Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben ex-VWO'er die een jaartje MBO-Technisch gedaan heeft... En dat was ook echt behoorlijk zwaar. Heel zwaar. (Ik heb wel dyscalculie, was dus altijd al heel erg slecht in wiskunde...) Maar ik kan je verzekeren dat sommige MBO-opleiding van niets naar echt zwaar gaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het is gewoon vreemd dat die VWO'ers zulke slechte cijfers halen voor nou niet de moeilijkste exacte vakken (milieukunde is nou niet echt te vergelijken met een wis- of natuurkundestudie)
Ze zouden het allemaal moeten kunnen halen als ze op VWO niet teveel moeite hadden. Denk je maar eens in hoe je het dan op de uni had gedaan. Daarnaast hebben die MBO'ers veel meer ervaring met de lesstof, schoolsysteem etc. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is een vrij zeldzame opleiding, helaas moest ik stoppen omdat ik echt niet goed genoeg ben in technische dingen, en wiskunde enzo... ![]() Zie www.zeevaartopleidingen.nl |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-08-2003 om 21:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarbij is de P van milieukunde op mijn school echt niet moeilijk hoor!
|
![]() |
Mijn inziens zijn MBO'ers niet slimmer dan VWO'ers.
Ik denk dat ik wel een verklaring heb voor de bovenstaande situatie. Een VWO'er die naar een HBO-opleiding gaat, gaat eigenlijk een niveautje lager dan waar hij/zijn voor is opgeleid en is daar misschien wat minder voor gemotiveerd omdat hij/zij er vanuitgaat dat alles hem/haar wel aanvliegt. Om moet de VWO'er wennen aan de manier van onderwijs in het HBO. Ook heeft de Tweede Fase-scholier van het VWO vaak nooit hard hoeven te werken. De MBO'er die doorstroomt naar HBO is supergemotiveerd omdat hij/zij eigenlijk een niveau hoger is gaan doen dan wat hij/zij werkelijk deed en doet dus heel erg zijn/haar best. Ook verschillen de werkmethoden tussen MBO en HBO niet heel veel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat het door het volgende komt: De mensen die MBO hebben gedaan, hebben daarvoor meestal MAVO gedaan, die zijn gemiddeld natuurlijk veel dommer dan VWO'ers aangezien de meesten na de MAVOstoppen met leren. Degenen die doorgaan naar een moeilijke MBO opleiding(met veel exacte vakken enzo) en dat dan ook nog halen geeft aan dat die mensen eigenlijk ook wel VWO hadden kunnen doen in plaats van MAVO, aangezien zo'n MBO opleiding veeo zwaarder is dan het VWO. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
[QUOTE]Qamra schreef op 02-08-2003 @ 19:37:
Zo moeilijk is milieukunde niet, man.. En al helemaal niet voor iemand die van het VWO afkomt.. [/QUOTE juist voor iemand die van het vwo afkomt zoals ik, is het moeilijk! dat probeer ik nou de hele tijd al te zeggen. Wiskunde enzo gaat veeel dieper, en die mbo'ers hebben dat allemaal al gehad. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() just wondering... Maar als MBO'ers beter presteren kan dat komen omdat ze een deel van de stof al gehad hebben op het MBO (als de opleiding aansluit tenminste) en omdat ze al gewend zijn aan de manier van werken. En Hannahnas, als je er zo'n moeite mee hebt, is de studie dan niet te zwaar ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|