Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Om het heel bot te zeggen: nadat een wezentje zich heeft gesplit treed er wel eens een mutatie op. Deze keer heeft het wezentje tandjes en eet zijn buren zonder pardon op. Dit wezentje heeft een grotere overlevings kans dan zijn barbaarse buren. Maar er is ook een wezentje dat door een staart zich heel snel kan bewegen: wat je niet te pakken kan krijgen kan je ook niet eten. etc etc
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het is gewoon het simpele principe van evolutie en natuurlijke selectie. Ik geloof daar in.
Het enige wat ik me afvraag: De mens is al in geen 30.000 jaar meer veranderd. Zijn wij nu volmaakte wezens? Ik denk van niet. Mensen die immuun zijn voor ziekten hebben grotere overlevingskansen. Waarom krijgen we dan nog steeds ziekten? Dat is het enige wat mij nog een beetje dwarszit.
|
![]() |
Sander86
Het is erger dan dat, er komen niet alleen steeds meer ziektes bij: wij worden er ook steeds vatbaarder voor. Dit komt door het ziekelijke gebruik van medicatie tegen elk kuchje. Eén van onze grootste vijand is binnenkort niet een virus, ondanks onze gave om ons lichaam, en daarmee een ziekte, in een paar minuten aan de andere kant van de wereld te krijgen waar we vaak in contact staan met duizenden mensen, maar ons eigen immuumsysteem! Auto-immuum ziekten komen steeds vaker voor en met steeds fatalere afloop. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Conclusie: Over een heel lange poos zullen we er uitzien als de stereotype aliens. |
![]() |
||||||
![]() |
Volgens mij heb je een verkeerd beeld van de evolutie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik denk dat als we het over mensen hebben, we niet teveel naar de "overlevingskans" moeten kijken, omdat de mensniet alleen de omgeving aanpast, maar ook omdat de "fittest" mensen de "wat minder fittest" gewoon helpen overleven. Het verdwijnen van onze haargroei zou echter wel goed kunnen zijn met het oog op het besparen van energie ofzoiets.
dacht ik.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het met je eens dat mensen misschien wel de meest "fittest" zijn van deze planeet, omdat we zo ongelooflijk flexibel zijn. De keerzijde alleen is, dat we de omgeving om ons heen behoorlijk uit balans hebben gebracht en aan het brengen zijn. Door bij voorbeeld uitvindingen als de boot en het vliegtuig, hebben we veel ecosystemen 'kapot' gemaakt, doordat er stiekem piepkleine natuurlijke vijanden in de nieuwe omgeving zijn gebracht, die bij voorbeeld in het stof zitten van dozen die we vervoeren. Op microniveau gebeurt er dan een hoop, wat invloed heeft op de insecten, wat op zijn beurt weer invloed heeft op insecteneters, enzovoorts. Een grof voorbeeld hiervan is wanneer er grasmelk (ik geloof dat die bacterie zo heette) op grote stukken gras terecht komt, wat als direct gevolg heeft dat de koeien dat gras niet meer willen eten. En dat is een flink probleem voor boeren. Dus als je een boer wilt pesten... ![]() Je kunt heel grofweg meten of een omgeving redelijk in balans is, door te kijken hoeveel grote (zoog)dieren er in een bepaalde omgeving nog rondlopen, zoals tijgers en krokodillen. Wanneer deze niet meer te vinden zijn, betekent het dat de hele keten daaronder niet in orde is. Op dit moment sterven door ons toedoen diersoorten ongeveer 100 keer sneller uit dan gebruikelijk is. (Een diersoort doorgaat ook een 'levenscyclus'. Een diersoort leeft gemiddeld zo'n 4 miljoen jaar, wat redelijk kort schijnt te zijn. Een diersoort ontstaat, leeft een tijdje, en sterft dan weer uit. Ongeveer 95 tot 99% van alle diersoorten die ooit geleefd hebben, zijn uitgestorven). Dat een diersoort uitsterft is dus heel normaal, maar op dit moment gaat het behoorlijk versneld, en ik vraag me af of dat uiteindelijk niet een vervelende invloed op onszelf zal hebben. Er zal denk ik in ieder geval genoeg reden zijn om net zo optimistisch te zijn als pessimistisch. We zien het allemaal wel ![]() Dus wanneer je overlevingskans bekijkt vanuit het vermogen om aan te passen, dan zullen wij nog heeeeeel erg lang mee kunnen gaan. Maar wanneer je overlevingskans bekijkt vanuit het aanwezig zijn van een goed genoege omgeving, die niet sneller verandert dan dat wij mensen kunnen aanpassen, dan is er best rede om pessimistisch te zijn. Geluk! Doei! fil Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 19:02. |
![]() |
|
![]() |
niet alle evoluties die er zijn zullen positief zijn. er zijn bijvoorbeeld een aantal mensen die een eigenschap hebben die ze fitter maakt en daardoor grotere overleving- en voortplantingskansen geeft. het kan echter zijn dat ze ook veel minder lichaamshaar heeft. het hele evolutieverhaal treedt in werking en uiteindelijk zijn er veel mensen die die goede eigenschap hebben, maar ook hebben ze minder lichaamsbeharing.
kortom sterke eigenschappen kunnen ook tegelijk samengaan met het erven van andere zwakke of niet opvallend sterke eigenschappen wat voor dingen zorgt die eigenljk niks uitmaken. ofzo
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutie harriej_ | 397 | 08-06-2007 13:25 | |
>> Geloven in God << Lord Dolphin | 378 | 17-11-2005 22:03 | |
Evolutietheorie is bull-shit! Hydrogen | 322 | 20-05-2004 09:01 | |
Leven: "Evolutie of schepping?" BiL@L | 13 | 03-12-2003 11:02 | |
M.b.t. computers: "Iets wat niet leeft kan geen emoties tonen." KoRnroowzje | 34 | 27-10-2003 18:50 | |
wat vinden jullie van proeven op dieren??? Rachel_Beliën | 167 | 14-02-2002 21:17 |