Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2003, 15:19
sweetchrissiej
sweetchrissiej is offline
Sinds mijn moeder dood is, lijkt het net dat ik geesten zie en ik ben steeds meeg geinterreesseert als iemand ooit een geest heeft opgeroepen.
Ik heb dat nog nooit gedaan en ik zal dat ook nooit doen ook want de verhalen die ik allemaal wel niet gehoord heb zijn gewoon te scary voor woorden.
S'avonds als ik wil slapen doe ik soms mijn ogen open en dan lijkt het net alsof er schimmen rond zweven en dan denk ik dat dat geesten zijn.
Denken julllie hier ook wel eens aan???????????
Hebben jullie wel eens een geest opgeroepen????
Laat het please horen want ik ben heel erg benieuwd!

xxx chrissieeeeeeeeeeeeeeej
Oud 11-05-2003, 15:19
Verwijderd
Dit past beter op mystiek.
Oud 11-05-2003, 15:21
sweetchrissiej
weet ik maar ik dacht dat ik daar zat oepsiej............
wathever boeit niej
Oud 11-05-2003, 20:20
lady of the dark
lady of the dark is offline
Beste Chrissiej,

Je kunt beter niet te veel na denken over geesten. Of er echt geesten op je kamer zitten weet ik niet, maar je hebt wel een leeftijd waarop paranormale gevoeligheid zich vaak openbaart. Vaak verdwijnt het na de puberteit weer, om rond je dertigste weer terug te komen. Het kan zijn dat er door de schok van je moeders dood iets bij je "los" is gekomen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je emotioneel in de war bent geraakt en daardoor dingen ziet die er niet zijn.
Als je graag wat meer wilt weten over geesten, dan zou ik je aanraden een serieus boek (bijvoorbeeld van Jan Kleyn) te lezen, en niet van die Time Life rommel te lezen. (tenzij je graag bang gemaakt wordt)
Als je 's nachts bang bent voor geesten, bedenk dan dat ze je niets kunnen doen en dat je moeder over je waakt.
Succes, Lady
Oud 11-05-2003, 21:18
Verwijderd
Nee, nog nooit eentje gezien. Behalve in een film dan.
Oud 12-05-2003, 06:45
sweetchrissiej
nou eh ik ben er niet echt bang voor hoor, maar ik vind het wel vreemd als het zo zou zijn.
Iedereen zegt ook als iemand dood is dat hij altijd bij je is nou jaah dan is dan toch een geest???
Geloof jij wel in geesten?
Of niet?
Oud 12-05-2003, 17:39
Verwijderd
neu
Oud 12-05-2003, 17:43
miss lola
miss lola is offline
nee gelukkig niet
Oud 12-05-2003, 22:24
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ja gisteren nog. en gezellig dat we het hadden
Oud 13-05-2003, 20:28
midianithia
midianithia is offline
ik heb het een paar keer meegemaakt,onbewust,dus ik ging er niet naar op zoek.als je ervoor openstaat dan kun je inderdaad geesten ervaren,ik ben er niet bang voor,schrik alleen soms weleens maar ik vind het ergens een veilig gevoel,ik heb pasgeleden een goede vriend verloren en nu is het makkelijker voor mij,als ik met hem wil praten heb ik het gevoel dat hij ook echt kan luisteren.klinkt allemaal beetje vaag,maar anyway mensen die ervoor openstaan die maken het weleens mee.ikzelf vind het een logisch iets,ik geloof niet in doodgaan en dat je dan weg bent,je blijft toch ergens?
Oud 13-05-2003, 21:30
Verwijderd
Niet gezien, wel gevoeld.
En vaak genoeg als ik net ga slapen, veel te vaak, omdat me dit erg irriteerde heb ik ze weggestuurd. En blijkbaar hebben ze daarnaar geluisterd, want het is alweer een tijdje rustig. Maar meestal komen ze met tussenpozen terug dus ik verwacht dat ze binnenkort weer van zich laten horen.
Oud 14-05-2003, 15:35
Leemer
Leemer is offline
weet je wat ik nou zon typisch vind (sereus andwoord) dat je vaker vrouwen hoord over dit soort dingen dan mannen. Mannen steken er vaker de draak mee, komt dat omdat vrouwen het meer sereus nemen dan mannen? , er open voor staan zoals eerder is gezegt?

Persoonlijk geloof ik er niet egt in, ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt. ik denk eerder dat het een psygologische kwestie is. Geesten ben ik nooit bang voor geweest als kind. (alleen voor die smeerlap uit allien toen ik een jaar of 10 was ) Ik heb een X met zon glas en zon bord met letters geprobeerd maar dat is onzin dr gebeurt egt nix (behalve dan een grappemaken die achter de deur een geest na doet .
Oud 14-05-2003, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Leemer schreef op 14-05-2003 @ 16:35:
weet je wat ik nou zon typisch vind (sereus andwoord) dat je vaker vrouwen hoord over dit soort dingen dan mannen. Mannen steken er vaker de draak mee, komt dat omdat vrouwen het meer sereus nemen dan mannen? , er open voor staan zoals eerder is gezegt?

Persoonlijk geloof ik er niet egt in, ik heb nog nooit zoiets mee gemaakt. ik denk eerder dat het een psygologische kwestie is. Geesten ben ik nooit bang voor geweest als kind. (alleen voor die smeerlap uit allien toen ik een jaar of 10 was ) Ik heb een X met zon glas en zon bord met letters geprobeerd maar dat is onzin dr gebeurt egt nix (behalve dan een grappemaken die achter de deur een geest na doet .
Ken anders genoeg jongens en mannen die in geesten geloven en die ze daadwerkelijk gezien/gevoeld hebben. Het ligt er gewoon aan waar je voor open staat. En geesten hebben nix met ouija-borden of welke andere geest-oproep-mogelijkheid dan ook te maken! Ik ga niet uitleggen wat er allemaal fout aan is en waarom geesten daar niet op afkomen of waarom ik er in geloof, dat ben ik een beetje beu.
Oud 14-05-2003, 16:35
sjw
sjw is offline
mmmm best vaag dit
Oud 14-05-2003, 18:34
sweetchrissiej
Nou jaah echt bang ben ik ook niet maar het gevoel, dat is eng.
Stel je voor iemand is dood en opeens zweeft hij dar zomaar in je kamer nou niet echt gezellig lijkt me dat.
Maar dat ligt eraan want sommige mensen zeggen dat ze wel eens praten met hun overleden famillieleden of vrienden.
Ik zou dat ook wel willen maar ik zou er nooit een oproemen.
Geloven jullie in reincaratie?
Ik niet
Een leven kan niet opeens weg zijn en dan weer opnieuw beginnen lijkt mij
Oud 14-05-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 14-05-2003 @ 19:34:
Nou jaah echt bang ben ik ook niet maar het gevoel, dat is eng.
Stel je voor iemand is dood en opeens zweeft hij dar zomaar in je kamer nou niet echt gezellig lijkt me dat.
Maar dat ligt eraan want sommige mensen zeggen dat ze wel eens praten met hun overleden famillieleden of vrienden.
Ik zou dat ook wel willen maar ik zou er nooit een oproemen.
Geloven jullie in reincaratie?
Ik niet
Een leven kan niet opeens weg zijn en dan weer opnieuw beginnen lijkt mij
Als je het vervelend vindt, moet je ze wegsturen, dat begrijpen ze meestal wel. Maar als ze zich vertonen is dat een teken dat jij ze misschien nodig hebt, dus ga eens na bij jezelf of ze je niet bij iets kunnen helpen. Of ze hechten nog teveel waarde aan hun leven, zeg hen dan ook te gaan, dat men op ze wacht en dat ze verder moeten gaan. Probeer ze te begeleiden (simpel gezegd he ).
Ik geloof wel in reïncarnatie. Ik geloof dat we net zolang opnieuw leven (dit of andere levens) tot we tevreden zijn met ons leven en over kunnen gaan naar het volgende stadium van ons leerproces tot volmaaktheid van de geest.
Oud 15-05-2003, 09:54
Menahem
Menahem is offline
Nog nooit, maar al dit gebeuren rond geesten, glaasjedraaien e.d. willen we binnenkort onderzoeken.

Uiteraard zijn wij nu verdoemd, heidenen et.cetc.
Oud 15-05-2003, 17:02
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
sweetchrissiej schreef op 11-05-2003 @ 16:19:
Sinds mijn moeder dood is, lijkt het net dat ik geesten zie en ik ben steeds meeg geinterreesseert als iemand ooit een geest heeft opgeroepen.
Ik heb dat nog nooit gedaan en ik zal dat ook nooit doen ook want de verhalen die ik allemaal wel niet gehoord heb zijn gewoon te scary voor woorden.
S'avonds als ik wil slapen doe ik soms mijn ogen open en dan lijkt het net alsof er schimmen rond zweven en dan denk ik dat dat geesten zijn.
Denken julllie hier ook wel eens aan???????????
Hebben jullie wel eens een geest opgeroepen????
Laat het please horen want ik ben heel erg benieuwd!

xxx chrissieeeeeeeeeeeeeeej
Ja, ik heb weleens geesten opgeroepen. Of er werkelijk geesten bestaan weet ik niet, maar we kregen wel duidelijke signalen bij het oproepen. Bewegende objecten e.d. En een jongen uit mijn klas was aan het oproepen en begon opeens te huilen (was in groep 6 ofzo, jaren geleden). Dat was een of ander trucje met potloden.

Het werkt zo:
  • Doe dit samen met nog een persoon
  • Neem 6 potloden van gelijke grootte.
  • leg de potloden neer in de vorm van een rechthoek.
  • persoon 1 pakt 3 potloden met 2 handen. Pak ze op de hoeken van het rechthoek, tussen duim en wijsvinger.
  • De andere persoon doet hetzelfde aan de andere kant.
  • Houd de potloden tegen elkaar, met de platte achterkant.
  • Vraag vervolgens: 'geest, geest bent u daar? Naar binnen is ja.'
  • Als de potloden langzaam naar binnen bewegen heb je contact.
  • Stel vervolgens vragen.
  • Naar binnen is ja, naar buiten is nee.
Verder ben ik ooit in een oud ford geweest (in uithoorn, vlakbij mijdrecht) samen met een vriend. We braken de deur open en gingen naar binnen.

Binnen was het stikdonker en je moest allerlei donkere gangetjes door. Opeens hoorde we luid gegil. Het klonk alsof we niet welkom waren. Het gegil kwam op ons af en we renden snel het ford uit.
Oud 16-05-2003, 01:45
Shade
Shade is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 12-05-2003 @ 23:24:
ja gisteren nog. en gezellig dat we het hadden
Hahahaha zeker zo een als uit a christmas carol?

---

Maareh zielig dat je moeder dood is....
Maar die geesten komen uit je eigen hoofd hoor...
Als er iets gebeurt dat een grote impact heeft zoals dat je moeder doodgaat kan je dat soort dingen gaan zien....maar het is echt je verbeelding....

Laatst gewijzigd op 16-05-2003 om 11:35.
Oud 16-05-2003, 01:48
Shade
Shade is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 15-05-2003 @ 18:02:
Ja, ik heb weleens geesten opgeroepen. Of er werkelijk geesten bestaan weet ik niet, maar we kregen wel duidelijke signalen bij het oproepen. Bewegende objecten e.d. En een jongen uit mijn klas was aan het oproepen en begon opeens te huilen (was in groep 6 ofzo, jaren geleden). Dat was een of ander trucje met potloden.

Het werkt zo:
  • Doe dit samen met nog een persoon
  • Neem 6 potloden van gelijke grootte.
  • leg de potloden neer in de vorm van een rechthoek.
  • persoon 1 pakt 3 potloden met 2 handen. Pak ze op de hoeken van het rechthoek, tussen duim en wijsvinger.
  • De andere persoon doet hetzelfde aan de andere kant.
  • Houd de potloden tegen elkaar, met de platte achterkant.
  • Vraag vervolgens: 'geest, geest bent u daar? Naar binnen is ja.'
  • Als de potloden langzaam naar binnen bewegen heb je contact.
  • Stel vervolgens vragen.
  • Naar binnen is ja, naar buiten is nee.
Verder ben ik ooit in een oud ford geweest (in uithoorn, vlakbij mijdrecht) samen met een vriend. We braken de deur open en gingen naar binnen.

Binnen was het stikdonker en je moest allerlei donkere gangetjes door. Opeens hoorde we luid gegil. Het klonk alsof we niet welkom waren. Het gegil kwam op ons af en we renden snel het ford uit.

En hoeveel biertjes had je toen op?

Sorry hoor maar geloof je het zelf? kom op zeg....
Je moet niet zo met je handen trillen met die potloden, dan gaan ze verschuiven ja DUH

Denk nou es na...als er echt geesten zouden zijn die wilden laten merken dat ze zouden bestaan zouden ze het wel wat duidelijker doen dan alleen een beetje een potlood te bewegen
Oud 16-05-2003, 11:33
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
ja bij alladin
Oud 23-05-2003, 23:55
HET schatje
HET schatje is offline
Waarom maken ze gewoon niet eens een tv-show waarin ze proberen geesten op te roepen! Dan kunnen we gelijk zie of et waar is of niet en dan kunnen we allemaal rustig weer gaan slapen!
Oud 24-05-2003, 08:23
Shade
Shade is offline
jaaaaa goed idee!
maar wedden dat ze dan niet komen....
Oud 24-05-2003, 11:24
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 16-05-2003 @ 02:48:
Denk nou es na...als er echt geesten zouden zijn die wilden laten merken dat ze zouden bestaan zouden ze het wel wat duidelijker doen dan alleen een beetje een potlood te bewegen
hoe weet jij dat nou? je gelooft er niet eens in, dus waarom doe je zo alsof je hier er de meeste verstand van hebt?

jij weet niet hoe geesten het laten merken als ze er zijn, of wel dan? had je soms verwacht dat ze met lampen gaan gooien ofso dan?
Oud 24-05-2003, 13:38
Shade
Shade is offline
waarom een potlood bewegen?
Dat slaat toch nergens op?
Als ze echt wilden laten merken dat ze bestaan zouden ze wel wat duidelijkers doen dan een potlood een duwtje geven....lijkt me....

Lampen gooien is iig wel duidelijker
Oud 24-05-2003, 18:38
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 24-05-2003 @ 14:38:
waarom een potlood bewegen?
Dat slaat toch nergens op?
Als ze echt wilden laten merken dat ze bestaan zouden ze wel wat duidelijkers doen dan een potlood een duwtje geven....lijkt me...
Lampen gooien is iig wel duidelijker
waarom geen potlood bewegen? slaat wel degelijk erges op, het kán een manier zijn van duidelijk maken dat de geest er is.

je weet nooit van te voren hoe een geest het laat merken als die er is. voor hem is een potlood laten bewegen ook duidelijkheid, maar voor iemand anders niet. denk je soms dat jij het leuk zou vinden als er ineens een lamp naar je kop vliegt?
Oud 24-05-2003, 21:38
legatus
legatus is offline
Niet dat ik weet.
Oud 31-05-2003, 05:47
Shade
Shade is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 24-05-2003 @ 19:38:
waarom geen potlood bewegen? slaat wel degelijk erges op, het kán een manier zijn van duidelijk maken dat de geest er is.

je weet nooit van te voren hoe een geest het laat merken als die er is. voor hem is een potlood laten bewegen ook duidelijkheid, maar voor iemand anders niet. denk je soms dat jij het leuk zou vinden als er ineens een lamp naar je kop vliegt?
maar een potlood overtuig je toch niemand mee!?
Dat kan degene die het potlood vasthoud net zo goed zelf bewegen...
Ik wil es een keer een geest oproepen en dan zie ik meteen dat alles niet waar is net als de vorige keer
Oud 31-05-2003, 13:20
Verwijderd
Ik blijf herhalen dat geesten oproepen niet de manier is om in contact te komen met geesten. Dus als je het zou doen en je krijgt wel of geen reactie, het is geen bewijs voor het wel of niet bestaan van geesten.
Oud 31-05-2003, 16:11
Verwijderd
ik betwijfel of er geesten bestaan

waarom zieje alleen geesten van de laatste tijd, waarom zieje geen geesten van 200 eeuwen terug...

als geesten dingen kunnen doen, slechte dromen geven of dingen bewegen zonder te bestaan uit vaste materie, dan moeten wij dat tog ook kunnen, wij hebben tog ook allemaal een geest, maar ik kan mijn vrienden geen slechte dromen geven, of worden ze ineens sterker als ze dood zijn ofzo?
Oud 31-05-2003, 16:17
Shade
Shade is offline
mutant:

Als er wel een geest verschijnt weet je et wel meteen zeker...
Maarjah zo niet....
Maar hoe kan ik er anders achterkomen? (niet?....)

Fishy:

Mischien zijn die er ook wel....prehistorie geesten
nee ik geloof niet in geesten
Oud 31-05-2003, 17:29
poesiefox
poesiefox is offline
Ik geloof er mooi niet in, maar soms gebeurt er iets waar ik zelf geen verklaring voor weet, behalve dan dat ik aan het hallucineren ben.

Als de migraine te erg werd, zat er wel eens een lief oud dametje naast mijn bed. Geen idee wie, maar ik werd dan minder onrustig.

En nog wel meer, maar je kunt ze wegsturen.Ik heb ook recht op privacy.
Oud 31-05-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
fishy_NL schreef op 31-05-2003 @ 17:11:
ik betwijfel of er geesten bestaan

waarom zieje alleen geesten van de laatste tijd, waarom zieje geen geesten van 200 eeuwen terug...

als geesten dingen kunnen doen, slechte dromen geven of dingen bewegen zonder te bestaan uit vaste materie, dan moeten wij dat tog ook kunnen, wij hebben tog ook allemaal een geest, maar ik kan mijn vrienden geen slechte dromen geven, of worden ze ineens sterker als ze dood zijn ofzo?
2 verschillende verklaringen.
Als geesten reïncarneren, dan zullen de geesten die hier nog rondhangen bijna altijd al een later leven hebben gehad dan dat van 200 jaar geleden.
Als geesten niet reïncarneren en overgaan naar een andere dimensie, dan zullen die van 200 jaar geleden meestal al wel zijn overgegaan.
Want ik geloof dat geesten alleen blijven hangen als ze niet klaar zijn voor een nieuw lichaam en teveel hechten aan het vorige. Hun herinneringen zijn op dat moment ook nog van hun laatste leven en niet van alle levens.

Er bestaat zoiets als uittreden en droomwandelen. Het probleem met onze huidige geest is dat het is verbonden aan materie, ons lichaam en onze geest laat dat niet graag in de steek. Maar als men genoeg traint en op een bepaald niveau komt, zou het mogelijk moeten zijn dat je dat kunt. Als de geest niet meer is verbonden aan de materie, kan hij dingen die geestelijke kracht vereisen beter, daarentegen kosten de lichamelijke dingen (verplaatsen van voorwerpen) weer meer moeite. Maar het is niet het doel van een geest iemand slechte dromen te geven...
Oud 31-05-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 31-05-2003 @ 17:17:
mutant:

Als er wel een geest verschijnt weet je et wel meteen zeker...
Maarjah zo niet....
Maar hoe kan ik er anders achterkomen? (niet?....)
Wachten tot ze naar jou toekomen Een geest komt pas als hij weet dat je hem nodig hebt en niet als jij denkt dat jij hem nodig hebt. En dan is dat niet zo'n rokerig geval, maar zal het gebeuren op een andere manier. Als je er een 'ziet' zul je het weten.
Geesten oproepen haalt alleen maar de verkeerde dingen naar boven en je zult meestal maar een teken krijgen en geen geest zien.
Oud 31-05-2003, 18:50
Verwijderd
maar hoe komt het dan dat we hier van instinc af aan nix van weten? en we dus bang zijn voor de dood, als dit dus het natuurlijke pad is, hoe komt het dan dat we daar nix van af weten?
ik bedoel van instinc weetje dat je geboren wordt en dood gaat, van alles daarna weetje nix (aangeboren dus niet aangeleerd) dus als dit een belangrijke plek is voor de mens en het menselijk (de geesten zegmaar) bestaan waarom wordt men dan niet geboren met deze kennis?
Oud 31-05-2003, 21:40
Shade
Shade is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 31-05-2003 @ 19:50:
maar hoe komt het dan dat we hier van instinc af aan nix van weten? en we dus bang zijn voor de dood, als dit dus het natuurlijke pad is, hoe komt het dan dat we daar nix van af weten?
ik bedoel van instinc weetje dat je geboren wordt en dood gaat, van alles daarna weetje nix (aangeboren dus niet aangeleerd) dus als dit een belangrijke plek is voor de mens en het menselijk (de geesten zegmaar) bestaan waarom wordt men dan niet geboren met deze kennis?
ik denk niet dat ik had geweten dat ik dood zou gaan als niemand me dat ooit verteld had hoor....
En voor de rest....we kunnen een hoop hopen, we kunnen een hoop bedenken, we kunnen een hoop geloven.
Maar het rottige is dat we niks kunnen bewijzen of zeker weten....afwachten dus maar. (en dat mag nog heel erg lang duren van mij )
Oud 31-05-2003, 21:42
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 31-05-2003 @ 19:35:
Wachten tot ze naar jou toekomen Een geest komt pas als hij weet dat je hem nodig hebt en niet als jij denkt dat jij hem nodig hebt. En dan is dat niet zo'n rokerig geval, maar zal het gebeuren op een andere manier. Als je er een 'ziet' zul je het weten.
Geesten oproepen haalt alleen maar de verkeerde dingen naar boven en je zult meestal maar een teken krijgen en geen geest zien.
Hmm...ik zal dan maar je advies opvolgen....(geen geest oproepen dus)
maar ik hoop wel dat er ooit dan een geest contact met me zoekt anders zal ik zeker nooit in het bovennatuurlijke geloven.
Want als ik ook maar 1 bovennatuurlijk iets heb meegemaakt ga ik ook wel in de meeste anderen dingen geloven denk 'k
Oud 01-06-2003, 00:49
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
niemand heeft ooit een geest gezien, aangezien ze niet bestaan.

dit subforum is lachwekkend.

Oud 01-06-2003, 01:44
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 01-06-2003 @ 01:49:
niemand heeft ooit een geest gezien, aangezien ze niet bestaan.

dit subforum is lachwekkend.

Ik hoop dat die smiley betekent dat je het niet zo erg bedoelt... Maar daarvoor is dit mystiek om over zulke dingen te discussiëren. Als jij het lachwekkend vindt, ok, maar argumenteer dan waarom jij er niet in gelooft. Omdat ze niet bestaan is geen argument, bewijzen wel en aangezien hier niemand kan bewijzen of ze wel of niet bestaan kan niemand oordelen dat dit lachwekkend is...
Oud 01-06-2003, 14:19
Firefly182
Firefly182 is offline
geesten zijn een fout van de hersenen!!! Waarschijnlijk heb je een magnetisch veld in je kamer waardoor je het gevoel krijgt dat er iemand in de kamer is. Veel plezier met je hersenen zou ik zeggen.

P.S. Dit is aangetoond door een onderzoek. Er werden in 10 kamers in een oud fort(met 'geesten') 10 mensen geplaatst. Allemaal alleen met een camera waarbij ze moesten vertellen wat er gebeurde en wat ze voelden.

In bepaalde kamers voelden de mensen een aanwezigheid. In sommige ook niet. Later heeft een onderzoeker die het onderzoek leidde met meetapparatuur gemeten dat er een hoog magnetisch veld was.

Daar heb je je verklaring. Geesten bestaan voor mij dus niet. Ik geloof niet in geesten/reincarnatie of zelfs de ziel. Alles zit in je hersenen. Je gedrag en wie je bent zit in je hersenen, je gevoelens ook. Als je dood gaat, sterft dat dus ook samen met jou.

Ik denk doordat je moeder is overleden, dat je daarom geesten denkt te zien. Misschien is dit een deel van een trauma/shock die je meemaakt.
Oud 01-06-2003, 22:40
Shade
Shade is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 01-06-2003 @ 15:19:
geesten zijn een fout van de hersenen!!! Waarschijnlijk heb je een magnetisch veld in je kamer waardoor je het gevoel krijgt dat er iemand in de kamer is. Veel plezier met je hersenen zou ik zeggen.

P.S. Dit is aangetoond door een onderzoek. Er werden in 10 kamers in een oud fort(met 'geesten') 10 mensen geplaatst. Allemaal alleen met een camera waarbij ze moesten vertellen wat er gebeurde en wat ze voelden.

In bepaalde kamers voelden de mensen een aanwezigheid. In sommige ook niet. Later heeft een onderzoeker die het onderzoek leidde met meetapparatuur gemeten dat er een hoog magnetisch veld was.

Daar heb je je verklaring. Geesten bestaan voor mij dus niet. Ik geloof niet in geesten/reincarnatie of zelfs de ziel. Alles zit in je hersenen. Je gedrag en wie je bent zit in je hersenen, je gevoelens ook. Als je dood gaat, sterft dat dus ook samen met jou.

Ik denk doordat je moeder is overleden, dat je daarom geesten denkt te zien. Misschien is dit een deel van een trauma/shock die je meemaakt.
helemaal mee eens
en als dat artikel klopt is het mischien geen hard bewijs, maar wel een duidelijk teken
Oud 01-06-2003, 22:54
Verwijderd
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 01-06-2003 @ 15:19:

stond er ook in of ze onderzocht hebben waar die velden vandaan kwamen?
Oud 04-06-2003, 02:12
Verwijderd
Oh, ik heb wel eens een middelmatige hond door de muur zien lopen. Was maar èèn keer, though. Nee, ik had niets gedronken, had niet geblowed of andere vreemde dingen gedaan, was niet net wakker. 't Was heel duidelijk een hondje, grijswittransparantachtig die vrolijk mijn kamer binnenging door de..muur. Ha, dit klinkt tamelijk belachelijk als ik 't zo opschrijf, maar wacht, er is meer! Een goede poos later was ik bezig een BNC-kabeltje te leggen door mijn kamer, ik wil dat ding langs mijn drempel nagelen, wat zie ik op mijn deur? Krassen. Krassen van een hond, duidelijk. Toentertijd hadden we nog geen honden in huis, wel katten. Maar die krassen waren overduidelijk *niet* van een kat. Tsja.

Verder voel ik heel soms 's nachts iets op bed komen. D'r liggen wel eens katten 's nachts op bed, dus ik dacht in eerste instantie dat 't de kat was (gebeurt wel vaker hè). Toen ik met mijn hand 't beest een aai wilde geven was d'r niets. Hoe rationeel ik ook ben; toen stond ik echt vreemd te kijken. Lamp aangedaan; deur was dicht en geen kat op de kamer. Odd, hè?
Oud 04-06-2003, 02:19
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 01-06-2003 @ 23:40:
helemaal mee eens
en als dat artikel klopt is het mischien geen hard bewijs, maar wel een duidelijk teken
Leg mij dit dan maar eens uit -->

Afrika. Lagunes. Een bootje met 2 touristen die daar op visvakantie waren en een gids. Na een poos varen moest een van de touristen schijten. Dus de beste man geeft aan aan die gids 'stop daar even, ik moet een boodschap doen'. De gids antwoordde 'nee, dat eiland is van de geesten'. De man herhaalde zijn verzoek iets dringender, en de gids ging maar accoord, maar voegde er wel aan toe dat hij geen stap op het eiland zou zetten. Nou, de 2 touristen gaan op 't eiland en doen hun ding. Komen later weer terug, stappen in de boot, en de gids vaart verder. Plotseling klapt de boot op een stronk hout; de boot slaat om, en dan gebeurt er dit; de man die gescheten heeft op 't eiland komt er van af met 400 hechtingen in z'n pens. De man die geplast heeft op 't eiland breekt een been. De gids? Een nat pak.

Ik heb 't van een bron waar ik zeker van weet dat 't geen mythe of onzinverhaaltje is. Mocht je dat wel denken; vraag jezelf dan af waarom er zo bitter weinig over voodoorituelen te vinden is op internet.

Ik vrees dan ook dat er veel meer tussen hemel en aarde is dan de meeste mensen ooit kunnen bevatten.
Oud 04-06-2003, 07:51
checko
checko is offline
Geesten bestaan niet...naja...toen ik klein was, was ik wel altijd bang voor spoken en geesten...durfde ik savonds nooit me bed uit om te plassen...........
Oud 04-06-2003, 19:35
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-06-2003 @ 03:19:

Afrika. Lagunes. Een bootje met 2 touristen die daar op visvakantie waren en een gids. Na een poos varen moest een van de touristen schijten. Dus de beste man geeft aan aan die gids 'stop daar even, ik moet een boodschap doen'. De gids antwoordde 'nee, dat eiland is van de geesten'. De man herhaalde zijn verzoek iets dringender, en de gids ging maar accoord, maar voegde er wel aan toe dat hij geen stap op het eiland zou zetten. Nou, de 2 touristen gaan op 't eiland en doen hun ding. Komen later weer terug, stappen in de boot, en de gids vaart verder. Plotseling klapt de boot op een stronk hout; de boot slaat om, en dan gebeurt er dit; de man die gescheten heeft op 't eiland komt er van af met 400 hechtingen in z'n pens. De man die geplast heeft op 't eiland breekt een been. De gids? Een nat pak.

Ik heb 't van een bron waar ik zeker van weet dat 't geen mythe of onzinverhaaltje is. Mocht je dat wel denken; vraag jezelf dan af waarom er zo bitter weinig over voodoorituelen te vinden is op internet.

Ik vrees dan ook dat er veel meer tussen hemel en aarde is dan de meeste mensen ooit kunnen bevatten.

aaaaah, Afrika.... Daar noem je dan ook wel een continent.... 1 woord: bijgeloof. De toeristen konden misschien wel op die stronk zijn gevallen, terwijl de gids achter of voorin zit en geen risico liep. Jammer dat dat er weer niet bijstond.

Hebben die toeristen geesten gezien? Nope, al wil dat natuurlijk niet zeggen dat het daarom niet mogelijk zou kunnen zijn. Toch is het een beetje stom dat de toeristen nix merkte...

De nuchtere ik heeft gesproken.
Oud 04-06-2003, 20:11
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
miss_corleone0 schreef op 04-06-2003 @ 20:35:
aaaaah, Afrika.... Daar noem je dan ook wel een continent.... 1 woord: bijgeloof. De toeristen konden misschien wel op die stronk zijn gevallen, terwijl de gids achter of voorin zit en geen risico liep. Jammer dat dat er weer niet bijstond.

Hebben die toeristen geesten gezien? Nope, al wil dat natuurlijk niet zeggen dat het daarom niet mogelijk zou kunnen zijn. Toch is het een beetje stom dat de toeristen nix merkte...

De nuchtere ik heeft gesproken.
Je hoeft niet zozeer iets te zien. Geesten willen vaak niet gezien worden. En als dat inderdaad een eiland was van geesten die niet gestoord willen worden en een stel dwazen doen dat toch, tja, dan ben je fout bezig en kan je dit soort dingen verwachten. En een stronk waar je met een boot tegeaan vaart en de 2 toeristen vallen er bovenop... Lijkt je dat niet een beetje sterk? Die toeristen waren zo te horen niet erg gelovig in het verhaal van de gids en kwamen er beroerd vanaf. Als ze daarna nog ze sceptisch waren geweest en inderdaad bovenop een stronk zijn gevallen, zouden ze dat dan niet gemeld hebben? Denk daar maar eens over na.
Hou er ook rekening mee dat in Afrika niet alleen bijgeloof speelt, maar dat veel afrikanen ook gruwelijk intelligent zijn. Moet je vooral niet onderschatten. Hun spirituele gaven al helemaal niet. Want als die ergens overduidelijk aanwezig zijn, dan zijn het wel bij de afrikanen en indianen.
Oud 04-06-2003, 20:59
Shade
Shade is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-06-2003 @ 03:19:

ja nou weet je wel hoeveel van dit soort NEP verhalen er verzonnen worden? Duizenden! Echt waar, en bij velen wordt dat ook bewezen.

Dit artikel ziet er niet echt professioneel uit, lijkt eerder alsof een minderjarige het geschreven heeft: zie; SCHIJTEN en aCCoord ipv akkoord, antwoordde <--2 dd's?, Pens.....

Dus dit artikel lijkt me zoals gewoonlijk nep.

Ik zou zonder te twijfelen zo'n eiland op gaan hoor want ik geloof er echt NIKS van.

Als ik zou willen zou ik tientallen van dit soort verhaaltjes op inet kunnen vinden. Allemaal nep

Laatst gewijzigd op 04-06-2003 om 21:01.
Oud 04-06-2003, 21:02
Shade
Shade is offline
Citaat:
checko schreef op 04-06-2003 @ 08:51:
Geesten bestaan niet...naja...toen ik klein was, was ik wel altijd bang voor spoken en geesten...durfde ik savonds nooit me bed uit om te plassen...........
tsja ik ook...
ik snap niet dat mensen er nog steeds in kunnen geloven
veel zeggen het zelf te hebben meegemaakt maar waarom zijn er dan NOOOOOOIT bewijzen....
Oud 04-06-2003, 21:07
Shade
Shade is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 04-06-2003 @ 21:11:
Je hoeft niet zozeer iets te zien. Geesten willen vaak niet gezien worden. En als dat inderdaad een eiland was van geesten die niet gestoord willen worden en een stel dwazen doen dat toch, tja, dan ben je fout bezig en kan je dit soort dingen verwachten. En een stronk waar je met een boot tegeaan vaart en de 2 toeristen vallen er bovenop... Lijkt je dat niet een beetje sterk? Die toeristen waren zo te horen niet erg gelovig in het verhaal van de gids en kwamen er beroerd vanaf. Als ze daarna nog ze sceptisch waren geweest en inderdaad bovenop een stronk zijn gevallen, zouden ze dat dan niet gemeld hebben? Denk daar maar eens over na.
Hou er ook rekening mee dat in Afrika niet alleen bijgeloof speelt, maar dat veel afrikanen ook gruwelijk intelligent zijn. Moet je vooral niet onderschatten. Hun spirituele gaven al helemaal niet. Want als die ergens overduidelijk aanwezig zijn, dan zijn het wel bij de afrikanen en indianen.
ik vind wel dat corleone gelijk heeft hoor qua Afrika....
En waarom mogen geesten een eiland opeisen en mensen verwonden die alleen ff komen plassen?....

Als dat verhaaltje al waar zou zijn zou er idd bij het vallen van alles gebeurt kunnen zijn dat niets met geesten te maken had.

Enne als je midden op een rivier in afrika zit en je krijgt een wond zo groot dat er 400!! hechtingen voor nodig zijn dan overleef je dat eind naar het ziekenhuis echt niet hoor....
Als er al een goed ziekenhuis zou zijn daar in afrika die zoiets kan doen

Regels voor berichten