Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2002, 21:33
Stinger
Stinger is offline
Heyhey..

ik wou graag een reactie van jullie op bepaalde gevoelens van mij..

Ik heb echt een superlieve en mooie vriendin, en het gaat op super goed tussen ons, we hebben nu 5 maandjes samen.
Zij gaat alleen heel erg veel met jongens om, en is ook heel handtastelijk bij ze, en ik kan daar gewoon écht niet tegen, daar word ik gewoon echt sjago van. Wat dat betreft ben ik gewoon heel snel jaloers, en dan lijkt het misschien ofdat ik bezitterig ben, maar dat ben ik niet, en dat wil ik ook absoluut niet zijn.
Maar toch.. elke keer als er weer wat met een andere jongen is, dan klap is gewoon helemaal dicht en heb ik niet veel meer te zeggen. Ook ben ik bang dat ik haar kwijt raak, terwijl ik echt wel weet dat ze van mij houd, en van niemand anders...
En toch blijf ik die klote gevoelens houden.. Nu denkt zij dat ik het niet meer leuk vind tussen ons, omdat ik dus redelijk vaak stilletjes of sjago ben, ik heb 't haar proberen uit te leggen vorige week, en vandaag weer, en ze snapte het wel, en ze zou niet meer zo handtastelijk zijn, vandaag echt gebeurd het weer een aantal keer.... wat moet ik hier nou toch mee???? Ik wil van die klote jaloersheid af verdomme..
Iemand die dezelfde gevoelens heeft, of heeft gehad en weet wat je ermee moet doen??

Alvast bedankt.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2002, 22:19
**thuggirl**
**thuggirl** is offline
nou... mijn vriend zie ik niet veel, dus weet niet wat hij uitspookt, hoewel ik hem wel 100% vertrouw, en weet dat hij niet veel met meisjes omgaat, maar als ik zou weten dat hij dat wel deed, zou ik dat zker niet zo fijn gevoel vinden, en ik zou er met haar maar een heel goed gesprek over hebben, waarin je duidelijk maakt datje het echt niet leuk vind!
PauLuZ, U aRe a FuN LoViNG CRiMiNaL WHaHaHa!!! when u love something, give it away, angel#1 told y'all so!!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 22:29
Stinger
Stinger is offline
Als ik er over praat met haar, dan kapt ze het gesprek meestal af, of het eindigd in een soort van ruzietje waardoor we allebei down worden, dus da's ook weer niet echt de bedoeling...

ik weet niet hoe ik 't nu verder moet doen allemaal...

IK WIL 'R VERDOMME NIET KWIJT!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 12:30
the_conquer
the_conquer is offline
Het beste wat je kan doen is accepteren dat ze zo doet. Zo omzeil je ruzies en loop je het minste kans dat je haar kwijt raakt.
Oud 23-02-2002, 13:50
Psychoot
Psychoot is offline
Komt me bekend voor, mijn vriendin woont ook ver weg van me en zie der dus ook niet zovaak, maar ik vertrouw haar 100% en zij verteld me ook alles eerlijk. Ik denk dat vertrouwen hierin voorop moet staan. Dan gaat de jaloezie ook niet over, en je weet toch dat ze van jou houdt en niet van van iemand anders. Je moet het misschien eens bekijken vanuit haar oogpunt. Jij hebt misschien ook vriendinnen waarmee je omgaat maar wat verder niks te betekenen heeft. Gewone vriendschap dus.
Oud 23-02-2002, 17:51
Cygnus_X_2002
Cygnus_X_2002 is offline
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn allerbeste vriendin.
Ze was altij d bij andere jongens en leek zich daar ook veel meer thuis te voelen.
Ik kende haar al heel lang dus het doet erg zeer als je merkt dat ze je onbewust de rug toekeerd. Ik had het minstens 20 keer met haar besproken. Ze lett er dan ff op, maar daarna ook niemeer.
Elke dag werd ik er niet tegoei van tot ik er op een dag stilaan genoeg van begon te krijgen. Ik heb haar gezegd dat ik het kotsbeu was en dat ze 'hier en nu' kon kiezen. My way or the high way.
Ze begon t ijlen over een gulden middenweg maar ik wist dat het toch weer van hetzelfde ging worre. Ik begon haar dus gewoon terug te 'negeren' en stilaan leerde ik zonder haar te leven. Achteraf bekeken heb ik een heel belangrijk iets geleeerd:
Ik word zelf nogal rap jaloers, maar het is en blijft een feit: als je je niet lekker voelt bij je vriendin/lief, of als je steeds maar zenuwachtig bent of hoopt dat ze iets niet weer gaat doen; is het simpelweg gewoon zo dat het beter is ze te vergeten.
EEn vriendin is er om je bij op je gemak te voelen en dinen te doen die jullie BEIDEN lol vinden. Niet om je steeds de tyfus aan te ergeren.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:14
QueenY
QueenY is offline
Ik vind niet dat je dat zomaar zou moeten accepteren om ruzie te voorkomen, lekker makkelijk voor haar...Ze kan in ieder geval minder handtastelijk zijn??

Probeer het es zelf met andere meiden en kijk hoe zij reageert..

succes!!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:22
Verwijderd
Wat doet ze dan? als ze 'handtastelijk is"?

Ik heb zelf zon vriendin gehad (niet op di emanier) ze hong altijd bij jongens om de nek als die in de buurt waren.... veel te flirterig etc. en ik en een aantal vriendinnen werden er echt krankjorem van, vandaar dat we nu geen vrienden meer zijn
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 16:34
Verwijderd
Ik ben heel knuffelig van mezelf enzo, maar dit is heel erg veranderd sinds ik met mijn vriend samen ben en hij mij verteld heeft dat hij dat heel vervelend vind. Nu ben ik helemaal niet meer zo. Heel af en toe, maar dan zorg ik ook dat hij er niet bij is. Dan heb ik bijvoorbeeld ffies behoefte aan een knuffel en dan is er zo'n knuffeljongen bij mij in de klas en dan knuffel ik m ffies en dan is t weer goed. Maar doe t dus niet meer waar mijn vriend bij is. En zoiezo is het stukken minder.

Ik vind dat zij zich hierin wel mag aanpassen hoor! Ik snap heel goed dat je haar niet kwijt wilt. Momenteel ben ik een beetje in een lastig parket met mijn eigen vriend en doodsbang dat ik m kwijtraak. Maar blijf er over praten. En als zij niet doorheeft wat ze fout doet, zeg het haar dan heel duidelijk en confronterend. En als ze t dan nog niet ziet en t niet doet, dan heeft ze echt een bord voor dr kop hoor.

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2003, 21:51
Verwijderd
als ze je afkapt, lijkt me het niet echt een diepgaande relatie van haar kant.
Je kan dr niets verbieden maar ze kan in ieder geval naar je luisteren en een beetje rekening houden met jou gevoelens.
En als ze dat niet wil, lijkt het me moeilijk, want een relatie komt van twee kanten en niet alleen van die van jou.

kijk maar wat je ermee doet, maar praat in ieder geval met dr, in hoeverre dat lukt...
succes
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 20:48
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Het lijkt me dat jij pas aan je jaloezie kan werken als zij jou daarmee helpt. Een beetje aanpassen dus
En vooral... er met jou over praten, en zeker niet afkappen.
Dan krijg jij alleen maar meer het idee dat je jaloezie gegrond is.

Maarja, tips aan jou heb ik dus niet.
Blijf aandringen bij je vriendin om een goed gesprek waarin ze naar je luisterd
Oud 07-12-2003, 21:07
Last Resort
Last Resort is offline
Als je het al zo vaak met haar besproken hebt, en het duidelijk geen reet helpt, vraag ik me af hoeveel zin de relatie nog heeft. Je vind dr vast heel leuk enzo, maar je voelt je helemaal niet fijn bij deze situatie. Wat is dan het nut van je relatie vraag ik me af.
Oud 07-12-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Last Resort schreef op 07-12-2003 @ 22:07:
Als je het al zo vaak met haar besproken hebt, en het duidelijk geen reet helpt, vraag ik me af hoeveel zin de relatie nog heeft. Je vind dr vast heel leuk enzo, maar je voelt je helemaal niet fijn bij deze situatie. Wat is dan het nut van je relatie vraag ik me af.
waarom meteen opgeven?
Ik snap heel goed hoe hij zich voelt. Hij houdt gewoon ongelooflijk veel van haar. (meen ik op te maken. correct me if i'm wrong) Dat gooi je niet zomaar ffies overboord!

Laatst gewijzigd op 07-12-2003 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 23:12
RDK
RDK is offline
Stinger,

Ik ben zelf ook een ontzettend jaloers persoon en dat zet mijn relatie ook een beetje op het spel. Geloof me als ik zeg dat ik nog een stuk erger ben dan jij. Ik ben al jaloers als ze met een vriendin weg gaat! Ik wil haar voor mezelf en wil eigenlijk dat ze niemand anders heeft. Het gaat soms nog wel eens verder, maar dat zet ik liever niet zomaar op het forum. Bang dat ik haar kwijt raak, ben ik elke dag. Ik zou best contact met je willen zoeken om ervaringen uit te wisselen en erover te praten, maar ik zag je mail adres nergens.

Ik hoop iets van je te horen!

Groetjes,

Robbie
bonalds@wanadoo.nl

PS
Andere mensen met deze problemen mogen ook contact met me opnemen, ik zou graag over dit probleem praten met mensen die er ook last van hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 15:34
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
Stinger schreef op 22-02-2002 @ 22:33:
Iemand die dezelfde gevoelens heeft, of heeft gehad en weet wat je ermee moet doen??

Alvast bedankt.....
tja... kheb precies hetzelfde.... en heb er nog steeds geen oplossing voor... het spijt me
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 11:43
Stefanie
Stefanie is offline
Hoe gaan jullie dan precies met die jaloezie om? Laten jullie het echt duidelijk blijken aan je vriend/vriendin? Of draaien jullie er om heen?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vind t wel leuk voor mn vriend als hij wat gaan doen met andere vrienden, maar dan ben ik altijd wel jaloers. Ik vind het gewoon niet leuk dat hij dan lol heeft met andere mensen. Het klinkt vreselijk gemeen, dat weet ik, maar zelf kan ik er ook niets aan doen. Soms gaat het zelfs zo ver dat ik ervoor zorg dat hij niet weg gaat d.m.v chanteren. In het begin bleef hij dan ook thuis voor mij, maar de laatste tijd merk ik dat hij het ook zat begint te worden. Hij vraagt zich vaak af waarom ik zo doe en waarom ik niet wil dat hij weggaat.
Ik wou ook dat dit kon ophouden, maar ik kan er anders gewoon niet mee omgaan...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 15:46
Kit
Kit is offline
je kan het beste erover praten...maar als zij zoiets heeft dat ze dat wilt doen en niet wilt dat jij haar 'op een manier' verandert doordat jij zegt dat ze het niet mag doen...dan kan je er vrij weinig aan doen. Dan blijft ze er tochwel mee door gaan.

And lets face it, wil jij dat ze zich inhoudt als ze bij jou is en als je er niet bent het wel doet?? Daar word je helemaal onzeker van lijkt mij?....succes ermee!
Oud 13-12-2003, 15:54
Tolchok
Tolchok is offline
ik heb iets wat er een beetje op lijkt: mijn vriendin gaat naast mij heel veel om met 1 bepaalde jongen (dus niet met jongens over het algemeen). Ik vond dat eerst vervelend.

Maar ik ga zelf ook veel met andere meisjes dan haar om, dus eigenlijk mag ik niet klagen.

Ik heb na dit te bedenken een houding verkregen van 'ze is toch wel van mij', die heel prettig is. Het zou het beste zijn als jij ook zo'n houding verkrijgt, dit kun je doen door je leven buiten haar een beetje sterker te maken, zodat je zelf sterker in je schoenen staat en je zekerder voelt over je band met haar.
Oud 13-12-2003, 16:26
Lovertjuh
Lovertjuh is offline
Wat tolchok zegt klopt wel.
Ik ben ook heel jaloers, maar dat heeft met mijn vertrouwen te maken.
Ik vertrouw echt bijna niemand meer, een vervelend verleden kan veel met je doen...
Zo heb ik hem een xtje getest met een ander email adres *hoop ondertussen dat hij nooit op dit forum komt en dit leest* en deed alsof ik iemand anders was.
Allemaal mailtjes gestuurd dak hem wel lekker vond en af wou spreken, hij wou dat nog doen ook Alleen tegenover mij heeft ie dr geen moment over gelogen zo wis ik wel dat ie te vertrouwen was.
Enneuh please doe dat maar nooit na want je ken dr een hoop gezeik van krijgen en dan lieg je toch tegen je vriend/in en dan voel je je ook kut.
Voel me nog steeds klote dr onder maar jah....Durf het ook niet te zeggen

Me vriend heeft gelukkig geen tijd meer om iets met andere te doen omdat ie ut te druk heeft met ze werk
Oud 13-12-2003, 17:05
Orion16
Orion16 is offline
Oh gats, daar zou ik nou ook mee zitten als mn vriendin zo ontzettend handtastelijk zou zijn. Ik vond het al een probleem dat ze veel vrienden (jongens) had waar ze zo lovend over sprak.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2003, 18:58
Arox
Arox is offline
Ik had ook last van die jaloezie Zij ging ook zo met haar mannelijke vrienden om. Ik heb er wel eens wat van gezegd maar het drong niet echt tot haar door dat het mij zo dwarszat.

En nu is het uit o.a. door dit, maar das niet de enige reden.
Oud 13-12-2003, 19:40
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Arox schreef op 13-12-2003 @ 19:58:
Ik had ook last van die jaloezie Zij ging ook zo met haar mannelijke vrienden om. Ik heb er wel eens wat van gezegd maar het drong niet echt tot haar door dat het mij zo dwarszat.

En nu is het uit o.a. door dit, maar das niet de enige reden.
Had precie hetzelfde, bij meerdere exen.
Ja, dat kun je hun gewoon niet wijs maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten