Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar ja. het is niet het einde van de wereld natuurlijk geen diploma. maar heeft ze dan wel een plan wanneer ze haar diploma wel van plan is te halen??? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
neej... geen diploma hebben is inderdaad niet het einde van de wereld... maar ze is nu dus helemaal niet meer van plan om naar school te gaan dus heeft ze gewoon echt helemaal niets... naja, ok een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo wat gelijk staat aan mavo diploma... maja, is dus ook niet echt een diploma eigenlijk...
En het zit me gewoon ook niet lekker dat ze zomaar bij 10 mensen (waarvan ze er maar 1 een beetje kent) in huis gaat wonen in een omgeving waar ze nog nooit geweest is, en dan maar gewoon gaan werken... maar ze moet zoiezo ook eerst nog maar een baan zoeken... Ze heeft nu gezegd: ik zal er nog over nadenken... waarop ik heb geantwoord, bedenk inderdaad alsjeblieft goed wat je nu wilt... ik wil niet dat je er achteraf spijt van krijgt... Naja, meer kan ik volgens mij niet doen... ik heb wel een andere goede vriendin van ons ingelicht over haar plannen die me nu gaat helpen haar om te praten... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maare die vriendin ff, het huis uit gaan op 16 (neem ff aan dat ze net zo oud is als jij) niet echt een slimme beslissing, je kunt later echt niks zoiezo, als het uitgaat met die vage vriend (of niet klikt met 1 van die 9 anderen), wie staat er dan op straat en ik weet niet of die ouders haar dan terug nemen, ikke zekers niet als je bij mij wegloopt, blijf maar weg. Ow als ze echt weg gaat zou ik als ik jou was gewoon de ouders inlichten wat ze heeft gedaan en waar ze is, anders weten die helemaal van niks, dan kunnen ze iig kijken wat ze met die dochter aanwillen. Naja dis een beetje mijn mening en advies Offtopic: gheghe ga ik wel gewoon een nieuw kind maken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() met de rest van je reactie op de topicstarter ben ik het zo ongeveer mee eens ![]() ![]() Hihi! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ow enne ik moet nog eerst een eerste kind krijgen maar ben van plan als ik em al neem er nog eens flink mee te w88 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maja... die vriendin is dus al 17 en word in nov. 18... en die vriend waar ik het over had heeft ze neits mee maar is gewoon een "goede" vriend zeg maar... maar ik heb zoiets van wat als jij nu ineens een vriend krijgt? of hij een vriendin? of jullie krijgen idd allemaal ruzie met elkaar! wat dan...? En als het goed is gaat ze wel vertellen dat ze weggaat aanhaar ouders... en zo niet dnek ik dat ik het ze idd ga vertellen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ze het nou gewoon zegt en het zo draait dat het ook de schuld van haar ouders is.. (wat het ook is.) Wie laat zijn kind nu in vredesnaam tot 23.00 in een bar werken op een doordeweekse dag? Misschien moet je haar vertellen dat je met een paar diploma's een stuk verder komt. Ik bedoel: op je 43e 1000 euro per maand verdienen of 3000 euro per maand verdienen. Dat is toch wel een groot verschil.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
naja, ze moest dus zoiezo al van school af omdat ze 2x is blijven zitten, maar nu is ze ds gewoon helemaal niet meer van plan om naar chool te gaan omdat ze vind dat ze geen schooltalent heeft... maar ik bedoel... er is toh altijd wel IETS waar je goed in bent...
Ik zei tegen haar, ga dan iets in de horeca doen, ga daar dan diploma's voor halen want daar ben je al goed in... en dan kan je nog meer verdienen ook... naja, ze heeft nu dan besloten om volgende week naar een open dag te gaan van een school bij haar in buurt... en daar ben ik dus heel erg blij mee... de eerste stap is gezet... nou nog hopen dat ze een opleiding tegenkomt die haar wat lijkt... misschien dat ze nu toch is gaan inzien dat het WEL belangrijk is om iets aan diploma's te hebben... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze vind dat ze geen schooltalent heeft. Niemand heeft schooltalent als je alleen maar werkt en niks aan je huiswerk doet. (De mensen met een onmogelijk groot talent voor logica en dat soort dingen uitgezonderd)
Misschien als ze wel haar huiswerk doet, er iets van terecht komt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar als het goed is gaat daar nu dus verandering in komen, want haar ouders gaan het restaurant verkopen... dus als het goed is hoeft ze nu niet meer tot van die belachelijke tijden te werken... en kan ze dus eindelijk gewoon normaal haar huiswerk doen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maja, zolang haar ouders wat anders blijven roepen veranderd er gewoon niets... ja en nu ze er eindelijk zelf achter gekomen zijn dat het neit slim is om hun dochter zoveel te laten werken is het dus al te laat... ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
het enige wat je kan doen is dr blijven laten inzien dat ze dan heel de leven achter de kassa kan zitten. Desnoods gaat ze naar een jongeren huis en daar een loi studie doen om toch dr diploma te halen. En het kan echt echt! Als je maar gemotiveerd is! een rviend me ma heeft 3 jaar VWO in 1 jaar loi gedaan! en hij is nog geslaagd ook! Als ze zich 1 jaar inzet is ze klaar en kan ze alsnog gaan werken! Maar dan kan ze wel een betere baan krijgen
Als haar een vol jaar studeren ook niet leuk lijkt, kan ze ook bij een bedrijf gaan werken waar je een bedrijfsopleiding krijgt (bijv v&d). Uiteindelijk heeft ze dan toch diploma's. Zelf ben ik dit jaar ook van school gegaan en ik ga nu een 1 jarige opleiding doen en dan werken! En tjah meid, als je dr niet kan overhalen, moet ze het zelf maar weten. Hoe hard t ook klinkt. Zolang je dr maar blijft steunen. En zo te horen ben je een aardig goede vriendin, dus dat zal in ieder geval wel lukken! Succes! xxx suusjuhhh |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel erg bedankt voor jullie reacties... ik heb haar nu dus zo ver gekregen dat ze deze week naar de open dag gaat van een school in beverwijk die haar misschien toch wel leuk lijkt... Dus de eerste stap is er in ieder geval en nu nog hopen dat ze ook echt iets gaat doen...
Wat ze ook doet, ik zal haar in ieder geval blijven steunen, en hoop toch dat ze uiteindelijk inderdaad in gaat zien dat diploma's toch wel erg belangrijk zijn als je later een goede baan wilt... Nogmaals heel erg bedankt, en ik laat het weten als ze een definitieve beslissing gemaakt heeft... Denise... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
zwarte panter PaPua | 36 | 05-03-2007 17:54 | |
Vrije tijd |
Volvo Ocean Race 05/06 MC Bobie | 57 | 19-05-2006 11:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-11-2005 11:40 | |
Games |
Welke games heb je origineel? Verwijderd | 108 | 10-01-2004 12:11 | |
Psychologie |
verplichte opname omtrend am? Guy,Interrupted | 55 | 12-07-2003 19:35 | |
Muziek |
Scooter Verwijderd | 58 | 06-06-2003 16:57 |