Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2002, 16:16
sneeuwwitje_oud
sneeuwwitje_oud is offline
Over een paar weken heb ik een gala, maar ik heb een nieuwe jurk nodig. Wat voor jurken heb jij?
Je kan ook leuke plaatjes zoeken en die hier opzetten.

Of heb je nog tipcs voor kapsels en make-up?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2002, 16:32
Roos
Roos is offline
Don't get me started, ik heb zaterdag een (soort van) gala.

Mijn jurk is niet te vinden op internet, maar het model is ongeveer zo:

Hij is zwart effen, dus niet dat patroontje, hij heeft maar 1 split en ik sta er niet zo bij

Edit: die schoenen heb ik natuurlijk ook niet
Oud 01-04-2002, 16:32
beuk
beuk is offline
*zoekt date*

Oud 01-04-2002, 16:38
Roos
Roos is offline
Ik heb ook nog een bordeauxrode jurk met een open rug, heel mooi, maar daar is al helemaal geen plaatje van te vinden.
Oud 01-04-2002, 17:06
heldin
heldin is offline
ik heb ook over een paar weken gala (eerste) en ik heb nog niks.. geen jurk en ook geen schoenen. over die jurk maak ik me geen zorgen, maar die schoenen worden een ramp. wat voor soort schoenen horen eigenlijk onder zo'n mooie jurk??
Met citaat reageren
Oud 01-04-2002, 17:11
Bluesummers
Bluesummers is offline
ik heb maar 1 jurk, en dat is een donkerblauw fluwelen geval met spagettibandjes dat eer ik galebal heb geheid niet meer past..(pas over 2 jaar)
Oud 01-04-2002, 17:13
Faery
Faery is offline
Citaat:
mijsje schreef:
ik heb ook over een paar weken gala (eerste) en ik heb nog niks.. geen jurk en ook geen schoenen. over die jurk maak ik me geen zorgen, maar die schoenen worden een ramp. wat voor soort schoenen horen eigenlijk onder zo'n mooie jurk??
kisten

[edit] om rolleye-reactie te voorkomen: dat staat gewoon mooi bij 'n meisje imho - ookal is het ongepast voor 'n gala [/edit]
Oud 01-04-2002, 17:18
Sommetje
Sommetje is offline
Ik heb een zwarte jurk en heb daarbij behorende pumps en handschoenen.
Oud 01-04-2002, 17:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
galajurken zijn mooi. En niet van die lompe schoenen eronder, maar gewoon iets subtiels, open met een hak.
Oud 01-04-2002, 17:38
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:
kisten

[edit] om rolleye-reactie te voorkomen: dat staat gewoon mooi bij 'n meisje imho - ookal is het ongepast voor 'n gala [/edit]

kisten zijn übergeil bij een meisje. doet toch nog even nen voor je meneertje

Oud 01-04-2002, 17:40
Roos
Roos is offline
Citaat:
mijsje schreef:
Iets vrouwelijks, open met een hakje.
Een beetje klassiek en standaard is altijd goed.
Niet hoerig hoog.
Oud 01-04-2002, 19:11
Verwijderd
ik heb over poosie ook gala, want ik ga met me vriend mee naar zijn school/eind feest gedoetje... mah ik denk dat ik gewoon m'n zwarte jurk aandoe ofzo. hij wilt alleen liever dat ik pakje van dat wijf van madhouse aandoe, vind ie vet.... nou ja ik nie, dus dan hebtie pech
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 00:18
Faery
Faery is offline
Speciaal voor Britt (K).
Oud 23-08-2003, 00:24
Verwijderd
Mijn galajurk (met mij erin):

Deze foto is erg onduidelijk... er zijn wel betere... even zoeken...

edit: duidelijkere foto...

Maargoed, dit is 'm dus. Ik weet niet meer waar ik 'm gekocht heb, bij een winkel in Enschede in elk geval, en geen winkel waar ik vaak kom.
Ik heb er altijd zwarte suede dansschoentjes onder met een hakje van 4 cm. Het zijn de hoogste hakken die ik heb, en anders is de jurk me te lang.

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 00:38.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 00:27
Toet0r
Toet0r is offline
ik wil ook een gala en een gala jurk.. geweldig zijn die dingen! maar bij on sopschool hebben we nooit echt gala's ofzo :\
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 09:26
Verwijderd
jnieuwelaar heeft helemaal gelijk, dus laat die gympen thuis!

mijn vriendin is een keer naar een gala in pak gekomen, echt geweldig, toen ze t eerst vertelde dat ze in pak wilde komen dacht ik hmzzz, minder, maar ik heb alles terug gernomen toeni k dr zag, echt heel mooi/sexy...dus da kan ook altijd nog, val je wel op want weinig meisjes doen zoiets
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:18
sinsere
sinsere is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-08-2003 @ 01:24:
Mijn galajurk (met mij erin):

[afbeelding]
Deze foto is erg onduidelijk... er zijn wel betere... even zoeken...

edit: duidelijkere foto...
[afbeelding]

Maargoed, dit is 'm dus. Ik weet niet meer waar ik 'm gekocht heb, bij een winkel in Enschede in elk geval, en geen winkel waar ik vaak kom.
Ik heb er altijd zwarte suede dansschoentjes onder met een hakje van 4 cm. Het zijn de hoogste hakken die ik heb, en anders is de jurk me te lang.
Zo'n jurk heb ik ook .. maar dan in het zwart. Ze zijn erg mooi. De mijne was bovendien maar 9 gulden, omdat Het Haantje (de winkel) failliet ging.
Oud 23-08-2003, 12:16
Divina Flor
Divina Flor is offline
Mijn galajurk heb ik in Groningen gekocht. De winkel heette volgensmij Catwalk, zat een aantal meters van de Vera vandaan. Hadden ze erg veel jurken.
Hij was iets van 80 euro in de uitverkoop.

Hier een foto van het eindexamengala, sorry voor de onzin eronder ...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:18
Divina Flor
Divina Flor is offline
oh, nog stommer, het werkt niet

zo dan maar:

http://gala2003.ath.cx/popup.php?dr=...=DSCF90040.jpg

http://gala2003.ath.cx/popup.php?dr=...=DSCF20005.jpg
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:22
barbara.inc
barbara.inc is offline
Als je lang haar hebt is het eigenlijk het mooiste als je het creatief opsteekt. Make - up...ligt er maarr net aan wat je aantrekt, ik vind donkerder opgemaakte ogen altijd heel mooi, met een lichte gloss op je lippen...(ligt er ook maar net aan wat je staat)
Als je echt geen mooie (koop)jurk kan vinden, kan je er ook altijd 1 huren, doe ik ook vaak, dat zijn ook hele mooie jurken
Oud 23-08-2003, 13:33
ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb een mooie, lijkt wel wat op die van sarahbressers maar dan donkerblauw en gilmmend. Heb ik ergens gekocht in Zwolle.
Oud 23-08-2003, 13:57
femkeb
femkeb is offline
ik heb een donkerblauw/zwarte velours galajurk met een halter om mijn hals en zodoende een blote rug. De bovenkant sluit heel nauw, maar de rok is juist heel zwierig uitgevoerd

Foto bovenkant:

Met mij erin

Ik heb geen foto van de onderkant.

Ik heb deze gekocht in groningen in zo'n galawinkel. Hij was redelijk prijzig, maar ik kan hem dan ook nog wel vaak aan.

Over het haar en make-up. Ik had mijn haar laten doen door de kapper, maar zelf kan je het net zo goed doen al zou ik niet precies weten wat "moet" op een gala. Mij make-up had ik erg weinig. Gewoon mascara en witte oogschaduw (ofzo) en lipstick.
Oud 23-08-2003, 14:29
Susanne
Susanne is offline
Een bordeaux rood-achtige jurk, tot net iets onder de knie, off shoulder zegmaar. Die is wel heel mooi, alleen hij vormt niet zo mooi mee. En als je zo soort jurk 1x hebt aangehad, weet men ook hoe ie eruit ziet.. en ach, tis niet echt een jurk om vaker aan te doen.

En dan heb ik nog een zwarte lange, met een beetje glitter. Maar niet over-the-top glitter or. Aan de voorkant beginnen rechts en links drie bandjes die op m'n rug kruisen zegmaar. Die is ook wel hip, maar meer voor kerst enzo.

En je haar is altijd leuk als je het gewoon opsteekt. ( Ik weet niet of dat kan bij jou, maar als je kort haar heb kun je ook altijd gewoon schuifjes enzo erin doen. ) En make-up gewoon neutraal. Je jurk moet natuurlijk meer opvallen.
Oud 23-08-2003, 15:13
rodina
rodina is offline
Citaat:
Susanne schreef op 23-08-2003 @ 15:29:

En je haar is altijd leuk als je het gewoon opsteekt. ( Ik weet niet of dat kan bij jou, maar als je kort haar heb kun je ook altijd gewoon schuifjes enzo erin doen. ) En make-up gewoon neutraal. Je jurk moet natuurlijk meer opvallen.
Je make-up mag wel opvallen, zolang je het accent maar óf op je ogen óf op je lippen legt.. Geweldig juist van die slaapkamerogen, of van die vuurrode lippen.. Dat kan een jurk helemaal afmaken..

Sieraden kunnen een simpele jurk een stuk doen opknappen, maar zorg wel dat alles bij elkaar past, een goud kettinkje met een zilver armbandje en parelknopjes is geen gezicht. Indien je een grote ketting omhebt *a la otazu* vind ik't niet mooi wanneer je ook nog eens grote oorbellen in hebt. 't Moet wel bescheiden blijven.

Haar los bij een gala vind ik nooit zo'n succes, tenzij je prachtig haar hebt met hier een daar een kleine slag of een volle bos krullen. Opsteken dus, met mooie speldjes, wel de speldjes in de trant van je sieraden, dus geen blauwe stenen in je ketting en groene speldjes. Je haar klassiek opsteken is sowiezo geweldig, en voor een iets jeugdigere effect kan je hier een daar wat losse plukjes laten hangen.. Grace Kelly rol is geweldig *god dat zeg ik ook in ieder galatopic * Of je haar oplaten steken door een vriendin, is wel zo makkelijk.. Hoewel ik persoonlijk dan nooit echt tevreden ben.. Maar ja ik ben dan ook een zeikwijf
Oud 23-08-2003, 15:15
rodina
rodina is offline
O en als je geen handschoenen aanhebt, doe dan in godsnaam blanke nagelak op.. Van die afgekluifde, verkalkte nagels zijn echt
Oud 23-08-2003, 15:25
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
rodina schreef op 23-08-2003 @ 16:13:
Je make-up mag wel opvallen, zolang je het accent maar óf op je ogen óf op je lippen legt.. Geweldig juist van die slaapkamerogen, of van die vuurrode lippen.. Dat kan een jurk helemaal afmaken..
Dat is ook wel weer zo. Maar ik zie heel vaak dat meisjes met de mooiste jurken hun hele hoofd gewoon helemaal onderpoederen, de ogen heel fel opgemaakt, de lippen ook.. en mja, dat vind ik gewoon niet mooi. De jurk moet gewoon 't meest opvallen vind ik.
Oud 23-08-2003, 22:36
Divina Flor
Divina Flor is offline
Make-up mag wel iets opvallen, maar leg dan het accent op een aspect (vaak dus of ogen of mond), zoals Rodina al zei.

Sieraden mogen ook wel opvallen, maar zouden de jurk niet moeten verdringen. Wat dat betreft vind ik het mooi als iemand opvallende sieraden draagt terwijl de jurk simpel is. En minder opvallende sieraden als de jurk daarentegen wat opvallender is.

Haar mooi opgestoken is leuk, voor inspiratie kun je rondneuzen op internet, tijdschriften lezen etc.. Als je er zelf niet goed in bent kun je het natuurlijk bij de kapper laten doen. Die heet overigens vast ook nog wel ideetjes, misschien handig om te vragen als je toch een keer geknipt moet worden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:43
Faery
Faery is offline
wat een enthousiasme om een topic wat ik heb geupt om britt te pesten
Oud 23-08-2003, 22:53
frozenfountain
frozenfountain is offline
Prom Spot

Is een leuke site om ideetjes op te doen voor een gala
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 00:13