Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2003, 10:21
Justastranger
Justastranger is offline
Heej kidz,

Zat laatst dus naar 40 days, 40 nights te kijken voor de gene die de film nog niet gezien hebben?
Tis een commedy en hij gaat over een jongen die dus een trauma heeft, iedere keer als hij sex heeft en bijna klaar komt dan komen de muren op hem af. Zn broer is pater ofzo en hij besluit dus om 40 dagen geen sex te hebben. Aan het einde komt alles goed en blabla.
Maaruh waar het mij nu omgaat is dat hij dus tot een soort van inzicht is gekomen. Dus door zelfonthouding tot een bepaald inzicht komen. De meeste geloven hebben ook wel een vorm van zelfonthouding dus mn vraag is, zou zoiets nou echt werken
Oud 16-08-2003, 10:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
hehe wel een hele rare opvatting van mystiek IMO.
Volgens mij kun je er alleen inzicht door krijgen als je een breezersletje (M of V ) bent, die elke dag een ander wipt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 12:30
Verwijderd
Op zich zal het wel een resultaat hebben (denkt aan monniken enzo) maar als je kijkt wat dat soms teweegbrengt: kijk naar de gigantische hoop priesters in onze streken die zich vergrijpen aan kinderen. Het heeft niet bij iedereen het gewenste resultaat. Maar ik denk ook dat het een vrijwillige keuze moet zijn (en op zich is het celibaat dat niet). Maar als je verder je leven verbrast en alleen maar geen sex hebt, zal dat ook niet tot een enorm inzicht leiden. Het is wat je eromheen doet, een combinatie van verschillende dingen (denkt weer aan die monniken die vast meer doen dan geen sex hebben ).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 13:18
AngelLena
AngelLena is offline
Laten we eerlijk wezen, die jongen uit die film was iets meer mee aan de hand. Die zat met z'n ex in z'n maag, ging vervolgend allerlei meiden neuken om maar over haar heen te komen. Die muren lieten overduidelijk zien dat dat niet de oplossing was. Pas toen hij het weer deed maar met een meid waar hij wel verliefd op was ging het goed. Da's de hele clue achter die film.
Compleet celibitair leven vin ik oke, maar dan moet je dat ook vrijwillig doen en je er aan houden. Als je van te voren weet dat je het niet aankan, moet je het niet doen. Dan krijg je idd het soort situaties als die mutant al beschreef. En daar kan ik dan geen vrede mee hebben.
Maar ik vind dit eigenlijk helemaal niet passen op mystiek... Misschien meer iets voor psychologie aangezien het een psychisch verschijnsel is....

Mystiek----> psych
Reageren

Regels voor berichten