Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, het is wel ff vervelend allemaal, maar op zich maak je een normale werkweek. Het is gewoon ff wennen, de omschakeling school/fulltime werken.
En daarnaast lijjkt het me veel belangrijker dat je een leuke stage hebt. Leer je er veel, heb je het naar je zin?? Dat is toch veel belangrijker...aangezien het een stage is duurt het nooit erg lang; gewoon ff doorzetten hoor! |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf ook een half jaar stage gelopen. De eerste 3 maanden was ik nog geen 18 en had ik dus nog geen ov. Was zo'n 200 euro aan reiskosten kwijt.
Stond 5 uur op om om 8:30 op stage te zijn. Ik was er elke dag om 8:05 als ik een trein later was was ik te laat en dat kon niet ivm voorbespreking die we elke dag op stage hadden.. Ik werkte van 8:30 tot 17:00 zonder echte pauze, wat overigens eigen keuze was. Had altijd wel tijd om tussendoor wat te eten of te drinken. Ik was elke dag pas tussen 18:30 en 19:00 thuis. en ik kreeg ook geen vergoeding. Zulk soort dingen moet je maar leren accepteren. Zonder stage krijg je je diploma niet zie dat dan als vergoeding oid. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Toen ik mijn stage deed moest ik om 7h15 mijn trein halen om een kwartier te vroeg aan te komen. 's avonds had ik slechts om het uur een trein, dus als je 10 minuten later gedaan bent, heb je het mooi zitten...
Daarnaast moest ik iedere dag een stageverslag uittypen, een evaluatie maken en een observatie. Observaties mochten niet tijdens de werkuren gemaakt worden, dus betekende dit overwerken. Het was een lastige periode en de treinkosten zijn ook niet vergoed geweest, maar ik heb er veel bijgeleerd en ben blij dat ik daar stage mocht lopen. In mijn school kan je zelf bepalen of je stageplek te ver is. Het is ook mogelijk op kamer te zitten. Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat uw stagebegeleider je geen inspraak gegeven heeft?? |
![]() |
|
55 uur is veel ja, heb je dus de pech dat je stage ver weg is.
40 uur per week werken is dus maar 4 uur teveel, valt reuze mee. Heb je zelf die stage gekozen? Zo ja, had je iets dichterbij moeten zoeken ![]()
|
ok bedankt voor jullie reacties allemaal!
ik zie nu wel in dat het eigenlijk wel meevalt, maar omdat mijn ouders een beetje begonnen te zeuren dat het niet meer normaal was die tijden die ik maakte op die stage dus ik dacht van nou misschien hebben ze wel gelijk ik heb de stage plek niet zelf gekozen dat deed de school ik kon alleen bij dat bedrijf kiezen tussen een bouwwerk in amsterdam of hoofddorp. Maar ik denk dat ik het maar gewoon nog 95 dagen vol ga houden. en dan weer lekker op me luie reet scholier ga worden en nog heel wat jaartjes in de banken zitten... werken ? niet voor mij voorlopig dat heb ik inmiddels wel geleerd.
|
![]() |
|
|