is niet gratis, eigen bijdrage, alles zelf betalen... loopt nogal uiteen he?!

*wat is het nou eigenlijk echt?*
Oud 18-05-2003, 15:25
alpha
alpha is offline
Citaat:
... schreef op 18-05-2003 @ 11:14:
mm, iedereen zegt andere dingen.
het is gratis!! het is niet gratis, eigen bijdrage, alles zelf betalen... loopt nogal uiteen he?!

*wat is het nou eigenlijk echt?*
misschien dat het per bureau anders geregeld is? En het kan natuurlijk ook zijn dat er veel hier denken dat het bureau jeugdhulp was, maar dat het net iets anders wat maar met dezelfde inhoud. Snapst?
Oud 18-05-2003, 18:42
light fighter
light fighter is offline
Het gaat om bureaujeugdzorg en niet jeugdhulp zo als in de topic titel staat.

en het is gratis kijk maar op de site.

als mensen niet het hele topic lezen dan krijg je die uit een lopend de antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 18:50
Verwijderd
ik weet het gewoon zeker dat het gratis is want ik heb er nu nog gesprekken en betaal niets, mijn verzekering ook niet...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 12:23
bartjehill
bartjehill is offline
het kost je niks ik heb er zelf ook gezeten en alles is op de kosten van de regering die mensen zijn in loondienst
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten