Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb ook wel geduld met hem, maar ik word er zelf ook niet goed van. Het gaat hierdoor tussen ons ook slechter...
Maarja, hij is idd niet zo'n prater dus dat wordt nog lastig. Ik dacht eerst dat het misschien met zijn jeugd te maken had, aangezien die niet bepaald fijn was, maar waarom zou het nu dan opeens erger worden? Maarja, ik zal wel zien hoe het loopt denk ik.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ze hem dwingt om het haar te vertellen krijgt hij waarschijnlijk alleen maar een grote afkeer van haar. Ze kan natuurlijk wel vragen wat er aan de hand is maar niet om de minuut roepen: "Wat is er? Zeg het nou!" dat werkt gewoon niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Zeker niet eisen, dan zal de kans dat hij je iets gaat vertellen alleen maar afnemen.
Als hij het je wil vertellen dan komt hij er vanzelf wel mee. Wanneer hij aangeeft dat hij het wel wil vertellen, maar gewoonweg niet KAN, kun je natuurlijk ook vragen of hij het dan misschien voor je op kan schrijven ofzo... Die stap is meestal wat kleiner... Succes in ieder geval... |
![]() |
|
a) mwa ik heb zelf in precies dezelfde situatie gezeten, dus allereerst niet komen met "je weet niet waar je het over hebt" (dat is nog nioet gezegd, houden zo
![]() b) eisen moet je niet te letterlijk nemen. MAar als het jou opbreekt En/ OF de relatie, dan zul jed toch bepaalde dingen moeten stellen. Soms gaat het niet langer meer door buiten gesloten te worden. HEt is dus meer een "eis" van een relatie. Eerlijk tegenover elkaar zijn en belangrijke dingen met elkaar delen. Niet eisen als een deurwaarder, vriend(in) door elkaar schudden en schreeuwen.... Jadie: IS een relatie in jouw geval dat je geheimen hebt?. Mja het kan aan mij liggen, maar zulke belangrijke zaken die veel druk leggen op de relatie of het gedrag van een van de twee, "moet" je toch wel delen? Dat zou gewoon niet eerlijk zijn tegenover de ander en de relatie om dat te verzwijgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze kan natuurlijk wel meerdere gesprekken met hem beginnen om uit te vissen wat er nu dwars zit maar hij is niet verplicht om iets te vertellen. Ik denk dat de jongen in kwestie ook wel genoeg hersens heeft om te bedenken wanneer hij anderen teveel buitensluit. En anders kan zij hem dat wel duidelijk maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb precies hetzelfde.. gelukkig ben ik nu met mijn vriend bezig om dat te verbeteren.
op een gegeven moment ben ik een keer (quasi) boos geworden en heb hem ook uitgelegd hoe ik me er bij voelde enzo.. en ik weet nu ook dat hij zegt dat er niets is en dan vraag ik gewoon door als ik zeker weet dat er iets is.. en dan komt het er vanzelf wel uit. maar de andere keer laat ik t ook ffies.. hoe moeilijk dat ook is. je moet een beetje kijken hoe t gaat. maar laat hem iig altijd weten dat je er voor m bent.. dat is heel belangrijk. dat ie altijd bij je kan komen en bij je uit kan huilen.. mijn vriend huilt echt nooit, maar bij mij wel.. ja, dat doet me (hoe raar t ook klinkt) goed, want hij kan zn emoties tonen bij mij en dat vind ik heel belangrijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
naja, als er iets is.. stuur me maar een pm kus |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Misschien wil hij geen last op uw schouwders leggen, of weet hij zelf niet wat er aan de hand is. Of omdat hij vind dat zijn redenen onnozel zijn, en dat hij zich belachelijk zal maken door het te vertellen.
Ikzelf ben een gesloten individu. Het is geen vertrouwen hebben in mensen, en ervoor zorgen dat niemand je zwaktes kent. Ik zal zelfs nooit toegeven dat ik iets leuk vind, omdat het een zwakte is. Niets forceren, zou ik zeggen. En tonen dat hij je kan vertrouwen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maarja, hoe wil je tonen dat ie je kan vertrouwen? Dat is het allermoeilijkste als iemand niemand vertrouwt. Heb jij tips? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zelfs als je vriend zijn problemen openbaard. Hij haalt er geen enkel voordeel uit, en stelt hij zich alleen maar kwetsbaar op. Dat is mijn denken, en als je vriend als mij denkt, dan is er niet veel aan te doen. Tenzij je kan aantonen dat hij er wel baat bij heeft, maar ik zien niet hoe. |
![]() |
||
Citaat:
Je leven gaat aan je voorbij, de tijd tikt door, je krijgt informatie binnen van de omgeving. Mensen, dieren, dingen, situaties. Dan kom je in een vervelende situatie terecht. De vervelende situatie is gecreeerd door hoe jij de invloeden (die op jou afkomen) worden geinterpreteerd door jou. Is dit de waarheid? is dit de werkelijkheid? Neen, het is jouw beleving van hoe jij de werkelijkheid ziet. Zo kun je situaties totaal verkeerd beoordelen, omdat je net een klein puntje anders heb geinterpreteerd als die oorpsornkelijk bedoeld is. Wat kan een tweede persoon (aan wie je het hebt verteld) je een voordeel verschaffen? Die kan je laten inzien dat je de situatie ook anders kan bekijken. Die kan je laten inzien dat er meer informatie is. Die kan je troosten na het inleven in jouw situatie (de interpretatie ervan). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het durven tonen van je zwakke punten is een heel erg sterk punt. Iedereen heeft zwaktes/zwakten, hoe je het ook schrijft, dat is niet erg en je wordt er alleen maar sterker door. |
![]() |
||
![]() |
Als je rondloopt met openbare zwaktes dan lossen ze zich niet mysterieus op. Als je zwaktes toont, dan ben je kwetsbaar. Als je ze verbergt, en eventueel zelf oplost, dan ben je nooit kwestbaar geweest.
Het is dus veel efficienter (ik krijg de puntjes er niet op) om dingen zelf op te lossen (dingen te verwerken, als ik even dramatisch mag zijn). Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je zwakke punten kun je uitbuiten tot sterke punten (weet nie of ik het zo goed formuleer, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) en dat doe je niet door ze aan niemand te laten zien?
En wat is er nou zo erg aan je kwetsbaar opstellen? Heb jij dan nooit behoefte aan een (troostende) arm om je heen en de liefde van iemand anders? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Er zit gewoon geen logica in. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |