Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
die normen zijn echt een facade; als schiphol wil groeien, gebeurt dat toch altijd. het is ook niet zo moeilijk in een compromisland als dit: schiphol wil 8 geluid kunnen maken, terwijl het 4 was. compromis:6 1 jaar later wil schiphol 10 geluid maken, terwijl het dus 6 was compromis:8 etc. maar het tegenovergestelde (een verscherping van de regels en een krimping van schiphol) zal er nooit komen; dat is immers kapitaalvernietiging. gevolg: schiphol zal blijven groeien en groeien.
|
Verwijderd
|
Precies. En dan wordt er een commissietje aangetrokken om zogenaamd wetenschappelijk te onderbouwen dat het geluid binnen de normen blijft en dat als dat niet kan, het echt absoluut noodzakelijk is om toch te groeien.
Stond gister in de Volkskrant, een leuk paginagroot artikel hierover. 'Te wetenschappelijk voor Schiphol' heette het. Schultz-van Haegen, lelijke liberale pijpslet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het dorp waar ik in woon bestaat ongeveer 500 of 900 jaar. Weet het gelat niet even precies. Maar iig langer dan dat schiphol bestaat. Hoe kan zo een rekenfoutje er nou komen? Een professioneel bedrijf laat zoiets 2 keer door andere groepen doen. En het word ook steeds herberekend door andere personen. Kan toch nooit misgaan? Of zijn ze niet professioneel?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik kan me inderdaad nauwelijks voorstellen dat dit echt een vergissing is. Het zou kunnen, maar de kans dat dit een bewuste misser was acht ik groter. Ach ja, vreemd dat Schiphol zelf voor die cijfers moet zorgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
een van de conclusies was dat ze geen lelijke liberale pijpslet is, maar een liberale pijpslet met een lelijk gebit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Waarschijnlijk was hij zelf vroeger een scooterdief, en is hij in het kader van een zero-tolerancebeleid en actieve participatie van burgers een keer ongenadig in z'n smoel getrapt.
En ontopic (hoe braaf): het wil er bij mij niet in dat deze rekenfout niet 'met opzet' gemaakt is. Hoe het ook zij, het is gewoon schandalig dat de regels worden aangepast. Zeg dan meteen dat je alle beperkingen opheft omdat je de economie uiteindelijk toch belangrijker vind en hou in ieder geval die rotkop van Cerfontaine van de buis, want daar kots ik ook van. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volledig mee eens. Ja, ook het eerste deel. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al in het andere Schiphol/Schultz-topic zei, Nederland is niet langer geschikt om de rol van internationaal overslaggebied te kunnen spelen. Het land is er simpelweg niet groot genoeg voor. |
![]() |
|
![]() |
Je kan ook Groningen Airport Eelde en andere regionale luchthavens uitbreiden in plaats van al die Randstedelingen naar ons te laten komen.
Wij hebben hier ook al files op de Groninger ringweg hoor! En de huizenprijzen zijn hier de laatste jaren ook al enorm gestegen. Desondanks woon ik hier al twintig jaar tot volle tevredenheid. |
![]() |
|
![]() |
Ondanks dat Schiphol en haar incompetente directeur niet volgens de regels wil handelen vind ik toch dat we onze nationale luchthaven wel de mogelijkheid moeten geven om te groeien. Mensen die er dicht bij wonen moeten dan maar op kosten van Schiphol of anders op kosten van die VVD-verkeerstante driedubbelglas e.d. krijgen. Ook is het natuurlijk ruimtelijke ordening-technische gezien natuurlijk idioot dat plaatsen als Hoofddorp en dergelijke nog gewoon vrolijk doorbouwen in de nabijheid van Schiphol. Laat die mensen toch in Almere gaan wonen ofzo.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Schiphol is in 10 jaar tijd gigantisch verveelvuldigd, dus dat argument van je slaat werkelijk pindakaas... ff ontopic Die directeur van schiphol is gewoon een schijnheil en naief als ie niet begrijpt waarom mensen gaan denken dat t opzettelijk veroorzaakt is...als werknemers namelijk zulke fouten maken moeten ze worden ontslagen, als t echt een fout was, maar wat doet schiphol die houdt ze lekker in dienst...als dat niet verdacht is dan weet ik het ook niet meer ![]()
|
![]() |
En ja, ze mogen dus groeien, zoals verwacht
![]() ![]() Rekenfout kost KLM en Schiphol zeker half jaar Uitgegeven: 22 augustus 2003 16:48 Laatst gewijzigd: 22 augustus 2003 20:37 DEN HAAG - Het duurt zeker een half jaar voordat de geluidsregels voor Schiphol zo zijn aangepast dat de 'domme rekenfout' van de luchthaven is hersteld. Als Schiphol binnen die tijd al aan de grenzen van de geluidsnormen komt, zal dat niet worden gedoogd maar moet de luchtvaartsector "zelf op de blaren zitten". Dat zei staatssecretaris Schultz van Verkeer en Waterstaat vrijdag na afloop van de ministerraad. Een halfjaar is volgens Schultz wel "de allerkortste versie" van de procedure. "Je moet er altijd rekening mee houden dat er iets tussenkomt." De staatssecretaris gaf toe dat ze niet kan uitsluiten dat in de toekomst opnieuw zo'n rekenfout wordt gemaakt. Eerder vrijdag stemde het kabinet in met een voorstel van Schultz om twee Algemene maatregelen van bestuur (amvb) aan te passen. Die moeten het mogelijk maken dat Schiphol op termijn weer kan groeien, zonder dat de totale geluidsoverlast rond de luchthaven toeneemt. Geluidshinder Wel zal er meer worden gevlogen op de Zwanenburgbaan en zal de geluidshinder in die regio toenemen. Het gaat dan vooral om Zwanenburg, Zaandam-Oost, Oostzaan en Landsmeer. Door het oponthoud zal de groei van Schiphol tijdelijk stagneren. Het kabinet hecht aan het "netjes, snel, democratisch en zorgvuldig doorlopen" van de juridische procedure, "waarbij inspraak voor omwonenden is gegarandeerd". Het houdt vast aan de afspraak dat Schiphol zich bij de groei aan de milieugrenzen moet houden. Rampzalige gevolgen Schiphol hoopt dat de regels op tijd zijn aangepast. Directeur G. Cerfontaine verwacht dat de luchthaven in de loop van volgend jaar "vastloopt" als de aanpassing lang op zich laat wachten. Dat zou rampzalige gevolgen hebben voor de luchtvaartmaatschappij KLM en de Nederlandse economie. KLM is blij dat het kabinet de regels zal veranderen en hoopt eveneens op een snel herstel van de rekenfout. GroenLinks en Milieudefensie reageerden zeer teleurgesteld op het kabinetsbesluit. Een Kamermeerderheid van CDA, VVD en LPF zal het besluit naar verwachting steunen. PvdA, GroenLinks en D66 willen zo snel mogelijk een hoorzitting organiseren en daarvoor de oud-ministers Netelenbos (Verkeer en Waterstaat), Pronk (VROM), deskundige prof. A. Berkhout van de vorige commissie geluidsoverlast en Schiphol-directeur G. Cerfontaine uitnodigen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De staatssecretaris gaf toe dat ze waarschijnlijk in de nabije toekomst nog een keer met Gerlach Cerfontaine gaat neuken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|