Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2003, 19:52
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik wil eigenlijk wel dat ik op een andere pc mijn eigen pc kan benaderen.
Dat gaat zeker het beste via ftp of niet?

Kan iemand uitleggen hoe ik dat allemaal voor elkaar krijg

Alvast bedankt
Oud 15-08-2003, 20:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
FTP server kun je anderen laten inloggen en zodoende toegang tot een directory geven.

FTP daemons voor windows zijn o.a. WuFTPd, Serv-U en GuildFTPd. Ik heb alleen ervaring met Serv-U, maar nu gebruik ik PureFTPd op UNIX.
Oud 15-08-2003, 20:55
IceManX
IceManX is offline
Je zegt benaderen. In welk opzicht? Alleen file transfer, of ook echt controle over programma's etc?
Oud 15-08-2003, 23:49
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
IceManX schreef op 15-08-2003 @ 21:55:
Je zegt benaderen. In welk opzicht? Alleen file transfer, of ook echt controle over programma's etc?
nee het enige wat ik wil, is dat ik op school bijvoorbeeld gewoon effe wat bestandjes kan overhalen.
Of dat ik juist wat naar mijn eigen computer kan sturen.

Maar ik weet daar totaal niks van af, dus het zou wel handig zijn als iemand effe uitlegt hoe ik dat moet doen.

@ Enlightenment:
Serv-U is een programma die ik dan moet installeren onder windows en dan zou ik via andere pc's via ftp kunnen inloggen?
Hoe zit het trouwens met de veiligheid? Als ik dat dan installeer, betekend dat dan automatisch ook dat mijn pc makkelijker van buiten af te 'kraken' is zeg maar.
Oud 16-08-2003, 00:03
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 16-08-2003 @ 00:49:
@ Enlightenment:
Serv-U is een programma die ik dan moet installeren onder windows en dan zou ik via andere pc's via ftp kunnen inloggen?
Hoe zit het trouwens met de veiligheid? Als ik dat dan installeer, betekend dat dan automatisch ook dat mijn pc makkelijker van buiten af te 'kraken' is zeg maar.
Ik heet dan wel geen Enlightenment, maar who cares..

Anyway, dat is correct. Je installeert Serv-U, maakt een useraccount aan en stelt de daarbij behorende restricties in (wel doen! -- maak eventueel een aparte folder aan voor uploads, zo hoef je dus niet overal writeaccess te verlenen en is dus wat meer secure) en zorgt dat anonymous access UIT staat. Dus dat je alleen met een bij jou bekende username/pass in kunt loggen.

Je PC is met die service nog steeds redelijk veilig. Daar zou ik me niet al te druk om maken. Misschien is het wel verstandig om op andere machines de cache van de clients in de gaten te houden (Bulletproof FTP bijvoorbeeld onthoudt namelijk de laatst bezochte site, inclusief user/pass).
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 00:08
G.T.C.
G.T.C. is offline
okay, bedankt

We gaan het is even proberen. Ik moet alleen nog heel effies wachten tot Serv-U binnen is.
Oud 16-08-2003, 00:20
deathz0rz
deathz0rz is offline
het kan mssn wat problemen opleveren, FTP is bij mij op school namelijk geblokkeerd...
Oud 16-08-2003, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Bootsman123 schreef op 16-08-2003 @ 01:26:
Bij ons was die ook geblokkeerd. Maar als je vaak genoeg met de systeembeheerder omgaat, kun je wel iets voor elkaar krijgen .
sux0r th3 4dm1n'5 d1x0r :>
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 09:12
Verwijderd
en als je nu een dynamisch ip adres hebt (of zoals bij tjello of @home een veranderend ip adres) zijn er dan programma's of websites zodat je altijd kan inloggen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 11:31
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
ned441 schreef op 16-08-2003 @ 10:12:
en als je nu een dynamisch ip adres hebt (of zoals bij tjello of @home een veranderend ip adres) zijn er dan programma's of websites zodat je altijd kan inloggen?
Voor zover ik het programma nu een beetje verkend heb moet Serv-U dat ook gewoon kunnen
Oud 16-08-2003, 11:33
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
ned441 schreef op 16-08-2003 @ 10:12:
je kan bij www.dyndns.org een gratis subdomein aanvragen, en dan vervolgens een programmatje downloaden dat automatisch met hun server verbinding maakt om een IP-change door te geven.

ps. bij chello heb ik zejer de afgelopen 2 jaar het zelfde IP-adres gehad, dus het boeit in principe niet zoveel
Oud 16-08-2003, 11:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik kom er alleen nog niet echt uit.

Ik heb wel wat dingen ingesteld en ik heb een user aangemaakt enzo, maar wat is nou mijn pc adres zeg maar?
We hebben hier ook nog is ethernet. ik weet niet of dat erg is, maar ok.

Moet ik dan nu om mijn ftp server te bereiken ftp:// 123.454.876.143 intikken? En dan voor dat ip adres ons Mxtream adres invullen

Ik heb ook nog niet echt kunnen vinden waar ik 'anonymous access' uit kan zetten.

Aanvullende info: Ik heb Serv-U 4.0
Oud 16-08-2003, 11:40
Verwijderd
Het IP dat je van MxStream krijgt moet je gebruiken..

Als je achter een router zit moet je op die router poorten maoppen zodat poort 21 (dat van FTP) doorverwezen word naar jou pc..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 11:42
deathz0rz
deathz0rz is offline
hoe zit je netwerk in elkaar? zit de computer met de server direct op inet? als je wil ftp-en moet je naar Start>Run>'ftp [IP]'
Oud 16-08-2003, 12:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
McLaren schreef op 16-08-2003 @ 12:40:
Het IP dat je van MxStream krijgt moet je gebruiken..

Als je achter een router zit moet je op die router poorten maoppen zodat poort 21 (dat van FTP) doorverwezen word naar jou pc..
ik zit idd achter een router. Ik zal dan maar is even kijken of dat gaat lukken wat jij zegt.

Trouwens....als ik nu gewoon in IE ftp://192.168.0.5 ingeef (mijn ip adres in het netwerk dus) dan komt IE met de melding dat hij Serv-U aanspreekt maar ook dat anonymous access niet mag.
Maar ik heb een user aangemaakt. Dan moet IE toch met een login venster komen voor username en password?

En dan had ik nog een vraag;
Je hebt in Serv-U zo die lijst met servers. Dus bovenaan staat Serv-U servers. En als onderdeel daarvan heb je 'local server'.
Als je op local server klinkt krijg je een aantal gegevens van een FTP server.

Name: << Local Server >>
FTP Server IP adres or name: 127.0.0.1
Username: Localadministrator
Pasword: *********
Administration port: 43956

Daarvan kan ik alleen het pasword en de administration port veranderen
Wat moet ik met dat ip adres? of moet ik een nieuwe server aanmaken?
Oud 16-08-2003, 13:45
p-chez
p-chez is offline
ftp://username:paswoord@adres in je adresbalk, toch?
Oud 16-08-2003, 14:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
p-chez schreef op 16-08-2003 @ 14:45:
ftp://usernameaswoord@adres in je adresbalk, toch?
EYY, krijg nou wat !!! Dat werkt !!!
thnx!

Nu moet ik alleen nog voor elkaar zien te krijgen dat ik die router goed in kan schakelen want nu doe ik het nog via het netwerk . Dat gaat volgens mij echt nooit lukken
Oud 16-08-2003, 14:33
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik heb wel een vraagje....
Als ik die router nu instel om die port 21 door te schakelen naar mijn pc, kan mijn vader op zijn eigen pc dan nog wel ftp-en?
Oud 16-08-2003, 15:14
IceManX
IceManX is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 16-08-2003 @ 15:33:
ik heb wel een vraagje....
Als ik die router nu instel om die port 21 door te schakelen naar mijn pc, kan mijn vader op zijn eigen pc dan nog wel ftp-en?
Wel FTP'en, maar geen FTP server draaien op poort 21 voor de buitenwereld. Je kan wel poort 2121 (bv) van buiten doorlussen naar poort 21 op je pa's PC, mocht dat nodig zijn.

Er is een groot verschil tussen inkomend (jouw server) en uitgaand (het FTP'en van je pa en jou).
Oud 16-08-2003, 16:54
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
IceManX schreef op 16-08-2003 @ 16:14:
Wel FTP'en, maar geen FTP server draaien op poort 21 voor de buitenwereld. Je kan wel poort 2121 (bv) van buiten doorlussen naar poort 21 op je pa's PC, mocht dat nodig zijn.

Er is een groot verschil tussen inkomend (jouw server) en uitgaand (het FTP'en van je pa en jou).
ok, gelukkig maar

Zou jij/iemand mij dan kunnen helpen met het instellen van die router. Dat zou in dit menuutje (die ik even online heb gezet zodat jullie het kunnen zien) moeten gebeuren:

*menu*
Oud 17-08-2003, 22:46
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 16-08-2003 @ 17:54:
Zou jij/iemand mij dan kunnen helpen met het instellen van die router. Dat zou in dit menuutje (die ik even online heb gezet zodat jullie het kunnen zien) moeten gebeuren:

*menu*
dat kan/wil niemand dus blijkbaar
Oud 18-08-2003, 12:03
IceManX
IceManX is offline
Nee, ik kwam er niet echt uit. Volgens mij hebben ze het veel ingewikkelder gemaakt dan nodig.

Maar heb je hiervoor geen handleiding van je router? Eventueel op de website van de fabrikant?
Oud 18-08-2003, 16:54
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
als ftp niet kan op school moet je een file manager gebruiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten